lentopetrooli

metsästäjä.

Sain eräältä armeijan eläkeläiseltä 500 l lentokonepetroolia.Voinko käyttää turvallisesti autooni(Subaru Wrc)

16

7476

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mieti!

      Suomessa kai tunnetaan rikosnimike nimeltä "varastettuun tavaraan ryhtyminen".

      • varkaita monenlaisia

        sama mieltä tuohon asiaan tuosta varastetusta tavaran edelleeen käyttöön otosta kui edellinen kirjoittaja mutta onhan tuos sinulle rankastusta kun täytät tankin sillä lähet ajelee 5.km ja siin se oli meinaten sun autos moottori jos et sitä osaa hieman jalostaa mut sitäkään en suosittele enkä sinua siin asias neuvo ÄLÄ PIDÄ TUOTA VARASTETTUA TAVARAA KOTONAS PALAUTA TUO IHMETTELEN VAAN MITEN NOIN ISO MÄÄRÄ ON SAATU ULOS.


      • Joku Muu
        varkaita monenlaisia kirjoitti:

        sama mieltä tuohon asiaan tuosta varastetusta tavaran edelleeen käyttöön otosta kui edellinen kirjoittaja mutta onhan tuos sinulle rankastusta kun täytät tankin sillä lähet ajelee 5.km ja siin se oli meinaten sun autos moottori jos et sitä osaa hieman jalostaa mut sitäkään en suosittele enkä sinua siin asias neuvo ÄLÄ PIDÄ TUOTA VARASTETTUA TAVARAA KOTONAS PALAUTA TUO IHMETTELEN VAAN MITEN NOIN ISO MÄÄRÄ ON SAATU ULOS.

        Eiköhän tuo alkuperäinen postaaja ole saanut tämän asian käsiteltyä tässä kuluneen seitsemän vuoden aikana?


    • ziizuz

      petrooli = lamppuoljy, onko se sun WRC todellakin dieseli? jos on niin tankkiin vaan huoletta

    • Kersantti

      Hyvää huumoria, varsinkin tuo WRC.
      Mutta leikki sikseen.
      Eikös sitä lentopetroolia mieluummin voi käyttää dieselissä?
      Ainakin uutisten mukaan tässä petroolivarkaudessa puolustusvoimissa aine käytettiin dieselautoissa.

      • Eipähän tuo petrooli käy edes kiisseliin vaan esim. vanhaan petrooli Ferguun tai kakskymppiseen Valmettiin.


      • ystävä
        vanha-erkki kirjoitti:

        Eipähän tuo petrooli käy edes kiisseliin vaan esim. vanhaan petrooli Ferguun tai kakskymppiseen Valmettiin.

        Älä edes tarjoa lentopetroolia ottomoottoriin.
        Moottoripetroolin häivyttyä markkinoilta ajt bensalla.
        Joudut ehkä vähän tekemään muutostöitä imu-pakosarjaan.


      • TkT
        ystävä kirjoitti:

        Älä edes tarjoa lentopetroolia ottomoottoriin.
        Moottoripetroolin häivyttyä markkinoilta ajt bensalla.
        Joudut ehkä vähän tekemään muutostöitä imu-pakosarjaan.

        Jet A1 on kerosiiniä eli valopetroolia. Sitä ei voi sellaisenaan käyttää otto- eikä Dieselmoottorissa. Kovalla pakkasella voit lisätä lentopetroolia kesälatuisen dieselöljyn joukkon estämään parafiinin kiteytymisen.
        Muuten käytä se öljylampussa.


      • Joo
        TkT kirjoitti:

        Jet A1 on kerosiiniä eli valopetroolia. Sitä ei voi sellaisenaan käyttää otto- eikä Dieselmoottorissa. Kovalla pakkasella voit lisätä lentopetroolia kesälatuisen dieselöljyn joukkon estämään parafiinin kiteytymisen.
        Muuten käytä se öljylampussa.

        Käytetäänhän tuota lentopetroolia lentokonedieseleissäkin,tosin JET A-1 vaatii kait tipan öljyä joukkoon.

        NATO-normien mukainen JP-8 käy aivan suoraan,tosin sitä käytetään Suomessa ainoastaan Hornetissa.

        http://www.thielert.com/en/home.htm

        http://www.steyr-motors.com/products/productsair.htm

        http://www.flugtechnik.de/Seiten/Thielert/Thielert_Diesel.htm


      • lentokone bensiini

      • Joo
        lentokone bensiini kirjoitti:

        Miten noi kuvat liittyi petrooliin??
        Eikös ne mee 100ll:llä??

        Etkö muka erota dieseliä bensakoneeesta?

        Kyse oli nimenomaan lentokonedieselmoottoreista.

        Ja esim pienemmässä Thielertissä voi käyttää lentopetroolia ja dieseliä sekaisin aivan missä suhteessa tahansa.

        http://www.aerokurier.rotor.com/akSpezia/AKSHOW/AeSDies.htm


    • arska

      80-luvulla työpaikallani (sa-int)ylijäämä- kerosiinia käytettiin työkoneissa ja traktoreissa joilla ei suoritettu henkilökuljetuksia (verotus?) sekaan hieman 2T öljyä voiteluksi.

