Onko tietoa,

fdgdf

missä ammateissa ja yhteiskuntaluokissa työskentelee eniten Asperger-henkilöitä? Eroavatko "duunariassit" ja yliopistoassit" mielestänne persoonallisuuksiltaan toisistaan?

5

151

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aspergerinfo_YP

Hauska kysymys sinänsä; mielestäni eivät.:) Kumpaakin "ryhmittymää" yhdistää älykkyys, kyky itsenäiseen työskentelyyn sekä huumorintajuisuus.:)

• Aspergerinfo_

Sitten vielä lisäisin tuohon yllämainitsemaani; minun isäni on lakimies, joka on diagnosoimaton Asperger ja suvussamme esiintyy (1 tapaus) skitsofreniaa (diagnosoituna). Yksi serkkuni on puolustusvoimissa töissä (ei ole Asperger-diagnosoitu), isoäitini oli diagnosoimaton selvästi Asperger (yksinäinen, ei ystäviä, oli omissa oloissaan kotonaan ikänsä, ei työelämässä, kiltti, ei kyennyt olemaan sosiaalisissa suhteissa oikeastaan kenenkään kanssa, opettaja ammatiltaan, hyvin älykäs ihminen).
      '
      Tästä lakimiesaiheesta, minkä nyt tässä otin esille, tietääkö kukaan, mikä taho auttaa aikuisia Aspergerhenkilöitä, jos tarvitsee lakiasiainapua kiireellisesti, Autismi- ja ASPERGER -liiton lakimies sanoi auttavansa vain vammaisia. Oikeusaputoimiston palvelut ovat liian kalliita, tulotaso jos on juuri siinä rajoilla eläkeläisenä.

• Linnansiivooja

Presidentteinnä

• Breda

Olen kuullut - ja uskon siihen - että matematiikan professoreissa on harvinaisen paljon aspergereja.

• rrerfssfd

IT-ala oli ainakin ennen ihanteellinen ala Autismin kirjolaiselle, mutta nykyään sekin on muuttunut haastavammaksi, eikä välttämättä enää olekaan omaa rauhaa tarvitsevien "nörttien" unelma-ala; paljon palavereja, tiukat aikataulut, jatkuvat muutokset, keskeytyksiä, hälinää jne.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      39
      6885
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3888
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3270
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2844
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      16
      2652
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2228
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2176
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      35
      2063
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2033
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      37
      1942
    Aihe