170hv 2.0 Tdi vääntöä ja tehoa

automotive.experience

Eikös ole kova kulkuinen peli tuollainen suuremman teholuokan 2.0 tdi? 140 hv 2.0 tdi ei mitään jakoja kun tykittelee kusipäisesti menemään Audi/Skoda-tyyliin 170 hv TDI:llä!!! Kuten skodistit vuosia sitten ovat asian ilmoittaneet useaan otteeseen tällä palstalla: "kyykyttely onnistuu myös TDI Oculla!!!"

Otetaan kuitenkin mittaustulokset esiin tukemaan näitä vuosia sitten esille tuotuja kyykytysjuttuja, joiden mukaan ihan etuvetoinen perusmoottorinen OCtaviakin on liikenteen kingi ja kuski pahimman sortimentin kusipää.

Autobild.de mittaustulokset:

2009 Audi A4 2.0 TDI 170 hv etuveto (sama moottori kuin Octavia RS TDI 2006-2014):

0-50 km/h: 3,2s
0-100 km/h: 9,3s

2008 Mercedes C250 CDI takaveto 204hv:

0-50 km/h: 2,5s
0-100 km/h: 7,3s

Lisäksi ote suomennettuna testistä: "Takavetoiset BMW ja Mercedes tuottavat eniten hauskuutta kilparadalla ja mutkateillä. Lisäksi ne ovat ketteriä kaupungissa. Etuvetoinen Audi ei vain pysy ajodynamiikassa tai käsiteltävyydessä takavetoisten tahdissa. Avantgarde-varusteltu C-sarjan auto 17-tuuman vanteineen tarjoaa ennen kokemattoman määrän ajodynamiikkaa ja ketteryyttä. Audin ajajat kärsivät kahdessa suhteessa etuvedosta. Ensinnäkin käsiteltävyydeltään se ei ole erityisen urheilullinen ja huomattavasti kömpelömpi kuin takavetoiset kilpakumppanit. Testiradallamme myös Audin selvä aliohjautuvuus estää hyvät kierrosajat. Lisäksi Audi A4 etuakseli kolahtelee sopimattoman äänekkäästi epätasaisuuksissa."

http://www.autobild.de/artikel/test-audi-a4_bmw-3er_mercedes-c-klasse-809679.html

40

2318

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • naurattaaskooda

      Mitä tulee hauskuuden tuottoon, nauran kyllä eniten skeidalle.

      • samaamieltä-

        Skodasta saa kyllä aina hyvät naurut


    • jaloissahanne

      Skeidat pyörii aina jaloissa mopomoottoreinen,, vaikka ne läskit pyöreäposki sirkuspellet haluaisikin niin kovasti kyykytellä paskoillaan

    • ei.onnistunut

      kun ei ole muusta kokemusta niin voihan sitä itselleen uskotella, että se etuvetoinen ritsa on maailmankaikkeuden paras ajaa. Mutta kun ei se ole, testeissäkin näin todettu

    • Vaikeneminen_kultaa

      Ehkä kannattaa olla vastaamatta trollille . Hänen aloituksensa kuivuvat vähin äänin. Olisi mielenkiintoista seurata tuota kehitystä!

      • profixer

        Minkälaisia ajokokemuksia sinulla on esim. moottoriradoilla? Millä autoilla olet ajanut?

        Jos on noin massiivinen kokemuksenpuute, niin miksi kirjoitat autopalstalla?


    • merlek

      Ilmeisesti maailman tärkein asia

    • hidasmälli

      Sinänsä naurettava tulos että tuo sama 170 hv moottori on "sporttisen" RS TDI keulilla (vm. 2006-2013). On joo tosi sporttinen

    • kyykkyläisenkyykky

      Noi skeidat on mopoja....kyykkäävät ilman muuta takavetoisille mersuille, ja monille muillekin. moottorikin lelumoottori, ahdettu hikinen irvokas pikkuturbo. LOLLOLLOO

    • vainiinon

      "Audin ajajat kärsivät etuvedosta"

    • Tgcvhy

      Kyllä skoda tarjoaa eniten hauskuutta kilparadalla. Ei sillä tarvitse edes ajaa kun yleisö jo ulvoo naurusta.

