paljonko menee sähköä??

terawatti

kaksikerroksinen v.90 valmistunut rivitalo sähkölämmityksellä. Siis sähköpatterit seinillä ja lämminvesivaraaja lattialämmitys kylpyhuoneessa.
taloussähkö. Lämmitettävä ulkovarasto
Riittääkö 12000kwh mihinkään
ja mitä se suunnilleen maksaa. Tietysti riippuu sopimuksesta mutta noin:

11

1774

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vanhempi suunnittelija

Sattuipa somasti, kun juuri tein lämmöntarvelaskennan yhteen rivitaloon. 69.000 kWh siinä meni.

• samanlainen

10500 kWh, neliöitä 83. Pelkkä koneellinen poisto. Sauna kerran vko. 2 henk.

Oskari

• inssi

Meillä menee 110 m2:n omakotitalossa 13 MWh/a. Tämä on siis koko energiakulu, lämmitys talous. Maksaa kokolailla tarkalleen tonnin.

• sähkö

Meillä meni 12000KWh/vuosi 57 m2 rivitalossa.Nyt menee 12500/vuosi omakotitalossa,110m2 autotalli kun on vuolukiviuuni ja takka.

• samanlainen

Mulla on myös -90 rakennettu 77 neliöinen rivari,kylppärissä lattialämmitys jne.

Saunotaan 2-3 krt viikossa,pyykkiä ja astioita pestään päivittäin,koneellinen ilamanpoisto ja isohko akvaario,jonkä lämmitykseen/valoihin menee myös sähköä.Lämpötila sisällä n. 22-23 astetta.

Sähköä kuluu jonku verran alle 100 eurolla/kk

• suorasähkö 70m2 ja 9200 kwh/v

Riviralo 70 m2, rakenusvuosi 1999. Sähköä kuluu hieman n. 9200 kwh/v, yösähkön osuus 6700 kwh. Meitä on kaksi aikuista ja yksi lapsi sekä iso akvaario. Lämmön talteenotto löytyy, mutta käyttövesikin lämmitetään omalla 300 litran varaajalla, tietty yösähköllä. Koko vuoden sähkölasku on juuri tulleen tasauslakun mukaan 803 € /v. Tekee 67 €/kk.

• jormak

en nyt muista noita watteja/vuosi, mutta meidän sähkölasku on 122€/kk (lämmitys ja käyttösähkö).

Lämmityksenä suorasähkö sekä n. 2 kertaa viikossa lämmitetty leivinuuni/takka. Mitä olette mieltä onko lasku suuri, normaali vai pieni?

Talo on 1 1/2 kerroksinen ja pinta-alaa 150m2. Perheessä 2 aikuista ja muutaman vuoden ikäinen muksu. Sauna lämmitetään 2-3 kertaa viikossa ja pyykki pestään melkein joka päivä :).

• Harvatalo

Omakotitalo n. 130 neliötä ja vanhanpuoleinen. Suora sähkölämmitys mutta talvella lämmitetään joka toinen päivä varaavaa takkaa (tai vaihtoehtoisesti tulikiviuunia). Kaksi aikuista asukasta ja lämpötila n. 18 astetta (paitsi pesuhuoneessa n. 23 astetta). Vuoden sähkökulutus n. 13000 kWh. Jos nostettaisiin lämpötila 23 muuallakin niin epäilisin sähkölaskun tuplaantuvan?

• vuodessa

n 150m2 1,5 kerrosta,suora sähkölämmitys,sisälämpö n.20c,2 aikuista,sähkösauna,takka lämpiää suunilleen joka päivä.Lukema sisältää kaiken taloudessa kuluvan sähköenergian.

• Kuluttaja

62,5 m2 paritalo. Varaava lattialämmitys. Ei takkaa.

15.550 kWh 200/219 m2 19 m2 puolilämmin varasto,
      5 asukasta, rv. 2003 matalaenergiatalo.
      Puita n. 2-5 m3 vuodessa.
      Suoralla sähkölämmityksellä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taas puukotus yläristillä!

Tänään taas puukotettu hengiltä ihminen Kuopiontien läheisyydessä yläristillä! Nyt näitä alkaa olla viikoittain!
      Pieksämäki
      59
      1718
    2. Olen päättänyt tappaa itseni tämän vuoden puolella

Minulla ei ole oikeastaan mitään hävittävää. Elämäni on surkeaa ja tunnen ihmisten tuijotukset ja supinat. Ne nauravat r
      Ikävä
      132
      1388
    3. Mitä teillä grillataan juhannuksena? Anna oma vinkkisi grilliherkkuihin

Kesä ja juhannus on grillailun kulta-aikaa. Mitä teillä grillataan juhannuksena? Anna oma vinkkisi grilliherkkuihin. Ka
      Grillaus
      70
      1241
    4. La Promesa sarjan ystäville iso pettymys - Yleltä lisäinfoa asiasta

La Promesa suosikkisarjan kohtalosta on tullut tietoa. Tämä ei kyllä välttämättä ilahduta sarjan faneja. Lue lisää: htt
      Tv-sarjat
      10
      836
    5. Mä muuten kerroin puolisolle susta

Nimeä mainitsematta....
      Ikävä
      64
      811
    6. Paljonko meidän ikäero on?

Ois kiva tietää.
      Ikävä
      69
      691
    7. Nyt kun olen vähän huppelissa niin uskallan sanoa

Mikä minua oikein närästää... Tiedän että meillä on ollut vaikeaa mutta miten kauan sulla on ollut toinen mies vai oliko
      Ikävä
      39
      531
    8. Mies onko sinulla

Kaikki hyvin? 🌞 -nainen
      Ikävä
      36
      477
    9. Nainen onko kaikki

Onko sinulla nainen kaikki hyvin? mies
      Ikävä
      45