http://kuvapilvi.fi/k/y6wr.jpg
Siinä on kuva ja kysymys kuuluukin, että mistä johtuvat moiset erot tavumäärissä?
Vasemman puoleiset kuvat on otettu SMPlayer:in omalla kuvakaappauksella ja oikeanpuoleiset ihan Windowsin omalla leikkaustyökalulla, samasta videosta, samalla soittimella.
Kuvat on suurennettu, joista voi nähdä että suurin piirtein yhtä hyvin näkyy.
Ja pisteitäkin on jotakuinkin sama määrä, mutta kun katsoo tavumääriä, on niissä melkoiset erot?
Millä tuon ilmiön selittää? Win-7 kyseessä.
Tavumäärät eri kuvissa?
Mielenkiintoistakovai
2
159
Vastaukset
Bittimäärä tekee hieman. Ja kokokin on hieman eri.
Suurin ero kuitenkin on tiedostomuodossa.
jpg pakkaa tiedostoa häviöllisesti eli tuhoaa tietoa jokaisella tallennuskerralla ja se tukee maks 24bit.
png on häviötöntä eli tallennus ei hävitä mitään ja siksi se ei pysty pakkaamaan yhtä hyvin kuin jpg (tosin ei silloin myöskään hävitä värejä). Tosin itse käytän aina png kun vain mahdollista( tiff ja psd muodot tukee layereita). Se tukee läpinäkyvyyttä ja bittimäärä voi olla 48bit.- Mielenkiintoistakovai
Sinä taidat olla sen verran asiantuntija, jotten uskalla kysyä enempää.....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 873227
- 622937
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322455- 802283
- 742189
- 952026
- 121626
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j341618Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan201613Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301450