    • kollektiivinenidiotismi

      Tässähän se on taas ammattilaisten toteamana autojournalistisessa julkaisussa että ei se etuveto oikein toimi ajettavuuden kannalta. Skodisti tietenkään ei vain usko vaan kaikkitietävänä (vain Skodalla, Ladalla ja muutamalla muulla mädällä kotterolla ajaneena) tietää paremmin

    • montekarjala

      Itse olen tosi hyvin pärjänny 1.4 TSI DSG Monte Carlo Sport Skodalla. Tää on kuin urheiluauto

      • RainierinSkoda

        Monte Carlossa ei juuri muuta näekään kuin Skodia. Sekä radalla että sen ulkopuolella.


      • rappiteipit

        Täällä on kanssa pärjätty todella hyvin 1.0 TSI DSG Octavialla jossa on Sport pack eli takaspoiler. Niin ja kerran lähdin valoista kickdownilla nopeammin kuin viereisellä kaistalla ollut matala urheiluauto! Vroooooooom!


      • kebikk

        Hehheh onpa nolo


    • Ocu1.8TSI.132kW.Webasto

      Hohhoijaa, oli miten oli, mutta aamulla laitan taas Webaston päälle radiokauko-ohjaimella.

      • Ocu1.8TSI.132KW.Webasto

        Kauko-ohjaimella myös ohjataan lääkitystäni täällä Kellokoskella. Kerran lähdin salaa ajelemaan OCU 1.8 TSI webasto edition urheiluautollani, ole rohkea. Ensi vuonna ajan ehkä Rosbergin kanssa formuloissa. Eiku ainiin en viikkaan, se perkele ajaa Mersulla mestaruuksia. Skoda olis sporttisempi. Hei tota mun pitää mennä on terapiasession vuoro, siellä puhutaan mun pakkomielteestä Skodan Webastoihin.


      • Ocu1.8TSI.132kW.Webasto
        Ocu1.8TSI.132KW.Webasto kirjoitti:

        Kauko-ohjaimella myös ohjataan lääkitystäni täällä Kellokoskella. Kerran lähdin salaa ajelemaan OCU 1.8 TSI webasto edition urheiluautollani, ole rohkea. Ensi vuonna ajan ehkä Rosbergin kanssa formuloissa. Eiku ainiin en viikkaan, se perkele ajaa Mersulla mestaruuksia. Skoda olis sporttisempi. Hei tota mun pitää mennä on terapiasession vuoro, siellä puhutaan mun pakkomielteestä Skodan Webastoihin.

        Voimia vaan sinne Kellokoskelle. Hyvän auton olet valinnut omalle radallesi.


      • Ocu1.8TSI.132KW.Webasto
        Ocu1.8TSI.132KW.Webasto kirjoitti:

        Kauko-ohjaimella myös ohjataan lääkitystäni täällä Kellokoskella. Kerran lähdin salaa ajelemaan OCU 1.8 TSI webasto edition urheiluautollani, ole rohkea. Ensi vuonna ajan ehkä Rosbergin kanssa formuloissa. Eiku ainiin en viikkaan, se perkele ajaa Mersulla mestaruuksia. Skoda olis sporttisempi. Hei tota mun pitää mennä on terapiasession vuoro, siellä puhutaan mun pakkomielteestä Skodan Webastoihin.

        Rosberg ei pärjää koska sen sillä on ikivanha pystyyn ruostunut mersu.OCU POWER!!!!!111


      • pronssa

        Kuka voitti mestaruuden?


    • kusipäinen.ocuttaja

      Ei perkele, eiks mun tuunattu 2009 sport sininen rs tdi ookkaa ton nopeempi?

      • jojojeee

        laita lastu ainiin mut eihän se silti lähe minhinkään


      • 8888888

        on se nopeampi kun sun bimmeri. vai mitä haaaaaaaaaaaaaaaaa


    • suonmäku

      Voi gyygytellä myös bemarin 328 -95 skeidoja varsinkin räsäsiä kiusata

    • huhhuhoo

      "Etuveto kärsii ajodynamiikan puutteista takavetoon nähden"

    • kokemuksenpuute

      Skodistien mielestä vakio RS Skoda kädetön perämetsän-pekka lippalakki päässä pieksee moottoriradalla Valtteri Bottaksen Mercedes-formulan..

      Kaikkea sitä voi luulla kun ei ole tietoa eikä kokemusta edes näistä vakio takaveto dieseleistä uusista V6/V8 malleista puhumattakaan

      • skodisteilla

        Eihän sille voi mitään kun ei ole kokemusta!


