"Turvallista"

Nyt taitaa hamu vetää mettään. "Harrasteralli kilpa-autoissa sallitaan saumallisen kaariputken käyttö harrastesprintissä ja rallissa." On se erikoista että se on just turvallisuus jutut mitkä tekee ajamisesta liian kallista. Toivottavasti kukaan ei kuole
Ilmoita

Jokkis kaaret on puiden välissä ajaessa liian vaaralliset ja piste. Saumallisen putken käyttö on OK jos kehikko on riittävä. Mutta onko mitään järkeä rakentaa kunnon kehikko saumallisesta putkesta jos samalla vaivalla tekis saumattomasta. Sais kehikon samalla sääntöjen mukaiseksi=parempi jälleenmyynti. Rahallinen säästöhän Tässä tulee niin olemattomaksi.
Ilmoita
Jos ei ketään kuole niin mahtaa olla ruuhka pallolla muutamassa vuodessa.
Suomessa on kuollut miehiä saumattoman kehikon sisään. Oletko siitä huolissa?????
Ilmoita
Yli 18v kuski saa minun puolesta ajaa vaikka alasti mopolla ojarumpuun tai hirttää itsensä palleista eskortin saumallisen kehikon kattoristikosta jos niikseen tuumii. Mut kuka v apina tekee harrastesprint auton saumallisesta putkesta kun samalla vaivalla tekee oikean kehikon ja voi ajaa muuallakin ja jopa saada auton myydyksi. Ei ne harrastajat lisäänny onko saumallista vai saumatonta putkea. Ei kannata koko lajia aloittaa jos se on muutamasta satasesta kiinni. Köyhät ei aja...kun mopolla..
Ilmoita
Mamu kun vetää mettään ei käy mittään
3 VASTAUSTA:
Paljon on kuollut myös jokkiksessa.
juu ja ilmanki kuolee satavarmasti!!
Tota, jokkis läjällä ei ajeta 150 puitten välissä
+Lisää kommentti
Joku vitun apina saattaa tehdä harrastesprint auton saumallisella putkella. Samoin sata muuta apinaa. Muutama harrastesprint etelään ja akk on kusessa.
Jopa niinkin tyhmä porukka kuin sos hallitus tajuaa purkaa normeja, mut akk uskolliset ei.
Ilmoita
Tää on tää suomalaisen moottori urheilun perus ongelma. Jos ajovarusteet tai turvallisuus varusteet maksaa tonnin niin on ihan liian kallista. Mutta kun siihen vanhaan möykkyyn maksaa tehokkaanpi kone kymppitonnin ta i suorakytky saman niin sillä ei oo mitään väliä
1 VASTAUS:
Ei ne kaverit jotka protestoi varusteiden hintoja tai yleensäkin pakkoholhoomista ostele mitään kymppitonnien koneita.
Ne rahaa polttavat on edelleen mukana. Niitten määrä vaan pienenee koko ajan. Mut voihan niiden kalsarien nimeen vannoa siihen asti et laji loppuu kun maksavat asiakkaat loppuu. Niin on käynyt monessa muussa tapauksessa miksei siis rallissa. Ei kisoja tehdä kauan jollain sadan auton porukalle.
+Lisää kommentti
Jokkisläjällä ajetaan kuitenkin 150 asfalttikunkussa, tutkattu on.
4 VASTAUSTA:
Höpö höpö
Koko jokkis on sellasten jälkeen jääneiden äitien poikien hommaa, ei mitään tekemistä autourheilun kanssa.
Varmasti ne starttikoneet kirmaa 150 suoran päähän. Siellä vaan ei oo puita vastassa jos sattuu lipeämään
Ngddhsh kirjoitti:
Varmasti ne starttikoneet kirmaa 150 suoran päähän. Siellä vaan ei oo puita vastassa jos sattuu lipeämään
NO höpö höpö ja piste.
+Lisää kommentti
Hamulle ostettava turvavarusteita vuokraus mahdollisuudelle. Mutta joo kyllä syyt vähiin harrastajamäärin on ihan muualla kuin varusteiden ostamisessa.
Ilmoita
Ennustus:
Tänä vuonna 2018 koetellaan Hamua. Perataan turvallisuusmääräyksiä autojen, ajovarusteiden ja kilpailun turvajärjestelyjen osalta.
