Tänne sitte kaikki varasijalle jääneet! Uskotteko vielä pääsevänne? Monesko varasija? Ja ilmoitelkaa toki sitä mukaa kun varasijanne etenee! Myös jos joku opiskelupaikan saanut tietää jo nyt ettei ota vastaan voi senkin täällä kertoa niin joku varasijalainen saa edes vähän toivoa :D
Varasijalaiset!
248
16424
Vastaukset
- Jnljggfkk
Varasivat sh.monimuoto
3. Porvoo
33. Lamk
71. Metropolia- Jndlfl
Sain 42 pistettä ja nyt on sormet ristissä, että Porvooseen pääsen, koska alin pisteraja oli juurikin 42p.
- Sjnlmmb
Paljon sait pisteitä?
- Pettynyttt
Mä en tuu kyllä pääsemään.. saloon sh päivätoteutus ja varasijalla 38 :( niin pettynyt!!
- Jooopajooo
Päivittyykö varasija tuolla opintopolussa sitä mukaan kun porukka ei ota koulupaikkaa vastaan vai miten?
- Jsjsjjs
Aiemmin on päivitetty aamulla ja illalla.. Uskoisin, että samalla tavalla tälläkin kertaa.
- Vittuu
Turkuun sh varasijalla. En sano tarkkaa ettei tunnisteta. Mut alta 20.varasija. Onko mitään mahista?
- nimitähän
Siis kuka sut tästä tunnistaisi ja miten? :'D
- Mmerrtsi
Pääsin opiskelemaan metropoliaan röntgenhoitajaksi jee! :)
1. varasija optometriaan
3. varasija suuhygienistiksi
Varmaankin pääsen tohon oprometriaan eikös? Tietty eniten kaikista haluisin tohon suuhygienistiksi mut peukut pystyyn! - Mekeenkätilö
Mulla Metropoliaan varasija 7. Mitkähän mahikset? Voi tätä ahdistuksen määräääääää. :(
- tyhmääkintyhmempi
Tietääkö joku fiksumpi et mites menee kun olen molemmissa jonoissa varasijalla samaan kouluun. yo valintakoe sijalla 6. ja valintakoe sijalla 3. Kumpi näistä käytetään ensin? kuitenkin tuo 3. varasija lukee opintopolussa siinä missä oli ennen "valinta kesken" mutta joskus olin kuulevinani että yo-jono käytettäisiin ensi eli olisin vasta 6. varasijalla.
- Niiskuneiti24
Lohjalle sh monimuoto 1. Varasija.... Samat pisteet ku olin hyväksytty..pääsispä
- Tirpssss
Tamkkiin sosionomi monimuotoon 13. Varasija
Tuskin tuun pääseen :( - Nalleee
Lappeenrantaan varasija 1 :( En jaksais enää odotella nyyh.
- minäkinlpr
mille alalle? oletko ensikertalainen?
- Nalleee
SH ja olen :)
- Epätoivoisuus
Metropoliaan bioanalyytikko varasija 6.... ärsyttää
- Oottelua
Kamk sh varasija 12 :/
- poorlonesomecowboy
metropolia sosionomi 5.varasija. Näinköhän noin moni peruu :/
- Toiveissaan
Lapin amk ja varasija.7 Olin yllättynyt koska koe meni todella huonosti. Mutta mitä aikasempien vuosien varasija keskusteluja lukenut niin sosiaali ja terveysalalle sellanen 1-12 varasija on melkein 90% varma sisällä, että toivotaan parasta :) tuloksethan tulevat huomenna vasta "oikeasti" ulos niin vklp jälkeen voi olla monella hymy huulilla :)
- Nalleee
Toivotaan! Tää kyl jo vähän piristi 8)
- Toivottavastish
Varasija 20 ja uskon vielä mahdollisesti pääseväni. Yleensä noi sh varasijat liikkuu tosi hyvin kun moni hakenut ensisijaisesti terkkari/kätilö/ensihoitaja/fyssari jne. :)
Tuo on vielä pienen paikkakunnan sh niin uskon jonon liikkuvan reippaasti. Keväällä sh jonot liikkuivat jotain 40 eteenpäin.. :D- Niiiiiiiiionnbv
Ootko siis tietonen, et ne 20 kenen pitäis perua et pääset kouluun ei oo saanu muuta paikkaa ku ton yhen? Eli tuskinpa peruvat. Ei nykyään voi tulla hyväksytyks ku yhteen koulutukseen.
- jännittäääääää
Saattavat olla hyvillä varasijoilla ylempiin hakukohteisiinsa ja odottelevat tietysti niitä. Enpä mä tässä muuta ole odottanutkaan tämä sama systeemi oli kyllä keväälläkin ja erittäin paljon liikkuivat varasijat. :D
- Jännittäää
Oma ystävä pääsi joltain varasijalta 30-35 keväällä sisään :D
- 3.varasija
kevään haussa pääsin 17. varasijalta 11. varasijalle, mutta voi olla että siirtymäni sijat olivat vain muita varasijalaisia ketkä pääsi muualle opiskelemaan eikä suinkaan opiskelupaikan saaneita ja niistä luopuneita. nyt sijalla 3 katellaan josko vielä kävisi tuuri.
- Haaveeksijää
Heip! Ite varasijoille:
th laurea varasija 15 😭 Ja laurea sh varasija 9 :( onkohan mitään mahiksia edes toivoa pääsevänsä Th:ksi noilta sijoilta? 😏 Oon niin pettynyt. Tulevaisuus ihan auki. Tuntuu mahdottomalta päästä tuonne Th:ksi, vaikka moni mulle sanonut et sinne sovin ja sinne nyt hakenut erikeinoin monta kertaa. En saa sit ehkä tuotua tarpeeksi ulos itseäni haastattelussa :/ - Marja1980
oulainen varasijalla 14. sairaanhoitajaksi
Toisaalta olen pettynyt kun en päässyt kouluun mutt toisaalta ylpee itsestäni kuin näinkin hyvin meni. - ererttettetetetetetetet
Neuvo kaikille, jotka jatkossa haette. TUOKAA ESILLE motivaationne. Kertokaa vaikka, että olen ERITTÄIN motivoitunut opiskelemaan tätä alaa, joka on JUURI oikea MINULLE! Painottakaa siis motivaation paljoutta, luulisi auttavan. Näin itsekkin tein ja pääsin kevään pettymyksen jälkeen nyt sosionomiksi opiskelemaan.
- Zorgge
Olen samaa mieltä.
Kävin Laureassa sosionomi-pääsykokeissa ja jäin jälkeenpäin kovasti miettimään, kehuinko motivaatiotani liikaakin, mutta ilmeisesti en, kun pisteitä tuli 66/70, eli helposti sisään. Siis vaikka mainitsin aiemmiksi haasteikseni opiskelussa juuri motivaation puutteen! :D
Alussa oli 4 minuutin ns. painetesti, jossa en saanut yhtä yksinkertaista laskua millään oikein, vaan suttasin vastauksen mikroskooppisessa vastausruudussa niin monta kertaa, että alkoi jo naurattaa. :'D Siinä siis vissiin lähinnä tarkasteltiin käyttäytymistä stressitilanteessa, ei niinkään oikeita vastauksia.
Kannattaa myös perehtyä hakemansa koulun opiskelumenetelmiin. Esim. Laurean minkään alan pääsykokeessa ei kannata mainostaa olevansa ns. perinteinen, yksin nenä kirjassa -oppija, vaan tiedostaa, että koulun opiskelutapa on projekti-ryhmätyöt, ja kertoa pitävänsä sellaisesta. ;)
Sellaisen huomion myös tein, että Laurean sote-alojen ryhmätilanteen lopussa ollut keskusteluosio annetusta aiheesta ei ole tietokilpailu. Meitä oli ryhmässä vain kaksi, emmekä tienneet aiheesta mitään (maahanmuuttajien kotouttaminen sosiaali- ja terveyspalveluiden näkökulmasta...), mutta pähkäilimme yhdessä, mitä kaikkea sillä voisikaan tarkoittaa, ja siis ihan small talkina sen suoritimme.
