olen 26 vuotia nainen jolla on lieväkehitys vamma. en koe sitä itselläni mitenkään rasitteeksi ehkä huonoina päivinä mietin että miksi en voi olla kuin muut. tuntuu että suurinosa kiinnittää huomiota ulkonäköön ja somessa on haukuttu ja levitelty juoruja siksi en enää oo siellä kun joutusin joka päivä pelkämään ikäviä puheita.harmittaa vaan sekin etten pysty koskaan tekemään oikeita töitä :/ asun omassa asunnossa lunani ei käy ohjaajia ja pärjään hyvin. asioita tulee murehdittua että miksi kaikki haukkuu ja olen yrittänyt pitää kehitysvammaani salassa koska se ei näy ymmärtääkseni ulkonäössä :D
lievä kehitysvammaisuus
4
175
Vastaukset
- obh
Juu. Itekkin tuntee olevansa aika kehitysvammainen. Lähinnä se ilmenee siinä kun pitäisi olla ihmisten parissa ja sanoa jotain niin pää lyö tyhjää. Keskustelu ei suju, eräs diagnoosi. Toinen epäsosiaalinen skitsofreenikko. Kolmas kehitysvammainen. Neljäs sisäsiittoinen jälkeenjäänyt. Viides diagnoosi huono kasvatus eli kotiäidin ja työssä painava isä. Empä tiedä. Nyt ei tule muuta mieleen.
- obh
Unohtui tämä jae..
"Minä iloitsen Jerusalemista ja riemuitsen kansastani; eikä siellä enää kuulla itkun ääntä eikä valituksen ääntä. " -Jes. 65:19
- valkopippuri1
Itseäni ahdistaa suunnattomasti se että minulla ei enää " leikkaa" niin kuin ennen. Normaalikoulut kävin, superlaiskana ilman yritystä koulu meni hyvin, matematiikkaa lukuunottamatta. Siinä oli vaikeuksia, en kyllä yrittänytkään. Mitään kehitysvammaa tms. henkistä ongelmaa ei koskaan edes epäilty. Normilapsi henkisesti siis. Pärjäsin ja pärjään, huolehdin omaisestanikin.Asun yksin, ei ohjauksia. Raha- asiat olen aina hoitanut hyvin mallikkaasti. Paremmin kuin moni muu. Kuitenkin, nykyään tunnen itseni tyhmäksi. Ei leikkaa enää kuin ennen. Suuntavaisto on aina puuttunut. Ajatus ei kulje. Pitkät lääkitykset lienevät tuhonneet tai lamanneet aivosolujani. Masennus vienyt muistiakin. Yksinäisyyskin tuntuu passivoivan ajattelua. Eräs lääke tuntuu " tyhmistävän" erityisesti ja olen sitä purkamassa minimiin. Harmittaa vain etten siitä koskaan voi kokonaan päästä eroon, turvallisuussyistä. Täytyy vain jaksaa. Häpeän tätä asiaa valtavasti ja toivon sen olevan vain oman huonon itsetuntoni aikaansaamaa pelkoa. Mutta ei, kyllä tässä jotain on. Ikinä en tätä ala selvittelemään enkä lääkäreille tunnustamaan. Sehän vain pahentaisi asiaa. Juttelisin mielelläni muiden samojen asioiden kanssa painivien ihmisten kanssa. Ehkä täytyy hyväksyä se että meillä kaikilla on erilaisia vahvuuksia, itsellänikin niitä on joillain aloilla. Voimia!
- juuhjaah
Valkopippuri oletko minkä ikäinen? Minullekin tuntui lääkitykset tehneen samaa. Kirjoitat kyllä kuitenkin sujuvasti että luulen sinun olevan kyllä ihan normiälyinen mutta ehkä entiseen verrattuna huomaat itse eron? :) Uskon sen olevan ohimenevää, varsinkin jos nykyinenkin lääkitys sumentaa päätäsi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä652147Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1721732Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701418Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2441402Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2371347- 831202
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3421195- 1281165
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3601143Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3301108