Valitettavasti viimeistään Ikaalisissa napsahtaa tällä kehityksellä.
Enemmän vauhtia+enemmän kilometreja+ enemmän osallistujia+enemmän yleisöä+ huonommat turvavarusteet+sekavat ek-merkkaukset=iso riski.
Vielä ehditte vaikuttamaan.
Kaikkea hyvää Hamulle!
6 VASTAUSTA:
Just juu. Siis hamun kisoissa loukkaantunut on pahempi kuin akk:n kisoissa kuollut.
Kannattaisiko nyt vaan todeta et akk:n lajipäällikön, lajiryhmän , akk:n hallituksen ja akk uskovaisten kannattaisi ottaa päänsä pois omasta perseestä ja tunnustaa et vituiks on mennyt lajikehityksen urapolku. Jos ei sitten urapolku ollut huipulta kuolemaan.
Suurin osa HaMun kisoissa käytetyistä autoista nähdään myös AKK:n kisoissa. Mikä tässä on sitten niin kamalan vaarallista? Ne autot joilla ajetaan vain HaMun kisoissa liikkuvat yleensä harrastelija vauhtia, ei siis niin kauhean kovaa. Mutta kaikkien pitää saada ajaa ja ne jotka näistä asioista tänne kirjottelee ei ole koskaan edes istuneen kilpa-autossa.
Ei ollut kyse akk:n nostamisesta ja hamun arvostelusta miksikä se teidän "aivoisanne" hämmästyttävän mustavalkoisesti kääntyi.
Sitten KUN napsahtaa, on ainakin poliisi ja liikennevakuutuskeskus esittämässä aivoja vaativia kysymyksiä.
Olen muuten osallistunut Hamun kisoihin ja myös käynyt katsomassa niitä. Ja aion jatkaa.
Kannattaa varautua myös vesurimiehiin...
Ihmeellinen ajatus siitä että poliisia kiinnostaisi jotkut turvakaaret ja kalsarit. Jos on yhdenkin kisan tehnyt niin tietää millä perusteilla ja millä säännöillä rallikilpailuja voi ja saa järjestää.
Poliisia ei kiinnosta onko autossa kaaret vai ei. Samoin on yhdentekevää onko säännöt kilpailussa yhden sivun tai kaksisataa sivuisen sääntökirjan takana.
Periaatteessa marttakerho Helsingistä tai Kuusamosta voi järjestää autokilpailun suljetulla tiellä. Tarvittavat vaatimukset löytyy Suomen laista ja eri asetuksista. Ei yhdenkään autourheilun kattorjestön säännöistä.
Suomessa on kusetettu autourheilun nimissä jo ihan riittävästi, luulisi näiden kattojärjestöjenkin jo tajuavan sen ettei ihmisten kusetus ja keskinäinen kilpailu herruudesta ole enää se joka kilpailijoita kiinnostaa.
Toisaalta älytöntä ettei akk voi myöntää tiettyjen hamun sääntöjen järkevyyttä.
Ja toisaalta tyhmää että hamu haluaa johtavaksi järjestöksi antamalla lähes täyden vapauden ns. säännöissä, kuitenkin tosiasia on ettei hamun leiristä suoraan lähdetä maailmalle ajamaan.
Näinhän se on. Mutta kun se marttakerho järjestää sen kisansa niillä kaarettomilla paskoilla, kuskitkin vielä alasti ilman tukkaa, kun ei ole varaa yhtään mihinkään, ja sitten käy joillekin kehnosti. Sen jälkeen saadaan taas todella hyvää mainosta rallille ja hetken päästä taas hommat vaikeutuu, vaikka marttakerhon kisalla ei ollut rallin kanssa mitään tekemistä.
Että miettikä nyt hetki sitä harrastuksen jatkuvuutta hieman muustakin näkökulmasta, kuin omasta navastanne.
Näihän se on että laji kärsii. Mutta onko vastuu yksittäisellä harrastajalla vai lajiliitoilla.
Siitä ei päästä mihinkään että vauhti ja ajaminen kiinnostaa. On vaan hyvin vaikea ymmärtää sitä että vaikeus ja vaatimukset ajamiseen tulee lajin sisältä. Eikä mistään ulkoisista tahoista kuten poliisi tai lainsäätäjä. Kyllä se asioiden vaikeus on aivan omaehtoista.