Ai niin ja kättely! Kätelkää valvojat ennen ja jälkeen! Toinen valvova opettaja (vanhempi rouva) totesikin ryhmätilanteen jälkeen jotain sinne päin, että kyllä se edelleen taitaa kuulua hyviin tapoihin.
Toivottavasti tästä on jollekin edes tulevaisuudessa hyötyä, paitsi toki toivon, että kaikki varasijalaiset saisivat vielä paikan. :)
- Jännitettävää_riittää
Varasijoilla 2 ja 4. Kummassakin metropolian koulutusohjelmassa aloituspaikkoja se 24 vai mitä olikaan. Saa nähdä :(
- Pelottaaaa
Milloinkahan päivittyvät ekaa kertaa? Jo huomenna vai vasta maanantaista alkaen? Sitten alkavat muistaakseni päivittyä automaattisesti ihan päivittäin.
- Ei-ensikertalainen
Onko kellään mitään aavistusta, miten ensikertalaiskiintiö huomioidaan näissä varasijoissa? Onkohan ei-ensikertalaisille ihan omat varasijansa, vai elääköhän tilanne ei-ensikertalaisille koko ajan ihan sen mukaan, miten paikkoja hyväksytään?
- popot
Voisko siinä jonossa olla molempia? ja jos ensikeralaisen paikka avautuu, saatatkin pomppasta jonossa kunnolla eteenpäin, jos on niitä ei ensikertalaisia edellisillä paikoilla? =)
- haaveilija-haaveilee
Ainut paikka minne hain ja varasija12. Alin hyväksytty pistemäärä54 ja sen myös olen saanut. Ylpeä olen itsestäni, mutta silti harmittaa. Mistä koe tuloksia voi kysellä? Eli miten eriosiossa on kokeessa pärjännyt? Tahtoisin saada tietää, jotta voin kehittää itseäni
- Iiiiiiks
Olen metropoliaan varasijalla 2 sairaanhoitajaksi? Tietääkö kukaan paljon siellä yleensä liikkunu noi? Kumminki 90 otettiin sisään, et ehkä kaks nyt vois päästä muualle/ei ota paikkaa? Lauraan pääsin, eli siellä alotan jos paikkaa ei lohkee metropoliasta.
- kjhgfghjukilopö
Keväällä liikkui 30-50 eteenpäin en muista tarkkaan. Monet hakeneet sinne todennäköisesti ''varavaihtoehtona'' ja pääseetkin ylempiin kohteisiinsa. Liikkui todella paljon jonot metropoliassa nimenomaan sh puolella.
- EnnemminStadiin
Diakiin monimuoto sh diakoni, varasijalla 7. Toisaalle pääsin jo sisään mutta toiveena olis saada paikka diakista.
- Oopps
Diakkiin vaikea päästä varasijoilta! Mutta tsemppiä opintoihin jokatapauksessa. =)
- poorlonesomecowboy
Jaa ai toi metropolian sosiaaliala siirtyykin vuoden päästä Myllypuroon? Taidan tyytyä Diakkiin kun on lähempänä.
- poraaja123
Varasijalta hyväksytty suuhygienistiksi metropoliaan..menipäs tiukalle..
- Jonossa
Poraaja123 monesko varasija sulla oli? Miksi sijani ei päivity jos jono liikkunut? 🤔
- poraaja123
Mä luulen, että joku pääsi erityisvalinnassa läpi ja syntyi ns. 'ylimääräinen' paikka, joka annettiin sitten mulle. Mulla lukee vaan, että varasijalta hyväksytty, mutta ei kerrota monesko olin jonossa tms. Kai se jono liikkuu vasta sitten 9.12 jälkeen sun kohdalla, jos joku ei ota paikkaa. Pidetään peukkuja!
- justme12345
Diakiin Sairaanhoitaja/Diakonissa monimuotototeutun varasija 3...onko yhtää mahkuja päästä? :(
- 1987456
Tiedättekö onko jossain tilastoa paljonko on sellanen keskiarvo kuinka moni varasijalta pääsee SH puolelle?
- Toiveikkaana2
Riippuu paljon koulusta ja hakija määristä mutta voisin sanoa että jos olet sijalla 1-10 niin mahdollisuutesi ovat aika korkeat :) mutta sellaiset 20 ovat utopiaa , itse sijalla 7 ja olen aika toiveikas paikasta.
- hahhahh
Höpöhöpö olisin päässyt keväällä varasijalta 30 paikkaan johon otetaan sisään 40! :D
- Varasija12
Mä kysyin äsken niin valintajono kuulemma päivittyy joka yö. Kukaan ei ole perunut vielä yyyyhhhhh😭
- semmostas
Ei oo vielä päivittynyt kertaakaan. Tulosten julkistamisen jälkeen on pieni väli ja sitten alkaa päivittymään päivittäin. Sama homma oli keväällä. Halutaan pitää hetken aikaa sitä ''alkuperäistä'' tietoa joka siitä kirjeestäkin löytyy joka tulee kotiin, ettei se tieto olisi heti ihan vanhentunutta. Veikkaan että maanantaina vasta lähtee varasijat liikkumaan :) voi toki jo vklp.
- Marja1980
Minulla oli nyt päivittynyt. Olin 14 ja nyt 13 varasijalla
- AvoinSH
Hei kaikki varasijalaiset. Mikäli nyt ette pääse niin kannattaa opiskella avoimessa joko kursseja tai ensimmäisen vuoden opintokokonaisuus, jos sellaiselle pääsisi.. silloin ei kyllä saa virallista opiskelijastatusta, mutta saa opinnot käyntiin ja tuntumaa:-)
- jännittäääääää
Miten rahoitat elämän avoimen aikana? :/ siis itse avoimen hinta ei mielestäni edes ole paha, mutta miten rahoittaa muu elämä sen aikana?!
- Tellus100
Käymällä töissä? :D
- ahkeruuspalkitaan
Tellus100 kirjoitti:
Käymällä töissä? :D
Jep :D Itse tein näin tradenomiopintojen kanssa. Ei ollut pääsykokeita monimuoto-opiskeluun ja alanvaihtajana työkokemuspisteitä ei tullut, niin menin avoimeen ja tein kaikki samat kurssit kuin tutkinto-opiskelijat (paremmalla menestyksellä vaan) ja toukokuussa oli jo tutkinto-opiskelijan status hankittuna. AMK klaarattu kolmessa vuodessa, vaikka kävin kokopäivätöissä ja lapsiakin löytyy. Jos on halua, tahtoa ja motivaatiota, niin keinot löytyy :) Tsemppiä!
- Enjaksaodottaa
Onko joku jo päässyt varasijalta? 1. varasija optometriaan metropoliaan ja 3. suuhygienistiksi ja vika ois se mihin eniten haluan.. ARGHHH
- hshs
amkissa varasijat liikkuu hullunlailla varsinkin keväällä. Olisin päässy joltain varasijalta 50 opiskelemaan mutten menny. Syksystä en tiedä.
- wowoo
Hei, osaisiko joku auttaa! En ole hirveän kaukana koulupaikastani ja olen ensikertalainen.
