Miksi talven pitää olla olemassa, ja kun kerta on, miksi sen pitää olla niin pitkä ja vittumainen? On nollan molemmin puolin sahaavat kelit ja loskaista, kengät kastuu ja sotkeentuu yms. vittumaista tai liukas jäätikkö jonka päällä lilluu vesi ja siinä lentää nurin, kun ei ole varaa ostaa kalliita nastakenkiä. Tai sitten tuulee saatanan kylmästi tai on hivittävän kovat pakkaset, tuiskuttaa lunta niin paljon että on tiet tukossa, eikä pääse eteenpäin... Joka kerta kun ulos lähtee, pitää kääriä jos jonkunlaista vaatetta päälle, ihan pienen reissunkin takia. Koko ajan vaan pukemista ja riisumista, pukemista ja riisumista... Ja kaikesta vaatepaljoudesta huolimatta vaan palelee. Kun kerta talvi pitää olla, niin kestäis saatana vain pari kuukautta, lumi satais kerralla ja pysyis maassa, pakkasta noin 3-5 astetta ja lumi sulais sitten hetkessä pois ja tulis kerralla sulan maan kelit, eikä mitään perkeleellistä loska/jäätikkö -rumbaa mikä aina keväisinkin on. Vittu tulis jo kesä!
Vihaan talvea
Tulisjokesä
2
1141
Vastaukset
- saunatonttuvain
Talvi olisi hyvin siedettävä kun olisi kaksikymmentäviisi astetta lämmintä. Tämä ajatus kävi mielessäni kun vettä kauhalla kuumalle kiukaalle heitin.
- kesänlapfi
Varo vihapuheita. Tiedä vaikka jokin kansanryhmä ottaa ni ekseen Talvi. Silloin olet linnassa vihapuheista, eikä linnassakaan ole lämmin - talvella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 144453
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni831682Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2651516Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä731495Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2421381Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121150Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1341110Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä1041089- 931034
Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi651013