    • jajääät_ISOSTI

      Tuo täysin sama 2.0 TDI moottori on näissä "sporttisissa" vanhemmissa Octavia RS malleissa joita näkee melko paljon. Mittaustulosten perusteella tuo on todella mopo moottori etuvetoon yhdistettynä.

      Kommentit etuvedon "puutteista" myös ajodynamiikassa/ketteryydessä tuodaan selvästi esille takavetoiseen nähden. Onhan myös tuossa vm. 2008 C250 CDI Mersussa ihan eri tavalla puhtia johonkin "wannabe sporttisille lippispellejen himoitsemaan" ledirinkulamosse Audiin tai amiskertoimet ennätyslukemiin kohottavaa RS Octavia lippispötkylään verrattuna.

    • onnaaksvaiei

      Paljos tollaset maksaa?
      Täs olis Mercedes-Benz C 250 T BlueTec Exclusive 2014
      110.500 km
      39 900,00 €
      http://www.kamux.fi/vaihtoautot/mercedes-benz/c/hhn-133276

      Tolla hinnalla saa vaikka Skoda Suberbin!
      Skoda Superb Combi 2,0 TDI 170 4x4 Ambition Business DSG Autom.
      Vuosimalli 2014
      108.000 km
      28 800,00
      11100€ autojen hintaeroa!

      Millo pääsee aloittajan mersun kyytiin kokeilemaan kuinka hyvin se mersu talviliukkailla lähtee?

      • hankikokemuksia

        Tuon vertailun M-B C250 cdi vuosimalli on 2008. Edes uusi 2016 RS Ocu bensa 220hv Ei pysty tuota käytettyä vm. 2008 C250 cdi karistamaan suorituskyvyssä kannoiltaan.

        Myös havainnot etuvedon puutteista ajo-ominaisuuksien suhteen ja takavedon paremmuudesta tuotu tässäkin testissä hyvin esille.

        Skodisti tietenkin lobbaa autoveron puolesta ettei harmittaisi kun muut painelevat ohi hienoilla autoilla.


      • älänaurata

        Ainut ettrei sulla ole mersua!
        Koska olet vaan idiootti joka perseilee netissä muka mersun paremmilla ajo-ominaisuuksilla.

        Mutta miksi?
        Sulla ei sellaista ole.
        Mersu ei talviliukkailla tee muuta ku vilkuttaa luistoneston valoa!
        Et siis tiedä mersun talviominaisuuksista yhtään mitään!

        Vai millo sun mersun kyytiin pääsee kokemaan sen todellisen kiihtyvyyden lumisella ja jäisellä tiellä?

        Mitä jos menisit pentu imee äitis tissii ja tuut sit puhumaan ku saat joskus auton alle?


      • hanki-pojuli-kokemusta

        Oikein liikuttava pikku tarina sinulla.

        Onko sinulla muuten vieläkään metriäkään kokemusta milläkään kelillä 2010-luvun takavetoisesta?

        Miksi takavetoiset myös voittaneet TM 2014 (Bmw) ja TM 2015 (Mercedes) talvitestit 2010-luvulla?


      • etsilleentaas
        hanki-pojuli-kokemusta kirjoitti:

        Oikein liikuttava pikku tarina sinulla.

        Onko sinulla muuten vieläkään metriäkään kokemusta milläkään kelillä 2010-luvun takavetoisesta?

        Miksi takavetoiset myös voittaneet TM 2014 (Bmw) ja TM 2015 (Mercedes) talvitestit 2010-luvulla?

        Ai mersu voitti?
        *Jaettu voitto Mercedes-Benz C-sarja 220 Bluetec A farmari Premium Business/Volkswagen Passat 2,0 TDI DSG Highline

        Otetaampa tästä oppia.

        Tekniikan Maailma valitsi vuoden parhaan talviauton
        Saksalaisiin autoihin voi luottaa talvella, ainakin jos on uskominen Tekniikan Maailman perinteisiä talvitestejä.
        Tekniikan Maailman talvitestin voittaja oli Audi A4
        Tekniikan Maailman talvitestin voittaja oli Audi A4 (KUVA: Markus Pentikäinen Tekniikan Maailma)

        Julkaistu: 10.2.2016 10:32 , Päivitetty: 10.2.2016 14:22

        Saksalaisiin autoihin voi luottaa talvella, ainakin jos on uskominen Tekniikan Maailman perinteisiä talvitestejä.

