2020 saamme risteillä uudella Vikingillä.
Uusi laiva
89
1810
Vastaukset
- Entäs.reittimatka
Voiko sillämyös tehdä reittimatkoja, vai tuleko tuo alus vain risteilykäyttöön risteilyliikenteeseen kuten Birka Stockholm ja Viking Cinderella tukholman ja maarianhaminan välillä, tosin näilläkin aluksilla voi tehdä yhdensuuntaisena pelkän reittimatkan. Näillä leveysasteilla ovat nuo risteilyt harvinaista herkua reittiliikenteessä olevilla aluksilla, vain joitain charter- Riika- tai jouluristeilyjä erikoistarjontana. Mitään säännöllistä ei siis juurikaan ole mannersuomesta risteilyliikenteen suhteen tarjolla
- HaluatkoKehariTurpaan
Et voi Jiikoo-76
Koska et uskalla tehdä mitään reissua MS-tautisi vuoksi, kuten et uskalla alkoholiakaan käyttää!
Joten ei! et tule olemaan eka joka kertoo tolta laivalta kokemuksia... etkä kyllä vimppakaan - Voi.sinua.voi.koeta.kest
HaluatkoKehariTurpaan kirjoitti:
Et voi Jiikoo-76
Koska et uskalla tehdä mitään reissua MS-tautisi vuoksi, kuten et uskalla alkoholiakaan käyttää!
Joten ei! et tule olemaan eka joka kertoo tolta laivalta kokemuksia... etkä kyllä vimppakaanMitenkä tuo Commondore-hytti olikaan?
- HaluatkoKehariTurpaan
Voi.sinua.voi.koeta.kest kirjoitti:
Mitenkä tuo Commondore-hytti olikaan?
Seranden/Symphonyn käyttämä nimi sviitistä
- Maksaja
Viking Line heti boikottiin. Yhtiö tilasi aluksen kiinalaisilta. Itse en ainakaan astu tämän jälkeen tuon yhtiön paatteihin.
http://yle.fi/uutiset/3-9310374- Ei-ehditä
Kas kun kotimaasta ei löydy kapasiteettia. Tilauskirjat ovat täynnä.
- uytrew34
Ei-ehditä kirjoitti:
Kas kun kotimaasta ei löydy kapasiteettia. Tilauskirjat ovat täynnä.
Ei ainakaan tämä uutinen tue väitettäsi.
http://www.hs.fi/talous/a1479869203025 - Ei-ehditä
uytrew34 kirjoitti:
Ei ainakaan tämä uutinen tue väitettäsi.
http://www.hs.fi/talous/a1479869203025Mihin perustat väitteesi, sillä tuo linkittämäsi uutinen ei sitä tue.
- saumaasaumaa
uytrew34 kirjoitti:
Ei ainakaan tämä uutinen tue väitettäsi.
http://www.hs.fi/talous/a1479869203025HeSa:n jutussa ei ole sanaakaan ko.asiasta.
Turun ja Rauman telakoilla on ''kirjat täynnä'' vuoteen 2022 asti. - jnhbgvfcdxs
saumaasaumaa kirjoitti:
HeSa:n jutussa ei ole sanaakaan ko.asiasta.
Turun ja Rauman telakoilla on ''kirjat täynnä'' vuoteen 2022 asti.Ei olekaan. Jos syynä olisi ollut kapasiteetin puute, olisi siitä Hesarin uutisessa mainittu.
- xnert
jnhbgvfcdxs kirjoitti:
Ei olekaan. Jos syynä olisi ollut kapasiteetin puute, olisi siitä Hesarin uutisessa mainittu.
Viimeisten 3-4kk aikana Hesari,ym. ovat kertoneet useaan otteeseen telakoiden hyvästä tilauskannasta. Luulisi asiasta kiinnostuneilla olevan tiedossa.....
- boikottiinvaan
saumaasaumaa kirjoitti:
HeSa:n jutussa ei ole sanaakaan ko.asiasta.
Turun ja Rauman telakoilla on ''kirjat täynnä'' vuoteen 2022 asti.Mitä täytettä Raumalla on? Jotain tekosaariahan ne siellä ovat hitsailleet ja puolustusvoimille saatetaan askarrella lähinnä jolla-kokoluokan kippoja jossain vaiheessa, mutta mitään oikeita laivoja ei Raumalla kyllä olla oman muistikuvani mukaan rakentamassa?
Viking Line on ollut perinteisesti laivayhtiöistä se epäisänmaallisin. Ahvenanmaalaisille kelpaa mantereelta pumpatut tuet ja pakkoruotsi. Ahvenanmaalaiset eivät osallistu varusmiespalvelukseen. Laivat tilataan sieltä mistä halvimmalla saadaan.
Toivottavasti somalimerirosvot kaappaavat tuon kiinalaisaluksen ja upottavat sen Intian valtamereen, niin silloin se ei ainakaan tule pilaamaan muutenkin huonossa jamassa olevaa Itämerta. - ganalinvarrel
boikottiinvaan kirjoitti:
Mitä täytettä Raumalla on? Jotain tekosaariahan ne siellä ovat hitsailleet ja puolustusvoimille saatetaan askarrella lähinnä jolla-kokoluokan kippoja jossain vaiheessa, mutta mitään oikeita laivoja ei Raumalla kyllä olla oman muistikuvani mukaan rakentamassa?
Viking Line on ollut perinteisesti laivayhtiöistä se epäisänmaallisin. Ahvenanmaalaisille kelpaa mantereelta pumpatut tuet ja pakkoruotsi. Ahvenanmaalaiset eivät osallistu varusmiespalvelukseen. Laivat tilataan sieltä mistä halvimmalla saadaan.
