Kriteerit: A4 kokoinen, optinen tarkkuus väh. 1200x2400, 48 bit, toimii Usb 1.1:ssä tai firewire väylässä ja erityisesti hyvä, monipuolinen softa. Hintaluokka 100-400€ Käyttötarpeet ovat pääasiassa valokuvien ja dokumenttien skannausta.
Monitoimilaitteet eivät kelpaa ratkaisuksi. Onko kokemuksia skannereiden käytöstä usb 1.1 väylässä eli riittääkö väylän nopeus vai onko toivottoman hidasta? Tietääkseni kaikki usb 2 laitteet toimivat usb 1.1:ssä, tosin hitaammin (olenko oikeassa?)
Tasoskanneri suosituksia?
3
761
Vastaukset
- hidas
Väylän nopeus ei varsinaisesti ole mitenkään ratkaiseva tekijä vaan skannerin mekaaninen nopeus. Suurilla tarkkuuksilla - esim. yli 300 dpi - skannaus pyrkii vielä hidastumaan. Lisäksi lukupään palautuminen lähtöpaikkaan skannauksen päätteeksi voi sekin kestää tuskastuttavan kauan.
Itse hommasin aikoinaan halvan CanoScan LIDE20 skannerin, jonka tarkuus kuulostaa vaatimattomalta 600 x 1200, mutta sekin on riittänyt paremmin kuin hyvin valokuvien ja dokumenttien skannaukseen. Skanneri on led-teknologian takia mitättömän ohut ja värit saa mukana tulevien ohjelmien avulla viriteltyä tarkasti kohdalleen. Ohjelmilla onnistuu mm. dokumenttien skannaus suoraan Adobe PDF-muotoon, ja tekstintunnistus pelaa hienosti. Satunnaiseen tarpeeseen Canonin halvat skannerit (LIDE 20 ja LIDE 30, tarkempi malli) soveltuu hyvin, kun varautuu siihen, että sivun skannaus voi kestää 30 ... 60 sekuntia kaikkineen. Tulos on siis erinomainen, mutta syvätarkkuus led-teknologian takia mitätön. Kirjan aukeama tai vaikka kolikon skannaus paljastaa sen, että skannattavan paperin tai valokuvan pitää olla painautuneena tiukasti lasia vasten.- skanneristi
Epson Perfection 4180 Photo.
Hyvä hinta laatu suhde. Tai ainakin parempi kuin canonissa.
Tarkkuustin on 4800 X 9600. - Syöttölaite?
skanneristi kirjoitti:
Epson Perfection 4180 Photo.
Hyvä hinta laatu suhde. Tai ainakin parempi kuin canonissa.
Tarkkuustin on 4800 X 9600.Hei.
Syöttölaite on mahtava asia, kun tarvitset kopioida tiedostoon esim. A4 nipun.
Haluaisin tietää lisää, miksi monitoimilaite ei ole suositeltava?
Itse tarvitsisin scannata huomattavan määrän kirjoja sekä A4 materiaalia, mutta millainen laite siihen olisi sopivin?
Olen kokeillut HP:n OfficeJet G85:llä, mutta sen toiminta on epävakaa tarkkuudella 300 dpi.
200 dpi:llä toimii kyllä, mutta sellainen tarkuus on riittämätön.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa6516973Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?414694HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa2982676- 1381954
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.1321569Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon3961512- 161429
Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E101293Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa
Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki191155mahdollista, että olet ollut iltavuorossa
Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k101079