Eli ei sanoja tunteille. Kuinka monella teistä tämä?
Aleksityymisillä ihmisillä on tunteita, mutta he eivät ymmärrä niitä. Kun Lara suuttuu, hän saattaa kiristellä hampaitaan, puristella nyrkkejään ja räjähtää jollekulle. Mutta jos Laralle kerrotaan myöhemmin, että hän oli vihainen, hän yllättyy ja saattaa jopa kieltää koko asian.
Aleksitymia liittyy usein mielenterveyden ongelmiin. Se voi olla yhteydessä postraumaattiseen stressireaktioon, skitsofreniaan, syömishäiriöihin tai autismiin. Tunnesokeus aiheuttaa usein ongelmia parisuhteessa. Myös seksi voi olla vaikeaa, kun kehon reaktioita ei pysty yhdistämään tunteisiin.
Tunneköyhyyden tai suoranaisen sokeuden taustalla voi olla monia syitä: hellyyden puute lapsuudessa tai muut karut menneisyyden tapahtumat. Syyt voivat olla myös perinnöllisiä tai kulttuurisia. Duodecim-lehden mukaan aleksityymisille potilaille on hyötyä terapiasta. Esimerkiksi toimintaterapia, ryhmäterapia sekä muut käytännölliset ja neuvovat terapiasuuntaukset voivat olla avuksi.
Aleksitymia:
19
237
Vastaukset
- eiköniinEeee
Eksällä on varmasti tuo aleksityhmyys ja joukko sen kavereita
- Voiolla-
Tai sitten vaan ihan puhdasta kusipäisyyttä
- Kakkakikkeli
Kaikilla naisilla on toi!
- tämäkinkopioitu
Lue lisää oot viisampi
- koulunpenkille
Viisampi onko kala?
- uuvatti_
Mitä sitten vaikka oiskin.
- terveisetvaan
Luulempa että vain kaikilla exilleen katkerilla, exien exille ja exien uusille katkerilla saattaa olla tuollaista jos ei tunnista sitä.
Exälle terveiset: Katkeruutesi näkyy niin loistaen ettei voisi enää kirkkaamin loistaa, kun jo entisiä ja nykyisiänikin pitää haukkua. Kuka katkera jos ei se jonka täytyy haukkua kaikki exän entiset kumppanit ja nykyiset- Ap_____
Toivottavasti et pidä minua exänäsi palstaharhoissasi. Toin tämän tänne koska oli minulle uusi asia toi Aleksitymia. Koskaan kuullutkaan!
- terveisetvaanjatkaa
Ps: kaikki entiseni olivat ziljoona kertaa parempia kuin sinä ja nykyiset 2 ziljoonaa kertaa parempia, sen todistaa jo se ettei ne ole sinua täällä haukkumassa vaikka sinä niitä haukut. Ne yrittävät pysyä demokraattisina. Etkä sinä sitä edes ansaitse.
Joten tulipahan sekin nähtyä kuka parempi ketä. - terveisetvaan
Ap_____ kirjoitti:
Toivottavasti et pidä minua exänäsi palstaharhoissasi. Toin tämän tänne koska oli minulle uusi asia toi Aleksitymia. Koskaan kuullutkaan!
Ei sinulle,Täällä on vaan yksi myrkkysieni joka luulee ettei kukaan näe sen lävitse. Sille piikkiä
- Eikukaanmuu
terveisetvaan kirjoitti:
Ei sinulle,Täällä on vaan yksi myrkkysieni joka luulee ettei kukaan näe sen lävitse. Sille piikkiä
Niin on ja se myrkkysieni on Tolonen!
- terveystuotteet
Eikukaanmuu kirjoitti:
Tohtori?
