Odottaako kukaan muu joulua kuin minä? Jouluna on parasta ku silloin saa joulun ajan olla lapsen mielinen ja vaikken uskokaan joulun sanomaan ni jotenkin tulee hyvää mieli ja olen hyvin onnellinen. Joulussa on parasta se ettei ole kiire mihinkään ja saa olla kotona tai missä ikinä olenkin ihan rauhassa ja saa olla jos haluan ihan yksinään.
Joulun odotusta
28
139
Vastaukset
Kiva kun tulit palstalle, minä ainakin kaipaan sinua tänne.😊
Joulu on ihan ok aikaa, vaikka näin pimeään vuodenaikaan ei aina jaksaisi juhlia..
Eniten pidän kesästä.No kyl mä odotan sit oikein muhkeeta kinkkuu :) Niinku ton pukin ilosanoman lisäks ku en mäkään tohon uskonnolliseen hömppään sit usko...
Uskonnollinen en ole minäkään, joulu on perhejuhla.
Jouluruuan suhteen olen nirso.. Syön vaan kalkkunaa, riisipuuroa ja joulutorttuja.KittieChi-81 kirjoitti:
Jouluruuan suhteen olen nirso.. Syön vaan kalkkunaa, riisipuuroa ja joulutorttuja.Meitsiki odottaa vesi kielellä Arielin kaalilaatikkoa jo kun se on sellaista herkkua mitä voisi syödä aamusta iltaan :-P Muutkin joulupöydän antimet maistuvat kyllä vallan mainiosti täytetty kalkkuna etenkin.. :-P
butch-cassidy kirjoitti:
Meitsiki odottaa vesi kielellä Arielin kaalilaatikkoa jo kun se on sellaista herkkua mitä voisi syödä aamusta iltaan :-P Muutkin joulupöydän antimet maistuvat kyllä vallan mainiosti täytetty kalkkuna etenkin.. :-P
Älä puhu siitä kalkkunasta.. Kuola valuu kohta..😜
KittieChi-81 kirjoitti:
Älä puhu siitä kalkkunasta.. Kuola valuu kohta..😜
No sellainen kokonainen kalkkuna kuitenkin joka on sullottu täyteen mitä herkullisinta kastiketta ja maukkaita leipäkuutioita tykötarpeineen :-P Hemmetti soikoon meitsi veti sitä kaksin käsin viime jouluna.. :-P
butch-cassidy kirjoitti:
No sellainen kokonainen kalkkuna kuitenkin joka on sullottu täyteen mitä herkullisinta kastiketta ja maukkaita leipäkuutioita tykötarpeineen :-P Hemmetti soikoon meitsi veti sitä kaksin käsin viime jouluna.. :-P
Kuulostaa tosi hyvältä, olisi kiva maistaa sellaista..😜
Meillä on jouluna vain sellainen kalkkunarulla, ihan hyvää sekin on.KittieChi-81 kirjoitti:
Kuulostaa tosi hyvältä, olisi kiva maistaa sellaista..😜
Meillä on jouluna vain sellainen kalkkunarulla, ihan hyvää sekin on.Mä en ole ikinä kalkkunaa syöny....enkä syö. :{
KittieChi-81 kirjoitti:
Jouluruuan suhteen olen nirso.. Syön vaan kalkkunaa, riisipuuroa ja joulutorttuja.No mitäs jos sä teet vaan lempiruokiis ku ei kai toi mikään kiveen kirjoitettu juttu oo et noit laatikkoi pitäis väkisin vetää naamariin... :)
tinttu-liina kirjoitti:
Mä en ole ikinä kalkkunaa syöny....enkä syö. :{
Tota noin... Luuletsä et sitä höyhenten kaa syödään? :D
artagnan kirjoitti:
No mitäs jos sä teet vaan lempiruokiis ku ei kai toi mikään kiveen kirjoitettu juttu oo et noit laatikkoi pitäis väkisin vetää naamariin... :)
Juuu, syön toki lempiruokiani jouluna, mieheni saa vetää niitä laatikoita jos haluaa...😊
Kyllähän sitä joulua aina odottaa..Mä tykkään jouluvaloista ihan kaameesti ja odotan että saan taas niitä laittaa. :) Joulu on kyllä mukavaa aikaa siksikin, kun saa todellakin lojua vaikka sohvalla ja kattella telkkaria...nii ja syödä vähän suklaatakin. :)
- Vaihtelun
Vaihtelun vuoksi, voisimme Kokkolassa kunnioittaa maahanmuuttajien uskontoa, ja viettää Joulua esim. ilman koristeita, ja valoja. Tämä voisi ilahduttaa Muslimiystäviämme. Kinkun voisimme jättää pois, ja tilalle ostaa Halal teurastettua lammasta.
