Bioveasta tilaaminen

Saaranenn

Hei,

pieni varoituksen sana kaikille Foligainin tilaamisesta Bioveasta. Minulla ainakin tilaus toimitettiin Yhdysvalloista, joten olisi pitänyt tehdä tulliselvitys maksuineen. En ehtinyt onneksi tehdä, sillä tullista tuli ilmoitus, että tilaus otetaan haltuun. EU:n ulkopuolelta ei saa tilata lääkeaineita (joiksi minoksidiili lasketaan). Menetin reilu 50e. Onneksi ei tullut kuitenkaan mitään sakkoja tms. Aiemmin tilannut ko.verkkokaupasta ilman ongelmia.

27

5545

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ertger

      Niin eikö tuota voi sitten mitenkään varmistaa että aine tulee Euroopasta? Omat Foligainit kohta loppu. En ole kyllä nähnyt mitään tuloksia, mutta jos vielä jatkaisi.

    • Pohtivat

      Olen tilannut tuolta useasti erilaisia tuotteita, mutta en ole koskaan törmännyt moiseen. Olisitko vahingossa valinnut maaksi Yhdysvallat tms? Olen valinnut maaksi joko Suomi tai Englanti, eikä ongelmia ole koskaan ollut - lähetys on siis aina tullut Englannista käsin. Erikoista!

      • Dcba123

        Minulle kävi pari kuukautta sitten sama juttu kuin ketjun aloittajalle. Tosin Yhdysvalloista lähetty tuote tuli suoraan kotiin asti. Mielestäni tein tilauksen aivan samoin kuin aikaisemminkin, jolloin tuotteet on lähetetty Euroopasta.


    • Rahat_hukkaan

      Onneksi kyse ei ollut Suomessa reseptilääkkeeksi tulkittu lääke. Silloin olisi tullut lisäksi sakko.

    • Saaranenn

      Minäkin tosiaan tein tilauksen samalla tavoin kuin aiemmin (valitsin maaksi Suomen). Olin aika hämmentynyt kun sain tullista postia ensin tulliselvitykseen ja sitten haltuun ottoon liittyen. Ajattelin vain varoittaa muita tuosta, ei ole mukavaa menettää rahaa saamatta tilaamiaan tuotteita.

    • Pohtivat

      Itse olen tosiaan kolmen vuoden aikana tilannut minoxidil-tuotteita eri brändeillä, mutta eivät ole jääneet tulliin ja lähetysmaa on ollut Englanti. En tosin ole tilannut kolmeen kuukauteen, kun tuotteita on vielä jäljellä. Pitänee itsekin harkita mistä seuraavaksi tilata, tuollainen takavarikko kun ei kiinnosta. Mielenkiinnosta kysyn oletko ollut yhteydessä Biovean asiakaspalveluun, ja tiedustellut miksi paketti on lähetetty Yhdysvalloista? Itselleni on jäänyt hyvä kuva heidän asiakaspalvelustaan, kun tein sinne aikanaan valituksen puuttuvasta tuotteesta. Olivat asiallisia ja kohteliaita, sekä toimittavat minulle korvaukseksi yhden ylimäärisen tuotteen puuttuvan lisäksi.

      • Eri_asia

        Englanti on (toistaiseksi) EU-maa eikä posti sieltä kulje tullipostin kautta, eikä edellytetä tullausta kuten Yhdysvalloista tuleville paketeille.
        Tarkastukset ovat tavallisia lentopostilähetysten tarkastuksia.


      • TuleeUSASTAusein

        Biovean omistaa amerikkalainen yhtiö. Minulle tuli viimeksi 10mg melatoniinia vitamiinien mukana ja paketti tuli USAsta vaikka tilasin Englannin bioveasta!!!! Täällä on aina joitain besserwissereitä...kyllä biovean paketteja tulee USAsta joskus Englannista. Lukekaapa ne pienellä präntätyt tekstit. En uskalla enää tilata koska 10mg melatoniini on reseptikamaa Suomessa!!!!


