Oletteko teetättänyt /tehneet?
Paljonko tuli lisää tehoa?
2.0 HDI;n optimointi (lastutus)
19
4773
Vastaukset
- hkjhkjhkj
Suuttimet alkoivat heti oireilla. Nyt on kaksi vaihdettu, mutta ilmeisesti loput kaksi menee myös vaihtoon. Peugeotissa lastutus syö kilometrejä hirveän nopeasti ja nykimiset sun muut moottoriongelmat lisääntyvät rajusti.
EGR kannattaa tulpata, mutta muuta "lastutusta" ei kannata käyttöautoonsa tehdä.- Sähkömiesautolla
Sun lastutus on mennyt pieleen. Ei se Pösököön ala pätkimään tai yskimään, jos saa polttoainetta ja ilmaa sopivasti. Sähköistä johtuva pätkiminen ei liity lastuttamiseen, ja sun pätkiminen taas liittyi lastuttamiseen. Ei oikein johdonmukaista juttua.
- referenceford
Eiköhän se autotehdas ole ottanut huomioon kaikki asiat moottoria säätäessään. esim. kestävyys, teho, kulutus ja käytettävyys.
- Kaikki_hajoo
Satkun tai enemmän ajettuun pösöön lastutus on sama kuin paalaustuomio.
- KommenttiVain
Mitä olen itse aiheeseen tutustunut lukemalla netistä, niin lastutusta kannattaa välttää kaikissa moottoreissa merkistä riippumatta. Se perustuu moottoriohjauksen "huijaamiseen", joten tehoa saadaan väärillä keinoilla.
Itse veisin auton uudelleen ohjelmointiin ja optimointiin, joka tosin on reilusti kalliimpaa, mutta uskoisin sen olevan myös reilusti parempi ja kestävämpi vaihtoehto.- Enjaksamaksaa
No en usko että Peugeotin lastuttaminen on erilaista kuin muidenkaan. Tottakai viritysasteen nostaminen lyhentää koneen elinikää, mutta tässähän ei kajota kuin säätöihin.
Se mikä tehoissa tulee lisää tulee myös päästöissö ja kulutuksessa. Kakslitrainen ei minusta ole aitehoinen. - jhkjhkjhkjj
Olen itse ajanut vastaavan lastutetun dieselin korjauskelvottomaksi muutaman tuhannen kilometrin matkalla. Näitä moottoreita ei todellakaan kannata lastuttaa.
- KerroRohkeasti
jhkjhkjhkjj kirjoitti:
Olen itse ajanut vastaavan lastutetun dieselin korjauskelvottomaksi muutaman tuhannen kilometrin matkalla. Näitä moottoreita ei todellakaan kannata lastuttaa.
Mikä auto oli kyseessä ja millä moottorilla? Mitä moottorista hajosi niin pahasti ettei sitä kannattanut korjata?
- Pätkistävaan
Yleensä suuttimet, turbo, männät, kp-pumppu, vaihteisto, kytkin, etupään ripustukset ja akselit murroksineen ovat lujilla. Käytetyn Peugeotin korjaaminen ei enää oikein kannata, jos korjauslistalla alkaa olla useampia em listan kohteita.
- ex2.0hdi
Enjaksamaksaa kirjoitti:
No en usko että Peugeotin lastuttaminen on erilaista kuin muidenkaan. Tottakai viritysasteen nostaminen lyhentää koneen elinikää, mutta tässähän ei kajota kuin säätöihin.
Se mikä tehoissa tulee lisää tulee myös päästöissö ja kulutuksessa. Kakslitrainen ei minusta ole aitehoinen.On se erilaista, pösön pannu kun ei kestä edes vakiona 100tkm, menepä moista paskapannua lastuttaan: http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=59272.0
- KerrassaanLoistavaa
ex2.0hdi kirjoitti:
On se erilaista, pösön pannu kun ei kestä edes vakiona 100tkm, menepä moista paskapannua lastuttaan: http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=59272.0
Loistava esimerkki kirjoituksesta, joka ei liity aihealueeseen ja on kirjoitettu kuin alakoululaisen toimesta.
Jos jotakin positiivista tuosta hakee, niin suunta voi olla vain ylöspäin. - Anonyymi
KerrassaanLoistavaa kirjoitti:
Loistava esimerkki kirjoituksesta, joka ei liity aihealueeseen ja on kirjoitettu kuin alakoululaisen toimesta.
Jos jotakin positiivista tuosta hakee, niin suunta voi olla vain ylöspäin.Totta, oman pösön optimointi tehtiin vasta kun oli 350tkm mittarissa.. 200tkm ajoin vielä. Nyt uudella omistajalla 😁
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta, oman pösön optimointi tehtiin vasta kun oli 350tkm mittarissa.. 200tkm ajoin vielä. Nyt uudella omistajalla 😁
Optimointi on sama asia kuin lastutus, ja miltei poikkeuksetta sillä pilataan moottorin ominaisuudet. Käyttöauton moottorin ohjausta ei pidä päästää ketään poropeukaloimaan.
Täysin auton merkistä riippumatta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Optimointi on sama asia kuin lastutus, ja miltei poikkeuksetta sillä pilataan moottorin ominaisuudet. Käyttöauton moottorin ohjausta ei pidä päästää ketään poropeukaloimaan.
Täysin auton merkistä riippumatta.Varsinainen asiantuntija..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varsinainen asiantuntija..
