Hp dc7800 ja wifi

nytmeneehermot1

Ostaa pamautin vanhan mutta hyvän HP:n (laiteuskollisuudesta) kotiin kakkoskoneeksi. Entisessä Lenovon koneessa oli 802.11 tyyppinen usb-porttiin laitettava wifi, joka löysi kotiverkon ilman kiroilua. Nyt nappasin sen tähän HP:n odottaen yhtä helppoa eloa. Vaan itku pitkästä ilosta. Ei löydä verkkoa ja kun tuon ajurin ajaa mikä tuossa usb-laitteessa on, virhettä pukkaa. Kone on ennen ollut ethernetillä netissä. Mistä aloittaa (muusta kuin oman pään hakkaamisesta seinään), vian selvittämistä. Koneessa oli alunperin PCI 3: virheilmoitus, jonka poistaminen laitehallinnasta ei vaikuttanut ainakaan tähän asiaan. Koneessa win 7/64 bit. Olenkohan ainoa, joka tuntee kauhua näissä nettiin yhdistämisissä, vaikka rautapuoli on hallussa. Apuva, huutaa hän.

7

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ellun.kanat
    • eikö-muka-ole

      Eikö siinä koneessa itsessään sitten muka ole WLANia?

      • Aika harvassa yritys-PC:ssä on, Mäkkejä nyt ehkä lukuunottamatta.


      • no-sitten-ei-ole
        Kollimaattori kirjoitti:

        Aika harvassa yritys-PC:ssä on, Mäkkejä nyt ehkä lukuunottamatta.

        Ahaa se ei ollutkaan kannettava.


      • nytharmittaa

        Joo, ei ollut kannettava. Ja yritin ajureita hakea netistä kuten neuvoitte, ajurien asennus (realtek) jää aina kesken, ja ei tule yhteyttä, ei myöskään löydä wifiä, vaikka on siis usb-portissa, kuten hp:n foorumeilla (engl.) neuvottiin, minulla on juuri sellainen ulkoinen minitikku 802.11n ja alkuperäiseltä asennuslevykkeeltäkään ei asennus tähän onnistu. Minun vanha Lenovo, hyväksyi sen heti. Mutta kun Lenovolta loppuivat elonpäivät, ajattelin näppärästi sen tähän siirtää. Mitä jos tuossa ei sitten olekaan tarvittavia komponentteja? pitääkö tyytyä ethernettiin...


      • USB-ja-sen-asetukset
        nytharmittaa kirjoitti:

        Joo, ei ollut kannettava. Ja yritin ajureita hakea netistä kuten neuvoitte, ajurien asennus (realtek) jää aina kesken, ja ei tule yhteyttä, ei myöskään löydä wifiä, vaikka on siis usb-portissa, kuten hp:n foorumeilla (engl.) neuvottiin, minulla on juuri sellainen ulkoinen minitikku 802.11n ja alkuperäiseltä asennuslevykkeeltäkään ei asennus tähän onnistu. Minun vanha Lenovo, hyväksyi sen heti. Mutta kun Lenovolta loppuivat elonpäivät, ajattelin näppärästi sen tähän siirtää. Mitä jos tuossa ei sitten olekaan tarvittavia komponentteja? pitääkö tyytyä ethernettiin...

        Entäs USB.
        Mitkä mahtaa olla USB-asetukset BIOSissa, eli se USB nopeudensäätöasetus?
        Legacy USB asetus myös (enabled/disabled)?
        Ja kun USBia on nykyään jo niin monta versiota, ja koneessa voi olla niitä USB reikiä eri versioille, niin voisiko olla, että wifi USB tikkusi mahdollisesti olisi vääränlaisessa USB reiässä?


    • onnistuinonnistuin

      Ongelma ratkaistu. Nippasin sen halvemman usb-tikun veke ja laitoin läppärillä olevan Gigantin 50 euron tikkuversion tilalle. 2 sekkaa ja kone oli netissä. Ei tarvinnut edes ajureita, vaan pelitti heti- eli vika oli siinä ebayn tikussa joka ei tuohon seiskaan taipunut

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      118
      9465
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      46
      2780
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      156
      2536
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2039
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1786
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      13
      1590
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1537
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1474
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      9
      1396
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1326
    Aihe