Turvatarkastus HKI-Vantaa?

Matkaanlähtevä

Kuinka tarkka kopelointi nykyään seuraa jos metallinilmaisin piippaa turvassa? Ystäväni väitti että jopa housunkauluksen sisäpuolelta kokeillaan sormilla! Aika kuvottavaa...

38

1028

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sormitarkastus

      Sormella myös pepusta, jos se piippaa.
      Onko kuvottavaa jos pommi poksahtaa, kun se oli housunkauluksen sisäpuolella tai ulkopuolella.
      Kumpi Sinulle mukavampi?

      • Anonyymi

        Niin hyvin sanottu!


    • 544445

      Ei ne mitään sormella tutki...heillä on kädessä metallinpaljastin ja sillä kyllä löytyy. Ja voi itse vaikuttaa ettei piippaa...metallit pois ennen porttia.

      • PiippaavaTyttö

        Mut on tarkastettu sormella sivuhuoneessa ja ens kerrallakin vaikuta siihen, että varmasti piippaa.
        Suosittelen.


      • 455554

        Entä jos vaatteissa on metallisia solkia/paljetteja joita ei pysty poistamaan rikkomatta vaatteita?


    • NoBigDeal

      Housun/hameen kaulus voidaan tutkia käsin.Sama käytäntö kaikkialla.

      • epämielyttävää

        Sisä vai ulkopuolelta? onko totta että portti on ohjelmoitu siten se piippaa tasaisin väliaijoin vaikkei ko. Matkustajalla olisi ollenkaan metallia mukana?


      • Kärykävi

        Sekä että, laita alushousut..


      • BlondiNouString

        Miksi mun pitäis laittaa alushousut, kun en koskaan käytä.


      • 753951

        Entä jos pukee vaatteet joissa ei ole vyötäröä? Esim. Olkaimilla varustetut farkkuhaalarit mistä ne sitten tutkii?


      • kysymys_sinulle
        BlondiNouString kirjoitti:

        Miksi mun pitäis laittaa alushousut, kun en koskaan käytä.

        Oletko syrjäytynyt vai jälkeenjäänyt? Saatko suurtakin sisältöä tällaisesta tyhjänpäiväisestä paskanjauhannasta?


      • VastausSinulle

        En kovin syrjäytynyt, mutta ilmeisesti jälkeenjäänyt, mutta toisaalta potilaan on hankala tehdä itsestään diagnoooooooseja.
        Kiitos että otit asian esille, menen heti arkena taas gynegologille.


    • Nykyään käsintarkastuksia ei tehdä muille kuin niille, joilla on ihonsisäistä metallia (tekonivelet, -lonkat yms.) tai jos on koruja, joita ei ota pois ennen porttia, tai tulet pyörätuolilla/kävelysauvoilla portin läpi tai jos on sydämentahdistin.

      Niin sanotut satunnaistarkastukset tehdään nykyään "pyyhkäisytestillä", jossa näytelapulla vain pyyhkäistään sun vyötärölinjalta ja kädet. Tällä testillä etsitään räjähdeaineita. Helppoa ja nopeaa.

      • kädet_sivuille

        Ja vartaloskannerilla, jotka yleistyy


    • alkkarimatkaaja

      Tää vaateshow on melkoista pelleilyä. Kerran Schipholissa tumma naistarkastaja viittoili hyvin vihaisesti että vyö pois (ja housut alas) Minua hiukka otti pattiin naisen yrmeä asenne, vetäisin lötköttävistä farkuista vyön pois ja heitin sen hihnalle. Ilmeisesti hän luuli, että piilottelen jotain kun pitelin housujani ylhäällä. Tein kuten määrättiin näytin tyhjät käteni ja seisoin portilla boxerit jalassa housut nilkoissa. Nainen viittilöi hätäisesti että housut ylös, vitutti sen verran, että kysyin ; "sorry, I did not understand whether I would panties off? Yes or no ?

      • Aikaapalaa

        Vyö on pitänyt ottaa jo muutaman vuoden pois turvatarkastukseen.
        Sen jälkeen tuli että tietokone pitää laittaa erikseen läpivalaisuun ja sen jälkeen tuli että takki pitää laittaa läpivalaisuun.
        Viimeisin on että tablettitietokoneet pitää laittaa läpivalaisuun erikseen.
        Alustoja pitää olla turvatarkastuksessa 4 kun lähtee talvella reissuun käsimatkatavaroilla, kun kaikki kamat pitää ripotella omilleen.


    • muistelisin

      Eikö siellä olekaan käytössä röntgenlaitetta josta muistan lukeneeni joitakin vuosia takaperin?

      • BlondiIlmanNiitä

        Matkailu avartaa enemmän kuin lukeminen vuosia takaperin ja mua ottaa aivoon, että ei olisi min henkilökohtainen asia pidänkö vaiko enkö pidä alushousuja.


