Pienen pieni leppäkerttu

Oli ankean kylmä aamupäivä, kuume tosin jo hellittänyt, kun verenpainetta mitatessa katselin ikkunanäkymää. Kysyin hoitajalta, mikä pieni otus ikkunalaudalla kiiruhti eteenpäin ja pysähtyi kohdalleni.
Pieni leppäkerttu näkyy olevan, sanoi hoitaja mennessään, ja minä nousin katsomaan. No, olihan se, punainen tosi pieni, vain kaksi pilkkua selässään😊

Vääjäämättä "kuulin" mielessäni Susmorsiamen innokkaat sanat: "Maalaa minutkin johonkin tauluusi, vaikka leppäkerttuna puun lehdelle"

Maalasinhan minä,...sain sittemmin Facebookissa näytettyä tuon afrikka-aiheisen taulun Susmorsiamelle, joka iloitsi 😊 Samoin iloitsin minäkin sairaalassa! terveisin,...

6

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Se tuli Sinua tervehtimään ikään kuin puolestani ja ajatuksineni.

      Voimia toipua!

    • jjoutava

      Aamulla näin tuon otsikon ja ajattelin sini-sirkku sen on kirjoittanut, niin kuin olikin. Nyt en kunnolla muista missä yhteydessä sus näytti kuvaa maalauksestasi ja sanoi että siihen sini-sirkku on minut maalannut.
      Sus etsi luonnosta kaikenlaista mielenkiintoista, iloa ja huoltakin aiheutti joku hidasoppinen variksen poikanen. Liikuttavan sopivaa oli kuvata hänet leppäkerttuna. "leppäkettuna"oli, mutta onneksi huomasin virheeni.

      • Sus oli omalaatuisensa hyväsydäminen ja rehellinen kanssakulkija, jonka tinkimätön, lämmin personallisuus saattoi vaihdella laidasta laitaan!
        Hyvät muistot minulle jäi.


      • jjoutava

        Tapahtumilla on joskus ihmeellisiä yhteyksiä. Keväällä sus ja minä seurattiin varisperhettä joka asusteli pihapiirissä. Yksi poikanen heikompana vaati vanhempien rohkaisua lentoharjoituksissa ja odotteli ruoka-avustuksia jonkin nypplän päällä. sus jutteli niille usein lähikoivuunkin parvekkeelta. Nyt syksyllä pienikokoinen peloton varis istui auton katolla. Naukaisi hennosti minulle. Jatkoin matkaani niin varis ohitti minut niin läheltä että kosketti olkapäätäni ja lakkia. Eräs ystäväni kirjoitti "Yritti lohduttaa sinua, taisi vähän onnistuakin". Onnistuihan se tapahtumasta olen kirjoittanut johonkin muuallekin.


    • ennakko-asenne

      sini-sirkku voisi nyt toipilaana lainata Anneli Auerin kirjan: Murhalesken muistelmat. Kyllä on rouva kuvaillut aika tarkasti oikeudenkäynnit ja jopa nämä pedofili syytteet, joten aivan yököttää. Minä pidän häntä syyllisenä murhaankin/ ja siksi olisi hauska kuulla jonkun "järkevän" henkilön mielipide.

      Voi miksi kirjastoauton rouva lykkäsi sen käteeni, kun yleensä luen dekkareita tai elämäntarinoita ja nyt mainitsin, että laitas` jotain rakkaudestakin.:)

      • Kiitos, ei minulla ole mielenkiintoa tuonkaltaiseen kirjallisuuteen! Tiede ja taide kiehtoo itseäni eniten, ei mitkään sensaatiokirjat!
        Koko Anneli Auerin kohutarina, saa voimaan pahoin, enkä ole edes seurannut tapahtumia mediassa.

        Miten voi yleensä ottaa kantaa asioihin, joista ei mitään tiedä?

        PS. Lähdössä nyt asioimaan, hyvää jatkoa palstalle!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      141
      2091
    2. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      172
      1264
    3. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      72
      1147
    4. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      168
      1027
    5. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      93
      946
    6. Rita syyttää muita "virheistään"

      Taas Donnasta lasu ilmoitus ja kaiken maailman kriisejä Akin virheen takia. Aki teki vakavan rikoksen, turha sitä on mui
      Kotimaiset julkkisjuorut
      57
      912
    7. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      60
      880
    8. Jos saisit nainen vielä pudotettua 20 kiloa?

      Niin voitaisiin katsella uudestaan.
      Ikävä
      42
      834
    9. Niiiiin pihkassa

      Hänen ihanan vuoksi minulla on pikkarit märät koko ajan. Säikähdin vähän, näetköhän kaiken minusta? Yritän pitää perusil
      Ikävä
      39
      820
    10. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      59
      723
    Aihe