    • Pohtivat_lisää

      Eri_asialle: Asian ydin on se miksi osalla tilaukset ovat tulleet Yhdysvalloista ja siten saapuvat normaalisti tullin kautta. Itselläni tilaukset ovat tulleet Englannista, mutta näin kaikkien kohdalla asia ei aina ole ollut.
      Tullin sivulla asia on yksinkertaisesti ilmaistu:
      "Ratkaisevaa tavaroiden tulliselvityksen ja maahantuontiverotuksen kannalta on se, mistä tavarat fyysisesti toimitetaan Suomeen. On mahdollista, että verkkokauppa sijaitsee EU-alueella, mutta tilattu lähetys toimitetaan varastosta EU:n veroalueen tai EU:n ulkopuolelta."
      Koska tilausta tehdessä ei ole mahdollista itse vaikuttaa siihen mistä maasta lähetys toimitetaan, on tuotteen mahdollista jäädä tullin haaviin.

      • Eri_asia

        Ellei pysty varmistamaan että tuotteet tulee EU:n sisältä pitää varautua tullaukseen. Toisaalta samat lääkkeille asetetut määräykset koskevat myös EU:n alueelta tulevia lähetyksiä, joskin tilausmäärissä on eroja (kannattaa tutustua Tullin ohjeisiin). Eroa syntyy lähinnä siinä ettei kaikkia lähetyksiä tutkita maahantuonnin yhteydessä niin tarkasti kuin tullausta edellyttävät lähetykset, jotain kiellettyäkin voi livahtaa maahan.


    • holhottava

      Oletteko saaneet Bioveasta mitään hyvitystä, jos tilatut tuotteet ovat jääneet tulliin?
      Itse tilasin Biovean suomisivustolta 6 kk satsin ja tavara olikin sitten jostain syystä postitettu lammen tuolta puolen.

      • hggftvghctrydtfth

        Miksi hyvittäisivät? Tuote on toimitettu ja maksu saatu. Asiakkaan asia on selvittää tullauskysymykset ja maahantuonnin laillisuus.


    • Ideoita

      Nyt kun Bioveasta ei uskalla enää tilata, niin onko kenelläkään ideoita tai vinkkejä mistä saisi edullisesti tilattua minoxidil-tuotteita EU:n alueelta?

      • Minoksidiiliä saa kätevästi ShytoBuy.fi verkkokaupast. Varmistin ja toimittavat kaiken EU:n sisäpuolella. Kaikki tavara lähtee Britanniasta AINA oli asiakaspalvelun vastaus kun asiaa tivasin useaan kertaan.

        Testitilaus tuli perille kivasti ja siinnä oli ihan brittileimat. Suosittelen lämpimästi! http://track.healthtrader.com/track.php?c=cmlkPTI3NDM1NiZhaWQ9NTMzNTE5NTM


      • Ideoita2

        Kiitos tästä. Harmi vain etten itse pidä tuota toimijaa kovinkaan luotettavana enkö siten aio sieltä mitään tilata. Voin olla hyvinkin väärässä epäilyjeni kanssa, mutta kun on epäluuloinen niin minkäs teet :)

        Oletko itse tilannut tuolta tuotteita?


      • Juu pari kertaa tilannut F5 ja P5 minoksidiilejä, suosittelen ottamaan sen jäljitettävän toimituksen. Ekan tilauksen tein halvimmalla toimitustavalla, jossa ei seurantaa- kesti pari viikkoa saada tavarat. Toiseen tilaukseen otin sit seurannan, ja tavarat tuli perille huomattavasti nopeammin!

        Mikä tuossa kaupassa muuten epäilyttää? Asiakaspalvelu oli suomeksi ja se oli itselle kyllä iso bonus, kyselin just tuosta mistä tavarat lähtee liikenteeseen.


      • harwakarwa
        Matti_Koo kirjoitti:

        Juu pari kertaa tilannut F5 ja P5 minoksidiilejä, suosittelen ottamaan sen jäljitettävän toimituksen. Ekan tilauksen tein halvimmalla toimitustavalla, jossa ei seurantaa- kesti pari viikkoa saada tavarat. Toiseen tilaukseen otin sit seurannan, ja tavarat tuli perille huomattavasti nopeammin!

        Mikä tuossa kaupassa muuten epäilyttää? Asiakaspalvelu oli suomeksi ja se oli itselle kyllä iso bonus, kyselin just tuosta mistä tavarat lähtee liikenteeseen.

        Kallis hinta verrattuna Bioveaan mutta "pääasia", että saa...:)


    • Ideoita3

      Asiallinen kysymys, eikä minulla ole tähän mitään yksiselitteistä vastausta. Ehkä se, että sivusto ei ole mielestäni kovinkaan ammattimaisen tuntoinen ja siten hieman epäilyttää sen tietoturva maksutietojen käsittelyssä.