Onko siis lajiliitto pihalla kuin lumiukko tehdessään lajin vaikeaksi ja samalla vaarantaa koko lajin rinnakkaistoimintojen riskeillä. Mutta miettiköön jokainen asioita miten haluaa. Lopputulos kuitenkin on ettei se rahakaan mahdollista kaikkea kun huono tuuri iskee. Lähinnä siinä mielessä että joku saattaa keksi ettei ralli ole aivan välttämätöntä suhteessa riskeihin. Kuitenkin joitain vuosia takaperin ralli oli kielletyä tietyissä osin suomea. Tätäkö lajiliitot hakee?
+Lisää kommentti
Mukavaa huomata, että SUURI ja MAHTAVA AKK on ottanut mallia HaMu:sta monesa asiassa.
Taitaa nimittäin olla niin, että kilpailija määrät on kasvaneet vain HaMu:n kisoissa. Esim Piippolassa 219 kilpailuparia. Ja se on muuten paljon ja olis myös AKK:lle.
13 VASTAUSTA:
Joo. Piippolassa 219 autoa ja viikkoa myöhemmin AKK kisassa 64. Vahvaa suorittamista.
Niin no, 20 pv Kaavilla ja Lammilla yhteensä 320 autokuntaa miinus tasurit eli 300 ralliparia, ja AKK:n ralleja. Aika outoa nämä teidän HaMu:n ylistysvirret näillä palstoilla, pieni marginaalijoukko pitää kovaa ääntä.
jmp9 kirjoitti:
Niin no, 20 pv Kaavilla ja Lammilla yhteensä 320 autokuntaa miinus tasurit eli 300 ralliparia, ja AKK:n ralleja. Aika outoa nämä teidän HaMu:n ylistysvirret näillä palstoilla, pieni marginaalijoukko pitää kovaa ääntä.
Koillis-savo rallissa kaavilla ilmottautuneita 142.
300 yhtenä päivänä! Ja ihan kahdessa arvo sarjasssa.
F-cup noin kymmenen vuotta takaperin veti täydet 220 kisaan.
Hisse maksimi osallistujamäärä noin 150 yhdessä kisassa. Ja sitten viellä lisäluokat kahteen kisaan. Niin mikähän tässä 300 oli niinkuin hehkuttamisen arvoista.
Pitää viellä muistaa että Lammi on ainut pitkä ralli etelässä tänä talvena.
Kyllä tosiasia on rallin alasajo akk:n linjauksilla.
Eikä kyllä mene paremmin hamulla. Jos tuo heidän vetämä rallisarja nostaa päätään niin tulee kyllä laskemaan aika nopeasti.
Arvosarjat vetää mukaansa tyyppejä jotka haluaa tai joiden tarvii venyttää sääntöjä pärjätäkseen. Niin mitähän sitten kun hamun äffä cupissa on autoja jotka ei nykyisellä käsityksellä sinnne kuulu. Onkohan ihan läpihuuto juttu alkaa jakamaan poinseja ja pyttyjä huijareille. Tosin hamulla ei ole huijareita kun ei ole sääntöjäkään. Mutta meneekö se kaikkien jakeluun.
Parasta olisi kun akk ja hamu yhdistäisi ideansa jolla luotaisiin uusi pohja harrastussarjoille. Unohtamatta kuskeja jotka ei aja sarjoja vaan huvikseen kisan tai kaksi vuodessa.
Ei tarvi olla ennustaja tajutakseen sen että joko toinen tai molemmat karauttaa kivikkoon lähi aikoina.
Sitähän_vittua kirjoitti:
300 yhtenä päivänä! Ja ihan kahdessa arvo sarjasssa.
F-cup noin kymmenen vuotta takaperin veti täydet 220 kisaan.
Hisse maksimi osallistujamäärä noin 150 yhdessä kisassa. Ja sitten viellä lisäluokat kahteen kisaan. Niin mikähän tässä 300 oli niinkuin hehkuttamisen arvoista.
Pitää viellä muistaa että Lammi on ainut pitkä ralli etelässä tänä talvena.
Kyllä tosiasia on rallin alasajo akk:n linjauksilla.
