Sanotaanko missään määräyksessä jotain lintulautojen, talipallojen tms. virittelystä kerrostalon ulkoalueille.
Vastaukset 6
- talokohtaista
Se on talokohtaista ja riippuu isännöitsijästä ja ympäröivien alueiden rottien määrästä.
- Ohjeet_ei_ole_tarkkoja
Mitä oman asuinpaikkasi "Terveydensuojelujärjestys" kertoo?
Tässä yksi lainaus: "Lintujen ruokinta on asemakaava-alueella sallittu kiinteistön omistajan luvalla. Esimerkiksi parvekkeilla tapahtuvaan lintujen ruokintaan tarvitaan taloyhtiön suostumus.
Taajama-alueilla ruokinta tulee järjestää siten, että rotat, hiiret tai muut vahinkoeläimet eivät pääse ruokintapaikalle. Mikäli ruokinnasta todetaan aiheutuvan haittoja, esimerkiksi haittalintujen tai rottien lisääntymisen muodossa, tulee ruokinta lopettaa. Kesäajaksi tulee ruokinta lopettaa ja ruokintapaikat puhdistaa." - Lintujen_ystävä
Meillä on parvekkeella roikkunut talipalloja jo monta vuotta ja hyvin on mennyt. Näin siis HEKAlla.
- KondekanKuningas
Meillä HEKAn yhtiössä roikkuu asukkaat narussa.
- kohtarottaparvekkeella
Rotta pääsee seinääkin pitkin kerrostalossa, onhan oravakin sellainen joten parasta olla kerrostalossa rukkimatta.
- ToimivaKonsti
Pitää siis ruokkia rotat ulos, ettei ne tule sisään. Näin aikaisemminkin
viljamyllyissä jätettiin vijaa säkkien ulkopuolelle, niin rotat ja hiiret jätti säkit rauhaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi naiset haluavat itseään vanhemman kumppanin? Vai haluavatko?
Tuolla toisessa ketjussa tuli esille tämä kysymys ja se on mielestäni hyvä kysymys. Kiitos scrg:lle tämän kysymyksen esi3521051- 71728
Missä vaiheessa
Unohdit minut? Onko sinulla oikeasti mies jota rakastat? Tiedän että möhlin ja odotin liikaa. Ei tarvitse vastata jos et37656- 41578
- 40545
- 63523
SDP: tiukkaa maahanmuuttopolitiikkaa ilman rasismia
Analyysin mukaan demareiden uuden maahanmuuttolinjan suurin ero konservatiivioikeiston vastaavaan on rasismin puute. ht320496- 75461
kasariperjantai 2026
Ajatuksia vuoden 2026 kasariperjantaista...ainakin porukkaa oli mun mielestä liikkeellä tosi paljon ja fiilinki noin yle22459Mulla on ikävä sua
Pakko se on myöntää, mulla on ikävä sua 🥺💔.. En kyllä haluaisi sitä myöntää kun tämä tilanne on niin hankala. Oon yri19451