Aika harvoin näkee näitä tai kuulee kokemuksia. Onko näissä käytetty moottori ja vaihteisto luotettavia? Vaihteisto on 6v aisin, mutta peugeotin esitteestä sain ymmärtää, että se ei kuitenkaan olisi sama kuin ns. perusmalleissa. Myös alustassa on eroa. Ainakin normi 508 sedanina on kiva koeajon perusteella., mutta millainen ero gt:ssä? Ilmeisesti gt:ssä on aina navi ja kääntyvät xenonit.
508 gt ja sen ominaisuudet
27
2324
Vastaukset
- ffdsadsfafd
No, jos haluat heittää rahaa kaivoon, niin siitä vaan...
- Gthimottaa
Miten vastauksesi liittyy kysymyksiini. Tiedän että peugeot ei ole arvosttu merkkinä, mutta 508 gt:n specsit ja varusteet puhuvat puolestaan. Menkööt rahat kaivoon jos saan gt:n.
- Anonyymi
kateellisen puhetta
- Mutua
Tuossa GT mallissa taisi olla samanlainen etuakselisto kuin Citroenin C5 ja peugeotin 407 mallissa.
Siinähän ei siis alapallonivel ole toteutettu pallonivelenä ollenkaan vaan neulalaakeroinnilla. Tuo sitten kestää Suomen olosuhteita, johonkin rajaan asti.
Ensimmäisen sukupolven laakerointi taisi olla aika heikko kestoltaan, kun Suomessa siihen menee vettä niin helposti.
Lienee kesävyys kuitenkin parantunut ja tuolla saattaa jo sen 100tkm ajella ennenkuin nuo menevät vaihtoon.
Ihan mutua ja muistikuvia...- Gsxr500
Ihme, jos laittoivat C5 ja 407 alustan 508 gt:n. Ulkomaisissa koeajoissa ja videoissa GT saanut kehuja nimenomaan ajettavuusta (ainakin sedan), kun taas c5 ja 407 eivät.
- EiKestäEi
508 GT malliin ei ole laitettu C5 ja 407 alustaa, vaan rakenne on samankaltainen. Kuvassa on 407 etu-akselisto:
http://www.peugeot-adis.com/img/cars/photo/407/Peugeot407_front_suspension.jpg
Auton ajettavuus riippuu monesta asiasta, hyvään ajettavuuteen ei pelkkä akselistorakenteen toteutustapa riitä.
Sinänsä tuo rakenne on aivan toimiva, vastaavaa käytetään monissa kilpa-autoissa. Kestävyyden kanssa se suurin ongelma on tullut vastaan, ainakin 407 mallissa.
- Käkättimetjasäksättimet
Joo ompas varsinainen GT. Mulla on ihan perus audi A4 2 litran bensa ja menee n.7sek sataseen eikä ole mikään GT. Peugeot on nolo. Ja alustat on semmosia pehmeitä..sisustan laatu täyttä kuraa kaikissa malleissa. Ihan kamalaa olis omistaa semmonen käkätin.
- Honeyg
Audin dieselit on parempii vrt bensat. Miksi et aja dieselillä? Ei oo varaa vai? Valitan. Siksi sä oot tutkinu pösöjäkin aina sisustoja myöten. Paljo sun bensa audissa on jo kilometrejä?
- AivanPihalla
Minusta olisi aivan kauheaa omistaa noin suppea elämä.
- Peugeot3242
Heitit viikon vitsin. Kyllä 508:n sisusta on todella laadukas. Audin taas tyypillisen saksalaisen tylsä.
- Lukilaki
Aikuiset puhuvat nyt muustakin kuin 0-100 kiihtyvyydestä.
- tietämättömyys
AivanPihalla kirjoitti:
Minusta olisi aivan kauheaa omistaa noin suppea elämä.
Ei se niin kauheaa ole, kun ei tiedosta sitä.
- Anonyymi
audi 🤣🤣😂
ymmärrän katkeruutesi hyviä autoja kohtaan
- Gt508
Tässä aika hyvää tietoa.
http://performancedrive.com.au/2012-peugeot-508-gt-review-2518/ - 508gtkuski
508 on aliarvostettu malli. Varsinkin diesel versiot mainioitaautoja. Autot tilavia, hiljaisia, hyvin varusteltuja ja taloudellisia. Luotettavuuskin kohdillaan huolletuissa dieseleissä ainakin.
508 gt omistajana voin sen sanoa olevan mahtava auto. Tehoakin piisaa. Tuo 0-100 mitattu 8,2sec ei anna oikeaa kuvaa auton käytännön suorituskyvystä. Syy siihen löytyy moottorin tehokartasta. Paikaltaan lähtiessä auto on hyvin rauhallinen. Ilmeisesti tehoja rajoitetaan vaihteiston vuoksi. Auton ollessa jo vauhdissa suorituskyky on vähintäänkin riittävä. Tämä huomattiin myös tekniikanmaailman isojen Farmarien vertailussa HDI 180 version ohituskiihtyvyydessä vrt. 0-100.