Eikä kyllä mene paremmin hamulla. Jos tuo heidän vetämä rallisarja nostaa päätään niin tulee kyllä laskemaan aika nopeasti.
Arvosarjat vetää mukaansa tyyppejä jotka haluaa tai joiden tarvii venyttää sääntöjä pärjätäkseen. Niin mitähän sitten kun hamun äffä cupissa on autoja jotka ei nykyisellä käsityksellä sinnne kuulu. Onkohan ihan läpihuuto juttu alkaa jakamaan poinseja ja pyttyjä huijareille. Tosin hamulla ei ole huijareita kun ei ole sääntöjäkään. Mutta meneekö se kaikkien jakeluun.
Parasta olisi kun akk ja hamu yhdistäisi ideansa jolla luotaisiin uusi pohja harrastussarjoille. Unohtamatta kuskeja jotka ei aja sarjoja vaan huvikseen kisan tai kaksi vuodessa.
Ei tarvi olla ennustaja tajutakseen sen että joko toinen tai molemmat karauttaa kivikkoon lähi aikoina.
On sulla nimimerkki mutta onko kilpailukokemusta autourheilusta ?
Sitähän_vittua kirjoitti:
300 yhtenä päivänä! Ja ihan kahdessa arvo sarjasssa.
F-cup noin kymmenen vuotta takaperin veti täydet 220 kisaan.
Hisse maksimi osallistujamäärä noin 150 yhdessä kisassa. Ja sitten viellä lisäluokat kahteen kisaan. Niin mikähän tässä 300 oli niinkuin hehkuttamisen arvoista.
Pitää viellä muistaa että Lammi on ainut pitkä ralli etelässä tänä talvena.
Kyllä tosiasia on rallin alasajo akk:n linjauksilla.
Eikä kyllä mene paremmin hamulla. Jos tuo heidän vetämä rallisarja nostaa päätään niin tulee kyllä laskemaan aika nopeasti.
Arvosarjat vetää mukaansa tyyppejä jotka haluaa tai joiden tarvii venyttää sääntöjä pärjätäkseen. Niin mitähän sitten kun hamun äffä cupissa on autoja jotka ei nykyisellä käsityksellä sinnne kuulu. Onkohan ihan läpihuuto juttu alkaa jakamaan poinseja ja pyttyjä huijareille. Tosin hamulla ei ole huijareita kun ei ole sääntöjäkään. Mutta meneekö se kaikkien jakeluun.
Parasta olisi kun akk ja hamu yhdistäisi ideansa jolla luotaisiin uusi pohja harrastussarjoille. Unohtamatta kuskeja jotka ei aja sarjoja vaan huvikseen kisan tai kaksi vuodessa.
Ei tarvi olla ennustaja tajutakseen sen että joko toinen tai molemmat karauttaa kivikkoon lähi aikoina.
AKK vaan hallitsee suomen autourheilua nyt ja tulevaisuudessa, huudelkaa hamulaiset mitä haluatte, ajelkaa kyläkisoja ihan niin paljon kun haluatte, millä säännöillä haluatte, ilman turvavarusteita, ilman turvavöitä, ihan miten vaan. Jos se sitä leppoisaa ja ihanaa kuten kehutte. Olette omassa kastissanne, aivan kuten haluatte, ihan rauhassa. Me muut harrastamme autourheilua FIA:nkansainvälisillä ja AKK:n kansallisilla säännöillä, rallia ja muita lajeja myös, ja hei, olemme todella onnellisia lajimme arvostuksesta juuri nyt, myös jatkossa. Ja mestaruudet jaetaan ihan muualla kuin hamun hämyisissä porukoissa. Vai pitäis harrastaa ilman mitään sääntöjä ???????? Niin varmaan, mutta miksi hamulaiset sitten matkitte AKK:n sääntöjä edes osittain? Ja miksi ette valitse AKK:n toimintahenkilöiksi sellaisia kun teidän mielestä pitäisi? Kattokaa peiliin.
