Saab ja Lada samalta linjalta

BioPoweristi

Vieläkö muistatte aikaa, kun Saabia ja Ladaa valmistettiin saman tehtaan samalla linjalla 90-luvulla? Merkit ja maskit vaihtuivat aina sen mukaan kumpi linjalta ulos tuli. Välillä meni väärinkin, mutta kukaan ei huomannut mitään.

Saabia voisi vieläkin tehdä Ladan kansaa Togliattin kunniakkaalla autotehtaalla. Ladan tekniikka ja Saabin merkit. Siinä olisi hieno yhdistelmä ja edullinen tapa tehdä premiumeja. Meille saabisteille Saab on aina premiumia, olipa se sitten Ladan tai vanhan Opelin osista koottu.

24

255

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Wilenius

Minulla on Saab joka on koottu sekaisin Saabin ja Opelin osista. Saab teki tappiota lähes koko elinkaarensa ajan ja siksi siihen laitettiin mitä osia milloinkin saatiin halvalla haalittua.

• Watsonkin

Minun Saabissani taas on pääasiassa Ladan osia.

• Wilenius

Viimeisissä Saabeissa oli Alibabasta tilattuja halpaosia.

• SVH-45

Sähkö-Saabeja tilattiin 2 kappaletta vuonna 2010. Saabin huonoon laatuun näemmä luotettiin tosi vähän ennen konkurssia.

• TalviSaabisti

Minusta mukavin muisto Saabista on sen veivi. Kun Saab ei talvella käynnistynyt, veivasin kammesta konetta kymmenen minuuttia. Sen jälkeen öljy oli jo notkeaksi lämmennyt ja moottori käynnistyi. Vain Saabeissa ja Ladoissa oli kampi loppuun asti. Se on oikea talviauton merkki.

• BioPoweristi

Saab on Talviauto ja Ruotsin teollisuuden Ikoni ja Esikuva. Minulla on Saabin kampi seinällä kehystettynä.

• Ex-BMW

Onko näin ? No jos kerran täällä vakuutetaan näin olevan niin pakkohan se on uskoa. Täällä ei vain ole paljonkaan näkynyt Saabeja enää viime vuosikymmeninä.

• H-Sanomat

Tuntuu Saabin paalaus kiinnostavan kun täältäkin löytyy jo 4 kommenttia.

• Saabbisti
    • Saabbistikinkö
    • Suoabbistikin
    • Ville-Wilkman

Villekin vaihtoi Saabinsa aitoon Ladaan.

• tälläinenonsaab

Siis saab:han on laatuauto ja arvostettu,ken sellaisen on saanut ei siitä kannata pienellä rahalla myydä,tienpäällä hyvä ajaa ,ei visko tuuli,ei vaikuta kylmyys ja mausteet erittäin hyvät.

Se on kokoaisuutena parempi auto kuin moni muu vaikka autoa ei tehdä niin varaosia saa edelleen täyttäpäätä.

https://www.youtube.com/watch?v=uzYW0gybGwE

• Saabbisti

Toyota esitteli jo 2018 Camryn ja viimeinen Saab paalataan 2017! Saab on aina askeleen edellä, frontrunner !

• OlenParas

Hähhäh minä poika se vaan ajelen edelleen vm. -99 Saabilla! Ja ajelen vielä sittenkin kun korealaiset mopoautonne eivät kulje. Niin ja ajan ohi pilipaliautoistanne 2,3 turbolla. Jos sattuisin ajamaan kolarin kanssanne niin heipat teille sinne manan maille. Mulle tulee vain pikku mustelma ja paha mieli hienon Saabin naarmuista.

• KolmasSaab

Ladaa ei ole tehty samalla linjalla Saabin kanssa se valmistettiin Uudemkaupungin
      satama alueella olevassa rakennuksessa.

• Saabbistikin

Kiinan Saab-paalaamo on jo lähes valmis ja lupa autojen paalaukseen on saatu. Ainoa laatuaan. Hyvältä näyttää. Saabit paaliin.

• W-Karlsson

Lada oli kuitenkin aina laadukkaampi kuin Saab. Miten se oli mahdollista?

• paraskaikista

Huippu auto ajaa halvalla. Siis Lada. Saab on täyttä skeidaa.

• mossejalada

Minä vaihdoin 1997 Saabini aitoon suomalaiseen Lada Samaraan. Oli polleaa aikaa.

• Yllättynytkin

Jaa että jo tänä vuonna paalataan viimeinen Saab !

• TrollivonTrollhättan

Pitää paikkansa heinäkuussa paalataan viimeinen Saab!

• PenaKökkö

Planet on saanut uusia kuvia!
      www.saabladaplanet.com

• Saab4never

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen

"Y­lei­ses­sä tie­dos­sa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki
      Maailman menoa
      197
      6018
    2. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      144
      2837
    3. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      44
      2307
    4. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      93
      2059
    5. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      238
      2011
    6. Mitkä on ne arvot?

Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu
      Sinkut
      229
      1405
    7. Missä näit kaivattusi

ekaa kertaa?
      Ikävä
      77
      1372
    8. Naton korkein sotilasjohtaja: Meidän on iskettävä ensin

Olen täysin samaa mieltä ja nämä iskut pitäisi olla jo suunniteltu ja tuhota käytännössä kaikki venäjän hyökkäysmateriaa
      Maailman menoa
      297
      1353
    9. Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."

Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää
      Tanssii tähtien kanssa
      13
      1297
    10. Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.

Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j
      Kajaani
      6
      1226
    Aihe