Elin mut vietiin 2015vuonna ambulansilla päivystykseen hengityskivun takia ensihoitaja sanoi et se on keuhkoputken tulehdus mut lääkäri oli vihainen ja sanoi et potilas on todella sairas mut vietiin päivystyssaliin odottamaan hengittää oli erittäin vaikea lääkäri tuli ja määräsi oksikodia siitä tuli hyvä olo ja mut vietiin kuvaukseen ja selvisi et on todella paha keuhkokuume luulin tossa vaiheessa et kuolen viikon ajan sain morfiinia mä parannuin täysin olin kiitokset veltaa sairaalalle
Vakava keuhkokuume
2
572
Vastaukset
- STRV
Hei Potilaskggjj,
toivottavasti voit jo paremmin ja olet saanut itsesi kuntoon rajun keuhkokuumeen jäljiltä. Myös mä sairastuin vakavaan keuhkokuumeeseen (v.2014). Kuume nousi yllättäen 41 asteeseen ja tulehdusarvoni huitelivat 500 paikkeilla myös päänsärky oli jäätävä. Hengityskivusta en muista kärsineeni.
Lääkärini lähetti ambulanssilla sairaalaan, jossa mut nukutettiin viikoksi ja vietiin teho-osastolle. Olin lähellä kuolemaa. En ole elämäni aikana sairastanut mitään keuhkoihin liittyvää tai muutakaan sairautta. En ollut urheillut puolikuntoisena tms.
Lääkäritkään eivät saaneet selville keuhkokuumeen alkuperää eivätkä olleet ihan varmoja, oliko pneumokokkibakteerin aiheuttama vai ei. Vasta neljäs antibiootti alkoi tehota. Laihduin 20kg sairaalassa, jossa olin kuukauden päivät. Letkuruokinta kummasti pienentää mahalaukkua ja ruokahalua.
Voimakkaat nukutusaineet aiheuttivat hermostovaurioita, joista kärsin jossainmäärin edelleen. Mutta hei, se on pieni hinta siitä, että olen hengissä. Sairaalan tehon henkilökunta hoiti mua erittäin hyvin ja inhimillisellä otteella.
Nyt yritän välttää isoja ihmismassoja flunssakauden aikana sekä otan influenssarokotteen vuosittain. Keuhkokuume ei ole pikku tauti, vaan siihen pitää aina suhtautua vakavasti. Olen vielä suhteellisen nuori ja hyväkuntoinen , mutta silti kävin todella rajalla tämän taudin takia.
Jäikö sulle mitään ns.jälkivaivaa keuhkokuumeen jäljiltä? - kualevine
Kymmenkunt vuat sit vähä vastaava ,luuli et o kylkiluu rikki,ei ollu.oli vaa kuumeeto keuhkokuume,tulehdusarvot oli reilu kolmesataa mutt en voinu heti lähtee letkuihi ku pojat oli koulus ,eikä niil olis ollu ketää perää kattomas
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Purran tuhoja tuskin saadaan koskaan korjatuksikaan
Purra on aiheuttanut Suomen taloudelle karmaisevat tuhot. Sen lisäksi Purra on ajanut myös suuren osan Suomen kansasta k16310625Marinin tuhojen korjaaminen kestää kahdeksan vuotta
Nyt on vasta neljännes mennyt ja ensimmäiset korjausliikkeet saatu liikkeelle. Innokkaimmat olivat odottaneet että jo t887501Miksi persuilla ei ole firmoja?
Kuten vasemmisstolaisilla, esim. Sannalla MA\PI. Eikö ole aika erikoista?1067387Se oli Orpo joka rynni Eagle S -alukselle
Vastoin kaikkia kansainvälisen merenkäynnin sääntöjä. Kunpa olisi ollut purjehtija Harkimo Suomen johdossa silloin. ht37346Aamun Riikka: työttömyydessä lähestytään viime laman synkintä vaihetta
Nopeasti mentiiin upean Marinin hallituksen ennätystyöllisyydestä toiseen ääripäähän, kohti Suomen historian kurjimpia t227331Persut hommasivat Suomeen 35 000 pientä lasta v. 2015
Onko Riikka Purra nyt tavoittelemassa tätä samaa historiallista persujen utopiaa? Purram kaksinaamaisessa pelissä vaadit427279Miksette persut irtisanoudu Kirkin lausunnoista?
Kirkhän muun muassa vaati raiskattuja naisia pidättäytymään abortista ja vaimoja alistumaan aviomiestensä tahtoon. Mik1136677Purran vuoro kiihoittua Lepomäen sääristä
"Ulkoministeri Elina sanoo, ettei muuta pukeutumistaan sen mukaan, kenet tapaa, ja että hän ei suostuisi peittämään kasv296516Demarikultin uhri kertoo
Demarikultin uhri kertoo: “En saanut mennä edes suihkuun ilman lupaa” – Seksuaalisen hyväksikäytön uhri kertoo vuosistaa885733Persujen kaksoisstandardit: Räsäsen uhkailu paha, Virran uhkailu hyvä
Tässä taas nähdään kuinka kaksinaamaista porukkaa persut ovat. Mitäs persut tähän?485515