Onko kokemuksia Italian laskettelurinteiltä?

Sanna

Onko kellään kokemuksia Italian puolen Alpeilta? Mitä paikkoja suosittelette? Minkälainen lumitilanne siellä on maaliskuun loppupuolella?

Olen aikasempina vuosina käynyt Itävallan puolella Kitzbuhelissä ja Ischgelissä ja kokemukset ovat olleet positiivisiä, mutta nyt kiinnostaisi nähdä Italian rinteet.

2

1357

Vastaukset 2

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muutama kohde

Italiasta oon käyny Courmayeur, La Thuile, Cervinia.
      -Courmayeur: pienehkö paikka, suht kallis, paljon porukkaa eli rinteet kului nopeasti, en tykännyt.
      -La thuile: käytiin kahtena päivänä courmayeurin matkalla, joten ei kokemuksia itse kylästä. Mukavia rinteitä, Thuilen puolella kova tuuli molempina päivinä(oppaan mukaan tuulee aina), sen sijaan Thuilesta pääsee Ranskan puolelle La Rosiereen josta pelkkää positiivista sanottavaa.
      -Cervinia: pitkiä,hyvin hoidettuja ja mukavia rinteitä. Pääsee laskemaan laajemmalla lipulla myös Sveitsin puolelle Zermattiin .Varsinaisia mustia rinteitä ei ole.Lumivarma(kyläkorkeus 2000m). Valitse kunnon hotelli, meillä Meuble Joli(hanurista). Ajankohdat näillä kaikilla matkoilla oli tammi-helmikuun vaihteen molemmin puolin eli lumitilanteesta maaliskuussa en osaa sanoa.Ite pidin näistä ehdottomasti eniten Cerviniasta.

• samat muutamat

Samat kohteet olen käynyt kuin edellä kirjoittanut "muutama kohde". Courmayeurista pidin ja olen sitä kovasti kuullut muidenkin kehuvat. Itävallan after skitä haluava ei pidä tästä rauhallisesta versiosta. Luultavasti mustien rinteiden koluajalle liian helppo paikka. Ranska Chamonix heti Mont Blanc -vuoren toisella puolella.

Cerviniaan en lähtisi oman kokemukseni perusteella enää. On kovasti tuulille altis paikka (-> hissit suljetaan) ja ainakin kun itse olin siellä oli rinteet aika jäiset.

La Thuile ja samaan syssyyn kuuluva Ranskan La Rosiere olivat ok. Varsinkin La Rosieren ihanat aurinkoiset "lentokentät" veivät tämän carvailijan hurmioon. Negatiivisena puolena pitkät ja jäiset siirtymäreitit takaisein La Thuileen.

Itselläni on ensi vuonna -toivon mukaan- edessä Madonna di Campiglio :-)).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olivia Oras

"Yle MOT:n tietojen mukaan Oras oli joutunut sairaalahoitoon helsinkiläisellä kauneusklinikalla tehdyn rasvaimun yhteyde
      Kotimaiset julkkisjuorut
      93
      1392
    2. Koska muru nähdään

Kaksin?
      Ikävä
      47
      921
    3. Sanoppa ihan rohkeasti

Mun huonot puolet! En suutu…
      Ikävä
      95
      895
    4. MOT: Nuoren Olivia Oraksen, 27 surullinen kuolema kauneusoperaatiossa :(

MOT:n tietojen mukaan Oras menetti tajuntansa rasvaimua edeltäneessä puudutuksessa. Hänet kuljetettiin Husiin, ja hän ku
      Maailman menoa
      86
      815
    5. Haluatko että unohdan sinut kokonaan

Siihen suuntaan ollaan menossa, nyt jo. Ja ehkä parempi näin, niin ei kulu energiaa hukkaan mahdottomuuteen. Ja vaikka j
      Ikävä
      57
      737
    6. Pelkäätkö häntä?

👍
      Ikävä
      64
      602
    7. Minä vuonna kaivittusi on syntynyt?

Vastausta tässä kaivataan.
      Ikävä
      42
      591
    8. Olit mulle tärkeä...

😭
      Ikävä
      34
      577
    9. Ylen typerät rinnastukset.

Näin YLE…..Saksassa ei ole äärioikeisto ollut vallassa sitten Hitlerin . YLEn toimittajille tiedoksi . Hitler oli Saksan
      Maailman menoa
      191
      567
    10. 48
      547
    Aihe