Mitäs veikkaatte saavatko aikataulussa valmiiksi ja millaisella elinkaarella tulee oleman uusi kiinalaisesta pataraudasta valmistettu risteilijä.
Voiko joku oikeasti uskoa kintsujen pystyvän rakentamaan risteilijän. Toivottavasti Suomalaiset alihankkijat eivät mene opettamaan laivanrakennusta kiinalaisille.
Järki o hoi Viking Line, sitä,saa mitätilaa, lycka till!
Itse en uskaltaisi moisella tekeleellä risteillä, enkä tule risteilemään....
uusi viikkari
24
195
Vastaukset
- telakkajermu
Millä on suomessa valmistetut laivat kasattu (pois lukien rungot)? Popniiteillä ja sikaflexillä. Siinä kiinanpojille oppia.
Viking linellähän on kokemusta näistä laivakaupoista jo entuudestaan esim. Espanjalaisten kanssa https://fi.wikipedia.org/wiki/M/S_Viking_ADCC
Villi arvaukseni on, että vituiksi menee ja huolella. Aikataulu kusee, laadunvalvonta pettää, alus ei toimi koskaan toivotulla tavalla ja alus tullaan rakentamaan Kiinassa raskaalla tappiolla, joka on pelkästään hyvä asia ajatellen Viking Lineä. Ei tarvi olla fakiiri tai kristallipallonlukija, että onnen tähdet tuolla panopurkilla eivät ole myöden.- xport
Factorías Vulcano myi tuon ikuisuusprojektin pari kuukautta sitten Trasmediterránea yhtiölle. Kai siitä joskus valmista tulee....
- suttajasekundaa
Telakka,mikä-se-olikaan, ei ole ennen väsännyt pasiseeripaatteja,joten jostain on harjoittelu aloitettava;)
Ettei kävisi kuin Nesteen kiinalaisille.... - sekundaajasutta
Minulla on ollut monenlaista viipotinta ja vispilää moottorilla toimivaa ja sormilla näpyteltävää Kiinassa valmistettua,mutta ei ole vielä tullut vastaan sellaista vempainta mihin olisin täysin tyytyväinen.Esim v.2015 tieliikennemönkijä noin 500km meni ku levis.Jonka jälkeen olen katsonut made in?
- Parita_
No ei kai mikään mönkijä kestä jos jurrissa törmäilee. Ja mitäs ostit halvan paskan. Pitäiskö sulle mitali antaa? Uskomaton urpo. Kiinalaisia viipottimia liiteri täynnä, etkä vieläkään ole oppinut...
- Caldereta_
Niinpä... Taitaa kaverilla olla joku Kärkkäisen bonuskortti, mutta kun ei vaan opi.
- ropax
Kyseessä taitaa kuitenkin olla autolautta eikä risteilijä.
- anustappi
Terävä huomio, mutta markkinoivat kyllä kuluttajille risteilyjä ja mitä se muuttaa tilannetta alkuperäiseen kysymykseen?
- Ropax
anustappi kirjoitti:
Terävä huomio, mutta markkinoivat kyllä kuluttajille risteilyjä ja mitä se muuttaa tilannetta alkuperäiseen kysymykseen?
Niin, voihan sitä markkinoida risteilyjä tai jotakin muuta hienolta kuullostavaa vaikka troolarin, jäänmurtajan tai finnclipperin kyydissä mutta tuskin sellaisesta silti risteilijää saa. Kaistametrejäkin kiinan tekeleessä pitäisi olla huomattavasti enemmän kuin Gracessa.
Mahdollisimman täyteen myyty autokansi pitää lautat liikkeellä, risteilyt on sivutuote. Rahtia ja reittimatkustajia kulkee vuoden ympäri ja viikon jokaisena päivänä. Mielestäni aika tärkeä huomio tuntea käyttö ja puhua asioista niiden oikeilla nimillä jos halutaan pohtia tätä hankintaa. - anustappi
Ropax kirjoitti:
Niin, voihan sitä markkinoida risteilyjä tai jotakin muuta hienolta kuullostavaa vaikka troolarin, jäänmurtajan tai finnclipperin kyydissä mutta tuskin sellaisesta silti risteilijää saa. Kaistametrejäkin kiinan tekeleessä pitäisi olla huomattavasti enemmän kuin Gracessa.
Mahdollisimman täyteen myyty autokansi pitää lautat liikkeellä, risteilyt on sivutuote. Rahtia ja reittimatkustajia kulkee vuoden ympäri ja viikon jokaisena päivänä. Mielestäni aika tärkeä huomio tuntea käyttö ja puhua asioista niiden oikeilla nimillä jos halutaan pohtia tätä hankintaa.No paranneeko aluksen laatu tästä, että on autolautta?
