Jonot Hämeenlinnan kaupungin asuntoihin?

muuttaja1991

Olen muuttamassa n. vuoden päästä Hämeenlinnaan valmistuttuani yliopistosta. Onko kellään tietoa / kokemusta, kuinka pian asuntohakemus olisi tehtävä? Kaksiota siis tarvitsen.

25

222

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • taulutelkkari

Jonoja tai mitään sosiaalisin perustein asuntoja ei nykyisin enää ole. HML Asunnot esim vaatii muuttajaltaan myös tuloja. Hyvätuloinen, ei siis pelkkä töissäkävijä voi siis saada heti kämpän. Opiskelijalla ei ole mahdollisuuksia.

• Kaikkiasitäon

Oletko tosissasi kun kyselet jonojen pituudesta näiltä sivuilta. Vai että yliopistosta valmistut, anna mun nauraa. Apukoulun päästötodistus sopisi paremmin.

• muuttaja1991

Kyllä edellisessä kotikaupungissani oli kaupungin asuntoihin jonot, ja pitkät saattoivat ollakin.

En ymmärrä miksei voi asiasta kysyä palstalta jossa liikkuu hämeenlinnalaisia? Ja mitä tekemistä tällä kysymykselläni on koulutukseni kanssa???

Haen toki muiltakin tahoilta asuntoa, ajattelin vain että kannattaako kaupungiltakin hakea asuntoa jo hyvissä ajoin, jos jonoa on.

• DokasitKe-ti

Kaupungin asuntoihin vaaditaan vähintään noin 2500 euron kuukausitulot. Miten monta kertaa sulle "yliopistonero" täytyy selittää ettei ole mitään jonoa. Kävitkö saman linjan kun Hämeenlinnan demaripolitiikotkin?

• Huoltolistan.ykköseksi

Sopivalla puoluekirjalla saat valita luksuskämppien listalta mieluisan, vuokrapyyntökin voi olla silloin viitteellinen. Ota rohkeasti yhteyttä Pippuriin ja kerro terkkuja Pispalalta.

• toimeentuloaSaa

Jos olet työtön, pääset nopeastikin kaupungin kaksioon. Muista samalla täyttää myös toimeentulohakemus, nekin käsitellään täällä vauhdilla. Tervetuloa.

Jos olet työssä käyvä, joudut Katuman jonon hännille, ja tod.näk. saat asunnon v.2018 keväällä.

• Asunto ois kiva yllätys, etenkin näin talvipakkasilla.

• muuttaja199

KIITOS! Vihdoin asiallinen vastaus.

• ap1991

Entä jos muutan töiden perässä Hämeenlinnaan? Eli työpaikka sieltä olisi jo tiedossa? :)

• todellaoutoa

Nyt oot kyllä sinä, 'minkä-lie-koulutustason-nero' ymmärtänyt jotain väärin. Kyllä varmasti kaikissa kaupungeissa ei-yksityisiin vuokrakämppiin on jonoa. Todella outoa jos Hämeenlinnassa saa asunnon tosta noin vaan jos on tarpeeksi rahaa? Luin juuri että esim. Helsingissä jonossa on about 30 000 hakijaa, ja ihmisten kokemukset jonotusajasta vaihtelivat parista viikosta pariin vuoteen.

Mitään tulorajoja kaupungin kämppiin tuskin on koska oma vähätuloinen perheeni on asunut sellaisessa. Todella köyhiä maahanmuuttajiakin niissä asuu, eli mitä ihmettä oikeen selität?

Ihmisten KOKEMUKSIA tulin tänne kysymään. Nyt kokemus näyttää olevan se, että Hämeenlinna toimii tässä asiassa täysin eri tavalla kuin kaikki muut Suomen kaupungit.

Ja by the way, toi mun koulutustason jatkuva esille nostaminen haiskahtaa kateudelta. Oon sitten vaikka amisjunnu jos sun on se helpompi hyväksyä.

• Tulihantotuus

Se amis on varmaankin totta.

• Oikeaihonväriauttaa

Asunnon saanti on täysin taustasta kiinni. Juuri tänään Radio Hämeen uutisissa mainittiin että tänä vuonna on Hämeenlinnaan muuttanut lokakuuhun mennessä 160 oleskeluluvan saanutta. Mistähän he ovat asunnon saaneet? Vapailta markkinoilta? Ostaneet? Ehkä, mutta epäilen että kaupunki on heille järjestänyt asunnon. Ja muut vastaavasti jääneet ilman.

