Ulkomailla pakoon sairautta?

MaailmanToisellaPuolen

Olen tuntenut elämäni aikana kaksi bipodiagnoosin saanutta ihmistä ja tällä hetkellä he molemmat asuvat ulkomailla. Osoitteet, paikkakunnat ja jopa maatkin vaihtuvat aina 1-3v välein. Onko tämä jokin kohtuu yleinenkin keino paeta elämää ja omaa sairauttaan?

Silloin harvoin kun he sattuvat täällä käymään niin Helsingissäkin kadulla alkaa yhtäkkiä ahdistamaan ja tiettyjä katuja tai kulmia ei vain voi kävellä kun voi tulla joku väärä ihminen vastaan, vaikka viimeksi olisi Helsingissä asunut yli 10v sitten.

Molemmat tuntemani henkilöt ovat muuttaneet uuteen maahan ilman että olisivat ketään sieltä etukäteen tunteneet ja sitten jopa vuosien ajan valitelleet kuinka yksinäistä ja masentavaa elämä onkaan.

3

281

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • IhmeellinenTuoBipous

Oon Suomen lisäksi asunut Belgiassa, Saksassa, Singaporessa ja Australiassa joista jälkimmäisessä kolmella eri kerralla. Minulla ei ole bipoa, mutta avovaimollani on ja hän on asunut vain Suomessa ja Australiassa. Tosin hänen siskonsa, jolla on myös bipo on asumut yli 10:ssä eri maassa viimeisen 15v aikana jona olen hänet tuntenut.

• Anonyymi

Tämä on erittäin mielenkiintoinen näkökulma ja suomalaiseen yhteiskuntaan osallistuminen ja sille altistuminen tuntuu tosiaan pahentavan sairautta.

• Anonyymi

Jos tai kun ihminen lähtee pois tietystä paikasta voidessaan huonosti niin ei hän lähde pakoon ketään muita kuin omaa itseään.
      Ja on karvas totuus että itseään ei voi paeta.
      Ongelmat täytyy yrittää selvittää, ne eivät selviä pakenemalla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persujen vaalilupaus oli euron bensa

Nyt puhutaan jo kolmen euron bensasta. Kyseessä on Suomen historian törkein vaalipetos.
      Maailman menoa
      92
      2127
    2. Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin

Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n
      Maailman menoa
      33
      2070
    3. Maataloustuet perittävä korkojen kera takaisin

Yrittäjiltä jotka ovat myyneet tuotantoaan ulkomaille. Veronmaksajan kustantama tuki on tarkoitettu elintarvikkeiden hi
      Maataloustuki
      50
      1835
    4. Topi osti Askon

Hieno mies. Pelastaa työpaikkoja. Kiitokset myös emännälleen, joka pitää isännän virkeänä. https://www.is.fi/taloussan
      Maailman menoa
      75
      1360
    5. Mitä kirjainta kaipaat?

Pitkästä aikaa tämmöistä. Onko kirjain muuttunut edellisestä. ☺️
      Ikävä
      86
      1251
    6. Kastaa ja upottaa on eri sanat

Kastaa ja upottaa on eri sanat ja niillä on eri merkitys. Eikä Jeesusta haudattu upottamalla maahan kaivettuun kuoppaan
      Kaste
      219
      1141
    7. Uskomatonta touhua!

Ei olis uskonut että kateus yrittäjää kohtaan menee noin pitkälle. TTP:ssa irrotettu sähköjohto jäätelöaltaasta. Kaikki
      Haapavesi
      31
      1060
    8. Oliko se oikeasti epäselvää

sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men
      Ikävä
      56
      1003
    9. Miten hän sinua katsoi?

😊😊😊😊😊😊
      Ikävä
      67
      936
    10. Miksi eduskuntatalon portaille sytyttään tänään 8 645 kynttilää?

Oikeus elämään ry järjestää lauantaina 21.3.2026 tapahtuman, jossa Eduskuntatalon portaille sytytetään 8 645 kynttilää.
      Luterilaisuus
      282
      895
    Aihe