Tallink setään saa uuden uljaan autolautan Pernon telakalta, sillä uskaltaa kulkeakin tai rahdata.
Viikkarin väki oli, niin ahneita, kun pitkää yrittivät kupata rahaa yhteiskunnalta ja käyttää hyväkseen telakan ahdikoa vielä STX aikaan, onneksi Mayer pelasti telakan ja tuskin niillä olisi ollut halua edes tehdä moista ö-luokan autolauttaa puoli-ilmaiseksi.
Tuleekohan tuosta China Linestä myös LNG alus?
Lisäksi kannattaisi Suomalaisten hölmöläisten miettiiä, kannattaako lähteä Kiinaan opettamaan laivanrakennusta, ettei käy kuten Pernossa LNG tankkereiden kanssa, yksi rakennettiin, tieto taito kupattiin ja alettiin rakentaa jossain muualla sarjana...
- Skånepåg
Kyllä siinä hitsatessa kinuskin puikko palaa samall viissii ku suomalaisenki, jos ovat ESAB 48.00 :D
- porax
Kertovat että Kiinassa olisi käynnistynyt hurja nusshiminen kun haluavat myös synnyttää miehistön alukselle ja että tulevaisuudessa sieluton kiinalainen kokki valmistaa a la cartessa pelkkää riisiä ja koiraa matkalaisten evääksi.
- Haahu
Sekundaajasutta nimimerkille. Nitä niille Nesteen kiinalaisille tapahtui? Missä ne nyt ovat?
- pingpongsaumaa
Futura, Jurmo,Neste ja Purha,kaikki kiinasta 2003-2005
Kaikki telakoitiin uudestaan lähes heti vesillelaskun jälkeen, telakassa 3-5kk.
http://www.ts.fi/uutiset/talous/1074019052/Purhan korjaaminen on odotettua vaikeampaa
Purha Ja Jurmo myytiin Ruotsiin viime vuonna. - eipeltoaeipaskaa
pingpongsaumaa kirjoitti:
Futura, Jurmo,Neste ja Purha,kaikki kiinasta 2003-2005
Kaikki telakoitiin uudestaan lähes heti vesillelaskun jälkeen, telakassa 3-5kk.
http://www.ts.fi/uutiset/talous/1074019052/Purhan korjaaminen on odotettua vaikeampaa
Purha Ja Jurmo myytiin Ruotsiin viime vuonna.Juu, sitä saa mitä tilaa...
- Älkää_astuko_laivaan
Tämä uusi kiinassa tehtävä laiva, on seuraava itämereen uppoava laiva.
- skeptinenlaadusta
Jollei uppoa jo aiemmin, nitkahtaa poikki, kun käytetty paska terästä, joka ei ole tasalaatuista tai huijatuilla certeillä vahvuudet. On siinä jollain valvottavaa, kun ei voi luottaa mihinkään, korkeintaan siihen, että surkea laatuinen siitä syntyy...
No, toivottavasti saavat siihen vakuutuksen täydestä arvosta, ihmisillä, niin väliä, kunhan halvalla saivat säilykepurkki aluksensa... - asian_standard
Maailmalla seilaa varmasti enemmän Kiinassa tehtyjä laivoja kuin Suomessa tehtyjä!
- Temmistö
Kyllä nuo Futura ja Neste ainakin pinnalla pysyvät, marinetraffikin mukaan ovat 5 päivä tulleet toisiaan vastaan tanskan salmissa.
- hiphuraaChina
Temmistö kirjoitti:
Kyllä nuo Futura ja Neste ainakin pinnalla pysyvät, marinetraffikin mukaan ovat 5 päivä tulleet toisiaan vastaan tanskan salmissa.
Hyvä sitten ei mitään huolta?
Moniko maailman vesillä uponneista aluksista Kiinassa valmistettu, montako Suomessa? - paskanmöivät
Temmistö kirjoitti:
Kyllä nuo Futura ja Neste ainakin pinnalla pysyvät, marinetraffikin mukaan ovat 5 päivä tulleet toisiaan vastaan tanskan salmissa.
Pysyvät pinnalla kun molemmat käytännöllisesti katsoen hitsattiin uudestaan.
- aattikennaa
Ei uppoa, kiinalainen laivarauta on kevyttä, se kelluu.
- risteilemään
Nyt helpottaa ahdistus, kiitos tiedosta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1458670Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde472479Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja282297- 382182
- 951768
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1811757Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai221550Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1091167Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik71050Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni51034