Kerättäiskö rahaa?

Ruuneman

Ajatukseni on perustaa Suomen kansalaisrahasto.

Minä panen yhden euron (1e) rahaston pohjaksi. Kun jokainen suomalainen tekee vastaavan sijoituksen on koossa n. 5,5 milj. euroa.

Ajattelin itseäni kasööriksi, eli tuon kansalaisrahaston kerääjäksi.

Mitä tuumaatte kun rahastolla on yks, kaks, kolme kuin lottovoitto kourassaan?

Suhtautumista ja hyviä neuvoja odotan!

17

97

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aiotko ihan hakea virallista lupaa,lienee päätös kolmen kiven takana. Helpompi perustaa oma puolue ja kerätä jäsenmaksuja, sitten parin kaverin kanssa perustaa säätiö kattamaan puolueen eli sinun kuluja, niin ne isot tekee.

    • Tajuan kyllä tuon keräämisen mahdottomuuden. Kustannukset keräämiseen ovat kohtuuttomat.

      Ei minun pankkini kadun tai tien reunassa riitä.

      Mitään laitonta ei käynyt mielessäni!

    • Veronveronvero

      Koko ajan kerätään rahaa monenlaisina veroina. Koko ajan rahaa mätetään sellaisille jotka niihin ei ole oikeutettuja. Koko ajan on suomalaisia leipäjonoissa, kun omille kärsiville ei siitä jättipotista riitä.

    • Ilmottaudun

      Ketjukirjeen tapainen ensimmäiset olisi voittajia.

    • eurolle-sanoisi-hyvästit

      Ruune on epäluotettava rahaston hoitajana,

      ei ikinä luttais ruuneen,

      ruune on kiero kuin korkkiruuvi

    • En ole ollut aikeissa mihinkään. Missä minut on kieroksi havaittu?

      • ei-luottamusta

        tälää palstalla, jutut kertoo sen,

        vai että olisit oikein kerääjänä hihiii
        niitä euroja ei sen jälkeen näkisi kukaan muukuin ruune, oijoi


      • luottamus_luototon

        Juurihan kerroit aikeesi sanomalla Ajatukseni on perustaa Suomen kansalaisrahasto. Minä panen yhden euron (1e) rahaston pohjaksi.
        pyysit suhtautumista sait ne ole edes tyytyväinen.


    • jakolasku

      Varmaan kohteita olisi joille joulu kirkastuisi jos joku muistaisi. Yksinäisille joulu voi olla rankka kokemus.

    • reppuriika

      Ihan hyvä idis Ruune, mutta kassooriksi en kyllä sinua laittaisi. En kyllä itsekään olisi siihen tyrkyllä. Ei välttämättä rahalla ole joulumieli ostettavissa.
      Itse joulunherra, Jeesus Kristus tuli köyhille vanhemmille halpaan seimeen, mutta on läsnäolollaan rikkaaksi tekevä.
      Jos ei ole ruokaa, laskuja ei voi maksaa, niin ei ole kiva jouluna eikä sen jälkeen, mutta ei rahakalla yksinäisyyttä poisteta.
      Voi Luojan kiitos, että ole vapautunut tästä kortti, - paketti, ym. -ruljanssista. Ei ne minun jouluun enää kuulu jos on pahemmin koskaan kuulunutkaan.

    • Tuo ajatus tuli mieleeni siitä, että joku päättäisi pyytää stä osuutta, joka hänelle kuuluu tuosta kuvittelemastani "kansalaisrahastosta"

      euro mieheen ja naiseen saataisiin,
      .
      Hyvää joulua reppuriikalle ja kaikilleajatteleville ihmisille!

    • Panen yhden euron ja tilinumeroni. Haluan tietää, että varat menevät hyvään tarkoitukseen (minulle).
      Keräyksistä kun ei koskaan tiedä, kenen taskuun rahat lopulta päätyvät!

      • Kun en löytänyt tilinumeroasi, saat kauneimmat jouluajatukseni.


      • No kiitos, kyllä se euron voittaa!


    • Asko751t

      kelle rahat annettaisiin?

      Ja kuka muuten säätiöksi alkaisi kuten tuolla mainittiin, antaisi ilmaseksi rahaa esim poliitikolle.

    • ruuneen-ei-luoteta

      EI ainakaa ruunen taskuun,
      paluttakoon seki valtiolle kaikki ylimääräsen
      sieltä se kuitenki on rahansa kieroudella kähminy,

    • Mistä olet väärät tietosi hankkinut?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1238
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      904
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      90
      825
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      20
      769
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      702
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      636
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      603
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      116
      519
    Aihe