Kanssasiskoni! Apua kaivataan!

Saila

Omat hääni ovat loppuvuoden puolella.
Valitsin kaksi kaasoa, jotta yhden ei tarvitsisi juosta henkihieverissä takiani. Kumpikin ovat hyviä ystäviäni ja olen ensimmäinen ystäväpiiristäni joka menee naimisiin.
Olenko mielestäni liian ajoissa häävalmisteluideni kanssa? Olen alkanut vähitellen jo etsimään ideoita häihini, valinnut pukuompelijan, kultasepän, floristin sekä pääemännän. Halusin siksi aloittaa mahd. aikaisin, että löytäisin juuri itseäni ja puolisoani miellyttäviä ideoita ja välttääkseni viimepäivien paniikin.

Vaikka ilmoitin kummallekin kaasolle, että he ovat molemmat minulle yhtä ensisijaisessa asemassa, nämä aikuiset ihmiset riitelevät (tosin eivät minun kuullen) jo nyt siitä, kumpi on se "pää"kaaso sekä siitä kummalle tulen delegoimaan tärkeämpiä tehtäviä!!!

Olen yrittänyt olla mahdollisimman tasapuolinen ja pitää kumpaakin ajan tasalla suunnitelmistani mutta väkisinkin juhlatunnelma latistuu, kun tietää, millaista kanatappelua selkäni takana tapahtuu. Olen myös tehnyt suurimman osan alkujärjestelyistä itse, kun olen tiennyt, että tehtävä on sellainen että se herättäisi tappelua.

Kokemuksia vastaavasta tilanteesta?
Hyviä neuvoja?
Auttakaa!

4

1204

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sisko

      Mielestäni on hyvä olla liikkeellä ajoissa. Rahakustannusten tasaamiseksi sekä oman järjen pysymiseksi.
      Oletko suoraan kaasoiltasi kysynyt millaista vastuuta he haluavat ja haluavatko he molemmat vetää ohjelmaa, toinen voi olla ujompi esiintymään.
      Vietä kaasojesi kanssa hauska hemmottelu ilta ja tasatkaa paineet, niin ilmapiirikin paranee.

      • Riitulainen

        Mä yhdyn täysin edelliseen mielipiteeseen... Jos kaasot on tukkanuottasilla niin ehkäpä bestman olisi oivallinen vaihtoehto seremoniamestariksi...? Pitäkää "tyttöjen iltoja" ja keskustelkaa, askarrelkaa, käykää asioita läpi yhdessä. Kyllä se siitä.

        Ystäväni häitä ruvettiin suunnittelemaan jo vuotta ennen hääpäivää ja onnex niin tehtiin. Sai rauhassa punnita eri vaihtoehtoja ja mielipidekin vaihtui muutamaan kertaan, järkevämpään suuntaan... :) Välillä pystyi pitämään lepopäiviä jolloin häistä keskustelu oli "kielletty"... :)

        Tsemiä häiden järkkäilyyn... :) Asioilla on tapana järjestyä :) Ja ennenkaikkea onnea suureen juhlaan :)


    • eräs, vaan ei teräs

      Noh, me päätettiin viime vuonna tammikussa mennä naimisiin ja häät oli toukokuussa. Eikä tullut edes kiire. Oikeasti, tärkeimmät asiat ovat kirkon varaus, juhlapaikan varaus ja viimeistään 2 viikkoa ennen hääpäivää avioliiton esteiden tutkinta. Kaikki muu hoituu tost vaan. No naisilla voi toi hääpuvun etsintä viedä aikaa ja energiaa.

    • snif

      Itse olen ensi kesänä toisena kaasona, enkä näe sitä hyvänä asiana. Toinen on aina paremmassa asemassa, kuitenkin... Tulevista häistä en tiedä mitään, koska minulle ei ole kerrottu, joten on vaikeaa edes olla mikään kaaso. Kannattaa siis harkita jo aiemmin kaasojen määrää! Itse olen vasta aikuisiän tuttu ja toinen kaaso on lapsuudenystävä, joten siinäkin on jo aika epätasainen yhdistelmä. Ota kaasot huomioon ja tapaa heitä yksitellenkin. Jutelkaa häistä ja tehtävistä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3889
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3328
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2769
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1977
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe