Laki muuttuu poliisi voi etsiä huumeita festareill

a.r.e

http://yle.fi/uutiset/3-9311117

On tää käsittämätöntä miten Suomessa mennään vaan kehityksessä taaksepäin. Eli jos toi laki menee läpi, niin poliisi saa jatkossa kulkea koiran kanssa festarialueella ja käräyttää ihmisiä, jotka pitää hauskaa. Aivan järjetöntä resurssien ja rahan tuhlausta.

Itse olen työssäkäyvä ihminen ja tykkään silloin tällöin käydä klubeilla tai festareilla pitämässä kunnolla hauskaa esim. mdma:n ja amfetamiinin voimin. En aiheuta mitään järjestyshäiriöitä tai muitakaan ongelmia. Huumeiden viihdekäyttö ei aiheuta ulkopuolisille mitään ongelmia. Sen sijaan tämä lakimuutos tulee aiheuttamaan tavallisille ihmisille ongelmia, joilla ei aikaisemmin ole ollut mitään ongelmia, eivätkä he ole aiheuttaneet muillekkaan ihmisille ongelmia. Kyllä jokaisella ihmisellä tulisi olla oikeus päättää omasta kehostaan ja siitä, mitä aineita laittaa sinne.

Huumeiden käyttö festareilla ei tämän lakimuutoksen vuoksi tule vähentymään. Se aiheuttaa ainoastaan sen, että tietynlaiset festarit menevät yhä enemmän maan alle. Lisäksi järjestyshäiriöt festareilla eivät pienene, sillä suurin järjestyhäiriöiden syy on alkoholi. Esimerkiksi vaikka jotkut konemusafestarit, joissa käytetään aika paljon kiellettyjä aineita, niin niissä törmää hyvin harvoin mihinkään rähinöintiin. Päinvastoin, niissä on yleensä hyvä fiilis ja yhteishenki. Sen sijaan jotkut iskelmäfestarit, jossa keski-ikäiset vetää viinaa, siellä vasta järjestyshäiriöitä syntyykin.

Tällä lakimuutoksella ei ratkaista huumeonglemia, ainoastaan lisätään niitä. Lisäksi poliisin resurssit menee turhien ja uhrittomien rikosten selvittämiseen. Ottakaa nyt päättäjät mallia vähän sivistyneemmistä maista ja lopettakaa tää syyttömien ihmisten ajojahti. Euroopan suurimilla festareilla voi testauttaa omat huumeensa terveysongelmien välttämiseksi. Suomessa syrjäytetään hauskaa pitävä ihminen aiheuttamalla hänelle rikosmerkintä.

21

103

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kannabis_psykoosi_iskee

Kieltolaki toimii. Ja kuulkaapas hampuusit, lainrikkominen ei ole hauskanpitoa. Ei ainakaan rehellisten, lainkuuliaisten suomalaisten mielestä, teikäläisillä saattaa olla tietysti hauskanpidosta oma näkemyksenne.

• a.r.e

Kieltolaki ei toimi. Huumeiden käyttö sen kuin kasvaa. Kieltolaki maksaa yhteiskunnalle järjettömästi. Vaikka rikon lakia en koe tekeväni mitään väärää, sillä en vahingoita muita ihmisiä. Vahingoitan ainoastaan hieman itseäni ja se tulisi olla minun oma päätös, eikä siitä tulisi rangaista. Lisäksi maksan veroni ja käyttäydyn kunnolla. En ehkä elä sata vuotiaaksi, mutta kukapa haluaisikaan?

• NukkuvaTiedustelija

Tukemalla kieltolakia tuet järjestäytynyttä rikollisuutta ja pimeitä huumemarkkinoita jossa kuka tahansa voi ostaa mitä tahansa aineita pilvestä spiceen ja subutexiin eikä kukaan kysy ikää tai oikeastaan yhtään mitään.
        Ja sitähän sinä kannabis_psykoosi_iskee kannatat.

• kannabis_psykoosi_iskee
        NukkuvaTiedustelija kirjoitti:

Tukemalla kieltolakia tuet järjestäytynyttä rikollisuutta ja pimeitä huumemarkkinoita jossa kuka tahansa voi ostaa mitä tahansa aineita pilvestä spiceen ja subutexiin eikä kukaan kysy ikää tai oikeastaan yhtään mitään.
        Ja sitähän sinä kannabis_psykoosi_iskee kannatat.

