mitä suosittelette?

esmeralda88

mulla on skitsoaffektiivinen häiriö, masennus, ahdistus,itsetuhoisuus.. mitä lääkettä suosittelesitte ? jotain lääkettä se pitäisi olla, koska muuten en pärjää;( lääkäri on kohta ja voisin suositella jotain hyvää lääkettä ettei vaan lääkärin suosittelemaa pahaaa lääkettä. mikä olisi hyvä ja joka olisi toimiva...

12

333

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • piss-off

      voi jeesus... lääkäri päättää et sinä saatanan idiootti joka on niin typerä että kyselee joltain haistavittu suomi24 keskustelupalstalta trollien sun muiden apinoiden mielipiteitä siitä että millä lääkkeellä sinunlaisesi saataisiin hoidettua. tässä mun ehdotus: jotain... ranskalaista ja aurinkoista.

    • skitsohärö

      Täällä kohtalotoveri. Mulla myös skitsoaffektiivinen häiriö, sain diagnoosin kahden psykoosin jälkeen. Onneksi kolmatta ei ole vielä tullut, ja toivottavasti ei tulekaan. Lääkityksenä Seroquel Prolong 400 mg ja tavallinen Seroquel 100mg, lisäksi Citalopram 20 mg, ja Xanor 0,25 mg. Seroquelin vaikuttava aine on ketiapiini. Samaa ainetta myydään myös nimellä Ketipinor. Olen ollut aika tyytyväinen lääkitykseen, paitsi että kun söin tavallista nopeasti imeytyvää ketiapiinia, niin tuli joskus hirveät oireet lääkkeen ottamisen jälkeen: sydän tykytti, huimasi, pyörrytti. Siksi siirryttiin Prolongiin eli hitaasti imeytyvään muotoon, ja sitten ei ole enää oireita tullut. Masennuslääkitystä ei voi oikein nostaa hirveästi, koska siitä tulee vihantunteita ja maanisia ajatuksia.
      Ravintolisiäkin kannattaa varmaan syödä. Esim. kalaöljyä, b- ja c-vitamiineja, sinkkiä ja kuparia. Ja pitää huolehtia siitä, että saa tarpeeksi unta, eikä käytä kovin paljoa kahvia tai alkoholia. Liikunta on hyväksi stressin purkamisessa.
      Psyykkisellä puolella ehkä paras oppimani juttu on se, että koetan pitää pään kylmänä kaikissa tilanteissa. Näin ei tule liikaa kierroksia, vaan pysyy aika hyvin tasapainossa. Viime psykoosista on nyt aikaa jo noin 9 vuotta.

    • metsäänsiitä

      mene metsään. rauhoittaa kummasti mieltä.

    • skitsohärö

      Vielä lisäisin, kun en tainnut tarpeeksi kirjottaa oireista, joita tavallinen Seroquel aiheutti, että menetin tajun pari kertaa ja kaaduin lattialle, ja sydämensyke oli jotain 150 minuutissa ja ylikin, ja sairaalaan jouduin, kun todettiin takykardia. Kerran mittasin verenpainetta kohtauksen aikana, ja se hyppeli edestakaisin oudosti. Oireet meni kuitenkin ohi, kun Seroquelin ottamisesta oli kulunut noin 2 tuntia. Lääkäri sanoi, että oireet johtuu siitä, että ketiapiini salpaa alfa-adrenergisiä reseptoreita verisuonistossa, joka johtaa liialliseen ääreisverisuoniston laajenemiseen, ja sitä kautta verenpaineen laskuun ja takykardiaan. Onneksi asia selvisi sillä, että vaihdettiin hitaasti imeytyvään muotoon, jonka kanssa vaikutus verisuonistoon ei tule kertahumauksella.

      • SeroquelHaittoja

        Yks tuttu kuoli Seroquel lääkityksessä veritulppaan. Itellä oli Seroquelin kanssa lihomis ongelma, ummetusta, verenpurkautumisia käsissä, peräpukamia eli verta ulosteen mukana ja uloste kovaa. Diabeteksen oireita myös ja ylipainon aiheuttamaa liikkumisongelmia. Lonkan nivelrikko.


      • skitsohärö

        Mulla myös ollut lihomisongelmaa, liikakiloja n. 20. Tulleet Seroquelin ja kilpirauhasen vajaatoiminnan myötä. Kilpirauhasen vajaatoimintakin tais puhjeta Seroquelin takia. Se on tosi harvinainen ketiapiinin sivuvaikutus, joka tulee 0,4%:lle käyttäjistä. Että ei kovin kiva lääke ole ainakaan mulle ollut tuo Seroquel. Toisaalta otan vaikka kilpirauhasen vajaatoiminnan ennen psykoosia. Ja myös pienen lihavuuden. Olisi tietysti kaikkein parasta, jos ei tartteisi käyttää lääkkeitä ollenkaan. Mutta minkäs teet, kun sairaus on mitä se on.


    • MielenvikainenMoloperse

      Nain munaa niin lujaa.

    • ToiOnMelkoVaaraton

      Circadin 2mg debot, helpottaa nukahtamista ja parantaa unenlaatua.

    • NauranIloissani

      Cheek on paras:D

    • HaistakaaVittuMuna

      Judas priest on hirveetä paskaa.

    • Elina32

      Mulle ei sopinu Seroquel. Käytän nyt Zypadheraa hoitajan piikittämänä.

    • Anonyymi

      Skitsoaffektiivinen on eräs työttömän rooli. Rahaa tuottamaan tehtaalle prkl

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      251
      18429
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      83
      3135
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      123
      2161
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      191
      1850
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      134
      1725
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      269
      1403
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1272
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      82
      1083
    9. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      118
      960
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      232
      959
    Aihe