jmp9j kirjoitti:
AKK vaan hallitsee suomen autourheilua nyt ja tulevaisuudessa, huudelkaa hamulaiset mitä haluatte, ajelkaa kyläkisoja ihan niin paljon kun haluatte, millä säännöillä haluatte, ilman turvavarusteita, ilman turvavöitä, ihan miten vaan. Jos se sitä leppoisaa ja ihanaa kuten kehutte. Olette omassa kastissanne, aivan kuten haluatte, ihan rauhassa. Me muut harrastamme autourheilua FIA:nkansainvälisillä ja AKK:n kansallisilla säännöillä, rallia ja muita lajeja myös, ja hei, olemme todella onnellisia lajimme arvostuksesta juuri nyt, myös jatkossa. Ja mestaruudet jaetaan ihan muualla kuin hamun hämyisissä porukoissa. Vai pitäis harrastaa ilman mitään sääntöjä ???????? Niin varmaan, mutta miksi hamulaiset sitten matkitte AKK:n sääntöjä edes osittain? Ja miksi ette valitse AKK:n toimintahenkilöiksi sellaisia kun teidän mielestä pitäisi? Kattokaa peiliin.
Tervetuloa treenaamaan ja testaamaan kalustoa ja kuskeja leppoisiin ja hyvin järjestettyihin HaMu:n kilpailuihin. Kiva huomata, että aika moni alentuu "HaMu kastiin" sieltä teiltäkin päin. Mukavaa huomata myös, että esim F cupissa on matkittu HaMu:n asioita. Mistapa muualtakaan olisi tullut tulokas luokka. Monta muuta hyvää asiaa löyty HaMu:sta. Ottakaa reilusti vaan mallia. Muuten lähi SM rallissa oli ilmottautumismaksu vain 1100E. Mutta sieltähän ne mestaruudet jaetaan ja käydään laivareisuilla. No ralli ei ole koskaan koskenut köyhiä ja laivareissut on mukavia ja edullisia.
jmp9j kirjoitti:
AKK vaan hallitsee suomen autourheilua nyt ja tulevaisuudessa, huudelkaa hamulaiset mitä haluatte, ajelkaa kyläkisoja ihan niin paljon kun haluatte, millä säännöillä haluatte, ilman turvavarusteita, ilman turvavöitä, ihan miten vaan. Jos se sitä leppoisaa ja ihanaa kuten kehutte. Olette omassa kastissanne, aivan kuten haluatte, ihan rauhassa. Me muut harrastamme autourheilua FIA:nkansainvälisillä ja AKK:n kansallisilla säännöillä, rallia ja muita lajeja myös, ja hei, olemme todella onnellisia lajimme arvostuksesta juuri nyt, myös jatkossa. Ja mestaruudet jaetaan ihan muualla kuin hamun hämyisissä porukoissa. Vai pitäis harrastaa ilman mitään sääntöjä ???????? Niin varmaan, mutta miksi hamulaiset sitten matkitte AKK:n sääntöjä edes osittain? Ja miksi ette valitse AKK:n toimintahenkilöiksi sellaisia kun teidän mielestä pitäisi? Kattokaa peiliin.
Ihan oikeesti luulet et ralli olisi jotenkin arvostettua. Ja paskat. Runki on ainut joka saa ukot lähtemään metsään kisoja katsomaan.
Ketä arvostaa lajia jonka mestarit on poikkeuksetta lähes eläke ukkoja.
Jos jotain kiinnostaa mikä rallissa on mennyt metsään, ja miksi lajissa harrastajat vähenee niin voivat etsiä vastausta vaikka vanhoista rallikuvista rallinetin puolelta.
Jos sieltä ei löydy vastausta niin kannattaa sitten jatkaa akk:n linjan hehkuttamista hamaan loppuun.
Kyllä suurinosa harrastajista tietää missä vika on. Suurin ongelma on muutamissa kymmenissä henkilöissä jotka eivät ymmärrä myöntää tekemiään virheitä. Ja toisaalta päättäjissä jotka eivät uskalla kysenalaistaa tehtyjä virheitä.
Ihan muuten tiedoksi. Virossa ajetaan rahvarallia ulkoisesti samoilla säännöillä kuin akk:n kisoissa. Onko nekin hakeneet oppinsa akk:lta?
Akk:n jumalointi ja toisaalta akk:n fian talutushihnassa olo alkaa näyttämään idioottimaiselta varsinkin jos vertaa muiden fia alaisten maiden autourheilitarjontaan.
Tyhmintä lienee se että henkilöt jotka moittivat suomen linjaa eu:n määräysten noudattamisessa tekevät samat virheet lajin suhteen fia nuoleskelulla.
