Mikä on kun toimii ja ei toimi?

Alkaaketuttamaan

Mikä h***** on kun WLAN ei toimi kunnolla?

Muutin uuteen asuntoon, jossa on taloyhtiön valokuitukaista. Sen käyttöönotosta ei tarvitse ilmoittaa, sen kuin lyö johdon seinään ja kaiken pitäisi pelata. No löin alle kaksi vuotta vanhan Huawein 4G reitittimen ethernet kaapelilla seinään ja netti toimii hienosti puolisen tuntia. Sitten alkaa takkuilla ja kun lähtee koneelta, kone menee jossain kohtaan näytönsäästäjälle, tämän jälkeen sivut eivät aukea vaikka WLAN palkki näyttää täyttä ja laite on yhdistetty. Sitten revitään taas vehjettä irti seinästä, laitetaan takaisin ja odotetaan 10 minuuttia niin alkaa toimimaan.

Mitä tuo nyt sitten voi johtua?

9

175

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Siinäsyy

Reitittimen linuxista.

• Saunantaakse_mars

Ammu itsesi trolliurpo

• Ja_malli_oli_mikä

Mikä on reitittimen malli ? Jos se on tarkoitettu vain 4G-yhteyden reitittämiseen se ei välttämättä sovellu kunnolla tuollaiseen käyttöön vaan reititystaulukko "tukkeutuu" aika nopeasti. Laitteiden käyttäminen muuhun kuin alkuperäiseen käyttötarkoitukseen ei aina suju ongelmitta.

• kummeksuva

Eikö 4G-laitteet olekaan taaksepäin yhteensopivia?

Jos hankkii esim. 4G mokkulan, ja 4G:tä ei alueella olekaan, silloin ei toimikaan 3G:ssä?
        Vai miten se menee?

• Täysin_eri_asia
        kummeksuva kirjoitti:

Eikö 4G-laitteet olekaan taaksepäin yhteensopivia?

Jos hankkii esim. 4G mokkulan, ja 4G:tä ei alueella olekaan, silloin ei toimikaan 3G:ssä?
        Vai miten se menee?

4G-laitteet ovat taaksepäin yhteensopivia eli toimivat 3G- ja 2G-verkoissa. Tuossa 4G-laitetta yritetään käyttää ethernetin reititykseen eli täysin eri tekniikan reititykseen.

• Alkaaketuttamaan
        Täysin_eri_asia kirjoitti:

4G-laitteet ovat taaksepäin yhteensopivia eli toimivat 3G- ja 2G-verkoissa. Tuossa 4G-laitetta yritetään käyttää ethernetin reititykseen eli täysin eri tekniikan reititykseen.

Niin eli reititin on Huawein B593.

Olen siis ostanut tuon operaattorilta mokkulaksi 4G verkkoa varten vanhaan asuntoon. Uudessa asunnossa on taloyhtiön laajakaista, joten minulla ei ole enää operaattorin liittymiä, mutta tuo Huawein mokkula on minun.

Nyt siis olen lyönyt tuohon mokkulaan ethernetkaapelin, joka menee suoraan pistorasiaan.

En halua ethernetkaapelia suoraan tietokoneeseen, koska haluan pystyä käyttämään Wifiä, puhelimella, tabletilla ja tietokoneilla.

• wiuwiu

Laitteessa ei ole "Nyt siis olen lyönyt tuohon mokkulaan ethernetkaapelin, joka menee suoraan pistorasiaan." tuollaista toimintaa.

• qwwddddddqd

Ei 4g reititintä kytketä taloyhtiön kaapeliin! Kokeile sitä kaapelia suoraan tietokoneen porttiin.

• Hanki reititin, jossa WAN-portti on ethernet. Nyt sinulla on maailma lähiverkossasi. Ei optimi tietoturvan kannalta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tykkään sinusta ikuisesti

Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      17
      3996
    2. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      184
      2449
    3. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      73
      1587
    4. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      64
      1167
    5. Onko muita oman polkunsa kulkijoita

Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella
      Iisalmi
      23
      1087
    6. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      894
    7. Toivoisin etten jännittäisi

niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti
      Ikävä
      42
      892
    8. Junan kylkeen autolla

Miten helevetissä voi ajaa auton junan kylkeen?? Puhelinta hivelöity kenties!!? Koirat vielä kyydissä on käsittämätöntä
      Pyhäjärvi
      73
      851
    9. Mikä älykkäissä naisissa pelottaa?

Miksei heitä uskalla lähestyä?
      Ikävä
      100
      809
    10. Oletko päättänyt

Jo varmasti että ensi vuonna keräät rohkeutesi ja sanot tunteesi vai et? Sitä odottaessa ja toivoessa
      Ikävä
      72
      800
    Aihe