Kyllä tai ei ja miksi

ruunerepi

Olen tullut keskustelupalstoille keskustelemaan ja mielipiteissäni pysyn.

Keskusteluissa voi sanoa kyllä tai ei, eli olla samaa tai eri mieltä.

Samaa mieltä oleminen on helppoa ja yksinkertaista - juun osaa jokainen. Eipä se eikään sen konstikkaampi oli, sanotte. Ei olekaan, mutta se pitää perustella. Perustelu taas vaatii muutakin tietoa ja osaamista kuin keskustelun avaajalla on.

Eri mieltä oleminen on näillä palstoilla koettu erimielisyytenä, arkikielellä riitelynä. Keskusteluihin saadaan paljon uutta näkemystä jos tietoa ja taitoa sanailuun on. Vastapuolen nimittelyä pidetään jopa komeana, mutta keskusteluissa sitä pidetään kuin ruokapöydässä piereskelynä.

Vertailun vuoksi muutama sana arvostetusta Kahvipirtistä. Lämminhenkistä "keskustelua" on kun kerrotaan päivän töistä ja tapahtumista. Arjesta kertominen sopii näille ystäville ja sopu säilyy hyvänä.

Vielä eräs kansanperinne. "Laiska töillään kehuu", on suomalainen sanonta. Minä kun en ole mitään, ainakaan hyvää, aikaan saanut, on pitäydyttävä keskusteluissa.

16

66

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Parempi myöhään kuin ei milloinkaan. Onnitteluni!

    • P.S. Kun minulla on noita ajattelun pohjalta syntyneitä ajatuksia, joilla maailmaa sataisin paremmaksi, on minulta kysytty, josko aion Jumalaksi.

      Ei ole kykyjä ei taitoja. Se vähäinen henki, joka itsestäni kohta lähtee, on kaikkea muuta kuin Pyhä Henki.

      Pysyn siis edelleen täällä, "pönkkänä kuin Pilmari tunkiollaan".

      • pökkönenmörkö

        Vastauksen arvosana 4


    • Jos katsot tätä yhteisöä realistisesti, et voi odottaa löytäväsi montakaan säkenöivää keskustelijaa.

      Vaikea on ymmärtää miksi vertaat itseäsi Kahvipirtin tyyliin? Siellä vetäjänä on reipas ja aikaansaapa SkillaN, jonka askel on hidastunut ihan luonnollisella tavalla.
      Tietenkin voit kärjistää sanomalla, 'laiska töitään luettelee', vaikka kukin kirjoittaisi vain miten päivä on sujunut!

      Oma suorittamisen alemmuudentunto siinä ehkä ilmenee suotta. EIHÄN SINUN TARVITSE KAIKESSA OLLA HYVÄ, TAI PARAS! Riittävän hyvin olet täällä itseäsi toteuttanut. Kiitos aloitteellisuudestasi!

      • ruunerepi

        En minä itseäni vertaa. Kerron vaan omista mielipiteistäni. Vaikea minun onkin verrata tuota Keskustelupuolt Kahvipirttiin, jossa kieltämättä on hyvä henki ilman pulloa.


    • itsesäälihaiseee

      Senkin katkera kateellinen paskiainen , ryve vaan itsesäälissä . Itse tuonkin olet keksinyt, että sinua on epäilty jumalaksi pyrkineen.

      • Taidat pyrkiä jumalaksi, on kysytty


      • Viimoseksi allekirjoitan: On tuota kysytty ruunelta, vaikka en ajatuksesi juoksuun pääsekään sisälle,..niin omalaatuisia nuo ajatukset ovat
        Tunnustan laittaneeni tuon peukku alas "itsesääli haiseelle" 😋 ettei ruunen piikkiin mene sekin!

        On Kansainvälinen ihmisoikeuksien päivä. Muutama tunti sitten kirjoitti Iltalehti veteamuksen jokaiselle meistä, joka kohtaa syrjimistä ja vihapuheita ympäristöstään:

        Täällä jos missä niitä vilisee, lätkäisimpä mielipiteeni niskaansa!