Toivottavasti somalimerirosvot kaappaavat tuon kiinalaisaluksen ja upottavat sen Intian valtamereen, niin silloin se ei ainakaan tule pilaamaan muutenkin huonossa jamassa olevaa Itämerta.Tämä(-kin) meni ohi ?
http://yle.fi/uutiset/3-8977274 - mahtuu-vaikka-vihitty
ganalinvarrel kirjoitti:
Tämä(-kin) meni ohi ?
http://yle.fi/uutiset/3-8977274Ei pitäisi haitata: "Liikennöinteeseen Tanskaan alus pääsee syyskuussa 2018."
Kun taas: "Lopullinen sopimus on tarkoitus allekirjoittaa kevään 2017 aikana." - pakkomahtuakunonvihitty
mahtuu-vaikka-vihitty kirjoitti:
Ei pitäisi haitata: "Liikennöinteeseen Tanskaan alus pääsee syyskuussa 2018."
Kun taas: "Lopullinen sopimus on tarkoitus allekirjoittaa kevään 2017 aikana."Mistä löysit viimeisen kappaleen,ihan MV lehden tyylillä:))
Se sopimus tehtiin kesäkuussa 2016,peltityöt alkaa ensi vuonna. - helpostimahtuu
pakkomahtuakunonvihitty kirjoitti:
Mistä löysit viimeisen kappaleen,ihan MV lehden tyylillä:))
Se sopimus tehtiin kesäkuussa 2016,peltityöt alkaa ensi vuonna.Jälkimmäinen lainaus liittyy siis tähän Viking Linen mahdolliseen tilaukseen. Eli yritin tiivistää mahdollisimman lyhyesti sen tosiasian, että Rauman telakalla olisi kyllä tilaa rakentaa tämä Vikingin uutukainen tilaajan haluamalla aikataululla.
Jos rakentaminen aloitetaan 2018 loppupuolella, niin kyllä tuon kokoinen lossi saadaan helposti valmiiksi vuonna 2020.
Viking Line on tehnyt siis vasta aiesopimuksen. Varustamolla on hyvä historia vatuloinnista, ämpyilystä ja takaisinvedoista. Missähän mahtaa luurata nykyään ADCC?
http://www.vikingline.com/en/investors/stock-exchange-releases/published-2016/letter-of-intent-concerning-an-order-of-a-passenger-vessel/
"The aim is to sign a final agreement during the spring of 2017." - milli_on_mitta
Raha ratkaisee. Tuleva kippo maksaa n.190 milliä. Viking Grace muutama vuosi sitten 240 milliä....
- mixitup
helpostimahtuu kirjoitti:
Jälkimmäinen lainaus liittyy siis tähän Viking Linen mahdolliseen tilaukseen. Eli yritin tiivistää mahdollisimman lyhyesti sen tosiasian, että Rauman telakalla olisi kyllä tilaa rakentaa tämä Vikingin uutukainen tilaajan haluamalla aikataululla.
Jos rakentaminen aloitetaan 2018 loppupuolella, niin kyllä tuon kokoinen lossi saadaan helposti valmiiksi vuonna 2020.
Viking Line on tehnyt siis vasta aiesopimuksen. Varustamolla on hyvä historia vatuloinnista, ämpyilystä ja takaisinvedoista. Missähän mahtaa luurata nykyään ADCC?
http://www.vikingline.com/en/investors/stock-exchange-releases/published-2016/letter-of-intent-concerning-an-order-of-a-passenger-vessel/
"The aim is to sign a final agreement during the spring of 2017."Kannattaa aina sotkea asioita eri jutuista;)
- monet.on.muuttujat
milli_on_mitta kirjoitti:
Raha ratkaisee. Tuleva kippo maksaa n.190 milliä. Viking Grace muutama vuosi sitten 240 milliä....
Sopimusta ei ole vielä tehty, onkohan valittu edes valuuttaa jolla maksetaan? Kunhan trumpetinsoittaja pääsee vauhtiin, niin voi lautan hinta ollakin yhtäkkiä puolet tai kaksinkertainen nykytilanteeseen verrattuna. Huonosti kävi 90-luvun alussa niille suomalaisillekin, jotka olivat ottaneet ulkomaista lainaa.
- eriksoineillariittää
monet.on.muuttujat kirjoitti:
Sopimusta ei ole vielä tehty, onkohan valittu edes valuuttaa jolla maksetaan? Kunhan trumpetinsoittaja pääsee vauhtiin, niin voi lautan hinta ollakin yhtäkkiä puolet tai kaksinkertainen nykytilanteeseen verrattuna. Huonosti kävi 90-luvun alussa niille suomalaisillekin, jotka olivat ottaneet ulkomaista lainaa.
"...onkohan valittu edes valuuttaa jolla maksetaan?"
Dollareita käytetään.
Ahneidenmaalla hattu kiertämään ja 190 miljoona euroa (201 706 280 $) on koossa huomenna. - uytrew34
Ei-ehditä kirjoitti:
Mihin perustat väitteesi, sillä tuo linkittämäsi uutinen ei sitä tue.