Mikäli joku ensikertalainen peruu opiskelupaikkansa, niin onko jono missä olen, ainoastaan ensikertalaisten jono, vai voiko siinä olla myös jo amk:n käyneitä? Eli toisinsanoen, mikäli enskertalainen peruu paikkansa, niin enkö sillon nouse ensikertalaisena paremmille varasijoille mahdollisen jo amk:n käyneen edelle? Eli vaikka varasijalta 8 voisin hypätä suoraan varasijalle 6, mikäli edessäni on ollut ei ole ensikertalainen? Osaisiko joku ihana auttaa? =) - Varalaurea
Osallistutaan taustalta keskusteluun.. Ensikertalaisena halusin kysellä tyhmiä puhelimessa ja soittelin hetki sitten Laurean hakijapalveluihin (09 88687293). Vastaus varasijojen päivityksiin oli simppeli, päivittäin, noin klo. 07.00 (myös viikonloppuisin). Päivittyminen alkaa valitettavasti vasta maanantaina. Ylläolevaan kysymykseen en osaa vastata, mutta kaikki tieto kiinnostaa. Varsinkin jos jollakin sattuu olemaan kokemusta tai vaikka vaan hatara mielikuva varasijojen liikkumisesta viime vuosina, erityisesti liiketalouden puolella Laureassa. (Varasija/ensikertalainen/tradenomi/Laurea/Otaniemi)
- Sisallaollaan
Mä olen jo sisällä Laureassa mutta jonotan 4. varasijalla Haaga-Heliaan. H-H ottaa sisälle 95, joten toivon kovasti paikan aukeavan ensi viikolla kun porukka asettuu uomiinsa.
- n12345
Jos kyseessä oli liiketalous niin viime keväänä ainakin tuli monia kymmeniä paikkoja lisää :) tsemppiä!
- Varalaurea
"Sisallaollaan", tarkoititko että olet liiketaloudessa sisällä, ehkäpä jopa Otaniemessä?
- Sisallaollaan
It-trade, tietojenkäsittelyn liiketalous - Laurea Leppävaara, ei Otaniemi.
- Varalaurea
Jees, kiitti tarkennuksesta, toivottavasti H-H aukeaa!
- kuudes
Varasijalla 6! Just kun tuli vihdoin tää 25. päivä, niin nyt alkaa se sama odotus ja jännitys uudestaan :D Kisastudio on valmiina.
- Kummastelen
Mistä noi omat pisteet saa tietää? Varasijalla siis.
- Varasijallaitsekin
Se lukee siellä opintopolussa jos olet varasijalle!
- Kummastelen
Siis oon varasijalla mut pisteitä ei näy missään, edes tuloskirjeessä niin mistä ne näkee?
- Mietinpä
Onkohan mitään mahista päästä tamkiin sairaanhoitajaks kun oon varasijalla 29?
- enjaksaisuskoa
Tuskin.
- semmmmosta
On mahiksia. Keväällä ainakin pääsi metropoliaankin 30 varasijoilta. Tosin nyt ei ole yliopistot mukana, mutta toisaalta moni saattaa muuttaa mielen ja säästääkin mieluummin ensikertalaisuutensa kevään yliopistohakuun. Ikinä ei tiedä. Voit päästä tai voi olla ettet pääse, sitä ei koskaan voi kukaan ennustaa.
- tsemppiäteille
Varasijoja ei voi koskaan ennustaa. Etenkin pienten paikkakuntien amk:hon sekä sellaisiin amk:hon jossa aloituspaikkoja paljon (80 ) on erittäin mahdollista päästä korkeiltakin varasijoilta. Johonkin metropolian fyssari/kätilö/ensihoitaja linjalle nyt varasijat varmaan liikkuu korkeintaan 1-5 eipä juuri sen enempää JOS sitäkään, kun taas vaikkapa Iisalmen, Mikkelin tai Porin sh linjalle saattaa päästä vaikka varasijalta 30, koska monilla on pienen paikkakunnan sh ns ''hätävarana'', mutta suurin osa yleensä kuitenkin sitten lopulta joko a) jonottaa ylempiin kohteisiinsa ja todennäköisesti pääsee -> paikkoja vapautuu b) päättää ettei haluakaan sinne vikaan vaihtoehtoonsa -> paikkoja vapautuu c) päättää että säästääkin ensikertalaisuutensa keväälle ja hakee uudelleen niihin ylempiin vaihtoehtoihin -> paikkoja vapautuu ja lukemattomia muita syitä. Yleensä sh linjoilla varasijat liikkuvat hurjasti, kun taas juurikin näillä ensihoitaja/kätilö jne linjoilla liikkuminen on huomattavasti epätodennäköisempää. Samoin harvalla on pienen paikkakunnan amk ykkösenä, yleensä se on häntäpäässä ja sitten mietiskellään se pari viikkoa mennäänkö sinne vai ei, ja kiitos ensikertalaisuuden moni hylkää paikkansa koska ''ihan ok'' ei kelpaakaan. Sitten jotkut taas päätyvätkin mielummin hakemaan yliopistoon keväällä.
Suurin liikehdintä tapahtuu vasta loppumetreillä tai sitä mukaa kun ihmiset pääsevät ylempiin kohteisiinsa, joten älkää hätääntykö jossei jonot vielä alussa liiku.- Sh16
Iisalmen sh linja on jo täynnä. Kaikki kutsutut on ottanu paikan jo vastaan. Sama homma oli keväällä. Kuudelta aamulla kävin tulokset katsomassa ja paikat oli jo täynnä. Että ei pikku paikkakunnille välttämättä sen helpommin varasijoilta pääse.
- eiiisalmessa
No mutta MONESTI. Itse olen hakenut aina viimeisenä pienille paikkakunnille ja päässyt niin vuosi sitten kuin keväälläkin korkeahkoilta varasijoilta, mutta en mennyt koska toisella kerralla oli aivan liian lyhyt varoitusaika ja toisella kerralla taas muut jutut elämässä menivät lopulta etusijalle.
Iisalmi oli vain esimerkkinä.. sinne en ole ikinä hakenut, ei kokemusta siis.
- todellapettynyt
Mitään mahdollisuuksia päästä Metropoliaan sosionomiksi varasijalta 8.?
Monimuotoon varasija 6. - rtgggg
Minä hain röntgenhoitajaksi ja sairaanhoitajaksi. Sh:ksi pääsin mutten mene kun tarvin ensikertalaisuuden kevään röntgenhoitaja hakuun..
- Olenpettynyt
Harmittaa ihan kauheasti. Hain ykkösenä Metropoliaan th puolelle ja oon varasijalla 13. :/
- 1718
Varasijalla kolme ja tämän keskustelun jälkeen tuntuu paremmalta kuin hetki sitten :D
- 1718
Ja siis tarkoitin tuota kun monet sanoneet että pieniltä varasijoilta olisi vielä mahdollisuus päästä.
- Sjnlmmb
Onko kellään päivittyny opintopolku vielä vai pitääkö odottaa maanantaihin?
- 12v
Ei oo liikkunut mihinkään.
- Jännittää
Joku oli soitellu ja sano et maanantaina päivittyy vast :) vklp ootelua harmillisesti
- Varalaurea
Jep, näin ohjeisti Laurean toimisto. Ensimmäisen kerran maanantaina aamulla päivittyy. Tässähän on mukavasti viikonloppu aikaa olla täysin ajattelematta asiaa, hehheh.
- H-Htraden
Hei, olisin tyhmänä kysellyt seuraavaa: Pääsin kouluun ja olen ilmoittautunut jo läsnäolevaksi keväälle. Kaikki siis siltä osin ok, mutta mitä nämä pisteet tarkoittavat:
Koepisteet minulla: 22,42 ja alin hyväksytty pistemäärä 27,25
Yhteispisteet: 75,42 ja alin hyväksytty yhteispistemäärä 65,42
Eli miten mulla voi olla alempi tuo koepistemäärä kun alin hyväksytty ja silti pääsee ??- niiniinn
koska olet päässyt tuosta toisesta jonosta, yhteispiste-jonosta. Ihan oikeastiko näin tyhmiä ihmisiä pääsee amk:hon?
