Moi,
Olen huomannut monen kyselevän Thaimaan hintatasosta joten kirjoittelin jaoin oman kuukausibudjettini blogiini jos jotain kiinnostaa lukasta niin löytyy osoitteesta:
http://www.kehoilu.com/kehoilua-thaimaassa-blogi/thaimaan-hintataso
Thaimaan hintatasosta
7
390
Vastaukset
- epätieto
Moro, KehoiluaThaimaassa !
Luin blogisi ja tuli tuosta ilmastointilaitteesta ja sähkölaskusta mieleen että onkohan siellä Thaimaassa talot ja asunnot milläänlailla eristetty?
Jos ei, niinkuin epäilen,asuntojen eristäminen säästäisi kyllä pitkän pennin.Ilmastointilaite haukkuisi hintansa varmaan 2-3 vuodessa.- uretaaniaseinään
Juu , eristäis sen kuuman ilman sisälle , vaiko mitä oikein meinaat:D
- RakennusMestariUretaani
Epätietoiselle ja uretaanityypille:
Ei ole eristetty.
Kun talossa on jäähdyttävä ilmastointi, sisällä ei ole kuumaa ilmaa, eli ei ole sisälle eristettävää kuumaa ilmaa.
Tottakai paras ratkaisu olisi rakentaa thaimaan tropiikki täyteen suomen standardin mukaisia rakennuksia, niin haukkuisi ilmastointilaitteetkin hintansa varmaan 2-3 vuodessa.
Lähdetäänkö porukalla rakentamaan thaimaa kuntoon?
- maksajamaksaa
epätiedolle tiedoksi, että suomalaiset ovat vieneet rakennustaitoaan jo pitkään mm. Hua Hiniin. Kohteita on sitten julistettu asumiskelvottomiksi 5 vuoden päästä ja purettu kovin kustannuksin myöhemmin.
Olosuhteisiin on muotoutunut oma rakennuskulttuuri, jota kannattaa noudattaa. - MaassaMaanTavalla
Ihan mututuntumalta maalaisjärjellä ajateltuna luulisi, että thaimaalainen tapa rakentaa kohtuullisen hyvin tuulettuvia epätiiviitä asumuksia olisi huomattavan ilmankosteuden vuoksi järkevää.
- BetPilaritJaHarkotVäliin
Kyllä täälä on maalaisjärki käytössä ja kukin rakentaa tai ostaa sen tasoista, mihin on varaa täsmälleen kuten suomessakin.
Käväisin Hesassa jokin aika sitten ja ihmettelin miksi veroviraston pääkonttori, kuin myös rakennusvalvontaviraston rakennukset oli purettu.
Lienee ollut jotain vikaa.
Olen itse rakennusmestari.
- SuunnitelmissaOn
Sellainen lämpöeristys kannattaa,joka pitää kuumina kausina auringon porotuksen aiheuttaman tukalan kuumuuden ulkopuolella.
Yläkerrat ovat usein puurakenteisia,ilman mitään sisä verhousta.Pelkkkä Puurunko ja ulkolaudoitus.
Ja esim.nyt kun on yli 30 lämpöastetta ei yläkerrassa voi olla kuin muutaman minuutin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281478- 371401
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541139- 69994
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi254944Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei193934- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää15823Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818