508 gt ja sen ominaisuudet

Gthimottaa

Aika harvoin näkee näitä tai kuulee kokemuksia. Onko näissä käytetty moottori ja vaihteisto luotettavia? Vaihteisto on 6v aisin, mutta peugeotin esitteestä sain ymmärtää, että se ei kuitenkaan olisi sama kuin ns. perusmalleissa. Myös alustassa on eroa. Ainakin normi 508 sedanina on kiva koeajon perusteella., mutta millainen ero gt:ssä? Ilmeisesti gt:ssä on aina navi ja kääntyvät xenonit.

27

1965

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ffdsadsfafd

      No, jos haluat heittää rahaa kaivoon, niin siitä vaan...

      • Gthimottaa

        Miten vastauksesi liittyy kysymyksiini. Tiedän että peugeot ei ole arvosttu merkkinä, mutta 508 gt:n specsit ja varusteet puhuvat puolestaan. Menkööt rahat kaivoon jos saan gt:n.


      • Anonyymi

        kateellisen puhetta


    • Mutua

      Tuossa GT mallissa taisi olla samanlainen etuakselisto kuin Citroenin C5 ja peugeotin 407 mallissa.

      Siinähän ei siis alapallonivel ole toteutettu pallonivelenä ollenkaan vaan neulalaakeroinnilla. Tuo sitten kestää Suomen olosuhteita, johonkin rajaan asti.

      Ensimmäisen sukupolven laakerointi taisi olla aika heikko kestoltaan, kun Suomessa siihen menee vettä niin helposti.

      Lienee kesävyys kuitenkin parantunut ja tuolla saattaa jo sen 100tkm ajella ennenkuin nuo menevät vaihtoon.

      Ihan mutua ja muistikuvia...

      • Gsxr500

        Ihme, jos laittoivat C5 ja 407 alustan 508 gt:n. Ulkomaisissa koeajoissa ja videoissa GT saanut kehuja nimenomaan ajettavuusta (ainakin sedan), kun taas c5 ja 407 eivät.


      • EiKestäEi

        508 GT malliin ei ole laitettu C5 ja 407 alustaa, vaan rakenne on samankaltainen. Kuvassa on 407 etu-akselisto:

        http://www.peugeot-adis.com/img/cars/photo/407/Peugeot407_front_suspension.jpg

        Auton ajettavuus riippuu monesta asiasta, hyvään ajettavuuteen ei pelkkä akselistorakenteen toteutustapa riitä.

        Sinänsä tuo rakenne on aivan toimiva, vastaavaa käytetään monissa kilpa-autoissa. Kestävyyden kanssa se suurin ongelma on tullut vastaan, ainakin 407 mallissa.


    • Käkättimetjasäksättimet

      Joo ompas varsinainen GT. Mulla on ihan perus audi A4 2 litran bensa ja menee n.7sek sataseen eikä ole mikään GT. Peugeot on nolo. Ja alustat on semmosia pehmeitä..sisustan laatu täyttä kuraa kaikissa malleissa. Ihan kamalaa olis omistaa semmonen käkätin.

      • Honeyg

        Audin dieselit on parempii vrt bensat. Miksi et aja dieselillä? Ei oo varaa vai? Valitan. Siksi sä oot tutkinu pösöjäkin aina sisustoja myöten. Paljo sun bensa audissa on jo kilometrejä?


      • AivanPihalla

        Minusta olisi aivan kauheaa omistaa noin suppea elämä.


      • Peugeot3242

        Heitit viikon vitsin. Kyllä 508:n sisusta on todella laadukas. Audin taas tyypillisen saksalaisen tylsä.


      • Lukilaki

        Aikuiset puhuvat nyt muustakin kuin 0-100 kiihtyvyydestä.


      • tietämättömyys
        AivanPihalla kirjoitti:

        Minusta olisi aivan kauheaa omistaa noin suppea elämä.

        Ei se niin kauheaa ole, kun ei tiedosta sitä.


      • Anonyymi

        audi 🤣🤣😂
        ymmärrän katkeruutesi hyviä autoja kohtaan


    • Gt508
    • 508gtkuski

      508 on aliarvostettu malli. Varsinkin diesel versiot mainioitaautoja. Autot tilavia, hiljaisia, hyvin varusteltuja ja taloudellisia. Luotettavuuskin kohdillaan huolletuissa dieseleissä ainakin.
      508 gt omistajana voin sen sanoa olevan mahtava auto. Tehoakin piisaa. Tuo 0-100 mitattu 8,2sec ei anna oikeaa kuvaa auton käytännön suorituskyvystä. Syy siihen löytyy moottorin tehokartasta. Paikaltaan lähtiessä auto on hyvin rauhallinen. Ilmeisesti tehoja rajoitetaan vaihteiston vuoksi. Auton ollessa jo vauhdissa suorituskyky on vähintäänkin riittävä. Tämä huomattiin myös tekniikanmaailman isojen Farmarien vertailussa HDI 180 version ohituskiihtyvyydessä vrt. 0-100.
      508 on hyvä valinta.