- Aiempikysymys
Kiitos vastauksestasi, kyllä näköjään pääsee ;)
- Jännittääää
Okei anteeks, oon pahalla päällä kun en ite päässyt kouluun :D onhan toi oikeesti aika epäselvä juttu aluks.
- Minea182
Kertokaa joku viisaampi, hain ensimmäistä kertaa AMK johdon assariksi Haaga-Heliaan ja varasija 6 heitänkö kirveen kaivoon vai haaveilenko vielä? Totta puhuen en olisi uskonut, että edes näin lähelle pääsen. Nyt kuitenkin pieni toivonkipinä jos vaihtaisi takaisin koulun penkille 10v työssäolon jälkeen.
- 12345d
Alasta ei ole kokemusta eli en tiedä onko hakioita paljon mutta kyllä mahdollisuus on ja ihan hyväki :)
- hslaja
keväällä olin varasijalla 6 ja lopputulos oli 5 varasija.. että ei välttämättä muutu hirveästi :D nyt aukes paikka sh seamk!!
- selena235
Todella outoa ja keväällä varsinki kun ovat yliopistot mukana niin varasijat liikkuvat todella paljon, taisi käydä vain huono säkä :( Mutta onnea koulupaikasta ! :))
- hslaja
joo tuntu aika epätodelliselta sillon mutta toki oli vaasasta kyse ja pieni koulu😁 kiitos! :)
- Lbll
Hei mitä mieltä ootte, onko mitää mahiksia päästä tamkkii sosionomiks varasijalta 13?
- Nysan
Osallistunpa minäkin 👍😄
Lohjan Laurea, sh-monimuotoon.
6. varasija.
Töissä sanoivat, että kyllä se sijoitus tuosta nousee.
Hope so...
Olo kuin löysässä hirressä olisi!!- Vvte
Hahhha ihan samat fiilikset :D omat työkaveritkin onnittelivat että olen jo muka sisällä mutta en uskalla iloita ennenkun tieto on varma :) itse varasijalla 7 Lapin amk , päivätoteutukseen. Vähän vaan ärsyttää näiden koulutusten aloituspäivä, koska miten löytää asunto jossain alle kuukaudessa jos satut pääseemään sisälle jossain joulukuun puolessä välissä kun varasijoja täytettään 19.12 asti....
- Kfkfj
Millon toi opintopolku päivittyy 😭😭
- toivotaan2
eikös jossain lukenut et maanantaista eteenpäin alkaa päivitys.
Diakkiín diakoni varasijalle 29 ja kirkon nuorisotyö varasija 17.
Onkohan mitään mahiksia päästä sisään sosionomi kirkon nuorisotyö? Onko muita jäännyt varasijalle kirkon nuoristyö?
Epätoivoinen/toiveikas- sosionomi2017
Eipä oo. Jäin ite keväällä just tommosille varasijoille ja taisin edetä tyyliin 2 paikkaa alemmas. :/ Mutta nyt syksyllä hain uudestaan ja pisteet nous 14 pistettä, ja oisin päässy heittämällä sisään et haet vaan keväällä uusiks!
- Seolisiinä
Metropolia kätilö, varasija 4. En jaksa uskoa. Keväällä sitten!
- Sseran
Varsija 4 on kyllä hyvä lähtökohta ! Älä menetä toivoa vielä ! :)
- toivoton1199
Itsellä kans diakkiin varasija 9 diakonia/sh. =( Toivo kyllä täysin menetetty..
- Vksls
Päivittyyköhän nyt 00.00 vai aamulla tai huomenna joskus?
- Shherd
Joku oli sanonut että alkaa päivittymään kello 7.00 että en sitten tiedä , juuri tarkistin niin omat tulokset olivat vielä samat joka koululta niin toivottavasti päivittyy vasta aamulla :)
- Minea182
laittakaahan viestiä, kun alkaa muutoksia näkymään jonoissa :D
- Hehdjzjjz
Juu ei oo liikkunu mihkään
- Tirpssss
Juu ei oo liikkunu...
- Rähmänkäki
Aika hiljaista on täällä. Tokkopa syksyllä sitten mikään jono liikkuu :(
- epätoivoa
Boring,..jono ei liiku
- Ndkfjfu
No nii kuka alkaa pommittaa hakutoimistoo 😂Ei kestä tätä ootusta..
- ghkj
Eikö liiku kellään?? 😢😅
- Kärsimätönnnn
Turhaan sinne rinkuttaa ku ei se auta yhtään. Samassa veneessä kaikki:D ei auta kuin odottaa...
- Varalaalaa
Nyt oli päivitetty.
- pläähhh
Mä olen liikkunut 9. varasijalta kaksi pykälää alemmas 7. varasijalle.
- Jdjfj
Ja mulla ei yhtään 😑
- mbgj
Noniin vau eli jonot alkaneet liikkumaan 👍 mille alalle jonotat? 😊
- tuulia15
varasijalta 17 nyt 14
- pläähhh
Sosionomi.. vähän luulen, ettei liiku tarpeeksi paljoa, jotta tolta sijalta enää kouluun pääsis. :/
- hkfb
Toivotaan vasta eka päivä! Ite näen vasta kun pääsen kotiin. Jännää. Jos en nyt pääse tradenomiksi haagaan niin haen myös sosionomiksi keväällä 😊
- Varasija4
Varasijalla 4 eikä oo yhtään liikkunut :( saa nähä miten käy.
- Kysyn123
Minne jonotat?
- Varasija4
Metropolia bioanaa
- Kysyn123
Liikkuukohan Metropolian minkään alan jonot kun aika monella 1 vaihtoehto :/ Myös Metropoliaan jonossa, mutten bioanalyytikoks tosin.
- Varasija4
Nii, voi olla ettäpäivittyy vähä myöhemmin ku muilla kouluilla
- Varasija6
Varasija4 kirjoitti:
Metropolia bioanaa
Samassa jonossa ollaan, ite tosin sijalla 6. Taitaa mennä kevääseen..
- Varasija4
Varasija6 kirjoitti:
Samassa jonossa ollaan, ite tosin sijalla 6. Taitaa mennä kevääseen..
Vähän samoillä fiiliksillä mennään, kun jonot ei oo liikkunu vielkää :(
- jonottaja
onko täällä jonottajia kajaanin sh monimuotoon?
- Sjnlmmb
Muita jotka jonottaa metropoliaan sairaanhoitajaksI? Jonot liikkuneet?
- Odotetaanrauhassa
Jonotan ja ei ole liikkunut. Ja Lauresta sanoivat että huomenna alkavat vasta päivittämään, kun sinne pääsin jo, mutta metropoliaan haluaisin:)
- Kfhdi
Millä varasijalla olet?
- Seetii
Jonottaako hyvinkään sh?
- mmmmmmmmmmmmm
Ketään johdon assistentin koulutusohjelmaan jonottavaa täällä?
- Laureaan
Mulla on liikkunut sijoitus 6 pykälää alemmas, mutta vielä on matkaa siihen, että saisin paikan. Saa nähdä, miten käy.
- haaveilija-haaveilee
Voi äh, just tajusin että Opiskelupaikkoja 30 (joista vähintään 18 ensikertalaisille) ja en ole ensikertalainen vaan alaa vaihtamassa. Varasijalla 12 tällä hetkellä. Pisteitä olisi ollut riittävästi sisään. Eipä taida olla mahdollisuuksia. Voi harmi. Olin niin toivonut ja kyllä kaikkeni annoin. En vain riittävästi, että suoraan sisään olisin päässyt :(
- huohkissss
täällä kajaanin sh monimuotoon varasijalla 4, ei oo liikkunu yhtään.
