Hei!
Mitä venelakkaa suosittelisitte käytettäväksi veneen sisätilojen puupinnoille, kera plussa/miinukset :-) Alkydipohjaiset lähtökohtaisesti eivät pitemmän päälle kestäviä..?
Kiitos etukäteen asiallisista vastauksista!
Venelakoista
14
3578
Vastaukset
- lelelelelepo
LE TONKINOIS=HELPPO JA HYVÄ
- tonkkaa
... ja Tonkinoisin laatu on tasaista, kuin maanis depressiivisen mieli.
- Flibu620
Uus mielenkiintoinen merkki mulle 👍🏻🚤
Tonkinois on 1000v vaha resepti. On kuiviva öljy, ei siis varsinainen lakka. Ihan perinteinen vernissakin on hyväksi todettu ulkona olevoen puuosien "lakkauksessa"
Sisätilalakkauksiin sopii tuollaiset puolikiiltävät ja puolihimmeät alkydilakat ihan hyvin. Tonkinoisia en lähtisi sisätilaan vetämään. Vedin sillä joskus vanhan veneen runkoa. Pinnasta saa hemmetinmoisella hinkkaamisella ihan kivan, mutta helpompiakin tapoja on.
Epifanes, International, you name it, ei voi mennä pieleen. Enemmän nyt viime vuosina vetänyt Internationalin ja Epifanesin kamaa. Molemmat asiallisia. Hempelin etuna on, että sitä saa joka kioskista.
Pohjalle yleensä useampi kerros kirkasta lakkaa ja vasta viimeistelynä himmeää päälle. Epifanesilla on Rapidcoat lakka, jolla saadaan tehtyä nopeasti pintaa, kaksi, jopa kolme kerrosta päivässä. Sitten pintaan Rubbed effectiä ja homma on siinä. (Esim. Nautor käyttää muuten noita)- Flibu620
Hienoa ja kiitos hyvistä vinkeistä 💪🏻👍🏻
- Hemppelikokemus
Muutama vuosi sitten lakkasin venee sisällä olevat tiikit Hempelin tuotteilla. Pohjalle tuli muutama kerros Dura Gloss lakkaa ja pintaan yksi kerros Dura Satin:ia. Pinnasta tuli ihan nätti silkin himmeä.
- syyytän_hallitusta
Onko veneet menneet lakkoon? loppuuhan ne venelakot ennen kesää?
- HempelinLakkoja
Hempelin Dura-Satinista on hyviä kokemuksia. Helppo levittää, ei pahaa käryä, ei vaadi erikoishengityssuojaimia, kuivuu nopeasti, helppo välihioa, nätti puolihimmeä pinta, kohtuuhintaista. Suosittelen pystypintoihin ja kalusteisiin. Turkkilevyihin suosittelen Hempelin 2-komponenttista Diamond Varnishia.
- hksjoe
Lakkoja olen minäkin pähkäillyt, kun pitäisi lakata mahonkivanerinen luukku ja massiivimahonkinen pinna. Kovasti haukutula Tikkurilan Unicalla lakkasin aiemman veneen pinnan, ja ihan kohtuullinen jälki ja kesto sillä oli.
Mutta olisiko öljylakka siis ylivoimainen vaihtoehto sään armoilla oleville osille?- ykslisää
Ylläkehuttu Epifanes saa kehut minultakin. Siinä on hyvä UV-suoja ja hyvä kulutuksenkesto. Asia kokeiltu puuveneen kannessa ja suositukset tuli useammalta venepuusepältä.
- epifanes
Epifanesin kirkaslakka on ulkotiloihin ihan ehdoton.
- Flibu620
Entäs kotimaine Ilves venelakka?
- jolmera
Ilveslakkaa koitin edellisenä kesänä...en suosittele.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2241958Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101758Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse551227Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801065Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.17998TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi15940- 46855
Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään89854- 70802
Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42784