Vanha tosiasia lienee pitävän paikkansa. Kusen määrä päässä on suhteessa jakkaran paikkaan organisaatiossa.
,
Sitähän_vittua kirjoitti:
Ihan oikeesti luulet et ralli olisi jotenkin arvostettua. Ja paskat. Runki on ainut joka saa ukot lähtemään metsään kisoja katsomaan.
Ketä arvostaa lajia jonka mestarit on poikkeuksetta lähes eläke ukkoja.
Jos jotain kiinnostaa mikä rallissa on mennyt metsään, ja miksi lajissa harrastajat vähenee niin voivat etsiä vastausta vaikka vanhoista rallikuvista rallinetin puolelta.
Jos sieltä ei löydy vastausta niin kannattaa sitten jatkaa akk:n linjan hehkuttamista hamaan loppuun.
Kyllä suurinosa harrastajista tietää missä vika on. Suurin ongelma on muutamissa kymmenissä henkilöissä jotka eivät ymmärrä myöntää tekemiään virheitä. Ja toisaalta päättäjissä jotka eivät uskalla kysenalaistaa tehtyjä virheitä.
Ihan muuten tiedoksi. Virossa ajetaan rahvarallia ulkoisesti samoilla säännöillä kuin akk:n kisoissa. Onko nekin hakeneet oppinsa akk:lta?
Akk:n jumalointi ja toisaalta akk:n fian talutushihnassa olo alkaa näyttämään idioottimaiselta varsinkin jos vertaa muiden fia alaisten maiden autourheilitarjontaan.
Tyhmintä lienee se että henkilöt jotka moittivat suomen linjaa eu:n määräysten noudattamisessa tekevät samat virheet lajin suhteen fia nuoleskelulla.
Vanha tosiasia lienee pitävän paikkansa. Kusen määrä päässä on suhteessa jakkaran paikkaan organisaatiossa.
,
Ei vielä ihan auennut tuo valitus. Siis ainoastan tullaan katsomaan "runkia"? Siis mitä, ulosajoja? Sitähän te koetatte tehdä niillä maisemointihakkuilla, on teistä jo kuvia aikalailla, pätkien varren metsänomistajat ovat oikein kiinnostuneita kuvista ja nimistä. Kerroppas tarkemmin "kyllä suurinosa harrastajista tietää missä on vika"? Ja hmm????? Vai on mestarit poikkeuksetta vanhoja ukkoja? Eikös löydy nuorempaa paremmin ajajaa? Te penkalta huutelijat olette rallin pahimpia haittatekijöitä kaikkine kaljatölkkeineen ja kirveineen. SUOMI ON EDELLEEN RALLIKANSAA!
Edellä oleva on kuin suoraan yhdestä maisemakonttorista Vantaalta.
Totta kai runki on ainut mikä kiinnostaa. Niin on ollut ja tulee olemaan. Normi rallissa on varmaan tuhat mutkaa ja kuitenkin jengi on niissä 2 tai 3 mutkassa. Miksi?
Suurin syy mikä haittaa rallin olemassa oloa on päätön rahastus. Kyse ei ole siitä etteikö olisi varaa maksaa vaan kyse on tavasta jolla asiat hoidetaan.
Ihan selvää et porukka tajuaa sen että pihat hiekotetaan talvella mutta ei sitä et niin tehdään varmuudeksi läpi vuoden.
Esimerkiksi historikissä on kuskeja jotka on ajanut samoilla tai samanlaisilla autoilla vuosikymmeniä ilman että on pitänyt maksaa tietyn väliajoin maksuja jotka mahdollistaa ajamisen. Tai vastaavasti ukot on pysynyt tiellä vuosikymmeniä ja nyt niitä holhotaan kuin päättömiä aloittelijoita.
Olisi muuten hienoa kun joku järjestäisi valokuvanäyttelyn : salaharjoittelijat ja vesurimiehet tositoimissa. Taitaa vaan olla niin ettei niitä kuvia sitten kuitenkaan ole.
On juttuja vesurimiehistä ja juttuja valokuvista. Joulupukki ja pääsiäispupukin on olemassa, riippuen siitä keneltä kysyy.
