Asunnossa vesivahinko mutta korjaus ei ole alkanut

homettako

Olen tehnyt vuokrasopimuksen asuntoon jonne tuli taloyhtiössä olevan kattoremontin yhteydessä katosta vedet sisään 1,5 viikkoa sitten. Yhden huoneen katosta tuli metrien matkalta vettä aina parkettilattiaan asti. Taloyhtiö ja remonttifirma kävi asiaa katsomassa, mutta nyt 1,5 viikon jälkeen mitän kuivaus- tai korjaustoimenpiteitä ei ole aloitettu. Vuokraisäntä on sitä mieltä että pääsen muuttamaan sinne kuukauden kuluttua, itse epäilen sitä kovasti. Kysymys kuuluukin, onko asunto täysin homeen peitossa ja asumiskelvoton vai onko normaalia ettei kosteusvaurion jälkeen remonttia ja kuivatusta aloiteta välittömästi? Kyseessä on vanha kivitalo.

3

81

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • purasopimus

      Purkaisin vuokrasopimuksen. Jos isäntä vastusta, pyydä myös korvausta

    • alkuperäinen

      Vuokran irtisanominen kieltämättä houkuttelee tällä hetkellä. Isännöitsijä sanoi että remontti tulee ulottumaan alakerran asuntoon asti ja sitähän ei ole vieläkään aloitettu. Jos itse omistaisin kyseisen asunnon, pitäisin huolen siitä että vastuussa oleva taho korjaisi asunnon eikä jättäisi sitä tällä tavalla pilaantumaan. Isännöitsijäfirmaa tai taloyhtiötä ei kiinnosta koska vastuu ei kuulemma ole heidän.

      • K.ysyn.vaan

        Nyt kyllä puhut soopaa tai on todella outo taloyhtiö.. Miksi isännöitsijää tai taloyhtiötä ei kiinnostaisi miten remppafirma on asuntoja vaurioittanut? Tämä ei mitenkään ole asunnon omistajien ja taloyhtiön tilaaman remonttifirman välinen asia! Remonttifirman vakuutusyhtiöhän nämä korjaukset maksaa jos omavastuu ylittyy (ja vakuutukset kunnossa)
        Onko vahinko kartoitettu asianmukaisesti ammattilaisten toimesta?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      30
      1969
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      6
      1802
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      15
      1291
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      7
      1184
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1165
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      11
      1097
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1041
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1014
    9. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1005
    10. SOSIALI DEMOKRATIA

      AATE , JOKA ETENEE.
      10
      980
    Aihe