Perkeleelliset mato

flegmaatti

Jos olisin yksineläjä niin asunnossani ei olisi yhtään mattoa kooltaan yli 120cm x 80cm.
Minä hoidan eläkeläisperheemme siivouksen ja imuroidessa ottaa aivoon pitkien mattojen kanssa taistelu.
En viitsi kuskata niitä ulos kuin pari kertaa vuodessa jolloin myös moppaan lattiat.
Muulloin, kuten tänäänkin, imuroin matot, siirtelen ne lattialla sivuun päästäkseni imuroimaan niiden alla olevan lattia.
Imuria vedellessä ne perkeleet menevät kasaan.
Vaimo sentään oikoo ne perästäni.

Espanjan asunnossamme on kivilattiat ja yllä mainitsemieni mittojen mukaisia tai pienempiä mattoja vain 7kpl. Sisällä liikumme sandaalit jaloissa.
Pääasunnossamme on 250cm - 300cm pitkiä rättimaton rötköjä seka kaksi mattoa 180cm x 240cm.

5

145

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hellitätoki
      • flegmaatti

        Varsinkin keittiön lattia roskaantuu parissa viikossa häiritsevän näköiseksi.
        Vaimoni on allerginen joten pidän makuuhuoneen niukkapölyisenä.

        Ok:ssa asuessamme vaihdoin makuuhuoneen kokolattiamaton korkkiparkettiin.

        Kirjava, hiottu kivi on lattiamateriaalina silmäystävällinen. Siinä ei erotu mikään oravaa pienempi.

        Heikentynyt motoriikkani ei vielä ole edennyt lattiatasolle. Pötätasoilla käy ajoittain kolina.


    • Pauliina.Niska

      Ainoastaan white trash ihmisillä on lattioilla jotain haisevia ja tunkkaisia mattoja. Matot kerää hitosti pölyä ja tekee asunnon levottoman näköiseksi. Tyyli-ihmiset tietävät että matoton koti on hieno ja siistiä on!

    • gfdgfgfghfgh

      Just oli jossain tutkijan sana, että mattojen ulosvienti tampattavaksi on nykykodissa turhaa ja tarpeetonta. Imurointi riittää aivan hyvin.

      Ainoastaan talvella, jos saa matot lumelle, niin heiluttelemisesta ja kääntelemisestä siellä on hyötyä, kun lumi sitoo pölyä ja karvoja.

    • kogigi

      Meille hankittiin iso (3x4 m) aito itämainen matto, on sen verran painava, että ei kuljeskele imurin mukana, reunojen alta voi joskus imuroida, jos haluaa. On kaunis ja kestävä, vanhetessaan vain paranee. Kumma kyllä ei allergikkoakaan vaivaa, vaikka on villaa. (niissä on yleensä palautusoikeus, jos ei tykkääkään)

      Kerran vuodessa voi viedä ulos hangelle puhdistumaan, jos haluaa, piiskata ei saa.

      Kevyet pienet matot ovat vanhuksille vihonviimeisiä siivottavia ja voivat olla vaarallisiakin, mieluummin yksi iso, kuin monta pientä mattoa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      100
      3136
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      82
      3066
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      317
      1951
    4. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      89
      1444
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      6
      1236
    6. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      186
      1155
    7. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      878
    8. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      124
      805
    9. 46
      783
    10. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      46
      747
    Aihe