    • Hienosto

      Pikkuserkulla on 508 gt. Silloiltällöin olen sillä ajellut kuskina, ja täytyy sanoa, että todella tyylikäästi auto menee. Hiljainen, mukava ja tehokas. Kaikenlisäksi normaali kaasujalalla myös ihmeen taloudellinen. Kilometrit n. 145000km, eikä siinä kuulemma mitään remontteja ole tehty. Uutena oli jokin pikkukampanja huoltojen yhteydessä. Itsekin olen kiinnostunut sellaisesta seuraavaksi autoksi.

    • Gthimottaa

      No niin, nyt on 508 GT:llä ajeltu pari viikkoa. Kiitos kommenteista. Auto on hintalaatusuhteeltaan ylivoimainen. Automaatti toimii superhienosti, ja moottori antaa voimaa alakierroksilla heti, kun sitä pyytää. Wepaston ajastin hyvä. Autossa myös tuuletuksen ajastin kesäajalle. Erittäin tyytyväinen olen.

      • MukavaaJoulua

        En sano että ostit huonon, mutta muista kertoa tuntemukset vuoden tai kahden päästä :)


      • Gthimottaa
        MukavaaJoulua kirjoitti:

        En sano että ostit huonon, mutta muista kertoa tuntemukset vuoden tai kahden päästä :)

        Tuolta Peugeot foorumilta voi lukea niitä kokemuksia jo nyt. 508 pidetään luotettavana autona. Vain THP bensa moottorien ketjuongelmat mustaavat mainetta. Jopa 1.6hdi on saatu kestämään HDI 112 versiosta (ei enää 16 valve vaan 8) lähtien. Muut diesel koneet ovat aina olleet "kärkiryhmää". Käy vaan itsekin kokeilemassa 508 automaatti vaihteistolla.


      • Eiseniinhuonoole
        Gthimottaa kirjoitti:

        Tuolta Peugeot foorumilta voi lukea niitä kokemuksia jo nyt. 508 pidetään luotettavana autona. Vain THP bensa moottorien ketjuongelmat mustaavat mainetta. Jopa 1.6hdi on saatu kestämään HDI 112 versiosta (ei enää 16 valve vaan 8) lähtien. Muut diesel koneet ovat aina olleet "kärkiryhmää". Käy vaan itsekin kokeilemassa 508 automaatti vaihteistolla.

        Vti koneissa taitaapi olla sitä ketjuongelmaa aivan samalla tavalla. 2-tronic toimii nykien ja sen kytkimen kesto on kyseenalainen. GT mallien etuakseliston kesto on arvoitus. Että on siinä niitä sudenkuoppia muutamia. Aika näyttää miten ruostumisen kanssa käy.

        Seuraava (käytetty) autoni voisi hyvinkin olla 508 jos olisi järkeviä, eli toimivia, bensakoneita tarjolla.

        Nyt on 9 vuotta 406:lla takana ja ei ihan toista mokomaa enää edessä.


    • Gthimottaa

      508 ei ole koskaan myyty VTI-koneella.

      • Kylläkylläjuurinäin

      • Gthimottaa

        Pahus, niin onkin. Kiitos oikaisusta. Olen kai liikaa diesel kannattaja, jolloin bensavehkeet ei kiinnitä huomiota. Täytyy kyllä sanoa, että diesel ja vti koneinen 508 ei ole luonteeltaan samanlaisia.


    • Pösömies666

      160 000km kohdalla piti vaihtaa alapallo laakerit ja raidetangonpäät

    • Anonyymi

      meillä on hdi 2.2 GT
      yksikään audi, bemari tms lelu ei ole ohittanut jos ei ole annettu.

      ajettavuus mainio, ajotuntuma tarkka kova alusta, yhtään ei niiaile, eikä kallistele. 0-200km/h = n. 12,8sec
      pienillä säädöillä otta herkästi 250.

      kulutus silti ihmeellisen maltillinen.
      6v automaatti toimii, kunhan muistaa öljyt vaihtaa 2 vuoden välein (80000km)

      280tkm ajettu ja ensimmäinen vika ilmeni, ohjaustehostimen öljy alkoi vuotaa ohjausvaihteesta. tehty ranskalaisittain, eli suola ja vesihiekka tehnyt tehtävänsä. Sekin korjattavavissa

      kulutus on se juttu ja teho mikä on se juttu. kovassa vauhdissa hyvä ajaa
      245/45r18 kumit pitää hyvin.

      ne jotka haukkuu näitä, ei ole mitään kokemusta tästä mallista.

      seuraavaksi tulee diesel 4wd sähköavusteisena. siinä vakiona 300hp

      • Anonyymi

        Että oikein 12 sek 0-200 km/h, jos ton kertoo kolmella niin ollaan paljon lähempänä totuutta. Hidas ja vanhan aikainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Että oikein 12 sek 0-200 km/h, jos ton kertoo kolmella niin ollaan paljon lähempänä totuutta. Hidas ja vanhan aikainen.

        "Että oikein 12 sek 0-200 km/h, jos ton kertoo kolmella niin ollaan paljon lähempänä totuutta."

        Ei se alkuperäinen väitekään ihan uskottava ole mutta jos väität että 12 sekuntia 0-600km/h niin sitä en kyllä usko mitenkään.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      100
      7060
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      30
      2741
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      33
      2313
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      87
      1996
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      14
      1717
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      9
      1515
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1397
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1361
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1314
    10. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1298
    Aihe