- minäen
hei oletko päässyt? kuulemma yli neljkymmentä on jo hyväksytty..
- SormetRistissä
Diakin Th monimuotoon jono liikkunut 3.. :)
- mmmmmmmmmmmmmmmmm
Noniin minä olen liikkunut jonossa 6.varasija 4.varasijalle! :) Toivoa siis on EHKÄ :D
Päivitetäänkö opintopolku kerran päivässä vaan?- Blaahkdkdj
Mulle opetushallitus vastasi että päivittyy kerran päivässä aina aamuisin.
- Djshs
Mihin kouluun olet jonossa?
- mmmmmmmmmmmmmmm
Haaga - Helia johdon assistentti ja kielet
- epätoivoisestiodottaa
Mikkeli sosionomi monimuoto, ei oo liikkunut
- turhauttaa
inhottaa kun tietää siitä että valinta on vielä kesken että siellä on joku/joitakin jotka eivät oikeastaan tiedä haluavatko minun ykkösvalintaani opiskelemaan ja itse kituu varasijalla vaikka olisi heti hyväksymässä paikan jos sitä tarjottaisiin! ja siis siirtynyt sijalta 3 sijalle 2 koulussa mihin otetaan 20 sisään.
- Milne
Jonotan turkuun sh, Th ja ensihoitaja. Liikkunut 3,6 ja 5 eteenpäin. Silti ollaan vielä liian kaukana.
- Sh16
Oulaisten sh linjalle hyväksynyt opiskelupaikan tällä hetkellä 25. Yhtään varasijaa ei oo siis täytetty. Ite olen tuonne varasijalla 11.
- haaveilija-haaveilee
Mistä näet että kuinka moni hyväksynyt opiskelupaikan?
- Sh16
Kysyin.
- Nyaah
Samaa tiedustelen minä 😊
- Marja1980
Samaan paikkaan jonotan varasijalla 13
- Sh16
Mä en kyllä enää elättele toiveita sisäänpääsystä. Viime syksynä tuonne on otettu varasijoilta 5 ihmistä. Täytyy ruveta odotteleen kevään hakua. Nyt jäi 2 pisteestä kiinni. Ehkä keväällä sit pääsis sisään.
- Kummastelen
Mistä noi pisteet edelleenkään näkee? Mulla ainakaan tuloskirjeessäkään mitään?!
- Sh16
Kyllä mulla oli pisteet opintopolussa näkyvässä tuloskirjeessä.
- Laurealaurea
Onks laurean jonot liikkunu?
- Hajooooon
Hajoon tähän odotteluun😭En ala ! En ehkä jaksa hakea enää neljättä kertaa 😩😩
- 2varasija
Onko Metropoliassa jonotus edistynyt mihinkään suuntaan vai pitäisikö jo heittää pyyhe kehään?
- Jonottaa
Aamupäivällä liikkuivat 😊
- 2varasija
Eipä liikkunut minun jononi, joten se siitä sitten kai :´(
- Jonottaa
2varasija kirjoitti:
Eipä liikkunut minun jononi, joten se siitä sitten kai :´(
Tänää on hei vasta eka päivä, kun päivittyivät! Älä luovuta!
En minäkää vielä sisällä ole! :(
- Haluanpäääästä
Metropolia th varasija 10 :'(
- Ässhhhh
Onko enää mitään toivoa, että jonot liikkuis :( metropolia 1. varasija optometriaan ja 3. suuhygieniksi
- Heiheiheihoi
Kai ne liikkuu vielä joulukuun puoleen väliin asti.
- Mietteliäss
Onko kukaan soittanut Metropoliaan et joko päivitetään? Kun ainakin laureasta sanoivat päivällä kun muissa asioissa soitin, että eivät ole sh-jonoa tänään vielä päivittämässä. Että huomenna aikovat mahdollisesti. Mietin että onkohan sama homma metropoliassa?
- Jfjdkkd
Metropolia sh monimuoto jono liikkunut 71-67
Lamk sh monimuoto 33-30
Laurea samana pysynyt - toivoehkäelää
itse olen laurea porvoo sosionomiksi varasijalla 9... katselin juuri että metropolian sosionomi monimuoto on tipahtanu mulla 10 sijaa alaspäin voi kun porvoos tapahtuis sama niin pääsisin sisään... en kyllä hirveesti odota että niin tapahtuisi mut ei se näköjään sittenkään täysin mahotonta ole kun metropoliaan otetaan yhtä paljon sisään.
- 3.varasija
kai ymmärrät että ne tippuneet sijat voivat olla vain muita varasijalaisia? Niitä ketkä ovat olleet edelläsi jonossa mutta ehkä päässeet muualle ja näin ollen jono siirtynyt eteenpäin.
- Kfkfjkfkd
Ja ei mitään ole tapahtunu
- mmmmmmmmmmmmmmm
Onko muutoksia tälle päivälle kenelläkään? :)
- Sisallaollaan
On, Metropolia on liikkunut (insinööri).
- gggttv
ei muutoksia pk-seutu sote-alat.
- Jippikaijeie
Metropolia varasija 10 -> 9
- Hämmästynytt
Mikä ala?
- Jippikaijeie
Th.
- yykaakoo12345
SH puolelle varasijalla 3. Eikä ole liikkunut mihinkään. Alkaa epätoivo iskeä. Onhan tässä vielä aikaa mutta luulin että maanantaina olisi viimeistään tapahtunut jotain... :(
Kyseessä Turun AMK.- Sisallaollaan
Soita sinne hakijapalveluun. Itse soitin äsken Haaga-Heliaan ja sain huonoja uutisia oman jononi suhteen. Mutta enpähän enää odota turhaan kun tiedän mikä tilanne.
- yykaakoo12345
Miten he voivat jo nyt tietää jotain tuollaista että sait huonoja uutisia? :(
- Sisallaollaan
Mä olen kolmannella varasijalla, viisi ei ole vahvistanut paikkaansa - mun mahdollisuus saada paikka heiltä on teoreettinen. Hyvin todennäköisesti nämä viisi, jotka eivät vielä ole vahvistaneet, jonottavat myös paikkaa muualta - ja hyvin todennäköisesti "joutuvat" ottamaan vastaan paikan joka heillä jo on (aivan kuten minä), koska eivät pääse jonottamaansa paikkaan.
Eli sanoisin tämän huonoksi uutiseksi, vaikka olenkin "korkealla" sijalle sisäänpääsyn suhteen. - yykaakoo12345
Voi itku :( Toivotaan nyt että saisivat paikkansa muualta ja tilanne kääntyisi vielä hyväksi sinun kannalta :)
Pelkään kyllä ihan samaa, että näin minunkin kohdallani. - mmmmmmmmmmmmmmmm
Sisallaollaan kirjoitti:
Soita sinne hakijapalveluun. Itse soitin äsken Haaga-Heliaan ja sain huonoja uutisia oman jononi suhteen. Mutta enpähän enää odota turhaan kun tiedän mikä tilanne.
Mille linjalle haet haaga-heliaan?
Mulla ei ole tänään liikkunut johdon assistentti ja kielet 😕 - Sisallaollaan
mmmmmmmmmmmmmmmm kirjoitti:
Mille linjalle haet haaga-heliaan?
Mulla ei ole tänään liikkunut johdon assistentti ja kielet 😕IT-tradenomi.
Soita sinäkin, niin pääset jännityksestä. - Outoa1111
Mulla on liikkunut Turku sh jo 4alespäin. Miten mahdollista et sulla ei yhtään? 😕
- Pläähhh
Eilen 9 --> 7, tänään 7 --> 5.
