Hei, onko jollain tietoa pesuhuoneen lattian kosteusarvoista. Millä arvoilla kaikki on ok? Milloin on syytä aloittaa asian tarkempi tutkiminen? Kiitos etukäteen :-)
Lattian kosteusarvot
7
6155
Vastaukset
- mittarista
eri mittarit näyttää erilaisia arvoja .kokenut käyttäjä pystyy ne tulkitsemaan .jos olet esim lainannut mittarin tuskin niistä lukemista pystyt mitään sanomaan .mitattava kylpyhuone on oltava miulummin kaksi viikkoa käyttämättä
jotta laattojen alla oleva normaali suihku kosteus kuivaa.kaivon ympäriltä voi löytyä pitkään kosteutta jos eriste on viety kaivoon
ja korokerengas valettu korjausmassalla päälle.
se näyttää kosteutta vaikka on ihan oikein tehty.pyydä kylppäri urakoitsija tai kosteus mittaaja paikalle.on myös vanhoja huopa/piki eristyksiä joiden päälle on valettu paksu betoni laatta.mittarit näyttää kosteutta vaikka eristys toimiikin.näiden asioiden takia tarvitset ammattilaisen sitä tulkitsemaan. - koko sirkus
Koko tuo kosteus mittausbisnes on ihan turhaa sirkusta,Ne vehkeet kertoo kosteus arvoista vaan siinä kohtaa mistä niitä mitataan ja niiden vehkeiden käytön ymmärtäminen on asia jota ei tunnu työkseenkään sitä tekevät aina ymmärtävän.
Parempi tapa on kun koputtelet lattian laattoja ja jos ne kopisevat niinkuin olisivat irti pohjastaan niin sitten selvittelet lisää.
Itse satsaisin koulutettuun homerakkiin.- vai
et taida uskoa edes kuumemittarin lukemiin.tosi asiassa kylpyhuone urakoitsijan on aina mitattava kosteus ennen kun lähtee korjaamaan ja
joka tasoitus ja valu kerran jälkeen.ei ne eristeet pysy jos on liaan kosteaa.takuu on annettava monen tuhahhen euron työlle.kyllä siinä kuule mitaan ja tarkkaan.asoista mitään tietämättömien kommentteja ei tällä palstalla
tarvita .ihmiset kysyy neuvoja ja ne vastaa jotka
tietää.20 vuotta oon käyttänyt kosteus mittaria
näissä hommissa ilman en olis pärjänny. - sanat
vai kirjoitti:
et taida uskoa edes kuumemittarin lukemiin.tosi asiassa kylpyhuone urakoitsijan on aina mitattava kosteus ennen kun lähtee korjaamaan ja
joka tasoitus ja valu kerran jälkeen.ei ne eristeet pysy jos on liaan kosteaa.takuu on annettava monen tuhahhen euron työlle.kyllä siinä kuule mitaan ja tarkkaan.asoista mitään tietämättömien kommentteja ei tällä palstalla
tarvita .ihmiset kysyy neuvoja ja ne vastaa jotka
tietää.20 vuotta oon käyttänyt kosteus mittaria
näissä hommissa ilman en olis pärjänny.saman verran ja kauemmin olen pärjännyt ilmankin,takuukorjauksia tuona aikana yhden käden sormia vähemmän.Ne tekee jotka osaa.
Ne mittailee jotka leikkii. - vai
sanat kirjoitti:
saman verran ja kauemmin olen pärjännyt ilmankin,takuukorjauksia tuona aikana yhden käden sormia vähemmän.Ne tekee jotka osaa.
Ne mittailee jotka leikkii.jatka vaan perstutumalla tekemistä jos hyvä niin.
yllättävän paljon kuitenkin tarkastajilla jää
vesi eriste käteen kun pohjat on liian kosteat.
itse varmistan sen mittaamalla.tarkastaja ottaa
helsingissä 200 alv min.ei oovaraa sitä montaa
kertaa juoksuttaa työmaalla eikä eristellä
moneen kertaan .tää on mun tapa toiset tehköön miten lystää
- märkä voi olla ok
Riippuu rakenteesta. Jos on huokoiset saumaukset eikä vesieristeitä sen alla, on lattia varmasti märkä (70 %) mutta todnäk ihan terve.
Pitäisi kuivaa tuossa tapauksessa viikkoja että voisi varmasti sanoa onko jotain syvemmällä. - Diorion
En tiedä mitä mittaria olet käyttänyt (suuri ero). Oletetaan nyt että sinulla on ollut pintamittari. Tämä mittari on yleiskone rakennusalalla ja sillä lähinnä katsotaan esim. samassa seinäpinnassa olevat kosteuspoikkeamat.
Eli näet esim. että onko seinän alaosassa korkeammat lukemat kuin keski ja yläosassa seinää. Eipä sillä muuta sitten teekään.
Rakenteita rikkomalla etpä oikein saa kunnon käsitystä missä kunnossa alusrakenteesi on!
Kuitenkin on näitä koputus ym. juttuja joita voit tehdä siellä kylppärissäsi.
Niin noista mittareista vielä, että pintamittarien max.arvot eli ne arvot kun ko.rakenne on veden kyllästämä löydät helpoiten kun laitat pintamittarin anturin vaikka kämmeneeseesi kiinni. Jos löydät lattiastasi saman arvon, niin silloin kehotan kyllä tutkimaan asiaa tarkemmin.
Tässä tapauksessa pitää olla suihkuttelematta ainakin 2 viikkoa ko.tilassa.
Tarkasta myös että ns. elastiset saumaukset on tehty kaikkiin nurkkakohtiin.
Mikäli nämä on tehty ns. kovina niin lattiasaumauksissa voi olettaa että vettä on päässyt rakenteisiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi
Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh2352028- 841228
- 891044
Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm1141041J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp87847- 123840
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa98794- 119764
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante124706- 23701