Mikä olisi hyvä lääke ahdistukseen?

4364763

Kärsin sellaisesta ahdistuksesta että kun tulee vastoinkäymisiä, saan oikein fyysisiä oireita kuten vatsan vääntämistä, painetta rinnasta ja kohonnut pulssi jota jatkuu jopa päiviä. Öisin heräilen jatkuvasti enkä päivisin pysty rentoutumaan tai keskittymään mihinkään. Ruokahalukin katoaa lähes täysin.

Usein nämä johtuu sosiaalisissa tilanteissa aiheutuneista vastoinkäymisistä, esim jos joku parisuhde ei onnistu niin voin kärsiä tällaisesta kamalasta ahdistuksesta jopa kuukausia tai kauemminkin.

Ennen olen käyttänyt masennuslääkkeitä mutta mielestäni ahdistukseni on nykyään paljon suurempi ongelma. Epäilen myös että aiemminkin ahdistuslääkkeet olisiat mahdollisesti auttaneet paremmin koska masennuslääkkeet eivät ole minua juurikaan auttaneet.

Onko kukaan kärsinyt vastaavasta ahdistuksesta ja onko mikään lääke auttanut?

5

226

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Artsi3678

Jos pakko on kokeilla, venlafax on varmasti parhaasta päästä ahdistukseen. Se rentouttaa ja vie pelkotiloja pois. Unet olivat positiivisia. Seksihalut hiipuu, mut se tulee kaikista masennuslääkkeistä.

Eka viikko 37,5 mg, sit 75 mg ja kato mitä tapahtuu. Parissa viikossa pitäis alkaa vaikuttamaan.

• 4364763

Vanlafaxia olen kokeillut ja siitä tuli sellaiset sivuoireet että oli pakko lopettaa. On ainoa kokeilemani masennuslääke jota en pysty käyttämään sivuoireiden takia. Esim SSRIstä en saa mitään sivuoireita mutta toisaalta ne eivät autakaan. Lisäksi kokeiltu moklobemidia ja agomelatiinia, eivät nekään auttaneet.

Tämän takia olen miettinyt jotain muuta kuin masennuslääkkeitä, jotain erityisesti ahdistukseen tarkoitettua. Epäilen että masennus on ollut minulle hieman väärä diagnoosi ja että ahdistus on paljon suurempi ongelma.

• ei.lääkkeelle

Olen löytänyt helpotusta ahdistukseen jonkin rästityön pakkotekemisestä, vaikka se alkuun tuntuu ikävältä, jopa typerältä.
      Kuitenkin vähän ajan kuluttua ahdistus alkaa helpottamaan, kerta kerran jälkeen näin. Myös kevyt bodaus vaikuttaa ihan samoin.

Tekeminen tai liikunta vaikuttaa tiettyyn aivokeskukseen. Se alkaa toimimaan. Ahdistus poistuu taka-alalle.

• 4364763

Liikuntaa harrastan kyllä paljon ja toki töissäkäyminen hieman auttaa, mutta tilanne on sellainen että tuntuu ettei pärjää enää kauan ilman lääkkeitä. Tämä ahdistuneisuus on minulla aiemmin johtanut vaikeaankin masennukseen niin että työkyky meni ja sitä tuskin kestän toista kertaa.

• Artsi6756

Ahdistukseen ja masennukseen on kokolailla samat lääkkeet. On vain kokeiltava mikä sopii.

Kuntosalitreeni on mitä parhainta. Siinä tulee automaattisesti lihasjännitys ja rentoutus, joka poistaa ahdistusta varmasti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Janne Ahonen E R O A A

Taas 2 lasta jää vaille ehjää perhettä!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      213
      4322
    2. Ja taas ammuttu kokkolassa

Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.
      Kokkola
      23
      2400
    3. Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä

En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m
      Ikävä
      106
      2205
    4. Miksi ihmeessä?

Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
      Ateismi
      34
      1849
    5. Ootko huomannut miten

pursuat joka puolelta. Sille joka luulee itsestään liikoja 🫵🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      181
      1614
    6. Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek

Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut
      Maailman menoa
      27
      1541
    7. Kuinka kauan

Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?
      Ikävä
      111
      1293
    8. Pitääkö penkeillä hypätä Martina?

Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit
      Kotimaiset julkkisjuorut
      220
      1235
    9. Kerropa ESA miten kävi tuomioiden

Osaako ESA kertoa miten haukkumasi kunnanhallituksen kävi.
      Puolanka
      39
      1202
    10. Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä

Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk
      Maailman menoa
      136
      1191
    Aihe