- Varasija12
Kysyin ja yli neljäkymmentä on ottanut paikan vastaan.. 40 paikkaa oli siis tarjolla. Se siitä sitten. Keväällä ehkä uusi yritys jos jaksaa enää.
- edellinen
en vaan tajua mikseivät päivitä sitten opintopolkua kerran paikat on jo täynnä, ja miten on voinut yli 40 ottaa paikan vastaan jos niitä oli 40 tarjolla? sh monimuoto kyseessä.
- vielä_on_toivoa
Diakin th monimuoto liikkunut tänään yhdellä
- Nytvaanootellaanrauhassa
Metropoliasta sanoivat että 2krtaa päivässä päivityy opintopolku klo 8 ja klo 20. Sanoi myös että tilanteet elää 19.12 asti, kun porukka ottanut ns paikan jo vastaan mutta odottelee varasijoja. Kertoi myös että kun varasijalta paikka lohkeaa, niin siitä tulee ilmoitus, eli turhaan siellä opintopolussa on 2kertaa päivässä käydä tuhlaamassa verkkopankkitunnuksia:D maltti on valttia!
- 1210
Minulle sanottiin että Opintopolku päivittyy aina automaattisesti, jos joku esim. hylkää paikan?
1210 kirjoitti:
Minulle sanottiin että Opintopolku päivittyy aina automaattisesti, jos joku esim. hylkää paikan?
Mitähän ihmettä ne siellä höpöttää? Mulle sanovat et päivittyy kaks kertaa päivässä?!?
- 1210
Joo itsekkin tosiaan soitin tänään ja sanoi että ihan sama mitä kello on niin automaattisesti päivittyy :o
Metropoliaanko soitit? XD kaikki näköjään sit ihan yhtä pihalla...
- 1210
Turkuun soitin. Mutta sehän on valtakunnallinen eli eikö pitäisi kaikilla olla sama käytäntö?
Siis luulis kyllä olevan? Mutta outoa et neuvotaan eritavalla joka paikasta???
- 1210
On kyllä tosi erikoista :(
Täytyy nyt sitten ehkä iltaisin käydä katsomassa, josko olisi päivän aikana jotain tapahtunut.
- jännittäääää
Mulle sanottiin että 75 paikkaa joista 52 nyt otettu vastaan ja mulla varasija 4 nyt...
- Nyaah
Onko kukaan kysellyt, mikä Lohjan Laurean tilanne sh-monimuodossa on..?
Olen siis varasijalla 6.
Ai minäkö kärsimätön?😄
- Vattunenldodndk
Ei liiku mihinkää vatun vattu
- Jonottaa
Ei liiku ei :D
- Jdkkdkd
Onko kenelläkään varmaa tietoa, onko laurea päivittänyt vieläkään?
- Plaahhh
Eilen ainakin sano et ei oo sh linjaa päivittäny ja et ehkä tänään mahdollisesti päivittää? Eli välttämättä ole!
- Niiskuneiti24
Onko täällä ketään joka tuohon laurean s linjaan ois paikan saanu, mutta jonottaa ylempään halutoiveeseen hyvillä mahkuilla?
- Jänskättäää
Mulla paikka laureasta sh ja 2varasija sinne minne haluan!
- Eimennytihanputkeen
Ihan älytön ajatus mutta kokeilen silti! Sain paikan 2.hakuvaihtoehtoni röntgenhoitajaksi metropoliaan mutta nyt totesimme miehen kanssa että päivätoteutuksena se tulisi liian rankaksi Lahdesta käsin. 4.hakuvaihtoehtonani oli sh lamkiin ja pisteeni olisi riittänyt hyvin sinne. Nyt harmittaa että laitoin haku järjestyksen noin. Oletin että kaikia paikkoja tarjotaan mihin pisteet riittää. Olisi pitänyt olla paremmin kartalla. Mutta voiko olla mahdollista että nyt joku joka jonottaa röntgeniin on saanut paikan Lamkiin sairaanhoitajaksi voisi vaihtaa paikkoja kanssani? Tuskin? Ei auta kun hakea keväällä uudestaan 😓
- Kannattaaperehtyä
Ei taida onnistua tuo..
- heiioikeesti
Ei onnistu. Musta on kyllä vähän outoa, miten vähän ihmiset on kartalla miten nää haut menee. Ei tiedetä, että vaan 1 paikka voidaan ottaa vastaan, ensikertalaisuudesta, hakijamääristä jne. Ootteko ees viittiny googlettaa näitä ennen ku ootte hakenu? 😂
- Sormetristissä
Itse Laureasta sh monimuoto paikan, mutta olen jonossa vielä ylempiin hakutoiveisiin. :)
- Niiskuneiti24
Sormetr, uskotko että pääset ylempään hakutoiveeseesi?
- Sormetristissä
Mahdoton sanoa, toiseen ylempään hakutoiveeseen olen varasijalla 2.. :)
- 3.varasija
olen siirtynyt sijalta 3 sijalle 1!!!! Yksi vielä! pliiiis sinä joku epävarma luovutathan paikkasi minulle? :D (Saimia kyseessä)
- Toivotontapaus
Onko täällä ketään päässyt metropoliaan sh linjalle, mutta on varasijalla muualle? Toivon että on!!!
- Katsellaan1
Minä! :) nyt varasijalla 3 muualle! Katsellaan.
- varasija10Diakkiin
Näkeekö jostain kuinka moni ottanut sitovasti paikan vastaan?
- haaveilija-haaveilee
Ilmoittauduin sitten polkuopintoihin. Oma jononi ei liikkunut ja tuskin liikkuu. Vielä vähän arvoitus miten opinnot rahoitan (ei ole siis vakituista työsuhdetta tällä hetkellä), mutta varmaan keikkatöitä tehden.
- Nyaah
Lohjan Laureaan sh-monimuotoon paikkoja 35 ja mun varasija 6., ei ole liikkunut mihinkään.
Tokihan tässä ollaan vielä marraskuun puolella mutta jos itse olisin saanut paikan, olisin heti ottanut sen vastaan.
Tuskallista, jos jahkailijoita on kovin monta vaikka ymmärrän heitäkin. - perseestää
Onko kellään tietoa Lapin Amkin tilantesta? Olen liikkunut 6 sijaa eteenpäin. Kajaanin amkiin olen taas 4 sijalla ja jono ei ole liikkunut yhtään. Alkaa vituttaaaaannn
- 12sijs
Kajaanista kysyin ja viime vuonna 4 on päässyt varasijalta. Kuulemma yli 40 on jo ottanut paikan vastaan. Joten itse heitin jo toivoni.
- Turhauttaaaa
Onko kellään liikkunut tänään? Mulla kaikki 6 jonoa liikku hyvin eilen ja toissapöivänä, tänään ei oo mikään liikkunu :D
- htgeg
Ei oo liikkunut kun vaan maanantaina.
- joopops
minulla liikkui tänään
- NiMiMeRkKi12
Tiedän että tämä on aika kärkkäästi sanottu, mutta kaikki ne ketkä siellä miettivät, että pitäiskö ottaa paikka vastaan tai ei, niin antakaa ne paikat sellaisille ketkä ottaisivat paikan kiljuen vastaan ja teille se on sellainen "No joo katsotaan nyt mitä tässä tapahtuu". Kaikki ei ole mustavalkoista, tiedän. Ja olen kyllä itsekkin varasijalla ja odotan kuin kuuta nousevaa, että pääsisin kouluun. Harmittaa jos oma opiskelu ja varasija meni ihan hukkaan jonkun enttententten -ihmisen vuoksi, joka lopettaa koulun viikon jälkeen.