      • imuumi
        Ruuneman kirjoitti:

        Taidat pyrkiä jumalaksi, on kysytty

        Kukaan meistä ihmisistä ei pääse Jumalan paikalle. Jumala pitää huolen siitä ettet aloittaisi kehumaan itseäsi liikaa ja nostamaan ylimmäksi. Tosin pakanat pitävät itseään jumalina. He uskovat vain itseensä, ovat ateisteja suurin osa. Mutta sekin niin heillä on se musta jumala omanaan kuitenkin.


    • Kaikkimukaan

      Riemuitkaa!
      Nyt on siis aloitettu KESKUSTELU.
      Kiitos.

      • Yhden kommentin vielä haluan tuoda esiin. Pidän minäkin keskusteluista, mutta ollakseni rehellinen olen kokenut täällä vuosikausia keskusteltavan itse KESKUSTELUSTA!

        Omituinen aihe vaatimuksineen, miten ja millälailla keskustelu pitäisi suoritettaman 😋 ))) Alkaa naurattamaan mokomakin suppeus sen liepeillä, sensijaan että pantaisi toimeksi AIHEISSA!
        Mistä hemmetissä riittäisi pulinaa muuten?

        Yhdyn nimimerkki Ramoonan aivan oikeutettuun huokaukseen: KOSKA otetaan jälleen mielikuvitus ja hauskat oivallukset käyttöön?

        Asiallisuutta on peräänkuulutettu jo ihan kuivakkuuteen asti, minä upotan nyt naamani vesimelooniin! Moi.


      • Miksi noin?.
        Olen elänyt tämän palstan mukana ja tiedän mitä on tapahtunut.

        Yritin selvittää mitä eroa on keskustelulla, riitelyllä ja Kahvipirtin keskustelulla.

        Onko minun kirjoiteluni kielletty?


      • Miksi noin, kysyy ruunemannimme 😋 Jos minulle sen osoitit olin tuota mieltä, ja toin sen esiin.
        En näe aihetta enempään erittelyyn keskustelun tiimoilta, kun en tarvitse selvittelyä riitelyn tai Kahvipirtin tiimoilta. Itsestään selviä ne minulle ovat.

        Luota Sinäkin ihmisyyteen Ruunemanni, huolimatta vastaväitteistä, nehän kuuluvat keskusteluun, heippa!


    • ruunerepi-vai-mikä

      " mielipiteissäni pysyn"... kirjoittelee "ruunerepi", joka ei osaa enää kirjoittaa omaa nimmariaan.

      Ja entäs tämä;
      "Vertailun vuoksi muutama sana arvostetusta Kahvipirtistä. Lämminhenkistä "keskustelua" on kun kerrotaan päivän töistä ja tapahtumista. Arjesta kertominen sopii näille ystäville ja sopu säilyy hyvänä."

      Onko aloittajan tarkoitus, että häntä kehutaan ja Kahvipirttiä arvostellaan jäi minulle epäselväksi.

      Lisäksi hän kirjoittaa;
      Riemuitkaa!
      Nyt on siis aloitettu KESKUSTELU.
      Kiitos.

      No, ei pitkälle pötkinyt tämäkään aloitus, saati se "sumppikuppila", vai mikä se oli?

    • ruunerepi

      Selvitys: Jos rekkaus putoaa pois, ei sillä voi kirjoittaa.

      kun ruuneperi on varattu on otettava hyväksytty nikki, vaikka ruunerepi

      • hömlistynyt

        Miksi ei Ruunemanni nyt sitten kelpaa?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      148
      2597
    2. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      179
      1548
    3. Rita syyttää muita "virheistään"

      Taas Donnasta lasu ilmoitus ja kaiken maailman kriisejä Akin virheen takia. Aki teki vakavan rikoksen, turha sitä on mui
      Kotimaiset julkkisjuorut
      103
      1403
    4. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      113
      1330
    5. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      72
      1197
    6. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1122
    7. Niiiiin pihkassa

      Hänen ihanan vuoksi minulla on pikkarit märät koko ajan. Säikähdin vähän, näetköhän kaiken minusta? Yritän pitää perusil
      Ikävä
      41
      1108
    8. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      96
      1085
    9. Jos saisit nainen vielä pudotettua 20 kiloa?

      Niin voitaisiin katsella uudestaan.
      Ikävä
      49
      1077
    10. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      73
      986
    Aihe