Lattian kosteusarvot

Lotukka

Hei, onko jollain tietoa pesuhuoneen lattian kosteusarvoista. Millä arvoilla kaikki on ok? Milloin on syytä aloittaa asian tarkempi tutkiminen? Kiitos etukäteen :-)

7

6155

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mittarista

eri mittarit näyttää erilaisia arvoja .kokenut käyttäjä pystyy ne tulkitsemaan .jos olet esim lainannut mittarin tuskin niistä lukemista pystyt mitään sanomaan .mitattava kylpyhuone on oltava miulummin kaksi viikkoa käyttämättä
      jotta laattojen alla oleva normaali suihku kosteus kuivaa.kaivon ympäriltä voi löytyä pitkään kosteutta jos eriste on viety kaivoon
      ja korokerengas valettu korjausmassalla päälle.
      se näyttää kosteutta vaikka on ihan oikein tehty.pyydä kylppäri urakoitsija tai kosteus mittaaja paikalle.on myös vanhoja huopa/piki eristyksiä joiden päälle on valettu paksu betoni laatta.mittarit näyttää kosteutta vaikka eristys toimiikin.näiden asioiden takia tarvitset ammattilaisen sitä tulkitsemaan.

• koko sirkus

Koko tuo kosteus mittausbisnes on ihan turhaa sirkusta,Ne vehkeet kertoo kosteus arvoista vaan siinä kohtaa mistä niitä mitataan ja niiden vehkeiden käytön ymmärtäminen on asia jota ei tunnu työkseenkään sitä tekevät aina ymmärtävän.

Parempi tapa on kun koputtelet lattian laattoja ja jos ne kopisevat niinkuin olisivat irti pohjastaan niin sitten selvittelet lisää.
      Itse satsaisin koulutettuun homerakkiin.

• vai

et taida uskoa edes kuumemittarin lukemiin.tosi asiassa kylpyhuone urakoitsijan on aina mitattava kosteus ennen kun lähtee korjaamaan ja
        joka tasoitus ja valu kerran jälkeen.ei ne eristeet pysy jos on liaan kosteaa.takuu on annettava monen tuhahhen euron työlle.kyllä siinä kuule mitaan ja tarkkaan.asoista mitään tietämättömien kommentteja ei tällä palstalla
        tarvita .ihmiset kysyy neuvoja ja ne vastaa jotka
        tietää.20 vuotta oon käyttänyt kosteus mittaria
        näissä hommissa ilman en olis pärjänny.

• sanat
        vai kirjoitti:

et taida uskoa edes kuumemittarin lukemiin.tosi asiassa kylpyhuone urakoitsijan on aina mitattava kosteus ennen kun lähtee korjaamaan ja
        joka tasoitus ja valu kerran jälkeen.ei ne eristeet pysy jos on liaan kosteaa.takuu on annettava monen tuhahhen euron työlle.kyllä siinä kuule mitaan ja tarkkaan.asoista mitään tietämättömien kommentteja ei tällä palstalla
        tarvita .ihmiset kysyy neuvoja ja ne vastaa jotka
        tietää.20 vuotta oon käyttänyt kosteus mittaria
        näissä hommissa ilman en olis pärjänny.

saman verran ja kauemmin olen pärjännyt ilmankin,takuukorjauksia tuona aikana yhden käden sormia vähemmän.Ne tekee jotka osaa.
        Ne mittailee jotka leikkii.

• vai
        sanat kirjoitti:

saman verran ja kauemmin olen pärjännyt ilmankin,takuukorjauksia tuona aikana yhden käden sormia vähemmän.Ne tekee jotka osaa.
        Ne mittailee jotka leikkii.

jatka vaan perstutumalla tekemistä jos hyvä niin.
        yllättävän paljon kuitenkin tarkastajilla jää
        vesi eriste käteen kun pohjat on liian kosteat.
        itse varmistan sen mittaamalla.tarkastaja ottaa
        helsingissä 200 alv min.ei oovaraa sitä montaa
        kertaa juoksuttaa työmaalla eikä eristellä
        moneen kertaan .tää on mun tapa toiset tehköön miten lystää

• märkä voi olla ok

Riippuu rakenteesta. Jos on huokoiset saumaukset eikä vesieristeitä sen alla, on lattia varmasti märkä (70 %) mutta todnäk ihan terve.

Pitäisi kuivaa tuossa tapauksessa viikkoja että voisi varmasti sanoa onko jotain syvemmällä.

• Diorion

En tiedä mitä mittaria olet käyttänyt (suuri ero). Oletetaan nyt että sinulla on ollut pintamittari. Tämä mittari on yleiskone rakennusalalla ja sillä lähinnä katsotaan esim. samassa seinäpinnassa olevat kosteuspoikkeamat.
      Eli näet esim. että onko seinän alaosassa korkeammat lukemat kuin keski ja yläosassa seinää. Eipä sillä muuta sitten teekään.
      Rakenteita rikkomalla etpä oikein saa kunnon käsitystä missä kunnossa alusrakenteesi on!
      Kuitenkin on näitä koputus ym. juttuja joita voit tehdä siellä kylppärissäsi.
      Niin noista mittareista vielä, että pintamittarien max.arvot eli ne arvot kun ko.rakenne on veden kyllästämä löydät helpoiten kun laitat pintamittarin anturin vaikka kämmeneeseesi kiinni. Jos löydät lattiastasi saman arvon, niin silloin kehotan kyllä tutkimaan asiaa tarkemmin.
      Tässä tapauksessa pitää olla suihkuttelematta ainakin 2 viikkoa ko.tilassa.
      Tarkasta myös että ns. elastiset saumaukset on tehty kaikkiin nurkkakohtiin.
      Mikäli nämä on tehty ns. kovina niin lattiasaumauksissa voi olettaa että vettä on päässyt rakenteisiin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi

Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh
      Maailman menoa
      235
      2028
    2. Missä tapasit kaivattusi

ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      84
      1228
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      89
      1044
    4. Jani Wickholm on kuollut

Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      114
      1041
    5. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      87
      847
    6. Uskaltaisitko vielä

Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      123
      840
    7. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      98
      794
    8. Aattelin nainen

Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      764
    9. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      124
      706
    10. Pohjola talo

Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      23
      701
    Aihe