Tässä lainaus Hesarista;
HANSES kertoo Vikingin neuvotelleen saksalaisen Meyer Werftin kanssa, jolla on telakka Turussa, sekä myös Rauman telakan kanssa. Hinta tuli esteeksi tällä kertaa kotimaiselle tilaukselle. - kerrastako-oppineet
uytrew34 kirjoitti:
Tässä lainaus Hesarista;
HANSES kertoo Vikingin neuvotelleen saksalaisen Meyer Werftin kanssa, jolla on telakka Turussa, sekä myös Rauman telakan kanssa. Hinta tuli esteeksi tällä kertaa kotimaiselle tilaukselle.Meyer tietää tasan tarkkaan Viking Linen luotettavuuden sopimuskumppanina. Jättihän Viking Line lunastamatta heiltä lähes valmiin Europan. http://www.simplonpc.co.uk/Viking-Line/Europa01fof.jpg
Itse uskon että Meyer esitti tarkoituksella riittävän suuren hintalapun, jottei joudu enää tekemisiin tämän epäluotettavan varustamon kanssa. - slite
Europan tilasi itseasiassa silloisen Viking Linen osakasvarustamo gotlantilainen Rederi AB Slite. Nordbanken päätti lopettaa rahoituksen juuri ennen aluksen valmistumista. Sliten aikaisemmin Wärtsilältä tilaama alus osoittautui huomattavasti tilattua kalliimmiksi telakan taloudellisten ongelmien vuoksi. Telakan konkurssi johti Sliten myöhemmin suuriin talousvaikeuksiin ja pian konkurssiin.
Nykyinen Viking Line pohjautuu toiseen osakasvarustamoon Ahvenanmaalta, joka tuolloin käytti nimeä SF Line AB (alunperin Ålandsfärjan AB). Yhtiö on usein tilannut aluksia eri telakoilta. Uudisrakennus korvaakin Amorellan, joka on rakennettu Brodosplit telakalla joka sijaitsee nykyisessä Kroatiassa. Taustastaan huolimatta Amorella on osoittautunut erinomaiseksi autolautaksi. Ehkäpä yhdeksi kaikkien aikojen parhaaksi.
Olisi tietysti ollut hienoa saada tämä autolautta Meyerilta. - Pientä.tarkennusta
slite kirjoitti:
Europan tilasi itseasiassa silloisen Viking Linen osakasvarustamo gotlantilainen Rederi AB Slite. Nordbanken päätti lopettaa rahoituksen juuri ennen aluksen valmistumista. Sliten aikaisemmin Wärtsilältä tilaama alus osoittautui huomattavasti tilattua kalliimmiksi telakan taloudellisten ongelmien vuoksi. Telakan konkurssi johti Sliten myöhemmin suuriin talousvaikeuksiin ja pian konkurssiin.
Nykyinen Viking Line pohjautuu toiseen osakasvarustamoon Ahvenanmaalta, joka tuolloin käytti nimeä SF Line AB (alunperin Ålandsfärjan AB). Yhtiö on usein tilannut aluksia eri telakoilta. Uudisrakennus korvaakin Amorellan, joka on rakennettu Brodosplit telakalla joka sijaitsee nykyisessä Kroatiassa. Taustastaan huolimatta Amorella on osoittautunut erinomaiseksi autolautaksi. Ehkäpä yhdeksi kaikkien aikojen parhaaksi.
Olisi tietysti ollut hienoa saada tämä autolautta Meyerilta."silloisen Viking Linen osakasvarustamo gotlantilainen Rederi AB Slite"
Viking line oli alkujaan kolmen, SF, Sally ja Sliten yhteinen markkinointiyhtiö, Sallyn ja Sliten kariuduttua taloudellisiin ongelmiin otti SF Line nimekseen Viking Line
- Virsut
Kiinalainen jäävahvistettu alus, siihen kannattaa luottaa.
- Nikke.Laudaturisti
Siihen voidaan tarvittaessa hitsata Helsingin telakalla vahvikkeita jäämurtajaraudasta.
- gts.titaanic
Vettä raskaampi rauta ei vaan ole mikään kovin järkeävä laivanrakennusmateriaali. Painon lisäksi rauta on myös pehmeää, se ei oikein kestä jäätä tai pohjakosketuksia.
Oma suosikkilaivani on Finnjet. Siinä oli käytetty yläpuolisissa rakenteissa kevyttä alumiinia. Kaikkein parhaan laivan saisi tekemällä veden ja jään kanssa kosketuksessa olevat osuudet titaanista, ja loput sitten alumiinista. Kestävyyden lisäksi laivasta tulisi samalla myös ruostumaton.
- alotta.fa-chine
Mikä uutukaiselle nimeksi? Viking Tsainella?
- en.tule.käyttämään
Kiinalainen, eli Itämerelle saadaan Estonia 2.
- Papenburg
Estonia eli alkuperäiseltä nimeltää Viking Sally rakennettiin Saksassa Meyer Werftin telakalla Papenburgissa. Tosin autolautan valmistusmaa tuskin vaikuttaa paljoltikaan todennäköisyyteen upota.
- nejtack
Papenburg kirjoitti:
Estonia eli alkuperäiseltä nimeltää Viking Sally rakennettiin Saksassa Meyer Werftin telakalla Papenburgissa. Tosin autolautan valmistusmaa tuskin vaikuttaa paljoltikaan todennäköisyyteen upota.
Ainakin kiinalaisissa rahtilaivoissa käytetään ohutta peltiä. Näyttävät yhden talven jäljiltä melkoisilta luurangoilta.
Kiinalaiset sähkövitkuttimet ovat yleensä myös melko paloherkkiä ja sähköjohtoahan autolauttaan tulee melkoisesti. En kyllä aio mokoman prototyypin hukutettavaksi koskaan lähteä.
- tättärääpippijuu
Mitähän tuo tarkoittaa suomeksi:
"Liikennöinteeseen Tanskaan alus pääsee syyskuussa 2018."? - HellooHalloo
"Uudisrakennusprojektia on edeltänyt monivuotinen, EU:n Merten moottoritiet -projektiin liittyvä suunnittelutyö Connecting Europe Facility -välineen puitteissa, johon myös Turun satama ja Stockholms hamnar ovat osallistuneet, sanoo toimitusjohtaja Jan Hanses"
Hyvin on Viikkari taas rahastanut EU:ta, Turun ja Tukholman satamaa :D Veronmaksajat maksaa mutta tilaus ja osaaminen menee Kiinaan.- tallinkilla.jatkossa
http://www.iltalehti.fi/uutiset/201611232200031244_uu.shtml
"Kauppalehden mukaan Viking Line on saanut vuodesta 2002 lähtien varustamotukea suomalaisilta veronmaksajilta lähes 440 miljoonaa euroa."
Että semmosia kavereita ne affenanmaalaiset on. Eiköhän nuo tuet tule lakkauttaa samoin tein. Turha suomalaisten on kiinalaisten palkkoja alkaa maksamaan. - Sieltäkö
tallinkilla.jatkossa kirjoitti:
http://www.iltalehti.fi/uutiset/201611232200031244_uu.shtml
"Kauppalehden mukaan Viking Line on saanut vuodesta 2002 lähtien varustamotukea suomalaisilta veronmaksajilta lähes 440 miljoonaa euroa."
Että semmosia kavereita ne affenanmaalaiset on. Eiköhän nuo tuet tule lakkauttaa samoin tein. Turha suomalaisten on kiinalaisten palkkoja alkaa maksamaan.Mitä, tuleeko miehistökin Kiinasta?
- onneksi_ei
Sieltäkö kirjoitti:
Mitä, tuleeko miehistökin Kiinasta?
Jos Viking Line saisi päättää niin tulisi. Mutta kun ei saa;)
- piruirit
onneksi_ei kirjoitti:
Jos Viking Line saisi päättää niin tulisi. Mutta kun ei saa;)
Jos merimies saa keskimäärin 30 donaa vuodessa, niin 20 miljuunan varustamotuella saataisiin 666 merimiestä. Montahan merimiestä Viikingillä on yhteensä?
- katteen_syöjät
piruirit kirjoitti:
Jos merimies saa keskimäärin 30 donaa vuodessa, niin 20 miljuunan varustamotuella saataisiin 666 merimiestä. Montahan merimiestä Viikingillä on yhteensä?
Vuonna 2015 laivoilla työskenteli 2066 ihmistä.
http://www.vikingline.com/globalassets/documents/market_specific/corporate/investors/annual-reports/vuosikertomus-2015.pdf - karsintaa.tehtävä
katteen_syöjät kirjoitti:
Vuonna 2015 laivoilla työskenteli 2066 ihmistä.
http://www.vikingline.com/globalassets/documents/market_specific/corporate/investors/annual-reports/vuosikertomus-2015.pdfTuosta voidaan päätellä, että Viking Linellä on kapasiteettia liikaa 1/3. Mitkä laivat pitäisi poistaa, jotta toiminta saadaan markkinaehtoisesti kannattavaksi?
Tällä hetkellähän laivastoon kuuluu:
Amorella
Gabriella
Mariella
Rosella
Cinderella
XPRS
Grace
Oman näkemykseni mukaan ainakin Cinderella ja Rosella ovat täysin turhia. - Virolaiset.perässä
tallinkilla.jatkossa kirjoitti:
http://www.iltalehti.fi/uutiset/201611232200031244_uu.shtml
"Kauppalehden mukaan Viking Line on saanut vuodesta 2002 lähtien varustamotukea suomalaisilta veronmaksajilta lähes 440 miljoonaa euroa."
Että semmosia kavereita ne affenanmaalaiset on. Eiköhän nuo tuet tule lakkauttaa samoin tein. Turha suomalaisten on kiinalaisten palkkoja alkaa maksamaan.Täysin saman verran tallink virolaisena yrityksenä saa tukia suomesta suomeen liputtamistaan aluksistaan kuin viking line.
Kannattaa uistaa kokonaisuus jos vertailet tukia merenkululle - out.of.memory
Virolaiset.perässä kirjoitti:
Täysin saman verran tallink virolaisena yrityksenä saa tukia suomesta suomeen liputtamistaan aluksistaan kuin viking line.
Kannattaa uistaa kokonaisuus jos vertailet tukia merenkululleKannattaa myös muistaa se kumpi varustamo käyttää enemmän suomalaisia aluksia.
- Tallinkmaksaa
out.of.memory kirjoitti:
Kannattaa myös muistaa se kumpi varustamo käyttää enemmän suomalaisia aluksia.
Tallink on tilannut 2000 luvulla Suomesta 7 alusta Viking Line 2.
- Virolaase.peräss
Tallinkmaksaa kirjoitti:
Tallink on tilannut 2000 luvulla Suomesta 7 alusta Viking Line 2.
Tosin Tallinkin on ollut pakkorako tilata nuo alukset saadakseen kilpailukykyisen laivaston kilpailijoidensa kanssa
- Skånepåg
Vanha Mariella on paras,där har vi knullat och slickat :*
- HaluatkoKehariTurpaan
Mikä on tuopin hinta tulevalla aluksella ja onkno karaokea?
- Millainen-nautinto
Entäs tuopit, ovatko muovia vai lasia?
- KerroNeroKerro
Mutta minkä kokoiset tuopit ja missä on edullisin olut? Onko millaiset hytit? Vastaa Tuomas. Niin ja onko sulla yhtään kaveria?
- HaluatkoKehariTurpaan
KerroNeroKerro kirjoitti:
Mutta minkä kokoiset tuopit ja missä on edullisin olut? Onko millaiset hytit? Vastaa Tuomas. Niin ja onko sulla yhtään kaveria?
Ei ole kavereita, eikä tule olemaan, tai on mulla yksi, mielikuvitusystäväni JiiKoo.
- Reittiliikenteeseen
"2020 saamme risteillä uudella Vikingillä."
Eiköhän tuo kuitenkin tule ihan vain reittiliikenteeseen Turku tukholma välille, tarkoituksenahan on korvata nykyään ko. reitillä oleva m/s Amorella- Risteilynautintoa
Matkusta sinä ihan miten vaan haluat, mutta me muut nautimme riosteilyistä. Siinä ei sanaerotiikalla ole merkitystä.
- lainausmerkit
Risteilynautintoa kirjoitti:
Matkusta sinä ihan miten vaan haluat, mutta me muut nautimme riosteilyistä. Siinä ei sanaerotiikalla ole merkitystä.
Eipä lossimatkaa kännisten karaoken hoilaajien kanssa voi miksikään risteilynautinnoksi sanoa. Suomesta lähtevien purtiloiden tehtävä on siirtää matkustajat ja rahti mahdollisimman nopeasti päätepisteiden välillä.
Oikeissa risteilijöissä ei ole autokantta, eikä niissä myydä kaljaa lavoittain. - Me-nautimme
lainausmerkit kirjoitti:
Eipä lossimatkaa kännisten karaoken hoilaajien kanssa voi miksikään risteilynautinnoksi sanoa. Suomesta lähtevien purtiloiden tehtävä on siirtää matkustajat ja rahti mahdollisimman nopeasti päätepisteiden välillä.
Oikeissa risteilijöissä ei ole autokantta, eikä niissä myydä kaljaa lavoittain.Nauti sinä tavallasi, me nautimme risteiluistä.
Me emme tyrkytä pahaa, mahdollista pahaa oloamme, muille. - kantasiakas
Me-nautimme kirjoitti:
Nauti sinä tavallasi, me nautimme risteiluistä.
Me emme tyrkytä pahaa, mahdollista pahaa oloamme, muille.Ette tosiaankaan tyrkytä, vaan te aiheutatte pahaa oloa muille. Pidetään se lähiöräkälätunnelma lähiöissä, eikä tuoda sitä laivoille.
- bara.one
Vikingille riittää yksi kiinalainen romu, optiota ei käytetä. Ehkä seuraava Vikingin alus tehdäänkin jo Raumalla? Tai Helsingissä, joka on palaamassa risteilyalusmarkkinoille.
- autolauttoja.vain
"Vikingin alus tehdäänkin jo Raumalla? Tai Helsingissä, joka on palaamassa risteilyalusmarkkinoille."
Tosin vikingin, kuten tallinkin, tallink siljan, eckerön alukset ovat näillä leveysasteilla vain autolauttoja, läpiajettavine autokansineen joita risteilykäyttöön valmistetuilla aluksilla ei tarvita eikä sellaisia risteilylaivoilla olekkaan - halpa.reissu
autolauttoja.vain kirjoitti:
"Vikingin alus tehdäänkin jo Raumalla? Tai Helsingissä, joka on palaamassa risteilyalusmarkkinoille."
Tosin vikingin, kuten tallinkin, tallink siljan, eckerön alukset ovat näillä leveysasteilla vain autolauttoja, läpiajettavine autokansineen joita risteilykäyttöön valmistetuilla aluksilla ei tarvita eikä sellaisia risteilylaivoilla olekkaanViimeksi risteiltiin loppukesästä autolautalla Hailuotoon. En suosittele, ei ollut karaokea eikä taxfreetä.
- autolautoista
halpa.reissu kirjoitti:
Viimeksi risteiltiin loppukesästä autolautalla Hailuotoon. En suosittele, ei ollut karaokea eikä taxfreetä.
risteilyn voi tuottena tehdä autolautallakin,
autolautta tosin ei ole risteilijä autokansineen,
siinä pieni ero risteilyhemmollemme
Hailuotoon kulkee kyllä maantielautta joka täyttää autolautan tunnusmerkit
läpiajettavalla autokannellaan - tiedoXenne
autolautoista kirjoitti:
risteilyn voi tuottena tehdä autolautallakin,
autolautta tosin ei ole risteilijä autokansineen,
siinä pieni ero risteilyhemmollemme
Hailuotoon kulkee kyllä maantielautta joka täyttää autolautan tunnusmerkit
läpiajettavalla autokannellaan"autolautta tosin ei ole risteilijä autokansineen"
Ja risteilijä on muutenkin sotalaiva. Siviilit eivät niillä yleensä seilaa. - Soltulle-miettimista
tiedoXenne kirjoitti:
"autolautta tosin ei ole risteilijä autokansineen"
Ja risteilijä on muutenkin sotalaiva. Siviilit eivät niillä yleensä seilaa.No niitä sotalaivojasi (risteilyaluksia) rakennetaan tälläkin hetkellä mm. Meyer Werftin Turun telakalla tälläkin hetkellä, risteily aluksia mm. TUI varustamolle, mitenkähän tykkisi sijoitetaan noille risteilijöille
Mieti jatkossa tuota näsäviisautta kommenteissasi, huomioi tämä "tiedotuksissasi" jatkossa - eri.alustyypit
Soltulle-miettimista kirjoitti:
No niitä sotalaivojasi (risteilyaluksia) rakennetaan tälläkin hetkellä mm. Meyer Werftin Turun telakalla tälläkin hetkellä, risteily aluksia mm. TUI varustamolle, mitenkähän tykkisi sijoitetaan noille risteilijöille
Mieti jatkossa tuota näsäviisautta kommenteissasi, huomioi tämä "tiedotuksissasi" jatkossaAinoat sotalaivat rakennetaan lähitulevaisuudessa Rauman telakalla, mutta nekään eivät ole mitään risteilijöitä. Risteilyaluksia tehdään toki Turussakin.
- Viking-linen-mukaan
viking linen mukaan tuo uusi alus tulee säännölliseen reittiliikenteeseen Turku Tukholma reitille korvaten nykyisen m/s Amorellan. Mitään uutta risteilyliikennettä ei siis ole luvassa viking linren toimesta.
Tämä olisi ollut myös aloittajan luettavissa viking linen verkkosivujen kautta- Räyhälinja
Niin, Turun linjan laivat kuluvat huomattavasti nopeammin kuin Helsinki-Tukholma -linjalla. Siksi nuo jo kaksi splitiläistä laivaa poistetaan, kun Gabriella ja Mariella voivat hyvin.
- pintakaasulla
Räyhälinja kirjoitti:
Niin, Turun linjan laivat kuluvat huomattavasti nopeammin kuin Helsinki-Tukholma -linjalla. Siksi nuo jo kaksi splitiläistä laivaa poistetaan, kun Gabriella ja Mariella voivat hyvin.
Miksi kuluisivat? Nehän uivat matkan keskimäärin hitaammin, koska saaristo-osuutta on enemmän. Peräsimen vaijerit voi tietty venyä nopeammin.
- Ja-sen-huomaa
pintakaasulla kirjoitti:
Miksi kuluisivat? Nehän uivat matkan keskimäärin hitaammin, koska saaristo-osuutta on enemmän. Peräsimen vaijerit voi tietty venyä nopeammin.
Foorumin viisaimman aivoitusta ja arviointia.
- lopotomiako.tehty
Ja-sen-huomaa kirjoitti:
Foorumin viisaimman aivoitusta ja arviointia.
Miksi kommentoida, jos ei tiedä kysymykseen vastausta?
- Siinä-sinulle-vastausta
lopotomiako.tehty kirjoitti:
Miksi kommentoida, jos ei tiedä kysymykseen vastausta?
No on laskettu, että joka matka kuluttaa tuhannesosanpohjarautaa nyt alkaa Amorellan pohjalevyt olla peltiä, koska ne kulkevat saaristossa hitaammin eli aikaa kuluu enemmän ja siten kuluminen suurempaa.. Lisäksi potkurit ja potkuriakseli ovat melkein lopussa. Koneet päästävät aivan liikaa ilmaa läpi.
- Yritäs.uudelleen
Siinä-sinulle-vastausta kirjoitti:
No on laskettu, että joka matka kuluttaa tuhannesosanpohjarautaa nyt alkaa Amorellan pohjalevyt olla peltiä, koska ne kulkevat saaristossa hitaammin eli aikaa kuluu enemmän ja siten kuluminen suurempaa.. Lisäksi potkurit ja potkuriakseli ovat melkein lopussa. Koneet päästävät aivan liikaa ilmaa läpi.
Vastasit väärään kysymykseen. Helsingistä on puolta pidempi matka Tukholmaan kuin Turusta. Sen vuoksi Helsingin reitti kuluttaa enemmän laivaakin. Varsinkin kun reittiä ajetaan urku auki avomerellä.
- Siinä-tarkennusta
Yritäs.uudelleen kirjoitti:
Vastasit väärään kysymykseen. Helsingistä on puolta pidempi matka Tukholmaan kuin Turusta. Sen vuoksi Helsingin reitti kuluttaa enemmän laivaakin. Varsinkin kun reittiä ajetaan urku auki avomerellä.
Laiva kulkee nopeammin aavalla ja rungon ja veden välissä on samanlainen inversikerros kuin lentokoneen rungolla. Eli aavalla kulutusta ei ole. Paitsi jos ajetaan hitaasti, mutta sitähän ei tehdä.
Muuten tuohan oli kysymys "Miksi kuluisivat? Nehän uivat matkan keskimäärin hitaammin, koska saaristo-osuutta on enemmän. Peräsimen vaijerit voi tietty venyä nopeammin." ja kyllä se vastaus tuli juuri tuohon. - hyväteoria
Siinä-tarkennusta kirjoitti:
Laiva kulkee nopeammin aavalla ja rungon ja veden välissä on samanlainen inversikerros kuin lentokoneen rungolla. Eli aavalla kulutusta ei ole. Paitsi jos ajetaan hitaasti, mutta sitähän ei tehdä.
Muuten tuohan oli kysymys "Miksi kuluisivat? Nehän uivat matkan keskimäärin hitaammin, koska saaristo-osuutta on enemmän. Peräsimen vaijerit voi tietty venyä nopeammin." ja kyllä se vastaus tuli juuri tuohon.Teoriasi mukaan paikallaan oleva laiva kuluisi nopeiten? No ilmankos Finnjetkin meni piloille seistessään Bahamalla toimettomana.
- Kertaa-fysiikkaa
hyväteoria kirjoitti:
Teoriasi mukaan paikallaan oleva laiva kuluisi nopeiten? No ilmankos Finnjetkin meni piloille seistessään Bahamalla toimettomana.
Et siis tiedä eroa lepo- ja liikekitkan välillä. Etkä tunne kinetiikkaa, mikä on fysikaalisen kemian osa-alue, joka tutkii kemiallisen reaktion reaktionopeuksia ja niihin vaikuttavia seikkoja.
- Sinä-hullu-kyselet
hyväteoria kirjoitti:
Teoriasi mukaan paikallaan oleva laiva kuluisi nopeiten? No ilmankos Finnjetkin meni piloille seistessään Bahamalla toimettomana.
Tästä tyypistä taas nähdään, kuinka oikeassa vanhan sananlasku onkaan: "Yksi hullu pystyy kysymään enemmän kuin mihin tuhat viisasta pystyy vastaamaan."
- FysMaist
Kertaa-fysiikkaa kirjoitti:
Et siis tiedä eroa lepo- ja liikekitkan välillä. Etkä tunne kinetiikkaa, mikä on fysikaalisen kemian osa-alue, joka tutkii kemiallisen reaktion reaktionopeuksia ja niihin vaikuttavia seikkoja.
Kirjoitin 1970-luvun lopulla pitkästä fysiikasta laudaturin, ja valmistuin 80-luvun puolivälissä fysiikan maisteriksi. Tiedän kyllä mistä kirjoitan.
Sinulla sen sijaan on ongelmia faktojen hahmottamisessa, kun kirjoitat Amarillon peltien ohenemisesta. Ensiksi pitäisi kulua pois peltipintaa suojaavan maalikerroksen? Miksi niin ei käy? Siksi koska niin ei käy.
Liike- ja lepokitkat kuuluvat mekaniikkaan, eivät merenkäyntiin, jossa kappaleet liikkuvat jatkuvasti lepokitkassa. - Hyvät-höpsismitiedot
FysMaist kirjoitti:
Kirjoitin 1970-luvun lopulla pitkästä fysiikasta laudaturin, ja valmistuin 80-luvun puolivälissä fysiikan maisteriksi. Tiedän kyllä mistä kirjoitan.
Sinulla sen sijaan on ongelmia faktojen hahmottamisessa, kun kirjoitat Amarillon peltien ohenemisesta. Ensiksi pitäisi kulua pois peltipintaa suojaavan maalikerroksen? Miksi niin ei käy? Siksi koska niin ei käy.
Liike- ja lepokitkat kuuluvat mekaniikkaan, eivät merenkäyntiin, jossa kappaleet liikkuvat jatkuvasti lepokitkassa.Tiedoksi maisterille: Amarillo on kaupunki Texasissa, Amorella taas on Viking Linen autolautta.
Kannatti kirjoittaa laudatur! - Virtausoppi
Hyvät-höpsismitiedot kirjoitti:
Tiedoksi maisterille: Amarillo on kaupunki Texasissa, Amorella taas on Viking Linen autolautta.
Kannatti kirjoittaa laudatur!Kyse ei ole laivayksilöistä tai niiden nimistä, vaan ilmiöstä ylipäätään. Joku tässä ketjussa julkesi väittää, että laivat kuluvat sitä enemmän mitä vähemmän niitä käytetään.
- Oletkos-laudatur
Virtausoppi kirjoitti:
Kyse ei ole laivayksilöistä tai niiden nimistä, vaan ilmiöstä ylipäätään. Joku tässä ketjussa julkesi väittää, että laivat kuluvat sitä enemmän mitä vähemmän niitä käytetään.
Ai, minä luin, että mitä enemmän käytetään (Turun laivat), sitä vähemmän kuluvat (Helsingin laivat).
Kaikkihan tietävät Turku-Tukholma -laivojen kuluvan nopeasti.
Oletkos laudatur-tietäjä? - laskuoppia
Oletkos-laudatur kirjoitti:
Ai, minä luin, että mitä enemmän käytetään (Turun laivat), sitä vähemmän kuluvat (Helsingin laivat).
Kaikkihan tietävät Turku-Tukholma -laivojen kuluvan nopeasti.
Oletkos laudatur-tietäjä?HEL-STO on pituudeltaan 1,5x TKU-STO. Siitä voit ynnäillä kulumisia.
- Laudatur-tietämystäkö
laskuoppia kirjoitti:
HEL-STO on pituudeltaan 1,5x TKU-STO. Siitä voit ynnäillä kulumisia.
Hel-Sto seisoo päivän satamassa, Tku-Sto vain tunnin pari. Siitä voit ynnäillä kulumisia.
- cum_laude_approbatur
Helsingissä on yksi erittäin kuluttava ja laivoja syövä paikka, Kustaanmiekka. Siinä on kuun vaikutuksen johdosta suuret vuorovesivaihtelut, joista syntyy kovia virtauksia ja näin aiheuttavat lähinnä laivan kylkiin ja keulaan suuria kulumia. Tämän vuoksi kylkilevyjä joudutaan uusimaan joka neljäs vuosi ja keulalevyjä joka kolmas vuosi.
- Kunnon-selvitystä
cum_laude_approbatur kirjoitti:
Helsingissä on yksi erittäin kuluttava ja laivoja syövä paikka, Kustaanmiekka. Siinä on kuun vaikutuksen johdosta suuret vuorovesivaihtelut, joista syntyy kovia virtauksia ja näin aiheuttavat lähinnä laivan kylkiin ja keulaan suuria kulumia. Tämän vuoksi kylkilevyjä joudutaan uusimaan joka neljäs vuosi ja keulalevyjä joka kolmas vuosi.
