..ei oo vielä kirjoitellu Ursuksista.Mulla ensimmäinen oli 385 4w drive vm.-79.Tän nykyisen (914)hankin vuonna -89.Eivät mitään kaksisia traktoreita ole olleet,mutta vähät työt on tullu tehtyä.Kirjoitelkaa ja kertokaa kokemuksista ja seikkailuistanne kyseisen traktorimerkin parissa.
Miksi kukaan....
8
3065
Vastaukset
- suppo taalasmaa
Yhen päivän ajoin turvesuolla Urkilla, imuvaunua sillä vejin. Mallina oli 1224. Ihan hyvät "muistot" jäi, ISO hytti, kromiosat plussaa, kuten pikavaihteenvipu jne. Pieni miinus oli lämmöt, ne tahto nousta sataseen saran loppua kohti, mutta laski kaheksaankymppiin aumalla käynnin aikana. Kesän aikana vehkeeseen vaihettiin kolme kertaa boori-akseli. Jarrut siinä ei toiminu, mutta eihän niitä suolla tarvitakkaan. Kaikenkaikkiaan ihan makea peli, tommosia kun saa kaksi yhen "paremman" sijaan.
- Jönsson
Yhdellä tutulla oli 150-heppanen lurjus turvetyömaalla. Vaihteistoon tuli fataalin oloinen vika. Laatikko auki ja katso... siellähän olikin jo 24 mm:n kiintoavain valmiina, oli vain liikaftanut sopivati niin, että oli jumittanut rattaita.
Tiedä tästä, oliko juttu totta vai ei, mutta mitäpä siitä, ei se oo juttu eikä mikään, jos ei pulet palturia. - Ursus 385 4wd
Jönsson kirjoitti:
Yhdellä tutulla oli 150-heppanen lurjus turvetyömaalla. Vaihteistoon tuli fataalin oloinen vika. Laatikko auki ja katso... siellähän olikin jo 24 mm:n kiintoavain valmiina, oli vain liikaftanut sopivati niin, että oli jumittanut rattaita.
Tiedä tästä, oliko juttu totta vai ei, mutta mitäpä siitä, ei se oo juttu eikä mikään, jos ei pulet palturia.Aikoinaan kuulin vastaavia huhuja,että varaosat ja työkalut tulisi traktorin mukana(Muuallakin kuin työkalupussissa) ja olikohan -85 talvella,kun Urkin kone piti avata löytyi öljypohjasta rikkoja jotka oli pudonnut sinne moottorin kasausvaiheessa.Koneremonttiin jouduttiin silloin,kun mäntään paloi reikä metsäautotien aurausreissulla.
- jukka
Ursus 385 4wd kirjoitti:
Aikoinaan kuulin vastaavia huhuja,että varaosat ja työkalut tulisi traktorin mukana(Muuallakin kuin työkalupussissa) ja olikohan -85 talvella,kun Urkin kone piti avata löytyi öljypohjasta rikkoja jotka oli pudonnut sinne moottorin kasausvaiheessa.Koneremonttiin jouduttiin silloin,kun mäntään paloi reikä metsäautotien aurausreissulla.
Sun Ursus,oliko vm.80-81?Ilmeisesti turbo?Niissä tosiaan jossain moottoreissa paloi mäntään reikä,männät kun oli vahvistamattomat,vapaasti hengittävään moottoriin tarkoitetut.Mulla on Ursus ollut 20 vuotta,ja helvetin tyytyväinen olen ollut siihen.Mun länsikoneissa on ollut paljon enempi remonttaja ja perkeleen paljon kalliimpia!Ursus on vahva vääntäjä!
- urakoitsija
Sanokaas ursusmiähet että oliskos tollasesta
100hp -> ursuksesta tommosen 15 tonnin telakaivurin ja lavetin veturiksi? Kestääkö paikat ja onko toivoa pysähtymisestä pienessä alamäessä, vai onko noissa yleensä jarrut hyvät?- jukka
...toi sataheppanenkin,mutta osta silti 6-koneella oleva!vie varmasti tyylipuhtaasti!jarrut on joskus olleet toisille ongelmalliset,siis maanantai-kappaleitakin on ollut!mulla ursus on ollut 20 vuotta,kerran on sylintereiden kumit vaihdettu.ei muuta!
- suppo t
jukka kirjoitti:
...toi sataheppanenkin,mutta osta silti 6-koneella oleva!vie varmasti tyylipuhtaasti!jarrut on joskus olleet toisille ongelmalliset,siis maanantai-kappaleitakin on ollut!mulla ursus on ollut 20 vuotta,kerran on sylintereiden kumit vaihdettu.ei muuta!
miten mahtaa onnistua vaihteitten vaihdot ilman synkronointia? ainakin 20kuution täydellä turvekärryllä urkin vauhti loppu ennen kun sai suurempaa pykälää silimään. vai onko tuo vaan harjottelukysymys?
- Ursus 385 4wd drive
suppo t kirjoitti:
miten mahtaa onnistua vaihteitten vaihdot ilman synkronointia? ainakin 20kuution täydellä turvekärryllä urkin vauhti loppu ennen kun sai suurempaa pykälää silimään. vai onko tuo vaan harjottelukysymys?
synkronoimattomalla vaihteistolla olevalla vehkeellä on puhtaasti taitolaji ja vaatii hieman harjoittelua.Sama juttu Sisun Fullerin laatikon kanssa.Vaihtaminen ei onnistu äkkinäiseltä,mutta pieni harjoittelu tekee mestarin.Eikä tarvitse kytkinpolkimeen koskea...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman481548Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761355- 241080
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊881044- 88970
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187906Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20851Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi99845- 82821
Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?70789