Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Webasto puhaltaa ikkunat huuruun?

Ave4ever2004

Moro,

Webastoni toimii muuten ihan mallikkaasti, lämmittää moottorin hyvin, mutta se lämmityksen aikainen ohjaamon puhallus vetää tuulilasin ja etuikkunat aivan huuruun. Mitä asialle voisi tehdä? Käyttöohjeista en ainakaan löytänyt konstia, jolla puhalluksen saisi kokonaan estettyä. Jatkuvasti saa vedellä silikonilastalla sisäikkunat auki lähtiessä matkaan, ei se näin voi mennä.

Paljon kiitoksia vinkeistä!

8

1278

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • työtönjmlatvala

      Sisäkierto päällä?

    • Ave4ever2004

      Kiitti, mahdollisesti.

      Joo, tajusin toista ketjua lukiessani, että (ilmeisesti?) ne sisäpuhalluksen säädöt ovat juuri ne samat jotka jäivät päälle sammuttaessani moottorin. Kuvittelin aina, että webastossa on joku oma moodi, jolla se puhaltaa samalla tietyllä tavalla tasalämpöistä ilmaa ohjaamoon.

      Mutta nähtävästi minä voin vaikuttaa siihen tekemällä harkiten ne säädöt, ennen kuin autoni sammutan ennen webaston seuraavaa käyttöä. Kumma, ettei tästä ollut mainintaa ohjeläpyskässä.

      • sormipoisnenästä

        Jotkut hyvin digitaaliset autot laittaa sisäkierron päälle, kun auto sammutetaan.
        Näin estetään ylimääräisen ilman tuleminen lämmityslaitteen kautta auton sisätiloihin, kun auto on parkissa.


      • Ave4ever2004

        Okei... autoni on vm. 2004, ei taida olla niin digitaalinen. Mutta sinä siis kannustat laittamaan sen päälle, -kö?

        Eilen laitoin ilmastoinnin 20 asteeseen. Ikkunat olivat jopa sulaneet, mutta moottorin lämpömittari oli aivan nollassa.

        Kävikö siinä niin, että lisätty lämpö ohjaamoon vei sen sitten moottorin lämmöstä? Loogistahan se olisi, mutta en oikein ymmärrä, millä keinoin voin enää saada sekä ikkunat suliksi että moottorin lämpimäksi. Nyt laitoin sammuttaessani asteet minimiin eli 16. Lisäksi laitoin akun lataukseen. Mutta jos vika olisi akun liian vähissä tehoissa, se tuskin olisi jaksanut antaa tarpeeksi lämmintä ilmaakaan?


      • Puhallus_pienelle

        Webaston lämmittämä neste menee lämmityslaitteelle ja sieltä moottoriin. Jos puhallus on isolla teholla tai automaatilla, niin kaikki lämpö menee ohjaamoon. Laita puhallin ykköselle tai jos portaaton, niin pienimmälle mahdolliselle teholle, niin lämpöä riittää moottoriinkin.

        PS. Ei automaattiseen sisäkiertoon mitään digitaalia tarvita: minulla oli aikoinaan -82 Accord, missä sisäkierto meni päälle, kun moottorin sammutti. Jousi veti sisäkierron päälle ja moottorin alipaine veti sen pois päältä.


      • Ave4ever2004
        Puhallus_pienelle kirjoitti:

        Webaston lämmittämä neste menee lämmityslaitteelle ja sieltä moottoriin. Jos puhallus on isolla teholla tai automaatilla, niin kaikki lämpö menee ohjaamoon. Laita puhallin ykköselle tai jos portaaton, niin pienimmälle mahdolliselle teholle, niin lämpöä riittää moottoriinkin.

        PS. Ei automaattiseen sisäkiertoon mitään digitaalia tarvita: minulla oli aikoinaan -82 Accord, missä sisäkierto meni päälle, kun moottorin sammutti. Jousi veti sisäkierron päälle ja moottorin alipaine veti sen pois päältä.

        Kyllä, minimillä eli 16 asteella se moottorin lämpömittarikin alkoi jo nousta. Tosin, nyt pakkasta oli vasta pari astetta.

        En vieläkään ole kokeillut tuota sisäkiertoa,mutta viitsiikö joku vääntää rautalangasta: onko sisäkierto Webaston toiminnan optimoinnin kannalta paras ratkaisu? Aina käytettävä?


    • tieteellinennäkemys

      Oleellisinta on se, että huuru on vettä. Kosteutta. Poista kosteus autosta.
      Kosteus tiivistyy kylmille pinnoille -> lasit.
      Ilman kosteutta ei voi tulla huurua.

      • Ave4ever2004

        Kyllä, veden olomuodot on tullut luettua. En vaan kertakaikkiaan nähnyt silmämääräisesti kosteutta lattialla tilanteen ollesssa päällä, oli tosin pimeääkin. Mennä viikolla muistin/ehdin katsoa kuskin maton alle päiväsaikaan, ja sinne oli eksynyt lunta enemmänkin. Selvittelin asiaa hallituksen kanssa, ja sieltä sain tunnustuksen maton väärästä käyttötarkoituksesta...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1995
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1753
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1624
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1400
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      58
      1307
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1273
    7. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1272
    8. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1264
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1221
    10. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1191
    Aihe