On myöskin juttuja siitä miten suomalainen rallin menestystarina saa jatkoa. Viimeisestä maailmanmesterista sinivalko tunnuksin taitaa kuitenkin olla jo kohtuullisen pitkän ajan takaa. Kehityspolku on,mutta ei tuloksia.
Lisää hienoa kehitys kulkua voi hakea eri rallisarjojen osallistujamääristä. Hienosti laskevat vaikka lajin sisällä tehdäänkin kovasti neuvoa antavia kyselyjä. Liekö kysytty vääriltä kavereilta tai ei ole tajuttu vastauksia. Jokatapauksessa melkein kuin sipilän insinööri tarkkaa sössimistä. Tehdään ja tehdään , koskahan tajutaan katsoa seuraukset.
Joo-o. Että tuolleen, onneksi edellinen "nimimerkki" edustaa pientä marginaalista ryhmää, sinänsä vaarallista joukkoa. Olet mieleltäsi vinoutunut, autourheilu ja siten mm ralli, on urheilulaji, ja myös kestävyyslaji, jossa mitataan aikaa jonka aikana ajetaan määrätty matka suljetulla tieosuudella. Ajovirheitä sattuu koska kyseessä on vauhtilaji mutta ne eivät ole tarkoitus. Kalusto on kallista ja henkilövahinkoja ei missään tapauksessa saisi tapahtua. Ja nyt sitä oikein vaaditaan rallitaipaleille. Jos sinun ja kaltaisesi kriteerejä miettii niin rallin tulisi olla = tiellä tai maastossa ajettava tapahtuma jossa ei sääntöjä olisi ollenkaan, ei kysytä tienomistajan lupaa, ei pelastushenkilökuntaa, ei kilpailunjohtajaa, ei reitin tarkastajaa, kalusto vapaata=> ei kaaria, ei vöitä, ei katsastettaisi milläänlailla, miehistölle ei mitään vaatimuksia => ei varustepakkoa, ei kypärää, ei vakuutusta / lisenssiä, ei kirjata minnekkään osallistumista, ei mitään maksuja ( on oltava ilmaista) ? Oltaisinko nyt lähellä sitä tavoitettasi ? Et varmaankaan hyväksy ollenkaan myöskään normaalissa elämässä ajokorttia, tai sitä että pitää ajaa ilman alkoholia ja vielä tiettyä nopeutta, tai että ruoka maksaa (ja kalja), tai että pitäis vielä tehdä töitä? Kuten alussa kirjoitin, onneksi olet marginaalihenkilö, suomessahan saa kirjoitella mitä haluaa mutta jos neuvon antaisin niin pysy poissa rallin parista, reiteiltä ja kilpailukeskuksista, ihan parasta olisi, kun et rallista ymmärrä mitään, raukka, sääliks käy, niin hieno laji.
Ahdasmielisyys ei ole sairaus, se on luonteenpiirre. Sairauksiin löytyy lääkkeitä. Ahdasmielisyyteen luokteenpiirteenä ei voi oikeen mitään. Jostain kumman syystä yhä useampi akk:n kannattaja potee tuota ahdasmielisyyttä.
Tottahan toki autourheilu maksaa ja sen pitää olla lain sallimissa rajoissa. Mutta sitä en ymmärrä ettei tehtyjä virheitä voida myöntää.
Hamu ja harrasteralli on tehnyt hyvää työtä sen eteen ettei kaiken tarvi olla ahdasmielistä ja ryppyotsaista, ei edes autourheilussa.
Olen melko varma siitä ettei ralli tule säilymään sellaisena kuin se nyt on.
Syitä on monia. Eikä vähäisempänä se että autonvalmistajien kiinnostus lajiin on laskussa. Siitä hyvänä esimerkkinä autojen luokittelun väheneminen.
Samoin ihmisten muuttaessa kasvukeskuksiin asumaan tulee ongelmaksi yksinkertaisesti jo harrastuskaluston säilytys se rakentelu ja huoltaminen.
Nämähän on tietysti asioita jotka eivät koske akk:n alaisia kuskeja. Tai ainakaan heitä edustavia nettikirjoittelijoita. Sellaista se elämä on toisilla kilpailijamäärä kasvaa toisilla vähenee vaikka miten yrittäisi keskusjärjestöään puolustaa.
Sitähän_vittua kirjoitti:
Edellä oleva on kuin suoraan yhdestä maisemakonttorista Vantaalta.