- terveisetvaan
Eikukaanmuu kirjoitti:
Voi olla tai sitten se jolla tarve haukkua entisensä entiset ja nykyiset ja samalla entisensä. Naurettavaa ettei tajua miten räikeää neonvaloa vilkkuu koko ihminen motiiveista. Mikähän se muu motiivi entistä, entisen nykyisiä ja menneitä suhteita olisi haukkua kuin KATKERUUS ja MUSTASUKKAISUUS
Haluaa minut takaisin. Rakastaa minua eikä kestä että en halua häntä ja kehun vain exiäni ja nykyisiäni. Kaikki näkee että minun perään se on ja minut takaisin halua. Kerjää sitä - terveisetvaan
Eikukaanmuu kirjoitti:
Naurattaa että haluaa näyttää sen alennustilansa koko kansalle että on niin riippuvainen minusta että vihankin kautta haukkuun lähtee ja kerjuulle saadakseen exänsä takaisin.
Kivaahan tätä on näyttää maailmalle kuinka rakastaa edelleen ja vihan kautta anelee että otan takaisin. En kuitenkaan haluasi tätä näyttää koko kansalle miten se kerjuulla on minun perässään. Tyhmä nyt haluaa sen näyttää niin menköön nyt. - eimikääntohtorivaan
terveystuotteet kirjoitti:
Tohtori?
Täysin kelvoton ihmisperse mihin en ikinä olisi tutustunut jos olisin tiennyt miten sairas ukko se on !
- tollonen
terveisetvaan kirjoitti:
Naurattaa että haluaa näyttää sen alennustilansa koko kansalle että on niin riippuvainen minusta että vihankin kautta haukkuun lähtee ja kerjuulle saadakseen exänsä takaisin.
Kivaahan tätä on näyttää maailmalle kuinka rakastaa edelleen ja vihan kautta anelee että otan takaisin. En kuitenkaan haluasi tätä näyttää koko kansalle miten se kerjuulla on minun perässään. Tyhmä nyt haluaa sen näyttää niin menköön nyt.Tunteeko joku sut oikeesti täällä?
- Eipahalla
terveisetvaanjatkaa kirjoitti:
Ps: kaikki entiseni olivat ziljoona kertaa parempia kuin sinä ja nykyiset 2 ziljoonaa kertaa parempia, sen todistaa jo se ettei ne ole sinua täällä haukkumassa vaikka sinä niitä haukut. Ne yrittävät pysyä demokraattisina. Etkä sinä sitä edes ansaitse.
Joten tulipahan sekin nähtyä kuka parempi ketä.Kyllä sä tällä kirjoituksellasi sen oman katkeruutesi vaan tuot esiin, joten anna olla ja luovu kuvitelmastasi, että hän olisi täällä.
- terveisetvaan
eimikääntohtorivaan kirjoitti:
Täysin kelvoton ihmisperse mihin en ikinä olisi tutustunut jos olisin tiennyt miten sairas ukko se on !
Eikä mikään tolonen. Rakkauden kerjuulla oleva ihminen joka ei tajua edes että näyttää sen alennustilansa koko maailmalle tänne asioita kirjoitellessaan. Kukahan yleä ihminen haluaisi näyttää miten exäänsä kerjää takaisin mitä kummallisimmin tempuin?
Sehän laittaa itsensä naurun alaiseksi muiden silmissä ? Kuka nyt entisiään lähtee takaisin kerjäileen? Sehän on häpeä! - terveisetvaan
Eipahalla kirjoitti:
Kyllä sä tällä kirjoituksellasi sen oman katkeruutesi vaan tuot esiin, joten anna olla ja luovu kuvitelmastasi, että hän olisi täällä.
Puolustan itseäni ja entisiä ja nykyisiä seurustelukumppaneitani. Tarviiko myrkkysienen haukkua kaikki paitsi itsensä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
R.I.P Marko lämsä
Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi624312Vappu terveiset kaivatullesi
otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡1551813Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut
Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html141523Puskaradio huutaa
Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !381287Miksi aina vain seksiä?
Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau1681073- 58919
- 78904
Martinalta vakava ulostulo
Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.168833Hei rakas A,
olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en54821- 39791