- tosijuttutu
Samaa mieltä! Jos ei ole pakottavaa tarvetta päästä juuri nyt kouluun niin kannattaa pyrkiä keväällä uudestaan sinne minne oikeasti haluaa ja jättää ottamatta vastaan paikka joka ei ole sinulle se oikea. Joku muu kuitenkin itku silmässä toivoo pääsevänsä siihen sinun paikallesi ja on vain julmaa viedä häneltä mahdollisuus vain koska "haluat kokeilla". Menetät samalla oman ensikertalaisuutesi ja jos päätätkin joskus hakea muulle alalle on se huomattavasti vaikeampaa.
- Varaavalita
Pitää ite pärjätä siel kokeissa paremmin, nii ei tarvii tääl muita ohjeistaa :) näin itse näen asian
- komppaan
kaikilla oikeus omaan mielipiteeseen mut itekkin sitä mieltä et kyllä ne koulupaikat pitäis olla sellasia että satavarmasti on se oma "juttu". jos kouluun haluaa niin varmasti antaa kaikkensa siellä kokeessa ja jotkut harmittavasti jää varasijoille.
- Kdifneiwl
Niinpö kaikkiahan sinne ei voida ottaa vaikka ois miten hyvä. Miettikää oikeesti onko ala teille oikea. Itse on haettava keväällä uusiksi.
- tosijuttutu
minulla jäi puuttumaan 0.5pistettä että ihan suoriuduin tarpeeksi hyvin ottaen huomioon hakijoiden määrän ja alan suosion! ja niistähän ei tiedä onko se puoli pistettä lähtenyt ihan vain koska naamani ei ole miellyttänyt haastattelijaa! Joten kyllä koen ansatsevani koulupaikan! kyseiseen kouluun otettiin vain 20 opiskelijaa joten ei voi verrata siihen jos joku ei ole päässyt kouluun mihin otetaan 75 sisään. Silloin voisi jo ehkä vedota siihen että ei suoriutunut riittävän hyvin.
- tosijuttutu
ja keväällä jätin ottamatta paikan vastaan juuri siksi kun en ollut varma haluanko sinne ja halusin antaa mahdollisuuden jollekkin kuka sinne oikeasti halusi. Hain nyt VAIN sinne minne tiesin oikeasti haluavani
- Dfd
Tyhmää vedota tuohon sisällepääsijämäärään tässä.. Koska vaikka sisälle otetaankin vaikka tuo 75, niin hakijoitakin sinne on silloin tod.näköisesti paljon enemmän.
Ja miksi edes hakea kouluun mihin ei oikeasti halua?? - ainajokuloukkaantuu
sepä se, kummasti niitä paikkoja vapautuu kuitenkin varasijalaisille. Eli ihmiset hakee kouluihin mihin eivät kuitenkaan halua mennä. :D Miksi? monet haluavat antaa itselleen vaihtoehdon, eihän sitä tiedä syksyllä jos keväällä haluaakin sinne kouluun. Tai otetaan kaksi koulua jotka tekevät yhteistyötä ja haetaan molempiin että päästäisiin edes toiseen tekemään valintakoe, sotelin pisterajat kun vaihtelevat koulujen kesken niin paljon. Sitten kun paikka aukeaakin niistä kahdesta sinne minne ei halunnutkaan niin paikka (toivottavasti) annetaan eteenpäin. Syitä on monia mutta fakta on se että monet hakevat "huvikseen" tai "varmuuden vuoksi" myös kouluihin mitkä ei oikeasti edes kiinnosta.
- Varaavalita
komppaan kirjoitti:
kaikilla oikeus omaan mielipiteeseen mut itekkin sitä mieltä et kyllä ne koulupaikat pitäis olla sellasia että satavarmasti on se oma "juttu". jos kouluun haluaa niin varmasti antaa kaikkensa siellä kokeessa ja jotkut harmittavasti jää varasijoille.
Lähinnä vaan ihmetyttää hyväksyttyjen koulupaikan "ruinaaminen", luopuvat niistä jos tahtovat. Ei silleen muitten menestys kokeissa kiinnosta, siihe puolikkaaseen pisteeseen voi mahtua sitäpaitsi monta ihmistä :)
- eishvaankätilö
Jep sama homma. Sain itse sairaanhoitajan paikan, oli varavaihtoehto. Haluan kuitenkin kätilöksi ja pyrin sinne kätilölinjalle mielummin vaan suoraan keväällä, ei jäänyt nytkään paljosta kiinni. Vaikkahan siis sh opinnot sisältyy kätilöön niin haluan mieluiten alusta alkaen olla siinä kätilökoulutuksessa kuitenkin. Kätilöpaikkoja muutenkin enemmän keväällä tarjolla. Joten nyt pääsen ensikertalaisena hakemaan kätilöksi taas keväällä, vahva usko että sisälle mennään. Joku toinen saa/sai sairaanhoitajan paikan <3
- näinminäkin
Aivan hyvä suhtautuminen jos ei heti tärppää kokeilee muuta välillä
- Toivokaivielon
Saanko kysyä mikä koulu?
- pedakoomikkonörtti
Olin 60 luvulla toisella varasijalla menin töihin 2 viikon päästä tuli kutsu peruutus paikoille. 180 hakijaa 32 otettiin. 3 vuotta koulua ei velkaa koska kesät ja lomat töissä, muita tutkintoja työn ohessa myöhemmin silloin ei mitään avustuksia saatukkaan.kohta on sama tilanne ahkerat ja nuvokkaat pärjää kun ei liikaa kuuntele kaikkia ohjeita , Nyt 48 vuoden työhistorian jälkeen pitäisi osata nauttia leikatusta eläkkeestä,
- Nyaah
Mulla lukee edelleen "opiskelijavalinta kesken".
Muuttuuko tuo teksti jossain vaiheessa jotenkin?
Katsoin, että Lohjan Laurean sh-monimuotoon on hakenut 1.vaihtoehtona yli 90, paikkoja 35.
Ja mulla varasija 6.
Voiko tästä yhtälöstä päätellä vielä mitään? - Holahholah
Laitoin viestiä metropolialle ja kysyin kuinka moni on jo vastaanottanut th paikan. Sieltä vastattiin että varasijoja ei voi ennustaa ja että seuraa tilannetta opintopolusta. Tää ei mun mielestä vastannut esittämääni kysymykseen. Olisko jollain muulla tietoa?
- Samaavastausta
Metropoliasta tuli mulle samankaltainen mitäänsanomaton vastaus. Kyselin tosin fysioterapian tilanteesta. Eivät kuulemma anna tietoja opiskelijapaikoista valintaprosessin ollessa kesken. Tuntuu vähän niuhotukselta - monista muista kouluista on tullut ihan suora vastaus.
- Nytriittää
Mä päätin et en käy siellä opintopolussa enää kyttäämässä. Mulla 2. Varasija sinne minne haluan ja jos pääsen niin olen onnesta soikea, jos en aloitan samat opinnot toisessa koulussa! Ei tuu ku paska fiilis ku käy siellä ja huomaa että ei se samperin jono vaan liiku... xD turhautttaa, vois vaan nyt tulla se 19.12 kun sit ei tarvii enää jahkailla vaan päätökset on sit kaikki jo tehty!
Tässä on laadukasta:
st-personaltraining.webnode.fi/- STMariaSalome
Miten Saara voi? Voiko omakotitaloon Järvenpäähän mennä kylään?
ikävä et ne vaattet oli niin järkyttäviä. - STMariaSalome
Minusta iljettävää ett ne kaikki ( lyhyesti kun katsoin tuomaristoa ym
jaksavat niin hyvin saaran esitykset koska hän on täysin häväisty
vaatteissa ja seksi elämässä
olennähnyt ett Tuomariosto ei joskus jaksanut esiintyjiä, ja se oli oikein
oikeasti me ei jakseta mitään esityksiä
eikä rakasteta. - STMariaSalome
"Sä luulet että sä ihailet mutta sä kadehdit", oli Ismon laulussa
tai ei ole tunteita ei ole rakkaus, mistä tehdään asioita.