Te narkkirikolliset niitä huumeita käytätte ja tuette järjestäytynyttä rikollisuutta ja pimeitä huumemarkkinoita, sitä omaa porukkaanne. Peiliin katsomisen paikka. Minä en käytä mitään päihteitä.

• NukkuvaTiedustelija

Kieltolaki lisää pimeitä markkinoita lieveilmiöineen, eikä se fakta siitä mihinkään muutu vaikka toistatkin mantraa omasta päihteettömyydestä.
        Ja minä en ainakaan tue järjestäytynyttä rikollisuutta vaan sähkölaitosta, vesilaitosta, matkahuoltoa ja kotimaista yrittäjyyttä.

• Patanias
        kannabis_psykoosi_iskee kirjoitti:

Te narkkirikolliset niitä huumeita käytätte ja tuette järjestäytynyttä rikollisuutta ja pimeitä huumemarkkinoita, sitä omaa porukkaanne. Peiliin katsomisen paikka. Minä en käytä mitään päihteitä.

"Minä en käytä mitään päihteitä. "

Mutta ne ihmiset, jotka aiempi runsas alkoholin käyttösi ja väkivaltainen riehumisesi psyykkisesti vammautti loppuiäkseen, eivät parane sillä, että sinä ryhdyt raittiiksi ja leuhkit vielä sillä ikäänkuin se tekisi sinusta nyt jonkun suurmiehen.

• Jorma_Peter
        Patanias kirjoitti:

"Minä en käytä mitään päihteitä. "

Mutta ne ihmiset, jotka aiempi runsas alkoholin käyttösi ja väkivaltainen riehumisesi psyykkisesti vammautti loppuiäkseen, eivät parane sillä, että sinä ryhdyt raittiiksi ja leuhkit vielä sillä ikäänkuin se tekisi sinusta nyt jonkun suurmiehen.

Olen samaa mieltä.

• Ne käyttääkin huumeita vain ollakseen koviksia. Niiden pahin pelko on se, että huumeet laillistettaisiin, jolloin niiden tarvitsisi keksiä muu keino olla kovis.

• JuustoinenSuu

Miten se kieltolaki toimii? Ihmiset hakevat huumeensa resepteillä apteekista ja kiellettyjä aineita on yleisesti saatavilla jos tietää jonkun joka käyttää. Kyllä ne rikolliset ovat sen verran halukkaita niitä aineita järjestämään että jos joku niitä aktiivisesti etsii niin ennenpitkää löytää. Kieltolain alkuperäinen idea oli nostaa hinnat niin korkeiksi ettei kaikilla ole aineisiin varaa. Tämä on vain rikastuttanut rikollisia.

• Suvakkii

Suvakki on syypää sun hymyyn.

• fdgrer

Priaatteessa ymmärrettävää, koska näin saavat aika tehokkaasti ihmisiä kiinni huumausainerikoksista. Sehän on poliisin tehtävä napata "rikolliset" kiinni ja valvoa lakia, joka kieltää huumauaineet Soumessa täysin. Onko tämä millään tapaa järkevää toimia näin, on iso kysymysmerkki. Menisivät tekemään oikeita töitä.

Lakiin on tultava muutos, jotta voisimme odottaa muutosta poliisien toiminnassa.

• musnussi

Minun puolesta saisivat tulla vaikka kotikäynnille ja tarkastaa paperit kaikilta.

• 789684

aivoton lammas

• Ketkä saavat?
        Kysymys ei ole tyhmä, kun ajattelet syvemmin ja pidemmälle.

- Minun papereitani "niiden" ei tarvitse tarkistaa, koska "nehän" ovat minulle ne "paperit" myöntäneet eli niillä on ittellä kopio. QED.

• zzzzzzzzzzzzzx

ihan käsittämätön kun poliisit pidettää ja sakottaa rikollisia. voi sentään missä menee raja

• a.r.e

No jäis poliisilla aikaa enemmän ottaa kiinni juuri niitä oikeita rikollisia, jos jättäisivät rauhaan huumeiden viihdekäyttäjät.

• zzzzzzzzzzzzzxxx
        a.r.e kirjoitti:

No jäis poliisilla aikaa enemmän ottaa kiinni juuri niitä oikeita rikollisia, jos jättäisivät rauhaan huumeiden viihdekäyttäjät.

silloin kun ollaan lapsia niin leikitään ja aikuisena leikit loppuu. kyllä ne huumeidenkäyttäjät kuules on ihan oikeita rikollisia.