      • TkT

        Kun puhutaan Dieselmoottoreista tulisi muistaa erottaa ns. vanhan-ajan moottorit nykyisistä huipputeknoloigaan perustuvista moottoreista.
        Entisajan rivipumppudieselit käyvät lähes millä möhnällä tahansa. Nykyiset huippumodernit dieselmoottorit ovat sitävastoin erittäin tarkkoja polttoaineensa suhteen. Jet A1:tä voi varmaankin käyttä jossain vanhassa traktorissa tai vastaavassa, mutta en kehota sitä käyttämään nykyaikaisessa dieselmoottorissa.


      • Joo
        TkT kirjoitti:

        Kun puhutaan Dieselmoottoreista tulisi muistaa erottaa ns. vanhan-ajan moottorit nykyisistä huipputeknoloigaan perustuvista moottoreista.
        Entisajan rivipumppudieselit käyvät lähes millä möhnällä tahansa. Nykyiset huippumodernit dieselmoottorit ovat sitävastoin erittäin tarkkoja polttoaineensa suhteen. Jet A1:tä voi varmaankin käyttä jossain vanhassa traktorissa tai vastaavassa, mutta en kehota sitä käyttämään nykyaikaisessa dieselmoottorissa.

        Nykyaikainen lentokonediesel on tuota korkeampaa tekniikkaa ja sen käyttäminen JET A-1:llä täyttää kaikki nykyajan tiukat ilmailumääräykset joten älä hölise joutavia.

        http://www.centurion-engines.com/

        Tosin esim tuo Thielert perustuu Mersun A-sarjan koneeseen.

        http://www.diamond-air.at/en/products/DA40/index.htm


      • auto-DI
        Joo kirjoitti:

        Nykyaikainen lentokonediesel on tuota korkeampaa tekniikkaa ja sen käyttäminen JET A-1:llä täyttää kaikki nykyajan tiukat ilmailumääräykset joten älä hölise joutavia.

        http://www.centurion-engines.com/

        Tosin esim tuo Thielert perustuu Mersun A-sarjan koneeseen.

        http://www.diamond-air.at/en/products/DA40/index.htm

        JP-8 on maailmanlaajuisesti kaupallisessa käytössä olevaa standardinmukaista JET A-1 -lentopetrolia eli kerosiinia, johon on lisätty kolmea lisäainetta. Nämä lisäaineet ovat jäänestoainetta, korroosionestoainetta ja staattisen sähkön muodostumisen estoainetta.

        Armeijan maakalusto suunnitellaan toimimaan JP-8-polttoaineella. JP-8:n tyyppinen yhteispolttoaine tuo suuria logistisia etuja, mutta ei ominaisuuksiltaan enää vastaa nykyajan kehittyneiden dieselmoottorien vaatimuksia. Voimakkaalla lisäaineistuksella nämä vaatimukset saatetaan voitelevuuden osalta saavuttaa, mutta haitaksi jää hyvin alhainen viskositeetti, mikä kesäaikaan vaikeuttaa korkeapaineisilla ruiskutusjärjestelmillä varustettujen moottorien toimintaa. Tähän sotilasajoneuvojen moottorinvalmistajat joutuvat tosin muutenkin varautumaan, koska tilanne on samankaltainen kuin jos käytettäisiin talvilaatuista dieseliä kesällä.


      • Nakitjamuusi
        auto-DI kirjoitti:

        JP-8 on maailmanlaajuisesti kaupallisessa käytössä olevaa standardinmukaista JET A-1 -lentopetrolia eli kerosiinia, johon on lisätty kolmea lisäainetta. Nämä lisäaineet ovat jäänestoainetta, korroosionestoainetta ja staattisen sähkön muodostumisen estoainetta.

        Armeijan maakalusto suunnitellaan toimimaan JP-8-polttoaineella. JP-8:n tyyppinen yhteispolttoaine tuo suuria logistisia etuja, mutta ei ominaisuuksiltaan enää vastaa nykyajan kehittyneiden dieselmoottorien vaatimuksia. Voimakkaalla lisäaineistuksella nämä vaatimukset saatetaan voitelevuuden osalta saavuttaa, mutta haitaksi jää hyvin alhainen viskositeetti, mikä kesäaikaan vaikeuttaa korkeapaineisilla ruiskutusjärjestelmillä varustettujen moottorien toimintaa. Tähän sotilasajoneuvojen moottorinvalmistajat joutuvat tosin muutenkin varautumaan, koska tilanne on samankaltainen kuin jos käytettäisiin talvilaatuista dieseliä kesällä.

        JP-8:ia käytetään myös Redigossa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia

      Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell
      Maailman menoa
      219
      5016
    2. Sinä eräs, pyydän......

      AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      191
      2705
    3. Nimikirjaimet

      Kuka kaipaa ketä 🥰
      Ikävä
      67
      1582
    4. Kysymys muille miehille

      Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss
      Ikävä
      52
      1480
    5. Kohta katson sun kuvaasi

      ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa
      Ikävä
      9
      1292
    6. Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?

      Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?
      Ikävä
      99
      1268
    7. VOI TÄTÄ ILON

      JA ONNEN PÄIVÄÄ 😂
      Tuusniemi
      132
      1247
    8. Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan

      Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a
      Maailman menoa
      155
      1185
    9. Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi

      jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?
      Ikävä
      109
      1184
    10. Mies, ajattelemmekohan toisiamme juuri nyt?

      Olet mielessäni, vanhempi mies
      Ikävä
      82
      1163
    Aihe