Mikä h***** on kun WLAN ei toimi kunnolla?
Muutin uuteen asuntoon, jossa on taloyhtiön valokuitukaista. Sen käyttöönotosta ei tarvitse ilmoittaa, sen kuin lyö johdon seinään ja kaiken pitäisi pelata. No löin alle kaksi vuotta vanhan Huawein 4G reitittimen ethernet kaapelilla seinään ja netti toimii hienosti puolisen tuntia. Sitten alkaa takkuilla ja kun lähtee koneelta, kone menee jossain kohtaan näytönsäästäjälle, tämän jälkeen sivut eivät aukea vaikka WLAN palkki näyttää täyttä ja laite on yhdistetty. Sitten revitään taas vehjettä irti seinästä, laitetaan takaisin ja odotetaan 10 minuuttia niin alkaa toimimaan.
Mitä tuo nyt sitten voi johtua?
Mikä on kun toimii ja ei toimi?
9
175
Vastaukset
- Siinäsyy
Reitittimen linuxista.
- Saunantaakse_mars
Ammu itsesi trolliurpo
- Ja_malli_oli_mikä
Mikä on reitittimen malli ? Jos se on tarkoitettu vain 4G-yhteyden reitittämiseen se ei välttämättä sovellu kunnolla tuollaiseen käyttöön vaan reititystaulukko "tukkeutuu" aika nopeasti. Laitteiden käyttäminen muuhun kuin alkuperäiseen käyttötarkoitukseen ei aina suju ongelmitta.
- kummeksuva
Eikö 4G-laitteet olekaan taaksepäin yhteensopivia?
Jos hankkii esim. 4G mokkulan, ja 4G:tä ei alueella olekaan, silloin ei toimikaan 3G:ssä?
Vai miten se menee? - Täysin_eri_asia
kummeksuva kirjoitti:
Eikö 4G-laitteet olekaan taaksepäin yhteensopivia?
Jos hankkii esim. 4G mokkulan, ja 4G:tä ei alueella olekaan, silloin ei toimikaan 3G:ssä?
Vai miten se menee?4G-laitteet ovat taaksepäin yhteensopivia eli toimivat 3G- ja 2G-verkoissa. Tuossa 4G-laitetta yritetään käyttää ethernetin reititykseen eli täysin eri tekniikan reititykseen.
- Alkaaketuttamaan
Täysin_eri_asia kirjoitti:
4G-laitteet ovat taaksepäin yhteensopivia eli toimivat 3G- ja 2G-verkoissa. Tuossa 4G-laitetta yritetään käyttää ethernetin reititykseen eli täysin eri tekniikan reititykseen.
Niin eli reititin on Huawein B593.
Olen siis ostanut tuon operaattorilta mokkulaksi 4G verkkoa varten vanhaan asuntoon. Uudessa asunnossa on taloyhtiön laajakaista, joten minulla ei ole enää operaattorin liittymiä, mutta tuo Huawein mokkula on minun.
Nyt siis olen lyönyt tuohon mokkulaan ethernetkaapelin, joka menee suoraan pistorasiaan.
En halua ethernetkaapelia suoraan tietokoneeseen, koska haluan pystyä käyttämään Wifiä, puhelimella, tabletilla ja tietokoneilla. - wiuwiu
Laitteessa ei ole "Nyt siis olen lyönyt tuohon mokkulaan ethernetkaapelin, joka menee suoraan pistorasiaan." tuollaista toimintaa.
- qwwddddddqd
Ei 4g reititintä kytketä taloyhtiön kaapeliin! Kokeile sitä kaapelia suoraan tietokoneen porttiin.
Hanki reititin, jossa WAN-portti on ethernet. Nyt sinulla on maailma lähiverkossasi. Ei optimi tietoturvan kannalta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 173996
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1842449Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731587Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641167Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella231087- 171894
Toivoisin etten jännittäisi
niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti42892Junan kylkeen autolla
Miten helevetissä voi ajaa auton junan kylkeen?? Puhelinta hivelöity kenties!!? Koirat vielä kyydissä on käsittämätöntä73851- 100809
Oletko päättänyt
Jo varmasti että ensi vuonna keräät rohkeutesi ja sanot tunteesi vai et? Sitä odottaessa ja toivoessa72800