Eräästä dieselistä, meni eräs asiantuntija optimoimaan (=peukaloimaan) moottorin pyörimisnopuden ylärajan 8000rpm:een. Tehoa tuolla saatiin mukamas 50 hevosvoimaa lisää. Eikä tuo "optimointi" maksanut kuin vaivaiset 450 euroa. No, nuori auton omistaja lähti tietenkin heti testaamaan, kuinka optimointi vaikutti kiihtyvyyteen ja kas heti ensimmäisellä vedolla oli konehuone täynnä savuavaa romurautaa. Vitun fiksua touhua, vai kuinka?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eräästä dieselistä, meni eräs asiantuntija optimoimaan (=peukaloimaan) moottorin pyörimisnopuden ylärajan 8000rpm:een. Tehoa tuolla saatiin mukamas 50 hevosvoimaa lisää. Eikä tuo "optimointi" maksanut kuin vaivaiset 450 euroa. No, nuori auton omistaja lähti tietenkin heti testaamaan, kuinka optimointi vaikutti kiihtyvyyteen ja kas heti ensimmäisellä vedolla oli konehuone täynnä savuavaa romurautaa. Vitun fiksua touhua, vai kuinka?
Jos kyseinen tapaus edustaa pieleen mennyttä, ei kovinkaan järkevää tapaa toimia, ei se tarkoita sitä, etteikö toisenkinlaisia esimerkkejä varmasti löydy.
Perataanpa tuota mainitsemaasi esimerkkiä hieman.
Jos 3000 rpm:n nostolla saataisiin noin 50 hevosvoimaa lisää, olisi moottorin normaali maksimiteho noin 83 hevosvoimaa.
Jos ja kun tehoa on lähdetty nostamaan vain maksimikierroslukua nostamalla, on pakko päätellä että kyseessä on ollut ahtamaton diesel.
Ahtamattomia dieseleitä ei ole ollut vuosiin/vuosikymmeniin tarjolla, joten esimerkkisi edustaa tapahtumia vuosikymmenten takaa.
Ajat on muuttuneet. Nykyisin moottorin tehoa voidaan nostaa ahtoa lisäämällä, ja sen seurauksena konehuone ei ole useimmiten täynnä savuavaa romurautaa.
Tervetuloa nykyaikaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos kyseinen tapaus edustaa pieleen mennyttä, ei kovinkaan järkevää tapaa toimia, ei se tarkoita sitä, etteikö toisenkinlaisia esimerkkejä varmasti löydy.
Perataanpa tuota mainitsemaasi esimerkkiä hieman.
Jos 3000 rpm:n nostolla saataisiin noin 50 hevosvoimaa lisää, olisi moottorin normaali maksimiteho noin 83 hevosvoimaa.
Jos ja kun tehoa on lähdetty nostamaan vain maksimikierroslukua nostamalla, on pakko päätellä että kyseessä on ollut ahtamaton diesel.
Ahtamattomia dieseleitä ei ole ollut vuosiin/vuosikymmeniin tarjolla, joten esimerkkisi edustaa tapahtumia vuosikymmenten takaa.
Ajat on muuttuneet. Nykyisin moottorin tehoa voidaan nostaa ahtoa lisäämällä, ja sen seurauksena konehuone ei ole useimmiten täynnä savuavaa romurautaa.
Tervetuloa nykyaikaan.Kiitoksia vaan, kyseessä oli Volkswagen Golf TDi, josta moottori tuhoutui kertavedolla.
Luulen että moottorin ohjausta peukaloitiin enemmänkin, mutta kierroksia sen piti ottaa 8000 rpm myyntipuheen mukaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitoksia vaan, kyseessä oli Volkswagen Golf TDi, josta moottori tuhoutui kertavedolla.
Luulen että moottorin ohjausta peukaloitiin enemmänkin, mutta kierroksia sen piti ottaa 8000 rpm myyntipuheen mukaan.Jos tuo on totta niin eipä ole virityksen tekijä tiennyt hevon vittua ko. auton moottorista..
- Anonyymi
2.0 hdi ahh moottori 177hv/400nm. Miksi lastuttaa???
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sairaammaksi menee: Musk alkaa sensuroida Zelenskyin viestintää X:ssä
IL: Musk puuttuu Zelenskyin viestintään – X:ään tulossa muutoksia "Elon Musk sanoo korjaavansa X:n, jotta käyttäjät voi4523849Mihin sinussa haluan koskea
Tilanne, että pääsisin tutustumaan eri kohtiin sinussa, mitä haluaisin kokeilla. Käsiin haluaisin tutustua, hieroa niitä743036Toisen ihmisen sydämellä
leikkiminen on äärettömän moraalitonta. Antaa turhiaa toiveita ja sitten olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kuinka vo1461440- 831254
Yleltä tiukka nootti Sohvaperunat-sarjan tyypeistä: "Halutessaan ja tapauskohtaisesti harkiten..."
Näin "Sohvis-julkkiksia" suojellaan! Toisaalta ovathan nämä ihmiset itse lähteneet mukaan reality-ohjelmaan. Että mitä m19117817-vuotiasta lukiolaispoikaa epäillään perheenisän murhasta Pyhtäällä
Perheenisä löytyi kuolleena kotipihastaan loppuvuonna 2023 Heinlahdesta Myyrynmäeltä. Poliisi epäilee murhasta kotkalais291112Janne Kataja uudessa elämäntilanteessa - Vauva tuli, tyttäret jo teini-iässä: "On jo vähän..."
Janne Kataja on uudessa elämäntilanteessa, 44-vuotiaana hän tuli kolmatta kertaa isäksi. Tyttäret edellisestä liitosta14892- 57854
Olet mun herkkä kohta
Vaikutuksesi minuun on valtava. Käsitätköhän miten paljon tunnen takiasi? Miten paljon elämäni on muuttunut sen jälkeen58846Et voi pettää minua nainen
Niin kauan kun ei olla yhdessä. Silti tykkään sinusta. Ehkä me vielä päädymme yhteen, mutta en voi toivoa sulta nyt mitä68770