Se häipyy heti.

tänään-ei

Ubuntun sovellusvalikoima karkaa ennen kuin ehtii tehdä yhtään mitään.
Miksi, vaikka se toimi heti Ubuntu-asennuksen jälkeen.
Hain sieltä monia ohjelmia, mutta nyt ei ehdi mitenkään. Kun klikkaan sen esille on se esillä ehkä puoli sekuntia.

21

241

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sdvsvsdsaf

      Joku bitti poikittain. Käynnistä tietokone uudelleen.

    • tänään-ei

      Olen kyllä käynnistänyt useita kertoja. Ehkä sanoinkin, että latasin uuden Ubuntun tänään. Olisikohan ollut viisaampaa tyhjentää koko levy, kuin vain poistaa vanha ja asentaa uusi sen tilalle? Minusta näytti, että se on ihan9 sama asia.

      • Asennapäivitykset

        Asenna päivitykset.


      • Niin mikä uusi Ubuntu? Versiotiedot tarvitsisi.


      • tänään-ei

        Versio on Ubuntu 16.04
        Vaihdoin vanhan 32 bittisen kovalevyn uudemman 64 bittisen tilalle, mutta molemmissa on sama ongelma.
        Täällä neuvotaan myös asentamaan päivitykset, mutta aika usein tulee ilmoitus että Linux kohtasi sisäisen ongelman. Olen kyllä onnistunutkin päivittämäänkin loppuun asti, mutta se sovellusvalikoima ei herää henkiin.


      • päivitä_paketit
        tänään-ei kirjoitti:

        Versio on Ubuntu 16.04
        Vaihdoin vanhan 32 bittisen kovalevyn uudemman 64 bittisen tilalle, mutta molemmissa on sama ongelma.
        Täällä neuvotaan myös asentamaan päivitykset, mutta aika usein tulee ilmoitus että Linux kohtasi sisäisen ongelman. Olen kyllä onnistunutkin päivittämäänkin loppuun asti, mutta se sovellusvalikoima ei herää henkiin.

        Suorita komento
        sudo apt update && sudo apt dist-upgrade


      • kehno_valinta
        tänään-ei kirjoitti:

        Versio on Ubuntu 16.04
        Vaihdoin vanhan 32 bittisen kovalevyn uudemman 64 bittisen tilalle, mutta molemmissa on sama ongelma.
        Täällä neuvotaan myös asentamaan päivitykset, mutta aika usein tulee ilmoitus että Linux kohtasi sisäisen ongelman. Olen kyllä onnistunutkin päivittämäänkin loppuun asti, mutta se sovellusvalikoima ei herää henkiin.

        Versio 16.04 on bugeja vielä täynä.


      • tänään-ei kirjoitti:

        Versio on Ubuntu 16.04
        Vaihdoin vanhan 32 bittisen kovalevyn uudemman 64 bittisen tilalle, mutta molemmissa on sama ongelma.
        Täällä neuvotaan myös asentamaan päivitykset, mutta aika usein tulee ilmoitus että Linux kohtasi sisäisen ongelman. Olen kyllä onnistunutkin päivittämäänkin loppuun asti, mutta se sovellusvalikoima ei herää henkiin.

        Varmaankin voisi asentaa tästä asennusmediasta puhdasasennuksella uusiksi: http://releases.ubuntu.com/16.04.1/ubuntu-16.04.1-desktop-amd64.iso


      • Xenial
        kehno_valinta kirjoitti:

        Versio 16.04 on bugeja vielä täynä.

        Vain täynä... Ubuntu 16.04 on ihan vakaa ja toimiva Linux-versio. Kehno_valinta voisi mennä kommentoimaan mielipiteitään jonnekin muualle >:-I


    • update-ja-reboot

      Mint 18:ssa kävi samanlailla noin tänään kun pitkästä aikaa päivitti, eikä päivitysten jälkeen käynnistänyt uudelleen. Uudelleenkäynnistyksen jälkeen Software Manager toimi normaalisti.

    • sudo apt-get install "ohjelma" toimii aina päätteessä. Sovellusvalikoimaa en ole ikinä käyttänyt. Kun asentaa päätteessä näkee mitä paketteja koneelle asentuu ja voi vaikka helposti ottaa talteen, niin tietää miksi mikäkin paketti on asennettu.

    • Yritetty-on

      "Kun asentaa päätteessä näkee mitä paketteja koneelle asentuu ja voi vaikka helposti ottaa talteen, niin tietää miksi mikäkin paketti on asennettu."

      On kuitenkin ongelma, jos ei tiedä millä komennolla esim. Chromium asennetaan päätteeltä? Tai muut sovellusvalikoimasta löytyvät ohjelmat.
      Muuten miten voisi raportoida Linux-asiantuntijoit, että vika tulisi korjatuksi?
      Itse en ole onnistunut.

    • r67u67

      Minua oikein vituttaa kun ihmisillä on noin paljon kaikenlaisia ongelmia, ja minulla ei yhtään. Minäkin käytän Minttiä, eikä sittenkään yhtään mitään, tämä taitaa olla gurujen syrjintää.

      • korjaan-sen-kyllä

        Vitutus menee kyllä menee ohi jos ei lue näitä palstoja.
        Ei minullakaan ollut aikaisemmin ongelmia, mutta viimeisen asennuksen niitä tuli.
        Älä vastaa tähän, ettei minuakin ala vi........n


    • u_toimii_mulla

      Hajalla oleva tietokone on luonnollisin selitys.

    • u_toimii_mulla

      Osta tai kasaa uusi tietokone, niin homma toimii. Ubuntua kun tupataan käyttämään Pentium II- ja Pentium III tasoisissa tietokoneissa. Eihän emolevyt ja kiintolevytkään kestä 18 vuotta. Uusin Ubuntu Gnome 64-bittinen toimii tehomasiinassani kuin salama.

    • onsehankalaa
      • n00bielleonhankalaa

        Kiitos.


    • poistoon_moinen

      poista koko ubuntu

      • vedä_jojoon

        Vedä itses jojoon.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      37
      1802
    2. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      50
      818
    3. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      69
      776
    4. Miksi sitä miestä tuijotetaan joka paikassa

      Onko maine jonkinlainen?
      Ikävä
      108
      740
    5. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      7
      651
    6. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      33
      639
    7. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      580
    8. Taas on Festarit ohi ja saatu toisten muijia kylläseksi asti

      2 päivää täyttä jytinää ja rytkettä kyllä kelpaa vielä Kaupunkin tukemana.
      Parkano
      15
      559
    9. Olen työtön ilman työnhakuvelvoitetta

      Saan 600e/kk. En voi tehdä töitä. En osaa laittaa ruokaa. En pysty kävelemään tai olemaan jalkeilla tuntia pidempään.
      Ikävä
      141
      471
    10. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      51
      453
    Aihe