Onko kokemuksia Italian laskettelurinteiltä?

Sanna

Onko kellään kokemuksia Italian puolen Alpeilta? Mitä paikkoja suosittelette? Minkälainen lumitilanne siellä on maaliskuun loppupuolella?

Olen aikasempina vuosina käynyt Itävallan puolella Kitzbuhelissä ja Ischgelissä ja kokemukset ovat olleet positiivisiä, mutta nyt kiinnostaisi nähdä Italian rinteet.

2

1059

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muutama kohde

      Italiasta oon käyny Courmayeur, La Thuile, Cervinia.
      -Courmayeur: pienehkö paikka, suht kallis, paljon porukkaa eli rinteet kului nopeasti, en tykännyt.
      -La thuile: käytiin kahtena päivänä courmayeurin matkalla, joten ei kokemuksia itse kylästä. Mukavia rinteitä, Thuilen puolella kova tuuli molempina päivinä(oppaan mukaan tuulee aina), sen sijaan Thuilesta pääsee Ranskan puolelle La Rosiereen josta pelkkää positiivista sanottavaa.
      -Cervinia: pitkiä,hyvin hoidettuja ja mukavia rinteitä. Pääsee laskemaan laajemmalla lipulla myös Sveitsin puolelle Zermattiin .Varsinaisia mustia rinteitä ei ole.Lumivarma(kyläkorkeus 2000m). Valitse kunnon hotelli, meillä Meuble Joli(hanurista). Ajankohdat näillä kaikilla matkoilla oli tammi-helmikuun vaihteen molemmin puolin eli lumitilanteesta maaliskuussa en osaa sanoa.Ite pidin näistä ehdottomasti eniten Cerviniasta.

      • samat muutamat

        Samat kohteet olen käynyt kuin edellä kirjoittanut "muutama kohde". Courmayeurista pidin ja olen sitä kovasti kuullut muidenkin kehuvat. Itävallan after skitä haluava ei pidä tästä rauhallisesta versiosta. Luultavasti mustien rinteiden koluajalle liian helppo paikka. Ranska Chamonix heti Mont Blanc -vuoren toisella puolella.

        Cerviniaan en lähtisi oman kokemukseni perusteella enää. On kovasti tuulille altis paikka (-> hissit suljetaan) ja ainakin kun itse olin siellä oli rinteet aika jäiset.

        La Thuile ja samaan syssyyn kuuluva Ranskan La Rosiere olivat ok. Varsinkin La Rosieren ihanat aurinkoiset "lentokentät" veivät tämän carvailijan hurmioon. Negatiivisena puolena pitkät ja jäiset siirtymäreitit takaisein La Thuileen.

        Itselläni on ensi vuonna -toivon mukaan- edessä Madonna di Campiglio :-)).


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1767
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      72
      1591
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1283
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      69
      1121
    5. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      755
    6. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      739
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      737
    8. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      718
    9. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      715
    10. Plösö ja synttäriruusut

      Joko Plösö sai hommattua ne 100 ruusua sankarille vai vieläkö sankarin odotus jatkuu?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      692
    Aihe