Lomografia tehosteen teko

Lomoilija

Miten teet sen LR. -tai Elements ohjelmalla?

3

192

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mitä-tolkkua

Mitäs tolkkua on ottaa kuva kiskurihintaisella hienolla viimeistä huutoa olevalla japanilaisdigikameralla ja objektiivilla ja sitten yrittää sillä otettu kuva saada näyttämään siltä kuin se olisi otettu kurjalla jo 1950-l. lähtien valmistetulla suttulinssisellä venäläisellä filmikameralla (joita nykyäänkin valmistetaan ja myydään ylihintaan) käyttäen erityisen heikkolaatuista filmiä?

• kuvataiteilija

Olen aivan samaa mieltä. Itse ostin juuri omasta mielestäni hyvän muistaakseni jotain 130 euroa (verkkokaupan lähetyskulut 2,50 euroa) maksaneen pienen digikamera,.

Siinä pikseleitä on samat 20 kuin monissa kalliissa ja epäkäytännöllisissä järjestemäkameroissa.

Ja upeita kuvia tulee.

Ainoa ongelma näin sen käytön alussa on, että edelliseen vanhaan hajonneeseen verattuna on ollut se, että tämä uudempi ja huomattavsti laadukaampi on pienempi hankalampi käyttää,
      etenkin pakkasessa talvikuvia ottaessani.

Sen virta -ja laukaisukatkaisimet kun ovat niin pirun pieunet, ettei tämä vanha mies kylmän ilman jäykistämillä kohmeisillä sormillaan tahtonut saada niihin edens kosketusta.

Mutta toisaalta juuri kameran pienuus oi yksi uuden kamerani valinna peruste. Tämä pieni kamerani kulkee helposti mukana kauppareissulla vaikka taskussa.
      Mutta en minä ainakaan viitsi järjestälmäkameraa joka paikkan raahata, vaikka sellainen minulla olisikin.

Eikä minullla jo ikää, elämänkokemusta ja jo viisauttakin karttuneella ihmisellä ole mitään tarvetta kalliiden järjestelmäkameroiden kanssa "elvisrellä".

Minä ostin kameran valokuvien ottamista varten.

• Sepienuus

Se pieni koko on joskus huonokin asia, kuten olet näköjään huomannutkin. Kivahan se on kevyttä lastia kantaa, mutta järkkäriä pystyy käyttelemään myös hanskat kädessä.

Anteeksi aiheesta eksyminen. Näin pakkaskeleillä kuvaa saa mukavasti huononnettua henkäisemällä etulinssin huuruun.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla

Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2
      Mikkeli
      94
      2593
    2. Mitä jos saisit selville

että kaivattusi tekee susta pilaa?
      Ikävä
      196
      990
    3. Mitä ajattelit ensimmäisenä kun

näit kaivattusi ekaa kertaa?
      Ikävä
      55
      792
    4. Sofia teki aika pahat oharit

Leikkiikö Sofia kansainvälistä kosmopoliittia vai menikö rehdisti pupu pöksyyn, kun perui viestillä tulonsa puoli tunti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      129
      722
    5. Mikä on toinen nimesi?

Tiedätkö naisen?
      Ikävä
      55
      616
    6. Havaintoja ihmisen ulosteesta lenkkeilypoluilla

Oletteko havainneet ihmisen ulostetta taajamaa kiertävillä lenkkeilypoluilla?
      Kuhmo
      15
      536
    7. Mies, toivotko että kaivatullasi

olisi vähän isommat rinnat? Kuinka paljon isommat olisi kivat?
      Ikävä
      51
      535
    8. Peräännytkö nainen vai mitä sanot

Jos sanon sulle että rakastan sua? Suututko oletko vihainen vai olisiko tunteet molemminpuolisia?
      Ikävä
      52
      494
    9. Mikä on sun ja kaivattusi nimen viimeinen kirjain?

Välillä näin päin...
      Ikävä
      40
      494
    10. Mitä nainen tekisit J-miehen kanssa?

Jos saisit juoksemalla kiinni?
      Ikävä
      55
      485
    Aihe