        Lehden tuoreimman talvivertailun voittajaksi nousi tänä talvena Audi A4, kun viime vuonna voitto jaettiin Mercedes-Benz C 220 BlueTecin ja Volkswagen Passatin kesken.

        Lue HS:n koeajo Audi A4:stä tästä: Uusi Audi A4 ajaa melkein itsestään.

        TM testasi tällä kertaa nelivetoisia autoja. Lehti kokosi uutuusmallien joukosta 15 nelivetoautoa, joiden hintahaarukka asettui 27 000 ja 67 000 euron välille. Samalla lehti testasi myös kaksivetoista Toyota Auris Hybridiä.

        Autoja testattiin monella tapaa.

        Oli liikkeellelähtö- ja vetokokeita, joissa autoilla hinattiin toista autoa sekä lumisessa, jäisessä ja asfalttipintaisessa mäessä. Lisäksi autoilla pujoteltiin liukkaalla jäällä, minkä tarkoituksena oli selvittää nelivetojärjestelmien ja ajonvakautuksen toimintaa ääriolosuhteissa.

        Testit suoritettiin Ivalossa testiradoilla ja maantiellä kovissa pakkasissa.

        Autojen paremmuus ratkottiin seuraavien kategorioiden mukaan.

        Suurimmat painoarvot (20 %) saivat Hallittavuus, Etenemiskyky ja Lämmityslaite. Muut alueet ja painoarvot olivat Talviajo maantiellä (15 %), Jarrut (10 %), Valot ja näkeminen (10 %) ja Sähkölämmittimet (5 %).

        Myös Talvivarusteet ja Käytettävyys arvioitiin, mutta ne eivät vaikuttaneet loppuarvosanaan, TM kertoo tiedotteessa.

        Lopulta autojen paremmuusjärjestys voittajaksi ylsi Audi A4 2,0 TDI Quattro S tronic

        Kakkostilan jakoivat Škoda Superb Combi 2,0 TDI 190 4 x 4 ja Volvo V60 Cross Country D4 AWD.

        Testissä menestyivät myös Land Rover Discovery Sport, Ford S-Max, Mazda CX-3 ja Mercedes-Benz GLC.

        Aikaisemmin TM:n talvitesteissä on keskitytty pääasiassa kaksivetoisiin autoihin, sillä niitä suomalaiset ostavat eniten. Nelivetoautojen tarjonta on kuitenkin lisääntynyt.

        TM:n testissä ollut kaksivetoinen Toyota Auris oli lehden mukaan monessa suhteessa tasavertainen nelivetojen kanssa. Hallittavuuskokeissa se oli muutamia nelivetoja nopeampi. Vain etenemiskykykokeissa se oli selvästi heikompi.

        Lue lisää TM:n testeistä lehden sivuilta.

        Tekniikan Maailman Talvivertailuun 2016 osallistuneet autot:

        Audi A4 Sedan First Edition Business Sport 2,0 TDI Quattro S tronic

        BMW X1 xDrive20d A Business xLine

        Fiat 500X 2,0 Multijet X-Cross

        Ford S-Max 2,0 TDCi 180 hv PowerShift Titanium Business AWD

        Hyundai Tucson 1,6 T-GDI 7DCT Style

        Kia Sportage 1,6 T-GDI 7DCT GT-Line

        Land Rover Discovery Sport 2,0 TD4 180 HSE A

        Mazda CX-3 2,0 Skyactiv-G AWD Premium Plus AT

        Mercedes-Benz GLC 250 d 4Matic Premium Business

        Renault Kadjar dCi 130 4WD Bose

        Škoda Superb Combi 2,0 TDI 190 4×4 L&K DSG

        Ssangyong Korando D20 AWD 6AT Quartz Limited

        Subaru Levorg 1,6i GT-N CVT

        Suzuki Vitara 1,4 Boosterjet 4WD S 6MT

        Volvo V60 Cross Country D4 AWD Business Summum A

        Juttua muokattu: Otsikkoa muokattu kello 14:20.
        Aiemmin TM:n testissä voittaneet:

        2015: Jaettu voitto: Mercedes-Benz C 220 BlueTec T A ja Volkswagen Passat 2,0 TDI DSG

        2014: BMW 318d GT A

        2013: Volvo V40 D2

        2012: Mercedes-Benz B 180 BE

        2011: Volvo S60 D3

        2010: Jaettu voitto: Mazda3 1,6, Škoda Yeti 1,2 TSI ja Toyota Prius

        2009: Škoda Superb 1,8 TSI

        2008: Volvo V70 2,0D

        2007: Cadillac BLS 2,0T A

        2006: Hyundai Sonata 2,4 GLS

        2005: Volkswagen Golf 1,6 FSI

        VW tuote on useammin ollut kärjessä ku mitä mersu.


