Pahoja ajatuksia?

neuroosi92

Hei, lähdin täältä kysymään että onko muille pakko-oireista häiriötä sairastaville käynyt niin että on joskus tullut päähän joku ikävä ajatus ilman syytä? En siis tarkoita näitä väkivaltaisia mielikuvia, vaan että on ajatellut jotain ikävää asiaa tyyliin "toivottavasti.." ?

Itselleni nyt käynyt pari kertaa tänä syksynä näin että on tullu inhottava toive mieleen ilman syytä, ei mitään suuttumusta tai ärsytystä taustalla. Tullut vaan. Ja ihan päin vastaista mitä oikeasti ajattelen. Ekasta ajatuksesta ei jäänyt mitään syyllisyyttä päälle, tiesinhän ettei ajatus ollut oma koska kaikkea hyvää toivon. Hiljattain tuli tällainen ikävä ajatus yhdestä itsellenikin tärkeästä ihmisestä ja läheisilleni tärkeästä ihmisestä. Syyllinen olo ollut kun on näitä läheisiä nähnyt. Ajattelin että jos tietäis näiden kuuluvan neuroosiin niin olisi helpompi olla. Onneksi nyt muutenkin ollut muutama parempi päivä jo, "hyväksyin" että päähän tuli huono ajatus joka ei ollut minusta, ajattelin että ei sille ehkä hirveästi mitään voi mitä mieleen tulee ja turha potea syyllisyyttä ja jos se vaikka liitty neuroosiin niin ei ole minun vikani. Sen jälkeen ollu onneks parempi olla mutta useampi päivä tuli tota vatvottua.

8

390

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Assosiaatiohäiriöinen

      Moi! Itse olen kärsinyt jo pienestä asti samasta. Pahoja ajatuksia, liittyen yleensä toisen ihmisen vahingoittamiseen. Hirveä pelko "entä jos sekoan ja lyön tai tapan". Ihminen voi olla hyvinkin rakas ja läheinen, enkä halua aiheuttaa hänelle mitään pahaa. Kerroin omasta kokemuksestani pakkoajatusten kanssa tuossa edellisessä otsikossa.
      Et ole yksin ajatustesi kanssa. Suosittelen ottamaan yhteyttä psykiatriin ja kertomaan pakkoajatuksista. Sairaus on yleisempi kuin luullaankaan, mutta häveliäisyys estää usein kertomasta asiasta eteenpäin.

    • Sistinasnight

      Pienestä pitäen minullakin on noita ollut.

      Ihan tyypillisiä OCD:n ajatusratoja tuollaiset. Ideana on että se kelaa mieleesi näitä pahimpia pelkojasi tai asioita joita vähiten haluaisit tapahtuvan, ja sitten grillaa sinua niillä.

      "Let it be", on tässä se juttu.

    • neuroosi92

      Hei! Kiitos teille vastauksista. Viime aikoina on nyt mennyt ihan hyvin, olen yrittäny olla ajattelematta liikaa asioita. Auttaa myös se että kun mietin että loukkaantuisinko itse jostakin asiasta, ja jos en loukkaantuisi/välittäisi niin ei munkaan tarvitse muille tunnustella. Josko tämä tästä! :)

    • neuroosi92

      Nice, nyt sitte aloin pelätä että tuo "toivomani" asia kävis toteen. Kun kyse oli kuitenki asiasta joka tulee joskus meidän kaikkien kohdalle, ja iäkkäästä henkilöstä. Tiedän että ihan järjen vastaista pohdintaa taas, ihan ku sitä oikein kehittäis ongelmia itselleen ku ei osaa olla vatvomattakaan. Plääh.

    • M.i.n.ä.v.a.a.n

      Minua on nuo ajatukset vaivanneet vuosikymmeniä jo 80 luvulta saakka ja en ole hakenut siihen apua. Joskus aiemmin kärsin kovastikkin noista ajatuksista mutta nykyään ne pulpahtelee ajatusten syövereihin harvemmin. Tämä vaiva on ollut minulle tabu josta ei ole voinut kenenkään kanssa puhua. Pelko pakkohoitoon joutumisesta on pitänyt suuni kiinni.

      • neuroosi92

        Pitkä aika, mutta varmaan niiden kanssa oppii vähän tulemaan toimeenkin?


      • pelokas77

        hei neuroosi 92 et ole ainut minulla on samanlaisia ajatuksia ei niitä kyllä kestä :( ne tulee ihan yks kaks ja jauhaa päässä vihaan niitä ajatuksia mitenhän ne saisi pois


      • neuroosi92
        pelokas77 kirjoitti:

        hei neuroosi 92 et ole ainut minulla on samanlaisia ajatuksia ei niitä kyllä kestä :( ne tulee ihan yks kaks ja jauhaa päässä vihaan niitä ajatuksia mitenhän ne saisi pois

        moi! täytyy vaan ajatella että "tämä on nyt sitä ocd:tä, ei minun ajatuksia.." ei kai siinä muukaan auta :) helppoa ei tietenkään välttämättä ole.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1805
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1689
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1504
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1193
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1184
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1182
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1136
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1131
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1119
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1104
    Aihe