Helsinginsanomien " iloiset profesorit " olette

äoöåcxz

pyytämättäni hauskuttaneet itseäni tuoden mielipiteineen julki haluavien mietteitä kaikenmaailman ( hymyilen ) Eräs oppinut kirjoitti yliopistolta ehkä hirveän tärkeän mielipiteensä ja minä lisään tyylillä " täältä pesee " näkökulman. Parhailla arvosanoilla erityislastentarhaopettajaksi yliopistosta valmistuneen todellisuutta 2010-luvulta jos suonette ottaa vastaan toisenlaisen näkökulman todellisuudesta.

Varmana ( hymyilen ) heille kaikille lähihoitajille ( melkein kaikille ) kuin sosionoomeille on yllästystä täynnä kun sosinoomin tutkinto ei kata kuin osan siitä mitä erityislastentarhaopettajan tutkinto 2010-luvulla on nykyisin Samoin niille kaikille erityislastentarhaopettajille jotka ovat valmistuneet kauvan sitten. Ehkä työyhteisöissä tuntuukin että 2010 luvulla kuin " hepreaa " josta ei saa mitään selvää joten kaikenmaailman ( hymyilen ) käsitykset että parhailla arvosanoilla valmistuneet erityislastentarhaopettajat eivät olisi niitä parhaita ( poikeuksia joka ammatissa että lähihoitajakaan ei ole kuin paperilla päteviä )


Jatkuva ketjuttaminen tarkoittaa sitä että monet lähihoitajat tekevät erityislastentarhaopettajan sijaisuutta, tietämättä että heidän pedakookkiset työkalut eivät riitä vaan vastassa on uupumus jossain vaiheessa kuten sosionoomeillekin ei varmana ketään fiksu sosinoomi kehtaa väittää että hänen ammattikorkeakoulu tutkinto on samanarvoinen kuin erityislastentarhaopettajan tutkinto yliopistossa. Katso ja opi mikä ero tutkinnoilla on. Säästösyistä kuitenkin kunnille tulee halvemaksi palkata sosionoomi kuin parhailla arvosanoilla yliopistosta valmistunut erityislastentarhaopettaja.

Tässä ei vähätelty vaan arvonsa kullakin tutkinnolla koska yhdessä työtä tekevät, parhaaseen lopputulokseen pääsevät yhdessä kun lapset on keskiössä .

3

92

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • zxcxzäö

      Siinä ei lukenut että aloittaja on erityislastentarhaopettaja vaikka omaehtoiseti olen vapaa-aikana opiskellut erityisosaamista. Kiinnitäisin huomiota kuinka sosionoomien tutkintoa nostavat julkisuudessa asintuntijoiksi ohi erityislastentarhaopettajien yliopistotutkinnon. Viimeistään tällä vuosikymmenellä pitäisi älytä jotka eivät vielä vääränlaisesta ylpeydestä johtuen älynneet oleelista Asiantuntijatehtävissä mm. erityisasintuntija, tohtori koulutettavista asiantuntija tehtäviin. Väitöksen suorittaneisiin asintuntijoihin Korkeasti koulutettujen erityisavustaja asiantuntija tehtävissä jne...

    • äoöåöcxz

      Yhä enemissä määrin lähihoitajia tekevät jatkuvia lastentarhaopettajien sijaijaisuukia tyhmempikin älyää heiltä puuttuvan pätevän korkeasti koulutetun pedakokiset valmiudet sekä " työkalut " Silloin kun työpaikolle tulee korkeasti koulutettu 2010-luvulla opettajakolutuksen saanut opettaja yliopistolta kuin errä korkeasti kolutettu erityislastentarhaopettaja työyhteisössä monesti
      Muutos tuntuu " heprealta " kun vanhat luutuneet hierarkkiat vaikka yhdessä töitä tekevät alkavat poistua samalla kun työn laatu , vaatimuksineen laittaa työyhteisön tutkimaan itseään eikä työkaveria sekä tapaansa hoitaa työnsä olisiko siinä aiheelista Muutokseen. Muutos ensimäisenä ärsyttää ja tuntuu tylsältä ( hymyilen ) kunnes jossainvaiheessa työyhteisöt alkaakin voimaan paremmin ja kiinnittämään huomionsa itseensä ja omaan käytökseensä esimerkiksi.

    • oiåäöoiy

      Ammattiloukkaantuja saavat näistä ( tiivistetyistä ) kansankielellä, puhekielellä oikein herkkuluun jota kaluta vihanvoimmoissaan mm. Todettakoon tuntevani monia lähihoitajia joista voidaan sanoa että ovat kutsumstyössä vaikka se ei palkassa näy Tiedän ilokseni myös lähihoitajia jotka ovat ohjautuneet omaehtoisesti itseohajutuvasti opiskelemaan lisää tiedostaen 2010 luvulla nousseet vaatimukset erityisosaamiseen.
      Psyykistä kasvuaan ja kehitystä luulisi itseään älykkäinä pitävien päivittävän omasltaosaltaan. On se varmasti mukavalta kuulostavalta tuntuvaa kun tietämättömät pitävät monia lähihoitajia opettajina mutta jossain vaiheeessa käy siten että joutuvat olemaan itselleen rehelisiä ja myöntämään että enää ei tunnu mukavalta ja kivaltakaan teeskenellä ja näytellä olevansa opettaja vaan paremmalta tuntuisi myöntää rehelisesti vanhemille olevansa lähihoitja joka tekee lastentarhanopettajan sijaisuutta. ( saa taputtaa )

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe