Eikös ole kova kulkuinen peli tuollainen suuremman teholuokan 2.0 tdi? 140 hv 2.0 tdi ei mitään jakoja kun tykittelee kusipäisesti menemään Audi/Skoda-tyyliin 170 hv TDI:llä!!! Kuten skodistit vuosia sitten ovat asian ilmoittaneet useaan otteeseen tällä palstalla: "kyykyttely onnistuu myös TDI Oculla!!!"
Otetaan kuitenkin mittaustulokset esiin tukemaan näitä vuosia sitten esille tuotuja kyykytysjuttuja, joiden mukaan ihan etuvetoinen perusmoottorinen OCtaviakin on liikenteen kingi ja kuski pahimman sortimentin kusipää.
Autobild.de mittaustulokset:
2009 Audi A4 2.0 TDI 170 hv etuveto (sama moottori kuin Octavia RS TDI 2006-2014):
0-50 km/h: 3,2s
0-100 km/h: 9,3s
2008 Mercedes C250 CDI takaveto 204hv:
0-50 km/h: 2,5s
0-100 km/h: 7,3s
Lisäksi ote suomennettuna testistä: "Takavetoiset BMW ja Mercedes tuottavat eniten hauskuutta kilparadalla ja mutkateillä. Lisäksi ne ovat ketteriä kaupungissa. Etuvetoinen Audi ei vain pysy ajodynamiikassa tai käsiteltävyydessä takavetoisten tahdissa. Avantgarde-varusteltu C-sarjan auto 17-tuuman vanteineen tarjoaa ennen kokemattoman määrän ajodynamiikkaa ja ketteryyttä. Audin ajajat kärsivät kahdessa suhteessa etuvedosta. Ensinnäkin käsiteltävyydeltään se ei ole erityisen urheilullinen ja huomattavasti kömpelömpi kuin takavetoiset kilpakumppanit. Testiradallamme myös Audin selvä aliohjautuvuus estää hyvät kierrosajat. Lisäksi Audi A4 etuakseli kolahtelee sopimattoman äänekkäästi epätasaisuuksissa."
http://www.autobild.de/artikel/test-audi-a4_bmw-3er_mercedes-c-klasse-809679.html
170hv 2.0 Tdi vääntöä ja tehoa
40
2318
Vastaukset
- naurattaaskooda
Mitä tulee hauskuuden tuottoon, nauran kyllä eniten skeidalle.
- samaamieltä-
Skodasta saa kyllä aina hyvät naurut
- jaloissahanne
Skeidat pyörii aina jaloissa mopomoottoreinen,, vaikka ne läskit pyöreäposki sirkuspellet haluaisikin niin kovasti kyykytellä paskoillaan
- ei.onnistunut
kun ei ole muusta kokemusta niin voihan sitä itselleen uskotella, että se etuvetoinen ritsa on maailmankaikkeuden paras ajaa. Mutta kun ei se ole, testeissäkin näin todettu
- Vaikeneminen_kultaa
Ehkä kannattaa olla vastaamatta trollille . Hänen aloituksensa kuivuvat vähin äänin. Olisi mielenkiintoista seurata tuota kehitystä!
- profixer
Minkälaisia ajokokemuksia sinulla on esim. moottoriradoilla? Millä autoilla olet ajanut?
Jos on noin massiivinen kokemuksenpuute, niin miksi kirjoitat autopalstalla?
- merlek
Ilmeisesti maailman tärkein asia
- hidasmälli
Sinänsä naurettava tulos että tuo sama 170 hv moottori on "sporttisen" RS TDI keulilla (vm. 2006-2013). On joo tosi sporttinen
- kyykkyläisenkyykky
Noi skeidat on mopoja....kyykkäävät ilman muuta takavetoisille mersuille, ja monille muillekin. moottorikin lelumoottori, ahdettu hikinen irvokas pikkuturbo. LOLLOLLOO
- vainiinon
"Audin ajajat kärsivät etuvedosta"
- Tgcvhy
Kyllä skoda tarjoaa eniten hauskuutta kilparadalla. Ei sillä tarvitse edes ajaa kun yleisö jo ulvoo naurusta.
- kollektiivinenidiotismi
Tässähän se on taas ammattilaisten toteamana autojournalistisessa julkaisussa että ei se etuveto oikein toimi ajettavuuden kannalta. Skodisti tietenkään ei vain usko vaan kaikkitietävänä (vain Skodalla, Ladalla ja muutamalla muulla mädällä kotterolla ajaneena) tietää paremmin
- montekarjala
Itse olen tosi hyvin pärjänny 1.4 TSI DSG Monte Carlo Sport Skodalla. Tää on kuin urheiluauto
- RainierinSkoda
Monte Carlossa ei juuri muuta näekään kuin Skodia. Sekä radalla että sen ulkopuolella.
- rappiteipit
Täällä on kanssa pärjätty todella hyvin 1.0 TSI DSG Octavialla jossa on Sport pack eli takaspoiler. Niin ja kerran lähdin valoista kickdownilla nopeammin kuin viereisellä kaistalla ollut matala urheiluauto! Vroooooooom!
- kebikk
Hehheh onpa nolo
- Ocu1.8TSI.132kW.Webasto
Hohhoijaa, oli miten oli, mutta aamulla laitan taas Webaston päälle radiokauko-ohjaimella.
- Ocu1.8TSI.132KW.Webasto
Kauko-ohjaimella myös ohjataan lääkitystäni täällä Kellokoskella. Kerran lähdin salaa ajelemaan OCU 1.8 TSI webasto edition urheiluautollani, ole rohkea. Ensi vuonna ajan ehkä Rosbergin kanssa formuloissa. Eiku ainiin en viikkaan, se perkele ajaa Mersulla mestaruuksia. Skoda olis sporttisempi. Hei tota mun pitää mennä on terapiasession vuoro, siellä puhutaan mun pakkomielteestä Skodan Webastoihin.
- Ocu1.8TSI.132kW.Webasto
Ocu1.8TSI.132KW.Webasto kirjoitti:
Kauko-ohjaimella myös ohjataan lääkitystäni täällä Kellokoskella. Kerran lähdin salaa ajelemaan OCU 1.8 TSI webasto edition urheiluautollani, ole rohkea. Ensi vuonna ajan ehkä Rosbergin kanssa formuloissa. Eiku ainiin en viikkaan, se perkele ajaa Mersulla mestaruuksia. Skoda olis sporttisempi. Hei tota mun pitää mennä on terapiasession vuoro, siellä puhutaan mun pakkomielteestä Skodan Webastoihin.
Voimia vaan sinne Kellokoskelle. Hyvän auton olet valinnut omalle radallesi.
- Ocu1.8TSI.132KW.Webasto
Ocu1.8TSI.132KW.Webasto kirjoitti:
Kauko-ohjaimella myös ohjataan lääkitystäni täällä Kellokoskella. Kerran lähdin salaa ajelemaan OCU 1.8 TSI webasto edition urheiluautollani, ole rohkea. Ensi vuonna ajan ehkä Rosbergin kanssa formuloissa. Eiku ainiin en viikkaan, se perkele ajaa Mersulla mestaruuksia. Skoda olis sporttisempi. Hei tota mun pitää mennä on terapiasession vuoro, siellä puhutaan mun pakkomielteestä Skodan Webastoihin.
Rosberg ei pärjää koska sen sillä on ikivanha pystyyn ruostunut mersu.OCU POWER!!!!!111
- pronssa
Kuka voitti mestaruuden?
- kusipäinen.ocuttaja
Ei perkele, eiks mun tuunattu 2009 sport sininen rs tdi ookkaa ton nopeempi?
- jojojeee
laita lastu ainiin mut eihän se silti lähe minhinkään
- 8888888
on se nopeampi kun sun bimmeri. vai mitä haaaaaaaaaaaaaaaaa
- suonmäku
Voi gyygytellä myös bemarin 328 -95 skeidoja varsinkin räsäsiä kiusata
- huhhuhoo
"Etuveto kärsii ajodynamiikan puutteista takavetoon nähden"
- kokemuksenpuute
Skodistien mielestä vakio RS Skoda kädetön perämetsän-pekka lippalakki päässä pieksee moottoriradalla Valtteri Bottaksen Mercedes-formulan..
Kaikkea sitä voi luulla kun ei ole tietoa eikä kokemusta edes näistä vakio takaveto dieseleistä uusista V6/V8 malleista puhumattakaan- skodisteilla
Eihän sille voi mitään kun ei ole kokemusta!
- jajääät_ISOSTI
Tuo täysin sama 2.0 TDI moottori on näissä "sporttisissa" vanhemmissa Octavia RS malleissa joita näkee melko paljon. Mittaustulosten perusteella tuo on todella mopo moottori etuvetoon yhdistettynä.
Kommentit etuvedon "puutteista" myös ajodynamiikassa/ketteryydessä tuodaan selvästi esille takavetoiseen nähden. Onhan myös tuossa vm. 2008 C250 CDI Mersussa ihan eri tavalla puhtia johonkin "wannabe sporttisille lippispellejen himoitsemaan" ledirinkulamosse Audiin tai amiskertoimet ennätyslukemiin kohottavaa RS Octavia lippispötkylään verrattuna. - onnaaksvaiei
Paljos tollaset maksaa?
Täs olis Mercedes-Benz C 250 T BlueTec Exclusive 2014
110.500 km
39 900,00 €
http://www.kamux.fi/vaihtoautot/mercedes-benz/c/hhn-133276
Tolla hinnalla saa vaikka Skoda Suberbin!
Skoda Superb Combi 2,0 TDI 170 4x4 Ambition Business DSG Autom.
Vuosimalli 2014
108.000 km
28 800,00
11100€ autojen hintaeroa!
Millo pääsee aloittajan mersun kyytiin kokeilemaan kuinka hyvin se mersu talviliukkailla lähtee?- hankikokemuksia
Tuon vertailun M-B C250 cdi vuosimalli on 2008. Edes uusi 2016 RS Ocu bensa 220hv Ei pysty tuota käytettyä vm. 2008 C250 cdi karistamaan suorituskyvyssä kannoiltaan.
Myös havainnot etuvedon puutteista ajo-ominaisuuksien suhteen ja takavedon paremmuudesta tuotu tässäkin testissä hyvin esille.
Skodisti tietenkin lobbaa autoveron puolesta ettei harmittaisi kun muut painelevat ohi hienoilla autoilla. - älänaurata
Ainut ettrei sulla ole mersua!
Koska olet vaan idiootti joka perseilee netissä muka mersun paremmilla ajo-ominaisuuksilla.
Mutta miksi?
Sulla ei sellaista ole.
Mersu ei talviliukkailla tee muuta ku vilkuttaa luistoneston valoa!
Et siis tiedä mersun talviominaisuuksista yhtään mitään!
Vai millo sun mersun kyytiin pääsee kokemaan sen todellisen kiihtyvyyden lumisella ja jäisellä tiellä?
Mitä jos menisit pentu imee äitis tissii ja tuut sit puhumaan ku saat joskus auton alle? - hanki-pojuli-kokemusta
Oikein liikuttava pikku tarina sinulla.
Onko sinulla muuten vieläkään metriäkään kokemusta milläkään kelillä 2010-luvun takavetoisesta?
Miksi takavetoiset myös voittaneet TM 2014 (Bmw) ja TM 2015 (Mercedes) talvitestit 2010-luvulla? - etsilleentaas
hanki-pojuli-kokemusta kirjoitti:
Oikein liikuttava pikku tarina sinulla.
Onko sinulla muuten vieläkään metriäkään kokemusta milläkään kelillä 2010-luvun takavetoisesta?
Miksi takavetoiset myös voittaneet TM 2014 (Bmw) ja TM 2015 (Mercedes) talvitestit 2010-luvulla?Ai mersu voitti?
*Jaettu voitto Mercedes-Benz C-sarja 220 Bluetec A farmari Premium Business/Volkswagen Passat 2,0 TDI DSG Highline
Otetaampa tästä oppia.
Tekniikan Maailma valitsi vuoden parhaan talviauton
Saksalaisiin autoihin voi luottaa talvella, ainakin jos on uskominen Tekniikan Maailman perinteisiä talvitestejä.
Tekniikan Maailman talvitestin voittaja oli Audi A4
Tekniikan Maailman talvitestin voittaja oli Audi A4 (KUVA: Markus Pentikäinen Tekniikan Maailma)
Julkaistu: 10.2.2016 10:32 , Päivitetty: 10.2.2016 14:22
Saksalaisiin autoihin voi luottaa talvella, ainakin jos on uskominen Tekniikan Maailman perinteisiä talvitestejä.
Lehden tuoreimman talvivertailun voittajaksi nousi tänä talvena Audi A4, kun viime vuonna voitto jaettiin Mercedes-Benz C 220 BlueTecin ja Volkswagen Passatin kesken.
Lue HS:n koeajo Audi A4:stä tästä: Uusi Audi A4 ajaa melkein itsestään.
TM testasi tällä kertaa nelivetoisia autoja. Lehti kokosi uutuusmallien joukosta 15 nelivetoautoa, joiden hintahaarukka asettui 27 000 ja 67 000 euron välille. Samalla lehti testasi myös kaksivetoista Toyota Auris Hybridiä.
Autoja testattiin monella tapaa.
Oli liikkeellelähtö- ja vetokokeita, joissa autoilla hinattiin toista autoa sekä lumisessa, jäisessä ja asfalttipintaisessa mäessä. Lisäksi autoilla pujoteltiin liukkaalla jäällä, minkä tarkoituksena oli selvittää nelivetojärjestelmien ja ajonvakautuksen toimintaa ääriolosuhteissa.
Testit suoritettiin Ivalossa testiradoilla ja maantiellä kovissa pakkasissa.
Autojen paremmuus ratkottiin seuraavien kategorioiden mukaan.
Suurimmat painoarvot (20 %) saivat Hallittavuus, Etenemiskyky ja Lämmityslaite. Muut alueet ja painoarvot olivat Talviajo maantiellä (15 %), Jarrut (10 %), Valot ja näkeminen (10 %) ja Sähkölämmittimet (5 %).
Myös Talvivarusteet ja Käytettävyys arvioitiin, mutta ne eivät vaikuttaneet loppuarvosanaan, TM kertoo tiedotteessa.
Lopulta autojen paremmuusjärjestys voittajaksi ylsi Audi A4 2,0 TDI Quattro S tronic
Kakkostilan jakoivat Škoda Superb Combi 2,0 TDI 190 4 x 4 ja Volvo V60 Cross Country D4 AWD.
Testissä menestyivät myös Land Rover Discovery Sport, Ford S-Max, Mazda CX-3 ja Mercedes-Benz GLC.
Aikaisemmin TM:n talvitesteissä on keskitytty pääasiassa kaksivetoisiin autoihin, sillä niitä suomalaiset ostavat eniten. Nelivetoautojen tarjonta on kuitenkin lisääntynyt.
TM:n testissä ollut kaksivetoinen Toyota Auris oli lehden mukaan monessa suhteessa tasavertainen nelivetojen kanssa. Hallittavuuskokeissa se oli muutamia nelivetoja nopeampi. Vain etenemiskykykokeissa se oli selvästi heikompi.
Lue lisää TM:n testeistä lehden sivuilta.
Tekniikan Maailman Talvivertailuun 2016 osallistuneet autot:
Audi A4 Sedan First Edition Business Sport 2,0 TDI Quattro S tronic
BMW X1 xDrive20d A Business xLine
Fiat 500X 2,0 Multijet X-Cross
Ford S-Max 2,0 TDCi 180 hv PowerShift Titanium Business AWD
Hyundai Tucson 1,6 T-GDI 7DCT Style
Kia Sportage 1,6 T-GDI 7DCT GT-Line
Land Rover Discovery Sport 2,0 TD4 180 HSE A
Mazda CX-3 2,0 Skyactiv-G AWD Premium Plus AT
Mercedes-Benz GLC 250 d 4Matic Premium Business
Renault Kadjar dCi 130 4WD Bose
Škoda Superb Combi 2,0 TDI 190 4×4 L&K DSG
Ssangyong Korando D20 AWD 6AT Quartz Limited
Subaru Levorg 1,6i GT-N CVT
Suzuki Vitara 1,4 Boosterjet 4WD S 6MT
Volvo V60 Cross Country D4 AWD Business Summum A
Juttua muokattu: Otsikkoa muokattu kello 14:20.
Aiemmin TM:n testissä voittaneet:
2015: Jaettu voitto: Mercedes-Benz C 220 BlueTec T A ja Volkswagen Passat 2,0 TDI DSG
2014: BMW 318d GT A
2013: Volvo V40 D2
2012: Mercedes-Benz B 180 BE
2011: Volvo S60 D3
2010: Jaettu voitto: Mazda3 1,6, Škoda Yeti 1,2 TSI ja Toyota Prius
2009: Škoda Superb 1,8 TSI
2008: Volvo V70 2,0D
2007: Cadillac BLS 2,0T A
2006: Hyundai Sonata 2,4 GLS
2005: Volkswagen Golf 1,6 FSI
VW tuote on useammin ollut kärjessä ku mitä mersu. - onkokokemusta
VW-konsernin tuotteita ollut myös joka vuosi useampia testissä, Mersulla / Bmw ei edes joka vuosi ole autoa talvitestissä.
Kysymys kuuluu edelleen että onko sinulla metriäkään kokemusta modernista 2010-luvun takavedosta?
On se ihmeellisen vaikeaa ja haastavaa vastata sinulle näin yksinkertaiseen kysymykseen vastaaminen, kuten on muuten muillekin Skodisteille kun ei ole sitä kokemusta eikä sitä kehdata edes myöntää.
- ostoksilla
Ihan pikku vinkkinä Skoda Suberb 2012 Combi 2.0TDI 4X4 115t ajettuna irtoaa Saksasta 12.650€ hintaan.
Kun autovero poistuu tuollainen on allanni aika äkkiä.
Tuon saa 170HP lastutettua 200HP tehoiseksi.
34 HP
Output 61 Nm Torque
https://www.racechip.com/shop/skoda/superb-3t-2008-to-2015/2-0-tdi-1968ccm-170hp-125kw-350nm.html
Luulisin pärjääväni ihan hyvin tuolla normi liikenteen tahdissa Suomessa.
Ja paljon edullisempia kilsoja ku mersulla :D
Siinä voi mersukuskit sitte inistä täällä netissä niin paljo ku huvittaa.
Mutta talviliukkailla valoissa jää mersu ku seisomaan.
Se on fakta!- jajäääät-vieläkin
Kesäkeleillä jää etuvetopainotteinen Haldex 4x4 kuin seisomaan takavetoiselle.
Miksi muuten esim. Teknikens Värld testissä VW Golf Alltrack 184hv 2.0 TDI DSG 4motion oli näin hidas mittauksissa kuivalla asvaltilla:
0-50 km/h: 3,4s
0-100 km/h: 8,6s
Golf painaa myös 200kg vähemmän kuin tämä sinun skeidahimossa haaveilemasi Superb. Johtopäätös siis: Jäät lastuttamisen jälkeenkin edelleen 204hv vm. 2008 vakiolle Mersu C250 cdille.
Onko muuten metriäkään kokemusta autoista joissa on oikeasti tehoja?
Haaveile vaan näistä sinun race-chip sivustoistasi... - Realismia
Ensinnäkin autovero tuskin poistuu Suomesta, ei ole ollenkaan uskottavaa.
Toisekseen Skeidaa ei kannata missään nimessä lastuttaa, sen voimansiirto ei yksinkertaisesti kestä sitä. Kytkin on alimitoitettu, ja turbo ei kestä. Tulee kalliiksi tuo itärimpulan virittely.
Mieluummin jos tehoja haluaa, kannattaa ostaa valmiiksi OIKEASTI tehokas länsiauto, joka kestää tuon tehon. Itäkippoihin ei kannata sijoittaa muuta kuin moottoriöljyä.
- intohimoa-skodalla
on minulla kokenusta lada takavedosta oli huono. ei ole mitän kokemusta tämä vuosituhannen takavedosta ja täytyy haukkua kun lada oli huono on varmaan sama
- Kyykmaster
Palataan sitten asiaan kun venäjällä-tsekissä osataan asentaa kone pitkittäin
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663402Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh463212Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1272820- 452574
- 311963
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271860- 481646
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä871525- 391340
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k391291