508 on hyvä valinta. - Hienosto
Pikkuserkulla on 508 gt. Silloiltällöin olen sillä ajellut kuskina, ja täytyy sanoa, että todella tyylikäästi auto menee. Hiljainen, mukava ja tehokas. Kaikenlisäksi normaali kaasujalalla myös ihmeen taloudellinen. Kilometrit n. 145000km, eikä siinä kuulemma mitään remontteja ole tehty. Uutena oli jokin pikkukampanja huoltojen yhteydessä. Itsekin olen kiinnostunut sellaisesta seuraavaksi autoksi.
- Gthimottaa
No niin, nyt on 508 GT:llä ajeltu pari viikkoa. Kiitos kommenteista. Auto on hintalaatusuhteeltaan ylivoimainen. Automaatti toimii superhienosti, ja moottori antaa voimaa alakierroksilla heti, kun sitä pyytää. Wepaston ajastin hyvä. Autossa myös tuuletuksen ajastin kesäajalle. Erittäin tyytyväinen olen.
- MukavaaJoulua
En sano että ostit huonon, mutta muista kertoa tuntemukset vuoden tai kahden päästä :)
- Gthimottaa
MukavaaJoulua kirjoitti:
En sano että ostit huonon, mutta muista kertoa tuntemukset vuoden tai kahden päästä :)
Tuolta Peugeot foorumilta voi lukea niitä kokemuksia jo nyt. 508 pidetään luotettavana autona. Vain THP bensa moottorien ketjuongelmat mustaavat mainetta. Jopa 1.6hdi on saatu kestämään HDI 112 versiosta (ei enää 16 valve vaan 8) lähtien. Muut diesel koneet ovat aina olleet "kärkiryhmää". Käy vaan itsekin kokeilemassa 508 automaatti vaihteistolla.
- Eiseniinhuonoole
Gthimottaa kirjoitti:
Tuolta Peugeot foorumilta voi lukea niitä kokemuksia jo nyt. 508 pidetään luotettavana autona. Vain THP bensa moottorien ketjuongelmat mustaavat mainetta. Jopa 1.6hdi on saatu kestämään HDI 112 versiosta (ei enää 16 valve vaan 8) lähtien. Muut diesel koneet ovat aina olleet "kärkiryhmää". Käy vaan itsekin kokeilemassa 508 automaatti vaihteistolla.
Vti koneissa taitaapi olla sitä ketjuongelmaa aivan samalla tavalla. 2-tronic toimii nykien ja sen kytkimen kesto on kyseenalainen. GT mallien etuakseliston kesto on arvoitus. Että on siinä niitä sudenkuoppia muutamia. Aika näyttää miten ruostumisen kanssa käy.
Seuraava (käytetty) autoni voisi hyvinkin olla 508 jos olisi järkeviä, eli toimivia, bensakoneita tarjolla.
Nyt on 9 vuotta 406:lla takana ja ei ihan toista mokomaa enää edessä.
- Gthimottaa
508 ei ole koskaan myyty VTI-koneella.
- Gthimottaa
Pahus, niin onkin. Kiitos oikaisusta. Olen kai liikaa diesel kannattaja, jolloin bensavehkeet ei kiinnitä huomiota. Täytyy kyllä sanoa, että diesel ja vti koneinen 508 ei ole luonteeltaan samanlaisia.
- Pösömies666
160 000km kohdalla piti vaihtaa alapallo laakerit ja raidetangonpäät
- Anonyymi
meillä on hdi 2.2 GT
yksikään audi, bemari tms lelu ei ole ohittanut jos ei ole annettu.
ajettavuus mainio, ajotuntuma tarkka kova alusta, yhtään ei niiaile, eikä kallistele. 0-200km/h = n. 12,8sec
pienillä säädöillä otta herkästi 250.
kulutus silti ihmeellisen maltillinen.
6v automaatti toimii, kunhan muistaa öljyt vaihtaa 2 vuoden välein (80000km)
280tkm ajettu ja ensimmäinen vika ilmeni, ohjaustehostimen öljy alkoi vuotaa ohjausvaihteesta. tehty ranskalaisittain, eli suola ja vesihiekka tehnyt tehtävänsä. Sekin korjattavavissa
kulutus on se juttu ja teho mikä on se juttu. kovassa vauhdissa hyvä ajaa
245/45r18 kumit pitää hyvin.
ne jotka haukkuu näitä, ei ole mitään kokemusta tästä mallista.
seuraavaksi tulee diesel 4wd sähköavusteisena. siinä vakiona 300hp- Anonyymi
Että oikein 12 sek 0-200 km/h, jos ton kertoo kolmella niin ollaan paljon lähempänä totuutta. Hidas ja vanhan aikainen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Että oikein 12 sek 0-200 km/h, jos ton kertoo kolmella niin ollaan paljon lähempänä totuutta. Hidas ja vanhan aikainen.
"Että oikein 12 sek 0-200 km/h, jos ton kertoo kolmella niin ollaan paljon lähempänä totuutta."
Ei se alkuperäinen väitekään ihan uskottava ole mutta jos väität että 12 sekuntia 0-600km/h niin sitä en kyllä usko mitenkään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.52452- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46919- 60882