Onko olemassa tapaa lähettää verkkolaskuja (OVT) ilmaiseksi? Tai minkälainen speksaus tuohon on, onko mahdollista koodata joku simppeli oma softa tekemään tuota?
Verkkolaskutus ilmaiseksi
9
7065
Vastaukset
- Aika_vaikea
Jotta ymmärtäisit miten verkkolaskut liikkuvat bittiavaruudessa niin avaan kuviota vähän.
Eli lähettäjä kirjoittaa laskun jollakin ohjelmalla, sen jälkeen hän siirtää tuotetun verkkolaskun pankkiohjelmalle tai muun operaattorin järjestelmään.
Tuo oma verkko-operattorisi lähettää laskun sitten eteenpäin vastaanottajan operaattorille josta se etenee sitten laskun vastaanottajalle.
Esim. oma kuvio Fivaldin tilaustenhallinta jossa luon laskun, sen jälkeen tulostan/lähetän laskun.
Sitten käyn hyväksymässä ja lähettämässä lasun / laskut pankkiohjelmaan.
sitten vain pankkiohjelman ( sekin fivaldi) kautta maailmalle.
sitä ennen olen tietenkin kirjannut asiakkaiden tiedot rekisteriin ja heidän ovt tunnukset ja operaattorit.
Kuten huomaat verkkolasku ei ole vain tuotettu lasku joka tuikataan verkkokaapeliin.
Helpoiten sähköinen lasku onnistuu siten että luot laskun ja tulostat sen pdf tiedostoksi jonka lähetät vastaanottajan sähköpostiin.
Tuo on köyhän sähköinen laskuKiitos vastauksestasi! Tämä asia tulee eteen eri yhteyksissä, niin se kiinnostaisi, että onko jotakin mahdollisuutta lähettää pdf-laskua pyytämättä sähköpostiosoitetta? Eli jos on OVT-tunnus ja vastaanottavan operaattorin nimi, tunnus (ja IBAN, BIC, Y-tunnus), niin voiko näistä jotenkin selvittää sähköpostiosoitteen? Vai pitääkö pyytää erikseen sähköpostiosoite?
Onko kyseinen sähköpostiosoite aina olemassa, vaikka sitä ei olisi laskutustietoissa mainittukaan?
- jsssssssssssss
Sähköpostilaskulla ja verkkolaskulla ei ole mitään tekemistä keskenään
- verkkolaskutus09
Jokaisella Netvisorin asiakasyrityksellä on oma yksilöllinen ostolaskujen vastaanotto-osoite ja se on muotoa yrityksen y-tunnus ilman lopun vä[email protected], esim. [email protected].
Verkkolaskujen odoitteita löytyy osoitteesta https://verkkolasku.tieke.fi- zzzzzx
oli iisimpi kuin basware
Näppärintä on käyttää jotakin laskutusohjelmaa, joka tukee kyseistä toimitustapaa. Nykyään ohjelmat voivat suoraan välittää laskun verkkolaskuoperaattoreille, jotta sitä ei itse tarvitse ensin ladata. Voit luoda laskun ohjelmassa, joka lähettää sen verkkolaskuoperaattorille, joka puolestaan välittää laskun edelleen vastaanottajan verkkolaskuoperaattorille ja lopulta vastaanottajan laskutusohjelmaan. Hyötynä on laskun siirtyminen laskutusohjelmasta toiseen, jolloin asiakkaasi on helpompi maksaa lasku suoraan heidän laskutusohjelmasta kuin sähköpostista (jonne lasku voi unohtua ja josta tiedot on syötettävä/ skannattava viivakoodista verkkopankkiin).
- Anonyymi
Alkuperäinen kysyjä vuodelta 2016 kysyi nimenomaan että onko tapaa jolla voisi ilmaiseksi saada verkkolaskun lähetettyä.
Sen paremmin Zervant kuin kukaan muukaan toimija ei kykene lähettämään niitä laskunsaajalle veloituksetta.
Esimerkiksi pankin kautta lähetettynä yksittäisen verkkolaskun lähetys maksaa suunnilleen saman verran, kuin paperisen laskun lähetys postin 2-kuokan kirjekuoressa.
- Anonyymi
Tuli vastaan tällainen palvelu kun invoicer.fi, jonka kautta voi näemmä laskuttaa ja lähettää viisi verkkolaskua kuukaudessa... vaikuttaisi sopivalta kysyjän tarpeisiin
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606144- 1003172
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.252456- 212118
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3511772Kaikki menevät kouluu tai töihin
Hyvää huomenta vaan. 😊 Minä menen kohta uudelleen nukkumaan. Se on kuin laittaisi rahaa pankkiin. 😊☕🎄🧡🐺3911737Et varmaan edes sitä uskoisi
Mutta varattunakin sydämeni on pohjimmiltaan aina kuulunut sinulle. Toivottavasti vielä jonain päivänä saan viimein oll791666- 271646
Huh, huh. Aitolehti eronnut?
Osui Gekkosessa silmiini uutinen, jossa vihjataan, että Aitolehti olisi kenties eronnut kihlatustaan, joka on viimeksi o691541Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2231384