      • onkokokemusta

        VW-konsernin tuotteita ollut myös joka vuosi useampia testissä, Mersulla / Bmw ei edes joka vuosi ole autoa talvitestissä.

        Kysymys kuuluu edelleen että onko sinulla metriäkään kokemusta modernista 2010-luvun takavedosta?

        On se ihmeellisen vaikeaa ja haastavaa vastata sinulle näin yksinkertaiseen kysymykseen vastaaminen, kuten on muuten muillekin Skodisteille kun ei ole sitä kokemusta eikä sitä kehdata edes myöntää.


    • ostoksilla

      Ihan pikku vinkkinä Skoda Suberb 2012 Combi 2.0TDI 4X4 115t ajettuna irtoaa Saksasta 12.650€ hintaan.

      Kun autovero poistuu tuollainen on allanni aika äkkiä.
      Tuon saa 170HP lastutettua 200HP tehoiseksi.
      34 HP
      Output 61 Nm Torque
      https://www.racechip.com/shop/skoda/superb-3t-2008-to-2015/2-0-tdi-1968ccm-170hp-125kw-350nm.html

      Luulisin pärjääväni ihan hyvin tuolla normi liikenteen tahdissa Suomessa.
      Ja paljon edullisempia kilsoja ku mersulla :D
      Siinä voi mersukuskit sitte inistä täällä netissä niin paljo ku huvittaa.
      Mutta talviliukkailla valoissa jää mersu ku seisomaan.
      Se on fakta!

      • jajäääät-vieläkin

        Kesäkeleillä jää etuvetopainotteinen Haldex 4x4 kuin seisomaan takavetoiselle.

        Miksi muuten esim. Teknikens Värld testissä VW Golf Alltrack 184hv 2.0 TDI DSG 4motion oli näin hidas mittauksissa kuivalla asvaltilla:

        0-50 km/h: 3,4s
        0-100 km/h: 8,6s

        Golf painaa myös 200kg vähemmän kuin tämä sinun skeidahimossa haaveilemasi Superb. Johtopäätös siis: Jäät lastuttamisen jälkeenkin edelleen 204hv vm. 2008 vakiolle Mersu C250 cdille.

        Onko muuten metriäkään kokemusta autoista joissa on oikeasti tehoja?

        Haaveile vaan näistä sinun race-chip sivustoistasi...


      • Realismia

        Ensinnäkin autovero tuskin poistuu Suomesta, ei ole ollenkaan uskottavaa.
        Toisekseen Skeidaa ei kannata missään nimessä lastuttaa, sen voimansiirto ei yksinkertaisesti kestä sitä. Kytkin on alimitoitettu, ja turbo ei kestä. Tulee kalliiksi tuo itärimpulan virittely.

        Mieluummin jos tehoja haluaa, kannattaa ostaa valmiiksi OIKEASTI tehokas länsiauto, joka kestää tuon tehon. Itäkippoihin ei kannata sijoittaa muuta kuin moottoriöljyä.


    • intohimoa-skodalla

      on minulla kokenusta lada takavedosta oli huono. ei ole mitän kokemusta tämä vuosituhannen takavedosta ja täytyy haukkua kun lada oli huono on varmaan sama

    • Kyykmaster

      Palataan sitten asiaan kun venäjällä-tsekissä osataan asentaa kone pitkittäin

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ensi kesänä

      Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      66
      3402
    2. Tukalaa kuumuutta

      Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      46
      3212
    3. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

      Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      127
      2820
    4. Sinä, ihastukseni

      Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      45
      2574
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

      Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1963
    6. Okei, myönnetään,

      Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1860
    7. Onko kaivatullasi

      himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1646
    8. Mihin hävisi

      Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      87
      1525
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

      En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1340
    10. Et siis vieläkään

      Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      39
      1291
    Aihe