Totta kai runki on ainut mikä kiinnostaa. Niin on ollut ja tulee olemaan. Normi rallissa on varmaan tuhat mutkaa ja kuitenkin jengi on niissä 2 tai 3 mutkassa. Miksi?
Suurin syy mikä haittaa rallin olemassa oloa on päätön rahastus. Kyse ei ole siitä etteikö olisi varaa maksaa vaan kyse on tavasta jolla asiat hoidetaan.
Ihan selvää et porukka tajuaa sen että pihat hiekotetaan talvella mutta ei sitä et niin tehdään varmuudeksi läpi vuoden.
Esimerkiksi historikissä on kuskeja jotka on ajanut samoilla tai samanlaisilla autoilla vuosikymmeniä ilman että on pitänyt maksaa tietyn väliajoin maksuja jotka mahdollistaa ajamisen. Tai vastaavasti ukot on pysynyt tiellä vuosikymmeniä ja nyt niitä holhotaan kuin päättömiä aloittelijoita.
Olisi muuten hienoa kun joku järjestäisi valokuvanäyttelyn : salaharjoittelijat ja vesurimiehet tositoimissa. Taitaa vaan olla niin ettei niitä kuvia sitten kuitenkaan ole.
On juttuja vesurimiehistä ja juttuja valokuvista. Joulupukki ja pääsiäispupukin on olemassa, riippuen siitä keneltä kysyy.
On myöskin juttuja siitä miten suomalainen rallin menestystarina saa jatkoa. Viimeisestä maailmanmesterista sinivalko tunnuksin taitaa kuitenkin olla jo kohtuullisen pitkän ajan takaa. Kehityspolku on,mutta ei tuloksia.
Lisää hienoa kehitys kulkua voi hakea eri rallisarjojen osallistujamääristä. Hienosti laskevat vaikka lajin sisällä tehdäänkin kovasti neuvoa antavia kyselyjä. Liekö kysytty vääriltä kavereilta tai ei ole tajuttu vastauksia. Jokatapauksessa melkein kuin sipilän insinööri tarkkaa sössimistä. Tehdään ja tehdään , koskahan tajutaan katsoa seuraukset.
----- runki on ainut mikä kiinnostaa----

Hei menkää katsomaan jokkista ? Siellä rottelot kisavälineet on yleensä jo paikkakunnalle tultaessa romunnäköisiä ruttukasoja. Melkein joka lähdössä joku härveli suorittaa ihmeeliisiä kaatumis tai maastoutumis rituaaleja. Aivan varmasti jostain hököttimestä lähtee ainakin jotain irti ja lentää kauas tai sitä pitää nostella pyöräkuormaajalla sivuun.
Eikö se näyttäisi mukavalta ja voisitte istua suoran päässä ihan rauhassa eikä tarvitsisi piiloutua eikä kuljetella kirveitä ja oksasaksia mukana. Liinahenkilötkin ovat kilpailun järjestäjän puolesta. Siis ei tarvitse edes hanskoja, edullista. Tarjoilukin toimisi jos teillä olisi rahaa.
Eikö tämä olisi runkihenkilön tulevaisuuden laji.
+Lisää kommentti
Uskoisin, rttä Hamun kisat tulevat vetämään paljon kilpailijoita kun siellä olevat sarjat saadaan etelään ei toi F-rallisarjan uudistus kauhean hyvältä näytä. Äffään tehty näennäinen säästö kun otettiin 1 kisa talvelta pois. Kuskientaso surkea verrattuna esim 2014 vuoteen. Nuottiluokka vetää muutaman kilpailijan lisää ja pimeässä vain rippeitä jäljellä. Högström ei aja vaikka nimi on listalla, joten Hamu kun saa kunnon kisoja akselulle Turku-Lahti niin avot AKK oli ja meni.
1 VASTAUS:
höstgöm mukaan niin on kova taso
+Lisää kommentti

Vastaa alkuperäiseen viestiin

"Turvallista"

Nyt taitaa hamu vetää mettään. "Harrasteralli kilpa-autoissa sallitaan saumallisen kaariputken käyttö harrastesprintissä ja rallissa." On se erikoista että se on just turvallisuus jutut mitkä tekee ajamisesta liian kallista. Toivottavasti kukaan ei kuole

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta