Thaimaan hintatasosta

KehoiluaThaimaassa

7

398

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • epätieto

Moro, KehoiluaThaimaassa !
      Luin blogisi ja tuli tuosta ilmastointilaitteesta ja sähkölaskusta mieleen että onkohan siellä Thaimaassa talot ja asunnot milläänlailla eristetty?
      Jos ei, niinkuin epäilen,asuntojen eristäminen säästäisi kyllä pitkän pennin.Ilmastointilaite haukkuisi hintansa varmaan 2-3 vuodessa.

• uretaaniaseinään

Juu , eristäis sen kuuman ilman sisälle , vaiko mitä oikein meinaat:D

• RakennusMestariUretaani

Epätietoiselle ja uretaanityypille:

Ei ole eristetty.

Kun talossa on jäähdyttävä ilmastointi, sisällä ei ole kuumaa ilmaa, eli ei ole sisälle eristettävää kuumaa ilmaa.

Tottakai paras ratkaisu olisi rakentaa thaimaan tropiikki täyteen suomen standardin mukaisia rakennuksia, niin haukkuisi ilmastointilaitteetkin hintansa varmaan 2-3 vuodessa.

Lähdetäänkö porukalla rakentamaan thaimaa kuntoon?

• maksajamaksaa

epätiedolle tiedoksi, että suomalaiset ovat vieneet rakennustaitoaan jo pitkään mm. Hua Hiniin. Kohteita on sitten julistettu asumiskelvottomiksi 5 vuoden päästä ja purettu kovin kustannuksin myöhemmin.

Olosuhteisiin on muotoutunut oma rakennuskulttuuri, jota kannattaa noudattaa.

• MaassaMaanTavalla

Ihan mututuntumalta maalaisjärjellä ajateltuna luulisi, että thaimaalainen tapa rakentaa kohtuullisen hyvin tuulettuvia epätiiviitä asumuksia olisi huomattavan ilmankosteuden vuoksi järkevää.

• BetPilaritJaHarkotVäliin

Kyllä täälä on maalaisjärki käytössä ja kukin rakentaa tai ostaa sen tasoista, mihin on varaa täsmälleen kuten suomessakin.
        Käväisin Hesassa jokin aika sitten ja ihmettelin miksi veroviraston pääkonttori, kuin myös rakennusvalvontaviraston rakennukset oli purettu.
        Lienee ollut jotain vikaa.
        Olen itse rakennusmestari.

• SuunnitelmissaOn

Sellainen lämpöeristys kannattaa,joka pitää kuumina kausina auringon porotuksen aiheuttaman tukalan kuumuuden ulkopuolella.
      Yläkerrat ovat usein puurakenteisia,ilman mitään sisä verhousta.Pelkkkä Puurunko ja ulkolaudoitus.
      Ja esim.nyt kun on yli 30 lämpöastetta ei yläkerrassa voi olla kuin muutaman minuutin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      200
      8920
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      5368
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      53
      4631
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      89
      4390
    5. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      58
      3573
    6. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3346
    7. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      58
      3208
    8. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2846
    9. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      44
      2666
    10. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2601
    Aihe