      • Rullatasoa

        On mutta sen sisään ei haluta asiakasta.


    • puuma.tykkää

      Olisi ihanaa jos takahuoneessa tutkittaisiin oikein tarkasti päältä ja sisältä.

      • TakahuoneTarkistaja

        Minulla on kotona takahuone.


    • myyntiedustajaKari

      Hakkaan aina tatin kovaksi vessassa ja menen turvaan. Kiva kun joku kokeilee mun kovaa meisseliä.

      • Matthe

        Sama juttu. Kivikovalla melalla turvaan. Sitten toivoisi että joku kokeilisi niin että... Aahhhh!!!


      • arggghhhh

        Eikö muuten nouse kuin hakkaamalla vessassa AAAAAHHHHHHAAAAGGGGHHHHIIIGGGGGgröhgrög......


    • Pommillapukeutunut

      Saattaisi sekin kuvottaa jos joku veisi pommivyön

    • Lain käsi on pitkä ja siinä on kuminen hansikas.

    • lonkero5

      aivan asiallista eli hyvä palvelu

      • Anonyymi

        Minua löi tarkastaja kylkeen nyrkillä ,en ollut tarpeeksi suorassa tämän apinan mielestä .


    • Räjähdysainetesti

      Itselläni ainakin tehtiin ns. räjähdeainetesti. Sehän tehdään EU:n määräysten mukaisesti satunnaisesti valituille henkilöille ja siinä pyyhkäistään housunkaulukset, taskujen suut yms. huokoisella paperilapulla. Tämän lisäksi käsin tunnusteltiin vartalo kokonaan ja sen lisäksi vielä lapputesti matkatavaroille. Nopeaa toimintaa se oli ja asiallista.

      • AsiallistaJaPakollista

        Juuri näin ja ne jotka mitä tahansa turvallisuuteen liittyviä toimenpiteitä kokee negatiiviseksi, vakuutan että mielipide muuttuu mikäli poksahtaa omalla kohdalla.


    • Reissumies044

      Turvatarkastus sujuu aina diskreetisti. "Kopeloinnista" voi aina kieltäytyä, mutta se voi viivästyttää matkakohteeseen pääsyä.

    • wrightb

      Pysy siellä savossa. Lentomatkailu on tarkoitettu sivistyneille ihmisille.

    • jurig

      Turvallisuus ennenkaikkea...Ei ne ketään huvikseen käpälöi.Turvatarkastajat tekevät vain töitään mistä heille maksetaan.
      Se on vain hyväksyttävä jos aikoo lentomatkustella.
      PS. ajatelkaa mitä tapahtuisi jos matkustajia ei tutkittaisi....

    • turvallistamatkaa

      Turvatarkastushan on tarkoitettu meidän matkustajien turvaksi, eikä haitaksi.

      Se miten pukeutuu lennolle, siihen voi ihan itse vaikuttaa. Jos pukeutuu haarniskaan, voi varautua siihen että, joutuu noloon tilanteeseen.

      Veli googlelta voi kysyä turvatarkastuksesta, jos on epävarma. Taskut voi tyhjentää jo ennakkoon, pukeutua raudattomasti. Laittaa erikseen tarkistettavat valmiiksi erikseen jne.

      ei se niin vaikeeta ole.

      • näion

        Just näin. kaikki eivät vain tunnu ymmärtävän sitä.
        Kaikki turvatarkastajat joihin minä olen törmännyt ovat asiallisia ihmisiä ja tekevät tärkeää työtä,arvostan heidän panostaan lentoturvallisuuden puolesta.
        Jos turvatarkastus häiritsee jonkun omaa egoa tai intimiteettiä niin matkustakoon vaikka junalla.


    • MahlaMarkku

      Jos pyytää niin saako turvatarkastuksessa sormen pyllyreikään jos sanoo että siellä on nesteitä tai jotain?

    • kuormajuhta

      Mulla piippaa rintaliivien kaarituet, mutta tullivirkailijat on koulutettu sellaisenkin varalta eikä se ole niille ongelma.

      Ja isot tissit EI ole kivat vaan hankalat, joten turha kuittailla mitään.

    • Anonyymi

      No ei kai siinä mitään jos tutkivat, sillä minä en aio kuolla lentokoneen ajautuessa terroristien käsiin! Joo olen alaikäinen ja olen lentänyt monesti. Aiemmin kun olin pienempi, minut tutkittiin käsin koko kehon läpi. En tiedä sitten miten epäilyttävän näköisiä olemme olleet silloin, kun viime kerralla riitti pelkkä tunnistimen läpi käveleminen.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4673
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2269
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1794
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1518
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      32
      1461
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1318
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1024
    Aihe