Tuossa kunnon selvitystä:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/14588030/uusi-laiva#comment-92718323
Ei ihme jos kulahtaa. - sopimustekninen.seikka
Laudatur-tietämystäkö kirjoitti:
Hel-Sto seisoo päivän satamassa, Tku-Sto vain tunnin pari. Siitä voit ynnäillä kulumisia.
Ei liity kulumiseen millään tavalla. Voidaan sopia että Turun reitillä laivat seisovat satamassa viikon? Vain seilatut merimailit lasketaan.
- Turku.on.kallis.reitti
Silja Linen Europe on elävä esimerkki Turun linjan kuluttavuudesta. Sen koneet ajettiin loppuun reilussa 10 vuodessa. Peräsimen vaijerikin katkesi ja laiva kiersi monta päivää pelkkää rinkiä Ahvenanmerellä, ennen kuin se saatiin kiinni hinaajaan.
- capitaano_morgan
cum_laude_approbatur kirjoitti:
Helsingissä on yksi erittäin kuluttava ja laivoja syövä paikka, Kustaanmiekka. Siinä on kuun vaikutuksen johdosta suuret vuorovesivaihtelut, joista syntyy kovia virtauksia ja näin aiheuttavat lähinnä laivan kylkiin ja keulaan suuria kulumia. Tämän vuoksi kylkilevyjä joudutaan uusimaan joka neljäs vuosi ja keulalevyjä joka kolmas vuosi.
Ei kun lisää viinaa:))))))))))))))))
- kampiakin
Turku.on.kallis.reitti kirjoitti:
Silja Linen Europe on elävä esimerkki Turun linjan kuluttavuudesta. Sen koneet ajettiin loppuun reilussa 10 vuodessa. Peräsimen vaijerikin katkesi ja laiva kiersi monta päivää pelkkää rinkiä Ahvenanmerellä, ennen kuin se saatiin kiinni hinaajaan.
Ei katkennut peräsimen vaijeri vaan paapuripotkurin kumppari. Styyrpuuri toimi joten rinkiä kiersi.
- äänilevyseppä
cum_laude_approbatur kirjoitti:
Helsingissä on yksi erittäin kuluttava ja laivoja syövä paikka, Kustaanmiekka. Siinä on kuun vaikutuksen johdosta suuret vuorovesivaihtelut, joista syntyy kovia virtauksia ja näin aiheuttavat lähinnä laivan kylkiin ja keulaan suuria kulumia. Tämän vuoksi kylkilevyjä joudutaan uusimaan joka neljäs vuosi ja keulalevyjä joka kolmas vuosi.
"....kylkilevyjä joudutaan uusimaan joka neljäs vuosi ja keulalevyjä joka kolmas vuosi."
Onks ne cd, dvd vai blu-ray levyjä ? - Amatöörikö.kipparina
kampiakin kirjoitti:
Ei katkennut peräsimen vaijeri vaan paapuripotkurin kumppari. Styyrpuuri toimi joten rinkiä kiersi.
Miksei kippari kompensoinut kiertoliikettä keulapotkureilla? Vauhti vaan tarpeeksi hitaaksi niin pitäisi mennä suoraan, tai tarvittaessa kääntymään hankalampaankin suuntaan.
- Silloin-kaikki-reilassa
cum_laude_approbatur kirjoitti:
Helsingissä on yksi erittäin kuluttava ja laivoja syövä paikka, Kustaanmiekka. Siinä on kuun vaikutuksen johdosta suuret vuorovesivaihtelut, joista syntyy kovia virtauksia ja näin aiheuttavat lähinnä laivan kylkiin ja keulaan suuria kulumia. Tämän vuoksi kylkilevyjä joudutaan uusimaan joka neljäs vuosi ja keulalevyjä joka kolmas vuosi.
Kuten Tallinkin propagandapäällikkö täällä on useasti toitottanut, ei ole mitään vaaraa, jos vaan merikortti on Kustaanmiekassa auki komentosillalla. Silloin ei tuuli paina eikä jäät haittaa eikä kulumistakaan esiinny.
- Sukkak
"Kustaanmiekka"
Missä se miekka siellä on? Olen lukuisia kertoja kussut Suomenlinnan muureilta siihen salmeen, mutta miekkaa en ole nähnyt vielä missään. - cum_laude_approbatur
Silloin-kaikki-reilassa kirjoitti:
Kuten Tallinkin propagandapäällikkö täällä on useasti toitottanut, ei ole mitään vaaraa, jos vaan merikortti on Kustaanmiekassa auki komentosillalla. Silloin ei tuuli paina eikä jäät haittaa eikä kulumistakaan esiinny.
Aiheesta hieman poiketen: Kustaanmiekka on kyllä leikin tekoa verrattuna Itämeren haasteeseen.
Kun Hoburgin ukko saa vainun maan hajusta herkkään nenäänsä, niin silloin on leikki kaukana eikä auta brygalla avoinna oleva merikorttikaan.
Siinä menee koko pakka sekaisin. Ukon suuttuessa hän tekee vanavesitankkiin reijän ja tyhjentää sen. Mitenkäs sitten seilataan eteenpäin kun työntövoima on hävinnyt?
- Gylddyyrimatkailua
Jes! Pääsette uuteen uivaan räkälään ryyppäämään ja oksentamaan. Antoisia krapula-aamuja!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 931702
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2291420- 871321
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!65995Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46921- 47908
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38898Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9864- 46832
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35809