• Pitäisikö ottaa suihkurusketus??

• heguliiii

Et sää sillanalla pakkasess rusketu

• Ilman kylpymahdollisuutta ruskettuukin, tosin ensin intiimiosastoilta.

• 11234

Itse olen kaksi kertaa hakenut, ensimmäistä asuntoa tarjottiin samana päivänä kun laitoin hakemuksen netin kautta. Isompaan muuttaessa laitoin hakemuksen netin kautta viikonloppuna, maanantaina soitettiin ja tarjottiin asuntoa. Molemmissa tarjouksissa sanoivat, että asunnon saan jos miellyttää ja kävin katsomassa. Työssä käyvä olen, maksanut vuokrat ajallaan ja asunut häiriötä aiheuttamatta. Vain hyvää sanottavaa Hämeenlinnan asunnoista, hommat toimii. :)

• Halpa.mainoskampanja

Ihan varmasti joo!!

• KylläDuuniaSaaJosTarvii

Työtön maksaa varmemmin vuokransa kuin töissäkäyvä ns.ulospäinsuuntautunut menestyj. Työttömän vuokran maksaa Kela ja sossu suoraan vuokranantajalle, töisääkäyvän vuokraa ei maksa kukaan, kun ollaan niin menossa tilipäivinä duunikavereiden kanssa viuhdotaan tilit nollille ja sitten taas halveksutaan työtöntä joka hoitaa rehellisesti asiansa ajallaan.

• KylläNiitäRiittää

Aikoinaan tölkkitehtaan 150:lle polakille löytyi kämpät ASAP.

• Ei_koskaan_enää

Miksi hakea kaupungin rauhattomiin slummeihin. Itse muutin yksityiselle vuokralle, asuttuani ensin kaupungin vuokratalossa. Vaikka silloin olin työtön, halusin kuitenkin nukkua yöni ja elää normaalia rauhallista elämää, mutta sitä eivät naapurit suoneet. Jatkuvat joka viikonloppu bileet musiikin jumuputusta kovalla ja huutoa ja meteliä tupakointia rappukäytävässä ja kuseskelua. En ymmärrä että pitää elää kun siat. Ja nämä häiriköt oli ihan töissäkäyviä ihmisiä, mutta joka viikonloppu ja jouluaattokin piti pilata jumputuksella ei mitään kunnioitusta muita ihmisiä kohtaan ja kun huomautti niin huudeltiin vaan että muuta pois.....no minä muutin ja olen kiittänyt jokaista päivää että muutin. Ihana hiljaisuus iltaisin joka viikonpäivänä, ympäri vuoden.
      Täällä on kyllä mielestäni asuntoja vapaina yksityisille, rauhallisiin asuntoihin, ellei sitten itse ole häirikkö.

• erityis.paikka.HML

Olen seurannut nyt parin vuoden ajan tietyn puolueen muutaman "erityissuojatin" asustelua ihan keskustan liepeillä hyvissä tilavissa mukavissa uudehkoissa asunnoissa - hieman erikoista on jos saa asua "ilmaiseksi" kun samaan aikaan samassa rapussa on kovan rahan asuja makselee muutamia kymmeniä vuosia ennenkuin saa asua vastaavalla tavalla "ilmaiseksi".

Erityissuojatit tietenkin tekevät jotakin puolueelleen korvaukseksi asuntoedusta - mitä se jokin sitten on, sitä ei moni tiedä.

• JosLupaileeKuunTaivaalta

Ritaluomakin asui neljä vuotta pummilla Visamäessä.

• niinsuosittuja

asunnon saa heti mutta auto paikka parkki talosta vaatii 5.v jonotuksen

• coming

Jos sulla on lottotiedot kunnossa, niin asunnon saannissa ei ole HmL:ssa mitään ongelmia. Saat asunnon yksityisiltä tai HML:n asunnoilta ilman mitään ongelmia. Katso vaikka vuokraovi.com, minkä verran vapaita kaksioita on nyt vapaan ja lisää rakennetaan koko ajan. Jos luottotiedot ovat menneet, niin se onkin jo toinen juttu...

• 3.6.7.12.15.24.39

Lottotiedot on kunnossa. Kohta arvonta alkaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      136
      7659
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1903
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      1880
    4. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1613
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      179
      1545
    6. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      104
      978
    7. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      49
      910
    8. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      810
    9. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      4
      799
    10. Mahabharata oli ensimmäinen maailmansota

Toinen maailmansota oli oli vuosina 1914–1918
      Hindulaisuus
      241
      767
    Aihe