      Ja toinen ulottuvuus on se, että revivogenin suomalainen sivusto (www.revivogen.fi) varoittaa ko. verkkokaupasta liittyen Revivogen-tuotteisiin (teksti kopioitu alle). Siten herää kysymys myös muiden tuotteiden osalta.

      "Varoitus: Verkkokauppa ShytoBuy myy Revivogen-tuotteita Suomeen ja mainostaa niitä Googlessa. Hinnat ovat yleensä hieman edullisemmat, esimerkiksi noin 3-5 euroa edullisemmat kuin joillakin suomalaisilla verkkokaupoilla. ShytoBuy toimii Englannista käsin. Yhtiö EI ole valtuutettu Revivogen-jälleenmyyjä, eikä sillä ole lupaa myydä Revivogen-tuotteita eri maihin. Englannin tukkujakelun yksinoikeudet ovat Englannissa yhtiöllä nimeltään Saks medical & cosmetic Limited. Englannin tukkujakelija ei ole toimittanut vuonna 2016 lainkaan tuotteita ShytoBuy-verkkokaupalle. Myöskään Revivogenin pääkonttori Yhdysvalloissa ei ole toimittanut koskaan tuotteita ShytoBuy-verkkokaupalle. Tällä hetkellä Revivogenin tiedossa ei ole mistä kyseiset tuotteet tulevat. Kehoitamme kaikkia Revivogenin käyttäjiä ostamaan tuotteet ainoastaan valtuutetuilta jälleenmyyjiltä, Suomen verkkokaupat löydät tältä sivustolta "Mistä voi ostaa". Suomessa on koko Euroopan edullisin hintataso ja tuotteet ovat aina aitoja ja uusia. Ulkomailla on ilmennyt kopiotuotteita aiemmin mm. Kauko-Idässä. Teemme Googlelle ilmoituksen luvattomasta Revivogen-myynnistä."

    • peke12

      Sama täällä, Biovean Spetraalit jäi tulliin, uhkasivat vielä sakolla, en kuitenkaan saanut kun ei ollut aiempia salakuljetuskertoja, 87€ lensi pesästään. Sanoivat että seuraavasta salakuljetusyrityksestä tulee sitten sakot päälle.

    • PsG90J

      Perjantaina tuli puolen vuoden minoxidiili-annos, ANAGEN-brändi.
      Toinen kerta kun Biovealta niitä tilasin, ei ongelmia.
      Taitaa olla pisto-otantoja tullilla.

    • sippilänsyytä

      Haluavat rikastuttaa suomalaisia apteekkareita ja kaljut tullikytät saa samalla itselleen ilmaiset lääkkeet, olisi sippilällekin tarpeen.

    • Anonyymi

      Päivitystä tähän. Biovealla ei ole tällä hetkellä varastoa EUn alueella, eli ostokset voi hyvinkin jäädä tullin haaviin.

      • Anonyymi

        Ja jääkin, ei todellakaan kannata tilata. Usein lähettivät ennenkin EU:n ulkopuolelta ellei erikseen maininnut, nykyään ei ole edes mahdollista lisätä tilaukseen mainintaa. Tulli palautti, mutta eivät lähettäneet rahoja takaisin, en viitsi tapella kun kerran tilasin itse vahingossa nestemäisen vaahdon sijaan, lähettivät vaahdon, mutta en palauttanut nestemäisiä kun olisi pitänyt maksaa itse, eivät ole kyselleet.


    • Anonyymi

      Jos nyt välttämättä haluaa tilata minoksidiilia verkosta, niin tilaa ne cdon.comista.
      Siellä on sellainen tuote kuin Foligain.
      6 kk satsi kustantaa 58€. Tuotteet lähetetään Ruotsista

    • Anonyymi

      Kahdesti biovealta tilatessa joku yrittänyt käyttää korttia väärin ja pankki kuolettanut, itse en ole huomannut mitään. Mistään muualta tilatessa ei ole ollut mitään ongelmaa.

    • Anonyymi

      Biovea mainostaa että tuotteet lähetetään Euroopasta, mutta kun siitä löytyy näitä valituksia:

      "Our Conclusive Verdict: The company has a weak level of trustworthiness. We advise that you take precautions to protect your personal information when using this website, and be cautious when dealing with this company. Please reading complaints beforehand to gain a better understanding of their track record."

      https://www.complaintsboard.com/biovea-b127186

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 154
      4453
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      115
      4040
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      25
      2720
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1901
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1764
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1659
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      21
      1643
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1571
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1553
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1511
    Aihe