http://kuvapilvi.fi/k/y6wr.jpg
Siinä on kuva ja kysymys kuuluukin, että mistä johtuvat moiset erot tavumäärissä?
Vasemman puoleiset kuvat on otettu SMPlayer:in omalla kuvakaappauksella ja oikeanpuoleiset ihan Windowsin omalla leikkaustyökalulla, samasta videosta, samalla soittimella.
Kuvat on suurennettu, joista voi nähdä että suurin piirtein yhtä hyvin näkyy.
Ja pisteitäkin on jotakuinkin sama määrä, mutta kun katsoo tavumääriä, on niissä melkoiset erot?
Millä tuon ilmiön selittää? Win-7 kyseessä.
Tavumäärät eri kuvissa?
Mielenkiintoistakovai
2
218
Vastaukset
Bittimäärä tekee hieman. Ja kokokin on hieman eri.
Suurin ero kuitenkin on tiedostomuodossa.
jpg pakkaa tiedostoa häviöllisesti eli tuhoaa tietoa jokaisella tallennuskerralla ja se tukee maks 24bit.
png on häviötöntä eli tallennus ei hävitä mitään ja siksi se ei pysty pakkaamaan yhtä hyvin kuin jpg (tosin ei silloin myöskään hävitä värejä). Tosin itse käytän aina png kun vain mahdollista( tiff ja psd muodot tukee layereita). Se tukee läpinäkyvyyttä ja bittimäärä voi olla 48bit.- Mielenkiintoistakovai
Sinä taidat olla sen verran asiantuntija, jotten uskalla kysyä enempää.....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."562215Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.2012051- 1161392
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711180- 96995
Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli73939Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.78889Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki58887Ja tääkin vielä...
Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/1347933855- 61746