Aikuisen ja pennun tutustuttaminen?

autakissanaista

Asun taloudessa jossa on valmiiksi jo yksi leikkaamaton 3v kissa ja otimme kämppikseni kanssa tuossa 3 päivää sitten myös luovutusikäisen pennun seuraksi. Kumpikin tyttösiä ja tosi ihmisläheisiä, pentu tulee yöksi ihan pään viereen nukkumaan.

Tiedän että on aika aikaista stressata näitten toimeen tulemista kun kuitenkin niin vähän aikaa vasta mennyyt, mutta haluaisin varmistaa että nämä tulevat toimeen ihan jatkossakin ja ettei pentu ole vaarassa, vaikka ei siltä vaikutakkaan ainakaan vielä.

Ensitapaamisella nuuskivat toisiaan aika kiltisti, kunnes vanhempi alkoi sähisemään ja murisemaan jos pentu tuli liian lähelle. Seuraavan päivänä alkoi myös läpsimään pentua samassa yhteydessä. Nyt ne sitten juoksee puolet päivästä ympäri taloa ja säikähtelee toisiaan, isompi tosin huomattavasti enemmän tuota jälkimmäistä. Nuuskii myös paljon toisiaan ja äänet vähentynyt huomattavasti. Vielä välillä isompi sähisee, mutta murinaa vaan muutama kerta päivässä.

Pentu on kotiutunut ihan hyvin, käy laatikolla hyvin yms. Se nukkuu mun huoneessa ja aikuisella on koko muu kämppä käytössä aina yöt, ja kun joku on kotona niin annetaan niiden olla ympäri kämppää ihan vapaasti (eli suurimman osan päivästä kun itse olen työttömänä ja harrastelen illemmasta ja kämmpis opiskelija).

Ei ole ainakaan vielä alkanut leikkimään keskenään, saatika sitten nukkumaan lähekkäin tai nuoleskelemaan toisia. Isompi ei kuitenkaan yritä purra joten ei nyt pelota että pennulle kävisi pahasti vaikka hetkeksi kääntyisi pois päin. Jahtailu kyllä vähän jännää, mutta vaikuttaa kuitenkin aika leikinomaiselta eikä niinkään rajulta, niin ei varmaan tarvitse siitä olla huolissaan?

Aikuinen kissa asunut tässä asunnossa nyt vasta kuukauden, vaikuttaako tämä jotenkin? Pentu asunut aiemmin talossa jossa emon lisäksi kaksi muuta täysikasvuista ulkokissaa ja kolme veljestä, samoin kuin kaksi koiraa joten uskon että se on niin hyvin sopeutunut kun on jo tottunut muihin kissoihin ennestään.

0

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 617
        10871
      2. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
        Jämsä
        11
        3479
      3. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
        Maailman menoa
        238
        2416
      4. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
        Joensuu
        25
        2288
      5. Deodoranttiteollisuus

Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin
        Jämsä
        3
        1650
      6. 194
        1225
      7. Sun ulkonäkö on

Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.
        Ikävä
        49
        1204
      8. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
        Ikävä
        72
        1170
      9. Olen niin haaveillut

Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo
        Ikävä
        59
        1039
      10. Oletko koskaan

Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?
        Sinkut
        77
        989
      Aihe