reunakivet/kanttikivet

Pinojen-pohjustaja

8
Saako Suomesta mistään 0,8 - 1,0 m pituisia reunakiviä?

Tarvitsen sellaisia kuormalavojen alle, joiden päälle rakennan eräänlaisen puukatoksen. Näitä on jo minulla valmiina kaksi kappaletta. Käytän kuutta EUR-lavaa ns. pinoryhmän alla, 2 x 3 kpl. Kuvaa en tähän juuri nyt saa. Pohja-alueen pituusmitaksi tulee kolmella peräkkäisella lavalla 3 x 1,2 m = 3,6 m. Näitä kun laitetaa toiset 3 kpl rinnalle, on pinopohjien leveys 2 x 0,8 m, jolloin kuormalavoille sopii 4 pinoa vierekkäin ja pinon pituus siis 3,6 m. Teen 35 - 37 cm klapeja, ja pinojen keskikorkeus lavoilla on 2 m. Käytettyä peltiä katontapaiseksi, pelleille kaatoa. 7 kpl 3,5 m x 1,05 m kattopeltejä riittää, tulee riittävän suojaavat "räystäät" myös. Tähän saa ängettyä 10 pinokuutiota klapeja, kunhan pohja kuormalavoille on kova ja suora.
Toivottavasti rakennelmia ei tulkita oikeiksi katoksiksi. Rakennuspaikka on kaukana asutuskeskuksista. Veroja en halua polttopuiden suojaamisesta maksaa.
Nämä olisivat parempia kuin aiemmat aluskiveni. Yhdessä lavassahan on alla 9 tuettavaa kohtaa. 3 kpl reunakiviä menee sopivasti yhden lavan alle.

https://www.baumax.ee/fi/piha/pihakivet/reunakivet/soidutee-aarekivi.html
Tuossa ovat eo. turhan painaviakin, olen ottamassa selvää niiden painosta ja rahdista Suomeen.

Tässä ehkä riittävät aluset:
https://www.baumax.ee/fi/piha/pihakivet/reunakivet/konnitee-aarekivi-rae.html

Nyt olen saanut kaikenlaisia aluskiviä (betoni) vaimon kakkosasunnon (OKT) pihalta. Hän halusi päästä kivistä eroon. Ne on jo melkein kaikki käytetty.

Olen alustavasti kysellyt em. kivien painosta Baumax:n asiakaspalvelusta. Odottelen sähköpostia.
Suomessa löytyy kohtuuhintaan esim. kevytsoraharkkoja, mutta pituus niissä on aina 59 cm, ei 80 cm. EUR-lavan pohjamitat ovat 80 cm x 120 cm. Noissa Baumaxin kivissä pituus on yksi metri. Ne saa hyvin sovitettua lavan alle niin, että 20 cm jää yli ulommilla reunoilla.

1

1299

Vastaukset 1

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • BaukkaristaSaa

Bauhausissa on... 100x25x8, n 45kg/kpl, alle 6€/kpl. Nettisivuilta en löytänyt mutta juuri n. viikko sitten hain.

Itse olen käyttänyt aiemminkin talon reunuksilla sekä nyt tein pienet portaat.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"

Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va
      Suomalaiset julkkikset
      108
      2227
    2. Mitäpä luulet että tykkääkö

kukaan kaivatustasi ?
      Ikävä
      103
      896
    3. T rakastan sua

vaikket sitä usko
      Ikävä
      66
      843
    4. Varmaan aika moni

Haluaisi sinut enemmän kuin mielellään
      Ikävä
      47
      818
    5. Mitä tapahtuu?

Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???
      Haapavesi
      21
      776
    6. Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...

...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha
      Maailman menoa
      518
      725
    7. Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti

Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk
      Ikävä
      76
      650
    8. Miksi et lähesty minua

Jos kerran kaipaat, mies? Mitä pelkäät?
      Ikävä
      65
      630
    9. Herkkä, hellä, aurinkoinen, kaunis upea, valonsäde on hän nainen

Ja myös fiksu, älykäs ja luonnonläheinen. Erittäin mielenkiintoinen ja kiltti ihminen. Haluan tuntea hänet, koska kaik
      Ikävä
      23
      590
    10. Kai sä olet

Luovuttanut mun suhteen.
      Ikävä
      57
      561
    Aihe