• Yukuiij

Kuten nuuskan salakuljettajat? Nuuska on kova huume jota rikolliset myyvät. Esim.,Odens merkkistä erittäin vaarallista ja vahvaa nuuskaa liikkuu Suomessa. Huume täyttää erittäin vaarallisen huumeen kriteerit jos se aiheuttaa voimakasta riippuvuutta.

• a.r.e
        zzzzzzzzzzzzzxxx kirjoitti:

silloin kun ollaan lapsia niin leikitään ja aikuisena leikit loppuu. kyllä ne huumeidenkäyttäjät kuules on ihan oikeita rikollisia.

No minä olen ainakin ihan tavallinen kansalainen muuten paitsi että käytän silloin tällöin huumeita. Käyn töissä enkä syyllisty mihinkään muihin laittomuuksiin. En ymmärrä mitä väärää siinä on, kun en vahingoita ketään tekemisilläni.

• Juijijkj

Ihan periaatteesta nämä alkoholi/tupakka-ihmiset eivät halua että saisit olla ihan tavallinen ihminen vaan sinut pitää syrjäyttää, jotta voivat sitten sanoa että eivät halua maksaa sinun työttömyyskorvaustasi. Luulen että kansa on tässä asiassa jakautunut aikalailla kahtia, mutta mitäs demokratiaa se on jos vaikka 40% kansasta on liian pieni vähemistö että heidät voidaan ottaa tosissaan?

• HighlandBirdViski

Demokratiaan pitäisi kuulua se että myös alle 50% äänistä riittää jonkun tämmöisen hamppulain muuttamiseen. Ei aina joka asiassa tarvitse olla valtaosan kansasta samaa mieltä. Helpointa on aina vastustaa kaikkea uutta niin ei tarvitse perehtyä asiaan. Voi sulkea vain korvansa ja sanoa että tämä on tietoinen valinta etten halua tietää mikä on totta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi palstalla paljon venäjä mielisiä?

Palstalle näyttää kerääntyneen varsin paljon venäjä mielisiä. Mistä tämä johtuu?
      Maailman menoa
      516
      5605
    2. Asianajaja Herman Ljungberg

Ei ole tällä herralla kaikki muumit laaksossa, kun väittää, että kaapelien katkominen on NORMAALIA. Kaikkea se leipä elä
      Maailman menoa
      125
      5099
    3. Löytyykö jyväskylästä naista kenenkä pyllyä saisi kosketella ja haistellla??

Olen ihan mukava ja kunnollinen herras mies 41 vuotta.
      Jyväskylä
      29
      2472
    4. Voiko nainen olettaa

Miehen maksavan treffeillä kaiken, jos kutsuu naisen treffeille?
      Ikävä
      408
      2244
    5. Minun on vaikea ymmärtää

Kuinka voin rakastua sinuun, tai siltä se ainakin tuntuu, kun koko ajan pyörit mielessäni. Emmekä me edes näe, eikä muut
      Ikävä
      40
      1390
    6. Sähköauto sopii erinomaisesti maaseudulle, jopa paremmin kuin kaupunkiin.

Sähköautolla pärjää maaseudulla jopa paremmin kuin kaupungissa, sillä jokainen sähköistetyn talon piha on mahdollinen la
      Hybridi- ja sähköautot
      176
      1218
    7. Mikä on rakkain fantasiasi kaivatusta?

Ja kertoisitko sen hänelle?
      Ikävä
      65
      1132
    8. Harvinainen yhteiskuva! Anna Puu ja Jukka-rakas uudenvuoden yössä - Hän on Jenni Vartiaisen EX-mies

Laulaja, lauluntekijä Anna Puu on naimisissa tuottaja Jukka Immosen kanssa, joka on myös laulaja Jenni Vartiaisen ex. N
      Suomalaiset julkkikset
      11
      1021
    9. Nainen, taidan inhota minua todella

tai sitten et halua olla missään tekemisissä kanssani. Sellaiset otteet sulla. On tosi karmeata olla toiselle kuin kuoll
      Ikävä
      73
      1001
    10. Teennäinen ihminen?

Eilen joku halusi ottaa siitä aihetta. Millainen ihminen on teennäinen? Joku mielikuva itsellänikin on, että sellainen
      Sinkut
      132
      948
    Aihe