8
Saako Suomesta mistään 0,8 - 1,0 m pituisia reunakiviä?
Tarvitsen sellaisia kuormalavojen alle, joiden päälle rakennan eräänlaisen puukatoksen. Näitä on jo minulla valmiina kaksi kappaletta. Käytän kuutta EUR-lavaa ns. pinoryhmän alla, 2 x 3 kpl. Kuvaa en tähän juuri nyt saa. Pohja-alueen pituusmitaksi tulee kolmella peräkkäisella lavalla 3 x 1,2 m = 3,6 m. Näitä kun laitetaa toiset 3 kpl rinnalle, on pinopohjien leveys 2 x 0,8 m, jolloin kuormalavoille sopii 4 pinoa vierekkäin ja pinon pituus siis 3,6 m. Teen 35 - 37 cm klapeja, ja pinojen keskikorkeus lavoilla on 2 m. Käytettyä peltiä katontapaiseksi, pelleille kaatoa. 7 kpl 3,5 m x 1,05 m kattopeltejä riittää, tulee riittävän suojaavat "räystäät" myös. Tähän saa ängettyä 10 pinokuutiota klapeja, kunhan pohja kuormalavoille on kova ja suora.
Toivottavasti rakennelmia ei tulkita oikeiksi katoksiksi. Rakennuspaikka on kaukana asutuskeskuksista. Veroja en halua polttopuiden suojaamisesta maksaa.
Nämä olisivat parempia kuin aiemmat aluskiveni. Yhdessä lavassahan on alla 9 tuettavaa kohtaa. 3 kpl reunakiviä menee sopivasti yhden lavan alle.
https://www.baumax.ee/fi/piha/pihakivet/reunakivet/soidutee-aarekivi.html
Tuossa ovat eo. turhan painaviakin, olen ottamassa selvää niiden painosta ja rahdista Suomeen.
Tässä ehkä riittävät aluset:
https://www.baumax.ee/fi/piha/pihakivet/reunakivet/konnitee-aarekivi-rae.html
Nyt olen saanut kaikenlaisia aluskiviä (betoni) vaimon kakkosasunnon (OKT) pihalta. Hän halusi päästä kivistä eroon. Ne on jo melkein kaikki käytetty.
Olen alustavasti kysellyt em. kivien painosta Baumax:n asiakaspalvelusta. Odottelen sähköpostia.
Suomessa löytyy kohtuuhintaan esim. kevytsoraharkkoja, mutta pituus niissä on aina 59 cm, ei 80 cm. EUR-lavan pohjamitat ovat 80 cm x 120 cm. Noissa Baumaxin kivissä pituus on yksi metri. Ne saa hyvin sovitettua lavan alle niin, että 20 cm jää yli ulommilla reunoilla.
reunakivet/kanttikivet
Pinojen-pohjustaja
1
1040
Vastaukset
- BaukkaristaSaa
Bauhausissa on... 100x25x8, n 45kg/kpl, alle 6€/kpl. Nettisivuilta en löytänyt mutta juuri n. viikko sitten hain.
Itse olen käyttänyt aiemminkin talon reunuksilla sekä nyt tein pienet portaat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi mies
En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin262886Ripeyttä asiointiin
Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee252058Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals1121568- 761329
Mietin aina vain
Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh71288Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!
Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi1381196- 641036
Olen vähän
Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I10954Ollaan kuin yö ja päivä
Monessa asiassa… molemmat ollaan kuitenkin älykkäitä ja tiedämme, ettei kannata edetä tämän pidemmälle.70911- 102892