Ostin pitkästä aikaa viherkasvin kotiini. Täällä on ikkunat pohjoiseen, joten talvella on tosi pimeää ja tässä asuessani kaikki kasvit melkein ovat menehtyneet.
Olisiko tumpelolle vinkkejä? Auttaalo normaali halogenspotti vai täytyykö olla kasvivalo? Entä auttaako merilevä.
Kasvi, minkä ostin on kummituspuu ja haluaisin panostaa sen hoitoon, kun en halua ollamikään kasvinmurhaaja....kiitos jo etukäteen jos joku neuvoo!
Lisävalo? Pliis kertokaa viherpeukalot:)))
6
354
Vastaukset
- Virhepeukalo
Valkoinen ledvalo toimii.
- Hjkkllhhjjkkkj
Kiitos paljon sellaisia löytyy:)
Kummituspuu oli jo kuolemanportalla kukkakaupan ikkunalla, mutta selvästi virkistyi, kun tasaisin välein suihkautin pari kertaa sumutepullolla.
Mannerheimintiellä lähellä rokkimäkkiä, R-kioskin talossa tarjouksessa 9 €, vielä oli pari jäljellä vähän parempikuntoista pientä kummituspuuta
- kumipuudeli
Onpas tuollainenkin olemassa, luulin tarkoittavan kumipuuta. Melkoisen erikoinen, ei ainakaan varjosta paljoa.
http://www.plantagen.fi/korokia-200019815-fi Kuinka paljon kasvivalossa pitäisi olla tehoja, kuinka monen W:n kasvatusvalo?
Täällä puhutaan 100 W tehosta.
https://www.cropper.fi/blogs/kasvatusblogi-vinkit-sisaviljelyyn/led-kasvivalaisin-valintaopas-kasvivalojen-maailmaan
Voinko ostaa ihan jostain Puuilosta valon chilin kasvatukseen vai tarvitseeko ihan ammattitason vehkeet?- Anonyymi
ItsAleksi kirjoitti:
Täällä puhutaan 100 W tehosta.
https://www.cropper.fi/blogs/kasvatusblogi-vinkit-sisaviljelyyn/led-kasvivalaisin-valintaopas-kasvivalojen-maailmaan
Voinko ostaa ihan jostain Puuilosta valon chilin kasvatukseen vai tarvitseeko ihan ammattitason vehkeet?Hamppuviljelmääkö meinasit perustaa?
Yksisittäiselle viherkasville piisaa 1 kpl kasvivaloja. Teholuokka kymmenkunta wattia. Tämä luultavasti riittää pitämään salaatin hengissä pimeimmän talven yli. Sitten eri juttu, jos pitää saada hamppuviljelmä kasvamaan täydellä tohinalla vuodenajasta riippumatta. Ja myös siellä vaatekomerossa tai saunassa, missä ei ole lainkaan luonnonvaloa tarjolla.
Murto-osa siitä, mitä hehkulamppuaikaan tarvittiin. Myös ES lamput (loistelamput) huonoja ja tuskin normaalit valaistukseen tarkoitetut LED lamputkaan kovin hyviä ole.
Kasveille vihreä valo on hyödytöntä, mutta ihmisnäkö on herkkä kellanvihreälle valolle, joten normaalit lamput (ES ja LED) pyrkivät tuottamaan runsaasti kellanvihreää valoa. Kasvien näkökulmasta tällainen lamppu on kovin himmeä, koska se tuottaa vähän kasvien tarvitsemia allonpituuksia.
Kasvivalot (loisteputket ja myös osa LED lampuista) tuottavat violettia... eli siis sinistä ja punaista valoa. Kasveille OK, mutta ihmissilmään nämä voivat näyttää todella ikäviltä. Siksi on myös kasvivalaisimia, joissa sinisiä + punaisia + valkoisia ledejä. Tai pelkästään punaista+valkoista tai sinistä + valkoista. Tämä punainen / sininen taisi vaikuttaa pituuskasvuun.... en vaan muista kumminpäin meni.
Myös ns täysspektrilamput toimivat, mutta ovat kallein vaihtoehto ja mahd. vaikeampi löytää normi rautakaupasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1446817
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1505816- 1214988
Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.444567Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?543966- 623111
Itkin oikeasti aamulla taas
Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.553050Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m242562- 422320
Naiselle hyvää viikkoa
olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢162253