- Tsiisuss
Elä nyt hulluja puhu
- läskipossu
Kyllä kinkkua pitää olla ja oikein läskillä varustettuna, viherpiipertäjät syököön sitä mautonta ruokaansa ja muslimit pysyköön omassa karsinassa.
Ei käy. Heidän ei tarvi juhlia joulua mutta miksi ei saisi syödä kinkkua ja juhlia joulua kuva ei se ole keltään pois.
- Vaihtelun
Mielestäni, on hieman rasistista viettää perinteistä Joulua. Onhan maassamme kymmeniätuhansia Muslimeja, ja heidän tapojansa voisimme opetella kunnioittamaan. Islamista on kuitenkin tulossa yksi maamme suurimpia uskontoja.
Oikeaan jouluun ei mikään uskonto liity koska se on lasten juhla...
- Vaihtelun
Niinhän sinä Kristitty luulet. Islam on jo Suomessa. Kalifaatti on perustettu.
En usko Jumalaan vaan olen ateisti... Joulu on lasten juhla.. Joten en koe olevani kristitty...
Minusta uskoi ihminen mihin Jumalaan tahansa tai ei uskonut niin jokainen saa nauttia joulusta... Eikö se olisi tekopyhää että söisin kerran vuodessa halai teurastettua lammasta ku en usko mihinkään
- lahjakaslahja
Ilmannimi2 kirjoitti:
En usko Jumalaan vaan olen ateisti... Joulu on lasten juhla.. Joten en koe olevani kristitty...
Mikä tekee siitä sinun mielestäsi lasten juhlan. Joulu on kaikenikäisten juhla.
Harvemmin aikuiset odottaa joulupukkia tuomaan lahjoja. Harvemmin aikuiset ovat ni innoissaan ja muistavat ilota siitä. Monesti joulu menee lapsien ehdolla...
Miksi kaikkien pitäisi syödä samaa ruokaa jouluna? Miksi kaikkien pitäisi juhlia samanlailla?
- TOSItahavo
Meillä oli italialaista ruokaa pöydässä. Tosin pakolliset laatikot yms. oli myös.
Itsekin syön jouluna omia suosikki jouluruokia. Kukin viettäköön joulua miten haluaa, ja syököön mitä haluaa.😊
- TOSItahavo
Joulu meni hyvin, joten sanoisin että kannatti odottaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP on vastuunkantaja, ja siksi suosituin kansan keskuudessa
Kiusaamiseenkin SDP puuttuu heti sellaisen tultua ilmi. Esimerkiksi persut lakaisevat nämä maton alle ja pahentavat site425841Persut on Suomen mamutuspuolue nro 1.
Heti ensimmäisenä persuvuonna 2015 maahantoivat Suomeen 35 tuhatta kunniavierastaan. Tuoreimpana persuvuonna 2025 pers714585Punavihreät puolueet haluavat Suomeen satoja tuhansia kehitysmaalaisia
SDP, vihreät ja vassarit haluavat nostaa esim. pakolaiskiintiötä todella paljon. Orpon hallituksen aikana maahanmuutto464352SDP:n johto pesi kätensä häirintäkohusta
"Suurimman oppositiopuolue SDP:n johto olisi todennäköisimmin halunnut vaieta puolueen ympärillä velloneen häirintäkohun564131SDP on selvästi paras valinta äänestyskopissa
Puolueella on arvomaailma kohdallaan, sillä on hyvä CV itsenäisen Suomen historiassa vastuunkantajana ja hyvinvointivalt913725Tytti Tuppurainen ollut aivan sekaisin viime päivinä
Pitäis varmaan tehdä huumetesti sille. "– SDP:n Tytti Tuppurainen väittää kirkkain silmin ja Antti Lindtman vierellään613255SDP:n selitykset ontuu pahasti - "On käsitelty heti, mutta kukaan ei tiedä"
Kokoomuslaiset pistää taas demareita nippuun. Tuppuraisen mukaan mukaan SDP:n useat ahdistelutapaukset on käsitelty het502433Oletko nainen turhautunut, kun en tule juttelemaan siellä?
Haluaisin tottakai tulla. Älä käsitä väärin. Ehkä ensi kerralla?352339Kähmijä puolueen kannatus romahtamassa
Erityisesti naiset ovat suuttuneet SDP:lle kertoo asiantuntijat422079En uskalla ees ajatella muru
Miten mulle ois käynyt näiden raskaiden vuosien aikana jos sua ei ois ollut 🥺😧❤️ Sä oot ollut mun henkisenä tukena iha131199