Ismo alangon suosion aikaan oli, vielä,
Oli Juice ja J Karjalainen ja hanoi Rocks , Dingo ym
ja tunteet oli vielä ( olin niink se Levoton Tuhkimo
Eppu Normaali.. Apulanta yms. - STMariaSalome
ette kadehdi sellaista horoa joka ilkeä kokoajan kasvoilla ilkeä ilme
ja laulaa hyvin mutta se laulu ontyhjänpäiväistä kun on ilkeä .
huora vaatteissa
ja lesbo
ja myy itsensä ja sielunsa ihan tyhjänpäiten Minä esim en katsele koskaan tuollaisia kisoja Miksi ei tehnyt levyä yksin kun laulaa niin hyvin.
kun ei meillä ole rakkautta sille
kun ei ismo esim ollut kanssani
katso nyt ismo
ja toni te pilaatte ett kukaan pystyisimihinkään
he voi vain häväistä itseään
emme mkehity
ei ole rakkaus
olenniin iso suuri sielu mahatma - STMariaSalome
Niin Jos Ismon kohtaan sitten on kai sielunelämä
on jotain tunteita ja ajatuksia
Oli silloinkin kun menin ovelleen, ehkä 10 min tunsin todellal voimakkaasti ( kun oli ajanut pois minut )
miksi ei voisi koetta a elää yhdessä, jos se synnyttää tunteita
Mutta jos Ismo tekee kaiken niiden siveettömien puolesta tms. - STMariasalome
tai ei nuorissa ehkä ole kyse että kadehtisi en minä ainakaan nuorena tainnut
he on niin pahoja kun ei auta minua taiteilijana joksi olen saanut kehittyä
Tavikset ei vertaa itseään niih esiintyjiin
( en tiedä minun ei annet elää omaa elämääni..
luulisi että Tonia, Ismoa kiinostaisi
että miten selviän ( Sipe ollut aviopuoliso 1700
ja Ismo toinen
mut Ismolla kauriina vallanhalu valta syndrooma
Vaikak se voisi olla vastuuntuntoisuus kauriina myönteisesti
Ismo suhtautuu omituisesti.. laulaa koko levyn.. ( etthän menee jään alle.. kaamean laulun
sensijan ett tarjoaisi limsaa
tulisi vastaan
tekee vaikeaksi sen Kysyin ottaisiko mukaan kun oli menossa saunaan,
( järven rantaan saunaan en tahdo
hän naurahti kuin se olis jotain mahdotonta tai naurettavaa.
Otta a mukaan joku.
Remu otti mukaan minut.. Cadillacilal ajoimem esiintymispaikalle
ja hänen elokuvan ensiiltaan
ei siin ollut mitään ongelmaa.
Minusta se on meidän syy millaisia Joel sama vanhaSinä mus videossa
( ja että hän kuoli )
koska vanhemmat eivät kasvattaneet
sitten he tykkäävät katsoa millaisiksi kaameuksiksi kasvavat nuoret
( minä tahdoin aina ett teemme parhaamme
tunnen myös ( silloin olimme Vain Suuria maailmassa
( rakkaus on sellaine ett tekee mitä vaan puolesta sen rakastamansa
tms
? siinä oli tunteet Juoksin heidän perässä
ja he kuunteli vain sitä kateellista naista sen henkeä
torjui minut sen mieliksi jne
he ei tajunneet ovat ihailtuja kunnioitettuja jos huolehtivat rumasta rääpäleestä
he tajusi vaan että taluttaa esille kaunisvartaloisia - STMariaSalome
en ollut kateellinen.. Kuuntelin sen Susan boyleyn ym
Minust se vaan oli merkityksetöntä,
tyhjänpäiväistä kaikki
( nuorena rakastin vaan Sielun veljien musiikkia, hanoi Rocksin,
ym Apulannan rakastin vielä ja Villen parhaan levyn ( ainoan hyvänm ) missä on merta levynkannessa..
olin vain positiivinen..
Mutat he torjui minut ( en olis voinut kuvitella, että meis voi olal epäkohtelias nais henklölle ( tytölle
siis todella tylysti, töykeästi torjuivat ( pahan hengen vallassa olivat)
sä vaan rakastit jotain on ihan tyhjänpäiväistä sille äijälle..
Mille äijälle Niin.. mitä sitä rakastaa???? ett jokin on Jumalasta
ett voi itse olla kunniassa ja kunnioittaa yms
Ismo ja Toni olivat ensin terveitä.
Toni lauloi; Tahdon vaan rakastaa ( voi kuunnella , hyvä energia
Ja Ismokin lauloi......
rappiolla on hyvä olla kun ei tahdo tappaa eikä rasitu polla
miten ne sanat meni
oliko siin rakkaudesta..
"Me neroja ollaan sä tiesitkö sen
me keksimme rakkauden "
"sä olet kuu mä olen maa
mä olen kuu sä olet maa
se on niin kuin et antaa olla rajattoman hyvä
miksi he ei sitten annakaan minun olla ollenkaan?
Että kaikki se mieli, mistä teki taidetta esim ( koen täysin tyhjäksi turhaksi taiteen teonkin
( koin sen niin suurena kuin voi... ymmärsin että inspiraatiosta kyse
että taideteoksissa näkee mitä on meneillään
esim oli Oulussa sellainen koiran ulostekasan näköinen valtava kullanvärinen
silloin viel rasitti ett ne nuoret , epäkypsät ääliöt oli epäkunnioittavia ja itsekeskeisiä
Oli vielä elämä ( ett olin "suuri" vaikkei he tajunneet
( he tajusi kuvastaa että Kuninkaalliset läsähtäneet
( kuten Toni lauloi "emme kultaa olleetkaan"
( siis galleriassa oli se kulta , ensi iltaan osuin..
ja ehdin vielä Kirkkoonkin..
aloin päästä pahimmasta... ihan yksin
miten heitä ei kiehdo ritarien ritarillisuus ja merkittävä elämä
pelastaminen suojeleminen urheus kunniallisuus
rakkaus suuret tunteet he haluaa vaan taluttaa seksikkäitä kaunisvartaloisia pimuja julkisuuteen
( heillä ei ole Jumalaa.... ?
niin heistä tuli nuorena tähtiä....
enkö voi auttaa heitä? - Eisaatanaa
Mitä täällä tapahtuu
- hiukankyllästyttää
iha perus... sama eukko mättäny samaa paskaa kaikkii tän aihepiirin pitempii keskusteluihi
- STMariaSalome
En ole tämän aihepiirin laittanut mitään
Miksette pysy totuudessa
Miten te hahmotatte Tämä aihepiiri tai pide,mmät keskustelut eivät
merkitse vaan laitoin siihen mikä etusivulla eikö järki toimi?? - STMariaSalome
Ja eukoksi ei kutsuta saint Maria salomea
- 20121416
Itse haukuit täällä pennuiksi ihmisiä jotka jännittävät varasijoilta että pääsevätkö ammattikorkeaan opiskelemaan :D Ihme eukko.
- mmmmmmmmmmmmmmm
Noniin voidaanko palata asiaan.
Ilmoittakaa jos varasija liikkuu :)
Mulla ollut alun perin 6 ja nyt 3 että jännittää... 20 paikkaa hyväksymättä tälle alalle.
Ketjusta on poistettu 26 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan804143Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan303161- 1602550
- 141875
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281482Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631366Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj131140- 741009
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää38960Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13852