Koulureppu vai -salkku?

Peravaan

Tammikuussa alkaisi ammattikorkeakoulu, mutten tiedä millainen koululaukku olisi korrekti ja hyvä korkeakouluun. Olen mies ja haluaisin käyttää tyylikästä salkkumaista olkalaukkua, mutta ongelma on siinä näyttääkö se pelleltä jos kaikki muut käyttävätkin rentoa reppua?

Mikä on yleinen tyyli miehillä? Onko korkeakoulussa paljon kirjoja yms. mitä täytyy raahata mukana? Alani on aika naisvaltainen. Pukeutumistyylini on hieman punk-tyylinen muuten.

Eli: Millainen kantolaite olisi paras?

4

193

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kädetvapaaksi

      Hanki joko siisti reppu tai tilava, olalla kannettava läppärilaukku, johon mahtuu myös kirjoja. Panosta sellaiseen, jossa on sangat hyvin kiinni, koska ne repeää muuten. Oli laukku tai reppu, niin siitä tulee aina välillä painava. Tilaa on hyvä olla sen verran, että voit välilllä laittaa laukkuun myös pipon, hanskat ja ehkä takinkin.

      Salkku on vihon viimeinen, koska et halua kantaa sitä ruokalassa, tai et voi, koska sitten ei ole käsiä enää tarjottimelle. Ja jos siellä on läppärit ja puhelimet, se täytyy pitää mukana tai joku voi pölliä.

    • 0211

      Jos olet menossa AMK:hon niin et ole menossa korkeakouluun. Se on tavallinen ammattiin valmistava oppilaistos. Ja kuten nimessäkin sanotaan "Aivan Mitättömällä Koulutuksella". Siitä siis kirjaimet.

      Itse selvisin koulun läpi isolla putkikassilla. Sellaisella jonne mahtuu kaksi paksua A4-mappia ja kuusi koulukirjaa kerralla. Myös taskulaskin, paksu penaali ja kotitehävät pitää mahtua kassiin. Sitten kassi olalle ja kävelyä kohti koulua.

      Ja kolmen vuoden päästä oletkin sitten valmis verotettavaksi.

      • Puurotjavellit

        Taisit siis olla ammattikoulussa kun ammattiin valmistuit. Sinulta ei nyt kysytty.

        Mutta kysytään nyt sentään sinultakin: Missä AMK:ssa opiskelit ja mihin ammattiin valmistuit? Suorititko mitään tutkintoa?

        Aloittajalle: Kannattaa käydä katsomassa, minkä näköistä porukkaa ja millaisten kantolaitteiden kanssa siellä tulevassa opiskelupaikassa liikkuu. Salkku ja tarjotin on kyllä vähän hankala yhdistelmä, olkahihnallinen salkku on helpompi. Tai reppu.


    • eppufanijaopiskelija

      On se kyllä vähän hankalaa kantaa ruokalassa salkkua ja tarjotinta yhtä aikaa.

      Mitenköhän oli 80-luvun alussa kun Eppu Normaali lauloi laulussa Vanha kellarissa valittaa: "aamulla salkun kanssa Porthanialle"?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      146
      10646
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3023
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      206
      2839
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2137
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1888
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1699
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1646
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1597
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1543
    10. 82
      1458
    Aihe